بانک دیجیتال Monzo در بحبوحه تلاش بریتانیا برای باقی ماندن رهبر فین‌تک، ۳۴۰ میلیون پوند جمع‌آوری کرد

در بحبوحه شرایط سخت بازار، بانک دیجیتال Monzo 340 میلیون پوند (۴۰۹ میلیون یورو) در قالب جدید جذب کرده است. منابع مالیرسیدن به ارزش پس از پول ۴ میلیارد پوند (۴٫۷ میلیارد یورو).

این دور توسط سرمایه گذار جدید CapitalG، صندوق رشد شرکت مادر گوگل، آلفابت، رهبری شد. GV (Google Ventures، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر Alphabet) و HongShan Capital (یک شرکت VC چینی که سال گذشته از Sequoia Capital جدا شد) نیز در کنار سرمایه گذاران موجود از جمله Passion Capital و Tencent شرکت کردند.

مونزو می گوید که سرمایه تازه رشد کسب و کار، توسعه محصول و برنامه های توسعه آن را تسریع خواهد کرد. همچنین به مستقر در لندن اجازه می دهد فین تک استارت آپی برای راه اندازی مجدد در ایالات متحده، مدیر عامل Monzo TS Anil گفت فایننشال تایمز

خدمات بانکداری آنلاین Monzo که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، به سرعت محبوبیت یافت و این شرکت در سال ۲۰۱۸ به وضعیت تک شاخ رسید. با وجود بی ثباتی مالی و زیان های قابل توجه. در طول ۲۰۲۰-۲۰۲۱را استارت آپ گفت که در سال ۲۰۲۳ سودآور شد و اکنون در مجموع ۹ میلیون کاربر در بریتانیا دارد.

بریتانیا برای حفظ رهبری فین‌تک تلاش می‌کند

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

جمع آوری کمک های مالی Monzo نشان دهنده یک تقویت قابل توجه برای بخش فین تک انگلستان است که سال گذشته شاهد کاهش ۶۵ درصدی بودجه در مقایسه با سال ۲۰۲۲، به ۵٫۱ میلیارد دلار (۴ میلیارد پوند) در ۴۰۹ معامله رسید.

علیرغم این افت، بریتانیا جایگاه پیشرو خود را در تامین مالی و نوآوری فین‌تک حفظ کرد و سرمایه بیشتری را نسبت به مجموع سایر قاره‌ها تضمین کرد و پس از ایالات متحده در جایگاه دوم در صحنه جهانی قرار گرفت.

لندن نقش مهمی در این موفقیت ایفا می کند، زیرا در دهه گذشته به عنوان یک نیروگاه واقعی فین تک ظاهر شده است. اما تثبیت رهبری در میان عدم اطمینان اقتصادی، شرایط چالش برانگیز بازار و افزایش رقابت کار آسانی نیست.

فرانچسکا کارلسی، مدیر عامل Revolut UK، خواستار اقدامات بیشتر برای اطمینان از اینکه پایتخت محلی برای فین‌تک‌ها است، شده است. صحبت کردن به بلومبرگاو گفت که اگرچه لندن پس از بحران مالی راه اندازی بانک های دیجیتال را رهبری کرد، “چیزی در دو یا سه سال گذشته تغییر کرده است.”

به همین دلیل، Carlesi به دیگر بنیانگذاران و مدیران عامل فین تک در راه اندازی جدید پیوست شورای تک شاخ برای فین تک انگلستان (UCTF) – توسط نهاد صنعتی Innovate Finance راه اندازی شده است.

UCTF موانع افزایش را شناسایی می کند و توصیه های سیاستی را به دولت ارائه می دهد که می تواند از شرکت ها در رشد آنها حمایت کند و سرمایه گذاری مستقیم خارجی بیشتری را هدایت کند.

Janine Hirt، مدیر عامل Innovate Finance در بیانیه‌ای گفت: «در چند سال اخیر فین‌تک بریتانیا با حفظ موقعیت خود به عنوان یک مرکز جهانی برای سرمایه‌گذاری انعطاف‌پذیری نشان داده است.

برای حفظ رهبری خود، باید کار خود را با صنعت، دولت و تنظیم‌کننده‌ها تسریع کنیم تا از حمایت لازم برای شرکت‌های فناوری رشد، از جمله مقررات پیشگیرانه و افزایش سرمایه‌گذاری اطمینان حاصل کنیم.»


منبع: https://thenextweb.com/news/digital-bank-monzo-raises-340m-uk-fintech-leadership

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *