بحران نقدینگی بزرگ استارت‌آپ‌ها در راه است – و شرکت‌های در مرحله آخر را مجبور می‌کند با نابودی خود مواجه شوند.

سه تابوت چوبی قهوه‌ای از یک صندوق پول قدیمی بیرون می‌آیند.  نیلوفرهای سفید صلح کنار صندوق را زیبا می کنند.


درد خار



  • تصویر تامین مالی VC برای استارت‌آپ‌های در مرحله آخر بسیار بد به نظر می‌رسد و سرمایه‌ای که به سختی به دست می‌آید.
  • جمع آوری بودجه بیشتر طول می کشد و نوار برای رسیدن به یک معامله بسیار بالاست.
  • برخی از استارت‌آپ‌های در مراحل پایانی اکنون بهترین دارایی‌های خود را در این بحران نقدی به فروش می‌رسانند.
تبلیغات

تبلیغات

خیلی قشنگ بوده سال بی رحمانه برای استارت آپ ها و بنیانگذاران آنها به دنبال افزایش بودجه سرمایه گذاری خطرپذیر هستند. و اکنون حصول یک معامله بیشتر طول می کشد.

داده‌های اخیر سه ماهه سوم از پلتفرم مالکیت سهام، Carta، به وضعیت بدی در مورد استارت‌آپ‌هایی که از پلتفرم آن استفاده می‌کنند، اشاره می‌کند: زمان بین دورهای تأمین مالی طولانی تر می شود.

برای آن دسته از استارت‌آپ‌هایی که سری C را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ ارائه کردند، میانگین زمان از آخرین باری که سری B را ارائه کردند، ۱۰۹۰ روز یا حدود سه سال بود. و برای آن دسته از استارت‌آپ‌هایی که سری A را ایجاد کردند، میانگین زمان از دور اولیه آن ۷۸۷ روز یا کمی بیشتر از دو سال بود – اگرچه طبق داده‌های Carta، این میانگین انتظار در اوایل امسال بسیار کوتاه‌تر بود.

بسیاری از این استارت‌آپ‌ها آخرین بار در اواسط سال ۲۰۲۰ سرمایه جذب کردند، درست زمانی که صنعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال بهبود از شوک همه‌گیر به بازارها بود، یا به اندازه کافی خوش شانس بودند که در طول سال ۲۰۲۱ تا اوایل سال ۲۰۲۲ سرمایه خود را افزایش دادند. رونق تامین مالی.

تبلیغات

تبلیغات

این زمان انتظار طولانی‌تر بین دورها اصلاً تعجب‌آور نیست زیرا بودجه VC امسال کمترین میزان از سال ۲۰۱۸ بوده است. با ۳۶٫۷ میلیارد دلار، بودجه در سه ماهه سوم پایین‌ترین مجموع سه ماهه جمع‌آوری شده در بیش از پنج سال در ایالات متحده و کانادا است. طبق داده‌های PitchBook، نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ افت جزئی داشته است. تعداد معاملات انجام شده در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم نسبتاً ثابت باقی مانده است – و تحلیلگران PitchBook معتقد نیستند که تغییرات زیادی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ رخ دهد.

آنها در گزارش Q3 Venture Monitor شرکت داده نوشتند: “مرحله پایانی از مراحل دیگر فاصله گرفته است، زیرا عرضه سرمایه برای شرکت های آن در طول سال ثابت بوده است.” هیچ انتظاری وجود ندارد که معامله برای VC ایالات متحده در سه ماهه چهارم تغییر کند و بازار باید به عملکرد فعلی خود ادامه دهد.

بنابراین، VCها همچنان به سرمایه خود خسیس می پردازند و نزدیک به ۵۱۰۰۰ استارتاپ را در آنجا باقی می گذارند. جستجوی پول نقد و زمان گرانبها VC تحلیلگران PitchBook نوشتند که در رقابتی شبیه به بازی Hunger برای بقیه سال و احتمالاً تا سال ۲۰۲۴٫ این بدان معناست که سرمایه موجود “تا زمانی که بازار خروج دوباره ظاهر شود و پول و شرکت ها را از طریق چرخه حیات سرمایه گذاری کند پایین خواهد ماند.” .

وضعیت فعلی برای سرمایه گذاری در مراحل پایانی حادتر است، زیرا تعداد بیشتری از VC ها از نوشتن چک های بزرگ عقب نشینی کرده اند. برای آن دسته از استارت‌آپ‌هایی که چک می‌گیرند، این نوار بسیار بالاست. اما برای آن دسته از شرکت هایی که ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند، ممکن است اوضاع زشت شود.

تبلیغات

تبلیغات

تحلیلگران PitchBook نوشتند: «از سوی دیگر، شرکت‌های متوسطی که قادر به رسیدن به نقاط عطف یا پیشرفت به سمت مسیر سودآوری نیستند، با موانع بزرگی برای رویدادهای مالی آینده مواجه خواهند شد.»

و ما در حال حاضر اثرات آن فشار سرمایه را می بینیم.

فصل انقراض استارت آپ ها به خوبی در حال انجام است و به نظر می رسد که ما شاهد یک استارتاپ در هفته هستیم که گرد و غبار را گاز می گیرد. هفته گذشته، Olive AI، استارت‌آپ ۴ میلیارد دلاری تک‌شاخ مبتنی بر هوش مصنوعی، اعلام کرد که فروش واحدهای تجاری اصلی خود و تعطیلی بقیه شرکت و چند هفته پیش، Convoy، استارت‌آپ حمل و نقل دیجیتالی، زمانی به عنوان «اوبر برای حمل و نقل باری» مورد تحسین قرار گرفت – که ۱٫۱ میلیارد دلار از سرمایه‌گذارانی مانند جف بزوس، بیل گیتس، مارک بنیوف و دیگر افراد برجسته فناوری جمع‌آوری کرد. تعطیل شده و تکنولوژی خود را می فروشد به یکی از رقبای اصلی استارت آپی خود در فضا، Flexport، چندین رسانه گزارش دادند.

در یک یادداشت برای کارکنان ارسال شدکه توسط CNBC منتشر شد، دان لوئیس، بنیانگذار و مدیر عامل Convoy آن را به خوبی خلاصه کرد و شرایط فعلی بازار را یک “طوفان کامل” از رویدادها نامید تا تا حدی دلیل شکست شرکت را توضیح دهد.

تبلیغات

تبلیغات

لوئیس نوشت: «در کنار این سقوط بی‌سابقه بازار حمل‌ونقل، انقباض پولی چشمگیر که در ۱۸ ماه گذشته شاهد بودیم، اشتهای سرمایه‌گذاری را به‌طور چشمگیری کاهش داده و جریان‌ها را به سمت شرکت‌های خصوصی غیرسودآور کاهش داده است».

بسیار محتمل است که مرگ Olive AI و Convoy – در میان دو استارتاپ بسیار ارزشمند و با سرمایه خوب که تا کنون تعطیل شده اند – فقط آغازی باشد برای سیل شرکت هایی که در مرحله آخر قرار دارند به سرنوشت مشابهی دست پیدا کنند.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

استارت آپ ها
سرمایه گذاری خطرپذیر
تحلیل و بررسی
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/late-stage-startups-vc-lack-funding-forced-shut-down-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *