با شکست ایلان ماسک در دادگاه، ایکس زیر چتر قوانین کالیفرنیا قرار می‌گیرد

به‌گزارش رویترز، ایلان ماسک نتوانست مانع اعمال قانون ایالت کالیفرنیا شود که شرکت‌های رسانه‌ی اجتماعی را ملزم می‌کند تا نحوه‌ی مدیریت محتوای خاص در پلتفرم‌هایشان را به‌طور عمومی اعلام کنند.

در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، پلتفرم ایکس از کالیفرنیا با هدف لغو قانون مدیریت محتوا شکایت کرد؛ با این ادعا که قانون مذکور ناقض آزادی بیان در اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا است.

قانون کالیفرنیا شبکه‌های اجتماعی با درآمد سالانه‌ی فراوان را ملزم می‌کند گزارش‌های ۶ ماهه‌ای را منتشر کنند که شیوه‌های تعدیل محتوای آن‌ها را توضیح می‌دهد. به‌علاوه پلتفرم‌ها باید داده‌هایی درباره‌ی تعداد پست‌های اعتراض‌آمیز و نحوه‌ی رسیدگی به آنها ارائه دهند.

ویلیام شوب، قاضی منطقه‌ایِ ایالات متحده، درخواست ایکس را رد کرد. او گفت: «در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسد الزامات گزارش‌دهی بار اطاعتی زیادی را برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، به‌نظر نمی‌رسد که این الزام در چهارچوب قانون متمم اول، توجیه‌ناپذیر یا سنگین باشد.»

شوب با وکلای این پرونده در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) ملاقات خواهد کرد. قاضی شوب الزامات قانون «شرایط خدمت‌دهی» را برای همه یکپارچه دانست و گفت که وجود آن‌ها می‌تواند عامل اصلی تصمیم‌گیری برای کاربران باشد.

ایکس بارها درباره‌ی قوانین مدیریت محتوای خود با انتقاد مواجه شده است و اخیراً بسیاری از شرکت‌ها تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کرده‌اند.

بر‌اساس داده‌های غیر‌رسمی، از زمانی‌که ماسک مدیریت ایکس را به‌دست گرفت، درآمد ماهانه‌ی تبلیغاتی در ایالات متحده حداقل ۵۵ درصد درمقایسه‌با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

پلتفرم ایکس در اروپا نیز زیر ذره‌بین نهادهای دولتی می‌رود. اتحادیه‌ی اروپا در اوایل ماه جاری اعلام کرد که در حال تحقیق درباره‌ی ایکس به‌دلیل احتمال نقض قوانین است.


منبع: https://www.zoomit.ir/social-network/414120-elon-musks-x-fails-block-californias-law/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *