باز کردن جعبه پاندورا: انگلیس ممکن است در حال برنامه ریزی برای مسدود کردن رمزگذاری در سرویس های دیجیتال باشد، از گروه های فناوری می ترسد

در یک توسعه نسبتاً نگران‌کننده که به شدت نحوه عملکرد اینترنت و امنیت دیجیتال در سراسر جهان را به خطر می‌اندازد، بریتانیا ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای مسدود کردن رمزگذاری روی سرویس‌ها و دستگاه‌های دیجیتال باشد، برخی از بزرگترین گروه‌های فناوری جهان که برای حقوق حریم خصوصی آنلاین مبارزه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، رهبران صنعت فناوری از مقامات دولت بریتانیا خواسته اند تا در مورد دامنه اختیارات مندرج در لایحه اصلاحیه اختیارات تحقیق شفافیت ارائه دهند.

این قانون پیشنهادی که در سخنرانی پادشاه در روز سه‌شنبه ذکر شد، نگرانی‌هایی را در بخش فناوری ایجاد کرده است، زیرا به طور بالقوه می‌تواند به دولت بریتانیا این اختیار را بدهد که مداخله کند و اجرای هر دو ویژگی حریم خصوصی قدیمی و جدید در برنامه‌های پیام‌رسان را مسدود کند. این ویژگی ها شامل رمزگذاری انتها به انتها در میان سایر اقدامات امنیتی حیاتی است.

این لایحه موظف می‌کند که شرکت‌ها قبل از هر گونه پیشرفت امنیتی یا حریم خصوصی که قصد دارند روی پلتفرم‌های خود ارائه کنند، مانند رمزگذاری، وزارت کشور را مطلع کنند. در حال حاضر، دولت این اختیار را دارد که شرکت‌های مخابراتی و پیام‌رسان را مجبور به ارائه داده‌ها به دلایل امنیت ملی و کمک به تحقیقات جنایی کند.

هدف اصلی قانون جدید تنظیم مجدد این قدرت ها در پاسخ به خطرات ایمنی عمومی درک شده ناشی از شرکت های بزرگ فناوری چند ملیتی است که خدماتی را ارائه می دهند که مانع دسترسی قانونی به داده ها می شود.

با این وجود، مردیث ویتاکر، رئیس گروه پیام‌رسان خصوصی سیگنال، نگرانی‌های خود را در مورد پیامدهای بالقوه این قانون ابراز کرده است. او این پیشنهاد را “جنگیانه” خواند و از وزرا خواست تا شفافیت بیشتری ارائه دهند، زیرا می‌ترسند این لایحه به وزرا و مقامات اجازه دهد تا معرفی ویژگی‌های ایمنی جدید را وتو کنند.

ویتاکر بر اهمیت بهبود تنظیمات حریم خصوصی برای محافظت از زیرساخت های فنی اصلی در برابر هکرها و بازیگران متخاصم تأکید کرد و اظهار داشت که این دیدگاه به اندازه کافی توسط کسانی که از تغییرات حمایت می کنند درک نشده است.

شایان ذکر است، غول‌های فناوری متا و اپل که مسئول رمزگذاری در واتس‌اپ، آی‌مساژ، فیس‌تایم و سایر سرویس‌ها هستند، هشدار داده‌اند که اگر دولت ویژگی‌های رمزگذاری آنها را به خطر بیندازد، ممکن است خدمات خود را از بریتانیا خارج کنند.

متا قصد دارد تا پایان سال رمزگذاری را به فیس‌بوک مسنجر گسترش دهد و این پلتفرم‌های پیام‌رسان ده‌ها میلیون کاربر در بریتانیا دارند.

این تهدیدات حذف خدمات در بحبوحه مخالفت‌های گسترده‌تر در بخش فناوری علیه سیاست‌های مختلف دولت به‌عنوان تهدیدی برای حریم خصوصی و یکپارچگی محصول تلقی می‌شوند. اینها شامل لایحه ایمنی آنلاین اخیراً تصویب شده است. اپل در پاسخ خود به قانون پیشنهادی در ماه ژوئیه هشدار داد که جنبه‌های خاصی از لایحه اختیارات تحقیقاتی می‌تواند شرکت‌های فناوری را مجبور کند که ویژگی‌های امنیتی حیاتی را از بازار بریتانیا خارج کنند و کاربران بریتانیایی را بدون حمایت‌های ضروری رها کنند. واتس اپ همچنین تهدید کرده است که در صورت درخواست دولت برای به خطر انداختن رمزگذاری آن، بریتانیا را ترک خواهد کرد.

وزارت کشور بریتانیا از این لایحه دفاع کرد و تاکید کرد که این لایحه تغییراتی حیاتی برای محافظت از مردم بریتانیا در برابر تهدیدات متحول کننده جنایتکاران ایجاد می کند. آنها بر حمایت خود از رمزگذاری قوی تا زمانی که امنیت عمومی حفظ می‌شود، تاکید کردند، اما از به خطر انداختن امنیت عمومی و سپردن امنیت شهروندان به شرکت‌های چندملیتی بی‌پاسخ خودداری کردند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/pandoras-box-uk-may-be-planning-to-block-encryption-on-digital-services-fear-tech-groups-13364182.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *