با عدم وجود iPad در سال ۲۰۲۳، این برای برنامه های تبلت اپل در سال جاری چه معنایی دارد؟

آی‌پد از زمان معرفی آن توسط استیو جابز، مدیرعامل فقید، در سال ۲۰۱۰، چیزی ثابت در فضای فناوری بوده است. تعریف و تسلط بر بازار تبلت به عنوان یک کل.

سال ۲۰۲۳ ثابت کرد که سالی آرام و غیرمنتظره برای طرفداران آن چیزی است که به طور مداوم به عنوان یکی از سال های جهان شناخته می شود. بهترین تبلت هااز آنجایی که اپل ظاهرا زمانی را برای توسعه و معرفی یک شرکت جدید برای سری‌هایی که آن را ارزشمند می‌داند، پیدا نکرده است (بنا به گفته‌ها، این امر بر سهم بازارش تأثیر نمی‌گذارد. دولتمرد).

با این حال، این غیبت طولانی مدت غیرمشخصه باعث ایجاد حدس و گمان در مورد آنچه که شرکت ممکن است برای بخش بعدی داشته باشد ایجاد می کند. بهترین آیپدها; با فرض اینکه خط تبلت معروف خود را ترک کند یکی دیگر سال قبل از به روز رسانی

با این حال، قبل از اینکه اپل واقعاً تبلت‌های جدید را عرضه کند، ابتدا کمی خانه داری لازم است. در اینجا چیزی است که ما از برنامه های iPad اپل در سال ۲۰۲۴ امیدواریم.

وضعیت فعلی iPad

در حالی که – رفتن توسط شرکت نتایج مالی Q4، ۲۰۲۳ – هیچ شکی در توانایی اپل برای جذب و حفظ پایگاه وفادار کاربران iPad وجود ندارد، واضح است که اعداد و ارقام در حدی نیستند که باید باشند، با درآمد iPad بیش از ۱۰ درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال قبل. بر اساس گزارش خود اپل.

دلیل واضح این رکود نسبی عدم وجود سخت افزار جدید با عرضه آن است iPadOS 17 و جدید Apple Pencil با شارژ USB-C یکپارچه انجام کمی برای جذب تازه واردان و ارتقا دهندگان به طور یکسان. در عین حال، پیمایش در مجموعه فعلی تخته سنگ‌های اپل و لوازم جانبی مناسب، یک تجربه غیرقابل انکار پیچیده و گیج‌کننده است، به‌ویژه زمانی که سعی می‌کنید تشخیص دهید کدام ترکیبی از ویژگی‌ها، طراحی و قدرت ممکن است به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

اپل آی‌پد 10.2 (2021) با مداد اپل استفاده می‌شود

نسل نهم iPad 10.2 (2021) (اعتبار تصویر: TechRadar)

اول، آی پد استاندارد وجود دارد. اپل هنوز هم می فروشد آیپد نسل نهم که در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شد، که بر روی قدیمی ترین چیپست کل خط تولید آیپد اجرا می شود – همان SoC A13 موجود در سری آیفون ۱۱ که دو سال قبل عرضه شد. این طراحی همچنین قدیمی است، با یک دکمه هوم دایره‌ای در جلو با Touch ID، و حاشیه‌های ضخیم اطراف یک نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی. همچنین به پورت قدیمی لایتنینگ اپل (تنها آی‌پدی که هنوز این کار را انجام می‌دهد) متکی است و فقط با نسل اول اپل پنسل سازگار است.

Apple iPad 10.9 (2022)

نسل دهم iPad 10.9 (2022) (اعتبار تصویر: آینده / لنس اولانوف)

سپس وجود دارد آیپد نسل دهم، که در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و تنها مدل از کل سری با جهت گیری اول منظره است (که می تواند نشانه چیزهایی باشد که در آینده خواهند آمد). این دستگاه دارای یک صفحه نمایش بزرگتر ۱۰٫۹ اینچی با طراحی مستقیم و حاشیه های نازک تر، به علاوه اتصال به روزتر USB-C به جای لایتنینگ، و دکمه بالایی با Touch ID است. این تراشه نسل جدیدتر اپل A14 را در قلب خود دارد و همچنین از نسل اول اپل پنسیل، در کنار جدیدترین قلم اپل با USB-C پشتیبانی می‌کند (اگرچه، در حالی که ما اینجا هستیم، این جدیدترین قلم در واقع فاقد حساسیت فشاری است. خواهر و برادر بزرگترش).

آیپد مینی 2021

آیپد مینی نسل ششم (اعتبار تصویر: TechRadar)

قبل از رسیدن به هوا، همچنین وجود دارد آیپد مینی نسل ششم این را هم در نظر بگیرید، که در همان سال آی‌پد نسل نهم عرضه شد، اما زیبایی‌شناسی نزدیک‌تر به آی‌پد نسل دهم دارد و بر روی یک SoC A15 جدیدتر اجرا می‌شود. در بدنه ای با صفحه نمایش ۸٫۳ اینچی، USB-C، پشتیبانی از Apple Pencil نسل دوم و دکمه بالایی با Touch ID را نیز خواهید دید.

تصاویر حضوری از iPad Air 2022 در حال استفاده

(اعتبار تصویر: TechRadar)

حالا ما روی هوا هستیم آی‌پد نسل دهم را انتخاب کنید – کامل با USB-C و دکمه بالایی با Touch ID – دقت رنگ نمایشگر را افزایش دهید، از Apple Pencil 2 پشتیبانی کنید و به چیپست M1 بروید که در آن نیز خواهید یافت. برخی از مک های این شرکت و شما آن را دارید آیپد ایر نسل پنجم. در غیر این صورت، اندازه آی‌پد نسل دهم، با زیبایی‌شناسی مشابه و صفحه‌نمایش با اندازه مشابه است. شما قدرت بیشتری دریافت می کنید، و این برای خلاقیت بهتر است، اما به خوبی …

iPad Pro 12.9 (2022) روی میز

آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی (۲۰۲۲) (اعتبار تصویر: آینده)

آیپد پرو! دو اندازه Pro (11 اینچی و ۱۲٫۹ اینچی) وجود دارد که هر دو بر روی یک SoC Apple M2 قدرتمندتر کار می کنند، با اتصال USB-C یکسان، Apple Pencil 2 و Apple Pencil USB-C پشتیبانی می کنند (مانند Air)، Face ID به جای Touch ID، چهار بلندگو (به جای دو بلندگو)، اما با دو فناوری صفحه نمایش متفاوت: LED در مدل ۱۱ اینچی و mini-LED در تخته سنگ ۱۲٫۹٫

در حالی که سطوح وسیع‌تر در این محدوده قابل تشخیص است، تفاوت‌های ظریف در مورد اینکه آیا باید برای آی‌پدی با پشتیبانی از Apple Pencil 2، عملکرد سری A یا سری M حرکت کنید و به کدام صفحه‌کلید نیاز دارید (Magic یا Smart، Folio یا نه) ?) باعث می شود که انتخاب بین تخته سنگ هایی که چندین صد دلار یا پوند متفاوت است، تلاشی دشوار باشد، به خصوص اگر به زبان عامیانه اپل مسلط نباشید.

قرص ها را مرتب کنید

قابل توجه مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ گفت در اوایل نوامبر ۲۰۲۳، اپل “در نظر دارد کل مجموعه آی پد خود را در طول سال ۲۰۲۴ به روز کند”، اما در مورد اینکه این به روز رسانی چگونه است، ما هنوز نمی دانیم. با توجه به ویژگی‌های متعدد، اندازه صفحه نمایش و پردازنده‌هایی که خریداران در حال حاضر باید انتخاب کنند، مطمئناً به نظر می‌رسد که فضایی برای ساده‌سازی کارها وجود دارد.

شخصی که با استفاده از Apple Pencil 2 روی iPad طراحی می کند.

کدام قلم اپل با آی پد شما کار می کند؟ (اعتبار تصویر: اپل)

برای شروع، اپل باید نسل نهم آی‌پد را کنار بگذارد و هر مدلی را که در این محدوده قرار دارد با USB-C به‌روز کند. در مرحله بعد – و علیرغم عرضه اخیر Apple Pencil USB-C – نسل دوم Apple Pencil را به استاندارد گسترده ای تبدیل کنید (و قیمت را کاهش دهید). کل محدوده را به تراشه‌های کلاس M برسانید و مدل ۱۱ اینچی Pro را از فهرست حذف کنید در حالی که Air را به ۱۱ اینچ کامل ارتقا دهید تا جای خود را پر کند، سپس آن تراشه‌ها را با M1 برای مینی و iPad استاندارد منطقی کنید. M2 برای هوا و جدیدترین اپل ام ۳ برای نسخه پرو ۱۲٫۹ اینچی که اکنون تنها است.

گورمان نیز قبلاً گفته است آیپد پروهای امسال احتمالاً دارای نمایشگرهای OLED خواهند بود همچنین، به این معنی که فناوری صفحه‌نمایش مینی ال‌ای‌دی در نسخه پیشرفته حرفه‌ای فعلی نیز می‌تواند به هوای امسال کاهش یابد.

در مجموع، این تغییرات به ما چهار مدل در چهار اندازه مجزا با پورت‌های یکسان، پشتیبانی از Apple Pencil نسل مشابه، زبان طراحی یکسان و یک کلاس چیپ‌ست را در اختیار ما قرار می‌دهد. تا زمانی که این شرکت فقط یک صفحه کلید جادویی را برای هر مدل ارائه می‌کند (به طور کامل گزینه‌های Smart و Folio را کنار می‌گذارد)، که به طور قابل‌توجهی مجموعه‌ای قابل دسترس‌تر را برای انتخاب به مشتریان ارائه می‌دهد.

تمرکز جدید برای iPad؟

هنگامی که iPad برای اولین بار معرفی شد، وعده داد که شکاف بین تلفن و لپ تاپ را پر کند و در عین حال تجربه بهتری از مرور وب، ایمیل، اشتراک گذاری عکس، تماشای ویدیو، گوش دادن، بازی و خواندن را نسبت به هر یک از دستگاه ها ارائه دهد – و درجات مختلف موفق شد. اما روش های استفاده از هر سه این محصولات از سال ۲۰۱۰ به طور قابل توجهی تکامل یافته است.

Apple iPad pro 2018 روی میز میز کار

(اعتبار تصویر: BongkarnGraphic / Shutterstock)

در سال‌های پس از آن، آی‌پد راه خود را به قلب و ذهن سازندگان محتوای دیجیتال پیدا کرده است – زیرمجموعه‌ای از کاربرانی که در زمان عرضه اولیه آی‌پد واقعاً وجود نداشتند – در حالی که در همان زمان هنوز در تلاش است تا واقعیت را متقاعد کند. جایگزینی لپ تاپ اپل، گاهی اوقات، سعی کرده آن را به عنوان بازاریابی عرضه کند.

یکی از زمینه‌هایی که مدت‌ها نادیده گرفته شده بود و اکنون به نظر می‌رسد این شرکت توجه خود را به آن معطوف کرده است، بازی است و آی‌پد می‌تواند نقشی را ایفا کند. A17 Pro بود اولین سیلیکون اپل با ردیابی اشعه شتاب سخت افزاریکه دست در دست تلاش های شرکت برای متقاعد کردن توسعه دهندگان برای پورت بازی های AAA خود – مانند Resident Evil Village در Capcom – به سری آیفون ۱۵ پرو (که روی A17 Pro اجرا می شود) انجام شد.

کنترلر موبایل Backbone One که با آیفون استفاده می شود

Resident Evil Village به صورت بومی بر روی iPhone 15 Pro Max اجرا می شود که توسط چیپست Apple A17 Pro و با یک کنترلر BackBone One متصل شده است. (اعتبار تصویر: Alex Walker-Todd / Dashiell Wood / Future)

اپل از آن زمان تراشه های سری M3 خود را معرفی کرده است که استعداد A17 Pro برای ردیابی پرتوهای شتاب دهنده سخت افزاری را دارد. در حالی که آنها در حال حاضر تنها در جدیدترین مک‌بوک پروهای اپل قرار دارند، در حال حاضر مجموعه‌ای از تراشه‌های سری M راه خود را به آی‌پدها باز کرده‌اند – و با توجه به اینکه آی‌پد پرو فعلی در حال حاضر از سیلیکون M2 بهره می‌برد، منطقی است که تراشه‌های M3 به تراشه‌های سال آینده می‌روند. مزایا، و همراه با آنها، خرخرهای گرافیکی بیشتر و ویژگی های متناسب با بازی.

رقابت برای چیست؟

مسیری که آی‌پد ممکن است در سال ۲۰۲۴ طی کند، همچنان بی‌انتها باقی می‌ماند، نه تنها به این دلیل که اپل روایتی را که بازار تبلت‌ها دنبال می‌کند کنترل می‌کند، بلکه به این دلیل که هرچه تلاش می‌کنند، رقابت همچنان احساس می‌کند که آنها در حال بازی کردن هستند.

Samsung Galaxy Tab S9 Ultra

Samsung Galaxy Tab S9 Ultra (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

حتی سامسونگ، برجسته‌ترین سازنده رقیب اپل، ۱۸ ماه پیش از به‌روزرسانی خط تولید تبلت‌های پرچم‌دار خود، رقیب iPad Pro خود را راه‌اندازی کرد. گلکسی تب اس ۹ سریال در ماه آگوست و اخیراً کم‌رنگ‌تر است تب S9 FE.

همچنین شاهد ورود شرکت‌هایی مانند شیائومی، اوپو و حتی وان پلاس به فضای تبلت بوده‌ایم که دومی با وان پلاس پد – اعمال کمی فشار اضافی بر روی اپل، اما نه آنقدر که به نظر می رسد اپل نگران باشد. اگر اینطور بود، ما قبلاً یک iPad جدید داشتیم. در عوض، ما در تعجب مانده‌ایم و منتظر هستیم که چه چیزی برای لوح‌های معروف اپل در سال آینده وجود دارد.


منبع: https://www.techradar.com/tablets/apple-didnt-release-an-ipad-this-year-so-what-does-that-mean-for-the-ipad-in-2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *