باند باج‌افزاری سایت خود را «لغو» می‌کند و پس از سرنگونی اف‌بی‌آی، تهدیدات جدیدی صادر می‌کند

اف‌بی‌آی، با همکاری مقامات بین‌المللی، می‌گوید که پیشنهاد کمک به رمزگشایی داده‌ها برای صدها قربانی باند ALPHV / Blackcat را داده است.

را وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) می گوید FBI ابزاری برای رمزگشایی ایجاد کرده است که به آن کمک می کند تا اطلاعات بیش از ۵۰۰ قربانی باج افزار را به عنوان بخشی از فشار اجرای قانون چند ملیتی بازگرداند. همچنین نوشت که این اداره “چند وب سایت” را که توسط باج افزار باج افزار ALPHV/Blackcat اداره می شد را توقیف کرده است.

با این حال، بلیپ کامپیوتر گزارش ها که تا امروز بعدازظهر، ALPHV/Blackcat ادعا کرد که کنترل سایت خود را دوباره به دست گرفته است و FBI فقط برای ۴۰۰ شرکت کلید رمزگشایی دارد و بیش از ۳۰۰۰ قربانی باقی مانده است که اطلاعات آنها رمزگذاری شده است. این باند همچنین گفته است که دیگر شرکت‌های وابسته را که از نرم‌افزار باج‌افزار خود استفاده می‌کنند برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی، از جمله بیمارستان‌ها و نیروگاه‌های هسته‌ای، محدود نمی‌کند.

به گفته وزارت دادگستری، “در ۱۸ ماه گذشته، ALPHV/Blackcat به عنوان دومین باج افزار پرکارترین نوع باج افزار به عنوان یک سرویس در جهان بر اساس صدها میلیون دلار باج پرداخت شده توسط قربانیان در سراسر جهان ظاهر شده است. ” در مدل خود، باند مسئولیت ایجاد و به‌روزرسانی باج‌افزار را بر عهده دارد، در حالی که شرکت‌های وابسته اهداف را پیدا کرده و حملات را آغاز می‌کنند و سپس سود را تقسیم می‌کنند.

در طول تابستان، باند نیز ادعای اعتبار برای هک Reddit، درخواست ۴٫۵ میلیون دلار برای بازگشت داده ها، و همچنین برای سرقت داده ها از ناشر بازی Namco Bandai. نزدیک به پایان تابستان، باند ادعای اعتبار کرد تعطیلی چندین استراحتگاه MGM کازینوها و هتل ها در لاس وگاس، نوادا.


منبع: https://www.theverge.com/2023/12/19/24008093/alphv-blackcat-ransomware-gang-site-seized-fbi-doj

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *