با فین ملاقات کنید – چت ربات جدید GenAI bunq

امروز، Neobank bunq هلندی پلتفرم هوش مصنوعی مولد خود – Finn را راه اندازی کرد. عملکرد جدید چت بات که بر روی مدل‌های زبان بزرگ باز (LLM) از OpenAI و Meta اجرا می‌شود، برای کمک به کاربران در برنامه‌ریزی امور مالی، ایجاد بودجه بهتر و یافتن آسان تراکنش‌ها طراحی شده است. اساساً، به گفته bunq، کاربران را قادر می سازد تا “زندگی مورد نظر خود را داشته باشند.”

علی نیکنام، خبرنگار bunq: «اصولاً مثل این است که شما حسابدار شخصی خود را دارید که همه چیز را در مورد زندگی شخصی و معاملات شما می داند و همه اینها را در سر دارد و می تواند به سؤالات شما پاسخ دهد. موسس و مدیر عامل به TNW می گوید.

اعتبار: bunq

در حالی که رابط کاربری جدید ربات چت هوش مصنوعی جایگزین عملکرد جستجو در برنامه bunq خواهد شد، نیکنام مشتاق است تاکید کند که Finn بسیار بیشتر از یک ربات جستجوگر است. با استفاده از LLM های ذکر شده در بالا (جمینی می تواند یکپارچگی را در مسیر مشاهده کند)، با تعیین اینکه کدام یک پاسخ بهتر را ارائه می دهد، bunq مدل خود را ایجاد کرده است که می تواند آنچه را که کاربر می پرسد تفسیر و تغییر دهد. این به پاسخ هایی اجازه می دهد که “بسیار پیچیده تر” از یک جستجوی معمولی باشند.

“فین در واقع می تواند به تمام داده هایی که با انجام تراکنش های خود تولید کرده اید معنی دهد. بنابراین می توانید از چیزهای جالبی بپرسید، هی، رستوران مورد علاقه من در این نزدیکی چیست؟” نیکنام می گوید.

اعتبار: bunq

فین برای هر کسی که از یک رابط کاربری LLM مانند ChatGPT یا موتور جستجوی مستقل استفاده کرده باشد احساس آشنا بودن خواهد کرد. چت ربات جدید “سبز” Ecosia. مثال‌های دیگر می‌تواند مواردی مانند «این سال چقدر در آمازون خرج کردم» یا «نام هتلی که آوریل گذشته در برلین اقامت داشتم چه بود».

همچنین می‌تواند الگوهای خاص هزینه‌هایشان را به کاربران بگوید، به آن‌ها کمک کند تا برای سفر آینده بودجه‌بندی کنند، و دقیقاً به آن‌ها بگوید چه زمانی خرید انجام شده است – بدون اینکه نیازی به پیمایش برای همیشه و در حین بررسی تاریخ‌های تقریبی (یا این فقط ما هستیم؟)

آیا بانک های قدیمی چت ربات های هوش مصنوعی خود را در پاسخ راه اندازی خواهند کرد؟

نیکنام، در کانادا از پدر و مادری ایرانی به دنیا آمد و در گودا، هلند بزرگ شد، bunq را در سال ۲۰۱۲ تاسیس کرد. دو سال بعد، فین تک استارتاپ اولین بانکی بود که در ۳۵ سال گذشته مجوز بانکداری اروپا را دریافت کرد. این بانک در سال ۲۰۲۱ به وضعیت تک شاخ رسید و دومین نئوبانک بزرگ در اروپا است. Revolut بریتانیا بزرگترین است (bunq مجبور شد پس از برگزیت پذیرش مشتریان جدید در بریتانیا را متوقف کند).

زمانی که bunq در سال ۲۰۱۵ برای عموم عرضه شد، بانک‌های قدیمی را مجبور کرد تا بازی برنامه خود را ارتقا دهند – که قبلاً بسیار وحشتناک بود. آیا انتشار Finn می تواند جرقه هجوم مشابهی از عملکردهای GenAI را برای بانک های بزرگ ایجاد کند؟ به گفته نیکنام، پاسخ به این سوال دشوار است.

“برای افراد شایسته هوش مصنوعی، این کار چندان دشوار نیست [to build an LLM chatbot]اما ساختن چیزی که خوب است، و ساختن چیزی که بتواند به سؤالاتی پاسخ دهد که روشن‌تر و هوشمندانه‌تر از جمع‌آوری یک دسته از تراکنش‌ها و جمع کردن آن‌ها با هم باشند – این بسیار پیچیده است.”

“از آنجایی که شما بتوانید این کار را انجام دهید، باید ذخیره سازی داده های خود را مرتب داشته باشید. و بسیاری از این بانک های قدیمی تنها با ساختن یک لایه در بالا توانسته اند با تمام پیشرفت های برنامه همراه شوند.”

او می افزاید: “بنابراین، شاید اگر در طی چند ماه چیزی به دست آوریم، تعجب نخواهم کرد. اما اگر در سال های آینده چیز مفیدی به دست آوریم، بسیار شگفت زده خواهم شد.”

مزایای نئوبانک بودن در مورد داده ها

ممکن است مدتی طول بکشد تا نئوبانک‌های اروپا به همان اندازه بانک‌های بزرگی که می‌توانند سابقه صدها سال خود را ردیابی کنند، به رسمیت شناخته شوند. با این حال، وقتی نوبت به فناوری می‌رسد – و خدمت به نسلی که از فناوری بهره می‌برند – فرزند جدید بودن در بلوک مزایای مشخصی دارد.

نیکنام می‌گوید: «ما مدت‌ها قبل از اینکه مدل‌های یادگیری ماشینی را اضافه کنیم، با هوش مصنوعی کار می‌کردیم. “بنابراین ما بسیار جلوتر از این چیزها هستیم. و از آنجایی که ما بسیار بر مهندسی و هوش مصنوعی متمرکز هستیم، از ابتدای bunq مطمئن شدیم که ساختارهای داده ما برای افراد هوش مصنوعی مفید و قابل استفاده است. و ما نتایج آن را درو می کنیم. ”

صادقانه بگویم، ما بسیار شیفته این هستیم که ببینیم آیا فین پیگیری امور مالی شخصی را سرگرم کننده تر می کند یا خیر. در همین حال، ما (به همراه چند نفر دیگر از آمستردامرها) از فین می‌پرسیم «در سال ۲۰۲۳ چقدر برای شیرینی و سفیده‌های مسطح جو دوسر خرج کردم» با نگرانی خفیف.

چگونه فین نام خود را گرفت؟ چرا، bunq از ChatGPT پرسید: «البته ما باید به عنوان کمک‌کننده مالی شخصی برنامه‌مان نام ببریم».

اعتبار: bunq


این شرکت همچنین چندین ویژگی جدید را در رویداد به روز رسانی سالانه خود راه اندازی کرد. اینها شامل یک برگه بودجه‌بندی جدید است که به شما امکان می‌دهد محدودیت‌های مخارج را تعیین کنید و تصمیم بگیرید که پرداخت برای اقلام خاص از کدام حساب انجام شود، بازپرداخت دو برابری برای افراد در همان «تیم سبز» درختکاری، کارت‌های اعتباری رایگان و ضربه زدن به – پرداخت تلفنی برای کاربران تجاری.


منبع: https://thenextweb.com/news/bunq-new-generative-ai-chatbot-finn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *