بایدن دستور اجرایی هوش مصنوعی را صادر می کند که به آژانس ها دستور می دهد دستورالعمل های ایمنی را توسعه دهند

این فرمان اجرایی بر اساس توافق‌های غیر الزام‌آوری است که کاخ سفید با شرکت‌های هوش مصنوعی منعقد کرده است.

رئیس جمهور جو بایدن امضا کرد فرمان اجرایی ارائه قوانینی پیرامون هوش مصنوعی مولد، پیش از هر قانونی که از سوی قانونگذاران صادر شود.

این دستور هشت هدف دارد: ایجاد استانداردهای جدید برای ایمنی و امنیت هوش مصنوعی، محافظت از حریم خصوصی، پیشبرد برابری و حقوق مدنی، حمایت از مصرف‌کنندگان، بیماران و دانش‌آموزان، حمایت از کارگران، ترویج نوآوری و رقابت، ارتقای رهبری ایالات متحده در فناوری‌های هوش مصنوعی، و اطمینان از استفاده مسئولانه و مؤثر دولت از فناوری.

چندین سازمان دولتی وظیفه ایجاد استانداردهایی را برای محافظت در برابر استفاده از هوش مصنوعی برای مهندسی مواد بیولوژیکی، ایجاد بهترین شیوه ها در مورد احراز هویت محتوا، و ایجاد برنامه های پیشرفته امنیت سایبری دارند.

مؤسسه ملی استاندارد و ایمنی (NIST) مسئول توسعه استانداردهایی برای مدل‌های هوش مصنوعی «تیم قرمز» قبل از انتشار عمومی خواهد بود، در حالی که وزارت انرژی و وزارت امنیت داخلی دستور داده شده‌اند تا تهدید بالقوه هوش مصنوعی برای زیرساخت‌ها و خطرات شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته ای و امنیت سایبری. توسعه دهندگان مدل های بزرگ هوش مصنوعی مانند GPT OpenAI و Llama 2 متا باید نتایج تست ایمنی را به اشتراک بگذارند.

دولت بایدن فقط یک گزارش توجیهی را به یک مقام ارشد ارائه می دهد که می گوید:

این مقام گفت: «ما مدل‌های در دسترس عموم را که در دسترس هستند، فراخوانی نمی‌کنیم. مدل‌های موجود هنوز مشمول قوانین ضد تبعیض موجود هستند.»

برای محافظت از حریم خصوصی کاربران، کاخ سفید از کنگره خواست تا مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها را تصویب کند. این فرمان همچنین به دنبال حمایت فدرال برای توسعه تکنیک‌ها و فناوری‌های «حفظ حریم خصوصی» است.

بخشی از این دستور قصد دارد از استفاده از هوش مصنوعی برای تبعیض، از جمله پرداختن به تبعیض الگوریتمی و تضمین انصاف در هنگام استفاده از فناوری برای صدور حکم، آزادی مشروط و نظارت، جلوگیری کند. همچنین به سازمان‌های دولتی دستور می‌دهد تا دستورالعمل‌هایی را برای مالکان، برنامه‌های مزایای فدرال و قراردادهایی در مورد نحوه جلوگیری از تشدید تبعیض توسط هوش مصنوعی ارائه کنند.

آژانس ها هدایت می شوند تا به جابجایی شغلی رسیدگی کنند و گزارشی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار تهیه کنند. کاخ سفید همچنین می‌خواهد کارگران بیشتری را تشویق کند تا در اکوسیستم هوش مصنوعی کار کنند و دستور راه‌اندازی یک منبع تحقیقاتی ملی هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات کلیدی به دانشجویان و محققان هوش مصنوعی و دسترسی به کمک‌های فنی برای مشاغل کوچک را صادر کرد. همچنین استخدام سریع متخصصان هوش مصنوعی برای دولت را هدایت کرد.

دولت بایدن ابتدا منشور حقوق هوش مصنوعی را منتشر کرد که در آن مجموعه‌ای از اصولی را که توسعه‌دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی باید رعایت کنند، تشریح کرد. اینها بعداً به یک سری تبدیل شدند توافقات بین کاخ سفید و چندین بازیکن هوش مصنوعیاز جمله متا، گوگل، OpenAI، Nvidia و Adobe.

اما، یک فرمان اجرایی یک قانون دائمی نیست و عموماً تنها در طول دولت بایدن ادامه دارد. قانون‌گذاران هنوز در حال بحث در مورد چگونگی تنظیم هوش مصنوعی هستند، اگرچه برخی از سیاستمداران گفتند که می‌خواهند قوانین مربوط به هوش مصنوعی را قبل از پایان سال تصویب کنید.

ناظران صنعت گفتند که این فرمان اجرایی حداقل یک گام رو به جلو در ارائه استانداردهای مربوط به هوش مصنوعی مولد است.

ناورینا سینگ، بنیانگذار Credo AI و یکی از اعضای کمیته مشاوره ملی هوش مصنوعی، گفت که یک فرمان اجرایی یک سیگنال قوی است که نشان می دهد ایالات متحده در مورد هوش مصنوعی مولد جدی است.

سینگ گفت: «این حرکت در حال حاضر درست است، زیرا ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که سیاست‌ها در ابتدا کامل باشند، در حالی که قوانین هنوز مورد بحث قرار می‌گیرند». من معتقدم که این واقعاً نشان می‌دهد که هوش مصنوعی اولویت اصلی دولت است.»

به روز رسانی ۸:۲۱ صبح به وقت شرقی: منبع روشن شده در نقل قول دولت بایدن


منبع: https://www.theverge.com/2023/10/30/23914507/biden-ai-executive-order-regulation-standards

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *