بتای جدید اندروید ۱۴ گوشی‌های پیکسل را فریز می‌کند

سرعت بی‌امان به‌روزرسانی‌های گوشی گوگل ادامه دارد و در پی گزارش یک‌سری باگ‌ها در پیکسل، این شرکت بتای جدید اندروید ۱۴ را با نام QPR3 Beta 2 برای گوشی‌های پیکسل واجد شرایط (مدل پیکسل ۵a به بعد) منتشر کرد.

انتظار می‌رود جدیدترین بتا چندین باگ از نسخه‌ی پیشین را برطرف ‌کند، اما گزارش‌های اولیه نشان می‌دهند که باید در دانلود آن فعلاً دست نگه داشت.

بتای جدید توانسته برخی از مشکلات ناامیدکننده‌ی نسخه‌ی ابتدایی بتای QPR3 را برطرف کند که شامل رفع خرابی دستگاه در طول به‌روزرسانی برنامه‌ها یا تغییر کاربر، روشن نشدن نمایشگر پس از راه‌اندازی مجدد، عملکرد نادرست نمایشگر همیشه‌روشن و ناپدیدشدن اطلاعات وضعیت باتری می‌شود.

علاوه‌بر این، فرآیندهای پشتیبان‌گیری و بازیابی گوشی‌های پیکسل اکنون باید طبق انتظار عمل کنند. از طرفی دیگر به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی با یک خطر جدی همراه شده است. منابع متعددی از جمله ۹to5Google گزارش داده‌اند که آپدیت جدید پیکسل می‌تواند آن‌ها را فریز کند.

مقاله‌های مرتبط

حتی پرچمدارهای جدید گوگل یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو و گوشی پیکسل فولد نیز از این مشکل در امان نیستند. کاربران پیکسل بهتر است فعلاً از بارگیری جانبی خودداری کنند.

کاربران پیکسل اگر واقعا مجبور به سایدلود‌کردن هستند، بهتر است به عنوان یک اقدام احتیاطی از فعال بودن گزینه‌ی OEM Unlock در بخش تنظیمات توسعه‌دهنده اطمینان حاصل کنند.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/417876-android-14-beta-bricking-pixel-phones/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *