بحران کشتیرانی دریای سرخ جدیدترین سردرد برای تسلا در اروپا

بحران کشتیرانی دریای سرخ جدیدترین سردرد برای تسلا در اروپا

تشدید اوضاع در دریای سرخ مجبور شده است تسلا توقف تولید در کارخانه بزرگ خود در آلمان، چیزی که آخرین دردسر برای شرکت خودروسازی ایلان ماسک در اروپا است.

این خودروساز هفته گذشته اعلام کرد که تولید در کارخانه خود در برلین که خودروها و باتری های مدل Y را تولید می کند، از تاریخ به تعویق خواهد افتاد. ۲۹ ژانویه تا ۱۱ فوریه به دلیل “فقدان قطعات”.

تسلا برای تولید آن به شدت به قطعاتی از چین متکی است EVs. بسیاری از آنها از طریق کانال سوئز، سریع ترین مسیر بین آسیا و اروپا، حمل می شوند. با این حال، افزایش حملات علیه کشتی‌های باری توسط شورشیان حوثی مستقر در یمن در منطقه، بسیاری از این کشتی‌ها را مجبور به تغییر مسیر در نوک جنوبی آفریقا کرده است که باعث تاخیرهای چند هفته‌ای شده است.

کارخانه گیگافکتوری برلین-براندنبورگ جایی است که تسلا خودروهای الکتریکی را که در اروپا می فروشد مونتاژ می کند. این شرکت مشخص نکرد که کدام مؤلفه های تأثیرگذار بر عملکرد کارخانه به تعویق افتاده است.

این اختلال در زنجیره تامین آخرین ضربه برای عملیات اروپایی تسلا است. طی چند ماه گذشته، این شرکت با بدترین اعتصابات تاریخ خود در سوئد، رقابت شدید رقبا و کاهش شدید فروش در اروپا روبرو بوده است.

تسلا با آتش می‌جنگد

تسلا بیش از ۹۴ میلیارد دلار در بازار ضرر کرده است ارزش گذاری تنها در دو هفته اول سال ۲۰۲۴٫ سازنده خودروهای برقی با سیل اخبار منفی از جمله غول اجاره خودرو هرتز مواجه شده است. تخلیه ناوگان خود از خودروهای الکتریکی آمریکایی، کاهش قیمت دیگری برای تسلاس در راه است ساخت چینو نشانه هایی از افزایش هزینه های نیروی کار. و سپس اقدام اتحادیه سوئد وجود دارد.

کارگران تعمیرگاه های تسلا در سوئد در ۲۷ اکتبر ابزارهای خود را پایین آوردند و به دنبال توافقات جمعی برای ارائه دستمزدها و مزایای بهتر برای مکانیک این اعتصاب از آن زمان به نروژ، فنلاند و دانمارک گسترش یافته است بزرگترین اقدام اتحادیه این شرکت تاکنون با آن مواجه بوده است.

این قیام پیامد مستقیم امتناع ماسک از پذیرش اتحادیه کارگران تسلا است – سیاستی که خطر را نیز به دنبال دارد. اخلال در عملیات در ایالات متحده و آلمان که اکثریت کارکنان خود را دارد.

این در بحبوحه سه ماهه چهارم سخت سال گذشته رخ می دهد که شاهد رقیب چینی BYD با حمایت وارن بافت بودیم تسلا را از بالاترین نقطه شکست به عنوان پرفروش ترین سازنده EV در جهان. این به لطف کاهش قیمت تهاجمی توسط شرکت چینی بود، اما همچنین نشانه ای است که تسلا مشغله با پروژه های حیوان خانگی بسیار گران قیمت ماسک، مانند پروژه های مورد انتظار کامیون سایبریممکن است عوارض خود را داشته باشد

در همان زمان، فروش خودروهای تسلا در آلمان، خانه تنها کارخانه تولید اروپایی آن، غوطه ور شد رقم تکان دهنده ۷۷ درصد در دسامبر سال به سال. در حالی که تسلا هنوز یک نیروی قابل محاسبه است، به خصوص در نروژ، شیطنت‌های اتفاقی ماسک می‌تواند به رقبا فرصتی برای تپش آن بدهد. این فضا را تماشا کنید


منبع: https://thenextweb.com/news/red-sea-crisis-tesla-europe

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *