با بازگشت رسمی سم آلتمن، مایکروسافت به هیئت‌مدیره OpenAI ملحق شد

OpenAI پس‌از بازگشت سم آلتمن به جایگاه مدیرعاملی این شرکت اعلام کرد مایکروسافت اکنون به‌عنوان ناظر بدون حق‌ رأی در هیئت‌مدیره حضور دارد. سؤال مهم این است که چرا بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خالق ChatGPT، در وهله‌ی اول عضو هیئت‌مدیره‌ی استارتاپ مذکور نبود.

آلتمن درکنار یکی دیگر از بنیان‌گذاران OpenAI به‌نا گرِگ براکمن، نقش خود را به‌عنوان مدیرعامل شرکت از سر می‌گیرد و میرا موراتی که برای مدتی بسیار کوتاه نقش مدیرعامل موقت را ایفا کرد، بار دیگر به جایگاه خود یعنی مدیر ارشد فناوری برگشت.

اعضای هیئت‌مدیره‌ی جدید OpenAI شامل برت تیلور (رئیس) مدیرعامل سابق Salesforce، لری سامرز وزیر خزانه‌داری سابق کلینتون و آدام دی‌آنجلو، بنیان‌گذار و مدیرعامل Quora می‌شود. در برخی شایعات گفته شد خروج آلتمن تا حدودی با منافع دی‌آنجلو مطابقت داشت زیرا OpenAI درحال توسعه‌ی رقیب بالقوه برای Quora بود.

حضور دی‌آنجلو در هیئت‌مدیره‌ی جدید OpenAI، غافلگیرکننده است. آلتمن در این مورد گفت: «Quora یکی از بزرگ‌ترین مشتریان OpenAI محسوب می‌شود و ما فهمیدیم حضور نماینده‌ی مشتری در هیئت‌مدیره‌ی شرکت مفید بوده است.»

آلتمن در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «دی‌آنجلو همیشه درمورد درگیری احتمالی و انجام هرکاری ازجمله پیشنهاد خروج از هیئت‌مدیره درصورت نیاز، بسیار شفاف عمل کرده است.» آلتمن در پاسخ به اینکه چرا هیئت‌مدیره‌ی قبلی خواستار خروج او بودند توضیح داد: «واضح است که سو‌ءتفاهمات واقعی بین من و اعضای هیئت‌مدیره‌ی اصلی وجود داشت.»

ایلیا سوتسکور یکی از بنیان‌گذاران و دانشمند ارشد OpenAI که در هیئت‌مدیره‌ی سابق این شرکت حضور داشت، پس‌از اخراج آلتمن اعلام کرد از مشارکت در اقدامات هیئت‌مدیره برای بیرون کردن آلتمن عمیقاً پشیمان است. مدیرعامل OpenA با انتشار پیامی سرگشاده گفت: «من هیچ بدخواهی نسبت به سوتسکور ندارم و تیمش درحال یافتن راهی است تا به او اجازه دهد به کارش در شرکت ادامه دهد.»

پس‌از اطلاعیه‌ی رسمی OpenAI برای بازگشت آلتمن به‌عنوان مدیرعامل، تیلور اطمینان داد این شرکت ساختار حاکمیتی را تقویت خواهد کرد و برای حفظ ثبات سازمان، کمیته‌ای مستقل از هیئت‌مدیره برای نظارت بر رویدادهای اخیر تشکیل خواهد داد.


منبع: https://www.zoomit.ir/business/412449-microsoft-joins-openai-board-sam-altman-return/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *