بالاخره ایلان ماسک بسته ۵۵ میلیارد دلاری خود را دریافت نخواهد کرد

یک قاضی دلاور بسته غرامت عظیم مدیر عامل تسلا را پس از شکایت سهامداران برای مسدود کردن آن لغو کرد.

بالاخره ایلان ماسک آن بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری را دریافت نخواهد کرد. یک قاضی دادگاه عالی دلاور این حکم را صادر کرده است. این حکم بدین معناست که هیئت مدیره تسلا باید پیشنهاد جدیدی ارائه دهد.

این حکم در صورتی که از طریق درخواست تجدیدنظر به نتیجه برسد، ثروت ماسک را تهدید می کند. بلومبرگ گزارش ها. بدون گزینه های موجود در آن بسته، ماسک ممکن است تنها سومین مرد ثروتمند جهان باشد.

سهامداران تسلا این بسته را در سال ۲۰۱۸ تصویب کردند که به ماسک انگیزه داد تا به نقاط عطف خاصی از جمله ارزش بازار ۶۵۰ میلیارد دلار دست یابد. که بیش از ۱۰ برابر ارزش تسلا در آن زمان بود. این محاکمه به یک سوال خاص بستگی داشت: آیا ماسک سهامداران را هنگام ارائه این طرح گمراه کرد؟

سهامداران تسلا این بسته را در سال ۲۰۱۸ تایید کردند

گرگ وارالو، وکیل سرمایه‌گذاری که از ریچارد تورنتتا شکایت کرد، گفت که به سرمایه‌گذاران گفته نشده بود که ماسک خودش این طرح را ارائه کرده است یا اعضای هیئت مدیره وابسته به ماسک هستند. فوریه گذشته، قاضی کاتلین مک کورمیک این استدلال را “شل کشتار” نامید.

مک کورمیک در تصمیم خود نوشت: «مدافعان نتوانستند ثابت کنند که رأی سهامداران کاملاً مطلع شده است زیرا بیانیه نیابتی مدیران کلیدی را به‌طور نادرست به‌عنوان مستقل توصیف می‌کرد و به‌طور گمراه‌کننده جزئیات مربوط به فرآیند را حذف می‌کرد.» متهمان ثابت کردند که ماسک به طور منحصر به فردی از اهداف بلندپروازانه انگیزه داشت و تسلا برای موفقیت در مرحله بعدی توسعه خود به شدت به ماسک نیاز داشت، اما این واقعیت ها بزرگترین طرح جبران خسارت در تاریخ بازارهای عمومی را توجیه نمی کند.

یکی از سؤالات بزرگ در این پرونده این بود که چه مقدار از تسلا ماسک را کنترل می کند – و نه فقط از طریق سهام او. مک کورمیک نوشت: ماسک حداکثر تأثیری را که یک مدیر می تواند بر یک شرکت اعمال کند، داشت.

هیئت مدیره متشکل از افراد زیادی بود که روابط نزدیکی با ماسک داشتند:

  • الون ماسک.
  • آنتونیو گراسیاس، یکی از اعضای کمیته غرامت و دوست ماسک که ثروت زیادی از سرمایه گذاری در شرکت های ماسک در زمان پی پال به دست آورده است.
  • جیمز مرداک، یکی دیگر از دوستان ماسک که با ماسک در سراسر جهان تعطیلات را گذرانده است.
  • برادر ماسک، کیمبال.
  • ایرا ارنپریس، یکی از اعضای کمیته غرامت، به دادگاه اذعان کرد که رابطه او با ایلان و کیمبال ماسک “تأثیر قابل توجهی بر حرفه حرفه ای او” داشته است.
  • براد باس، یکی دیگر از اعضای کمیته غرامت که “۴۴ درصد از دارایی خالص خود را به نهادهای ماسک مدیون است.”
  • رابین دنهولم، یکی از اعضای کمیته غرامت که غرامت به عنوان رئیس هیئت مدیره تسلا بیشتر از سایر منابع بود.
  • لیندا جانسون رایس که به نظر می رسد واقعاً مستقل بوده است.
  • استیو یوروتسون که در این حادثه غیبت طولانی مدتی را پشت سر گذاشت و از سوی قاضی بازیکن اصلی محسوب نمی شد.

مک کورمیک نوشت: “در نهایت شاهدان کلیدی همه چیز را گفتند – آنها برای همکاری با ماسک حضور داشتند، نه مذاکره علیه او.”

آنها آنجا بودند تا با ماسک همکاری کنند نه اینکه علیه او مذاکره کنند.

ماسک اخیراً خواستار کنترل بیشتری بر تسلا شده است X اوایل این ماه او خواهان حداقل ۲۵ درصد مالکیت شرکت برای پیگیری کار هوش مصنوعی بود. این تقریباً سهام مالکیت فعلی او را که حدود ۱۳ درصد است، دو برابر می کند.

ماسک در پست‌های بعدی خود گفت که قبل از ارائه پیشنهاد خود برای سهامداری بزرگتر به هیئت مدیره، منتظر حکم در مورد شکایت سهامداران است. او در ۱۵ ژانویه نوشت: «دلیل عدم وجود «طرح غرامت» جدید این است که ما هنوز منتظر تصمیم در مورد غرامت دلاور من هستیم. دادگاه برای آن در سال ۲۰۲۲ برگزار شد، اما هنوز حکمی صادر نشده است.

او افزود: “من “طرح جبران” را در نقل قول قرار دادم، زیرا از دیدگاه من، این در درجه اول در مورد اطمینان از میزان مناسبی از نفوذ رای در تسلا است.”

دقایقی پس از حکم امروز، ماسک پست کرد: “هرگز شرکت خود را در ایالت دلاور ثبت نکنید.”


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/30/24056177/elon-musk-tesla-tornetta-55-billion-pay-package-rejected

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *