با وجود رکورد فروش آیفون و خدمات، درآمد اپل دوباره کاهش یافت

مال اپل آخرین گزارش سود سه ماهه تصویری از برنده شدن نرم افزار در میان چیزی شبیه رکود سخت افزاری را ترسیم می کند. در بیانیه ای که نتایج مالی سه ماهه چهارم مالی خود را اعلام کرد، این شرکت بالاترین رکورد جدید را برای درآمد حاصل از بخش خدمات خود اعلام کرد. همچنین درآمد آیفون را به عنوان رکوردی در سه ماهه سپتامبر به ثبت رسانده است. با این حال، این چهارمین سه ماهه متوالی کاهش درآمد کلی است، با درآمد ۸۹٫۵ میلیارد دلاری که نشان دهنده کاهش ۱ درصدی سالانه نسبت به سال است. این همچنین به این معنی است که عملکردهای رکوردشکنی بخش‌های آیفون و سرویس‌ها نتوانستند ضعف را در جاهای دیگر جبران کنند.

اگرچه عملکرد ضعیف تا حدودی قابل درک است. شرکت فقط یک رویداد راه اندازی داشت برای این تراشه های جدید M3، مک بوک و آی مک این هفته که هنوز هیچ کدام قابل خرید نیستند. و اگر چه جدید سری آیفون ۱۵ و ساعت های اپل در سپتامبر معرفی شدند، فروش این دستگاه ها احتمالاً بخش زیادی از نتایج این سه ماهه مالی را به خود اختصاص نداده است. ما همچنین انتظار داریم که در ماه نوامبر برای آیپدهای جدید در سال جاری عرضه شود، که می تواند درآمد سخت افزاری را افزایش دهد.

به همین ترتیب، بخش‌های مک، آی‌پد و ابزارهای پوشیدنی در این سه‌ماهه سقوط کردند و دو بخش اول موفقیت‌های قابل‌توجهی داشتند. اگرچه اپل علاقه قابل توجهی به آن داشت هدست ویژن پرو در اوایل سال جاری، آن دستگاه هنوز آماده فروش به عموم نیست و بعید است که تا سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. با توجه به افزایش خریدهای تعطیلات، و همچنین عرضه محصولات بیشتر در افق، به احتمال زیاد محصولات سخت افزاری این شرکت تاثیر بیشتری بر قیمت نهایی آن در سه ماهه آینده خواهند داشت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/apples-revenue-declines-again-despite-iphone-and-services-strength-211938910.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/apples-revenue-declines-again-despite-iphone-and-services-strength-211938910.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *