بخش برتر گوشی های هوشمند هند در سال ۲۰۲۳ پس از سال ۲۰۲۲ ۱% رشد کرد، بخش برتر شرکت اپل گزارش IDC را نشان می دهد.

بخش برتر گوشی های هوشمند هند در سال ۲۰۲۳ پس از سال ۲۰۲۲ ۱% رشد کرد، بخش برتر شرکت اپل گزارش IDC را نشان می دهد.

بر اساس آخرین گزارش شرکت بین المللی داده (IDC)، بازار گوشی های هوشمند هند در سال ۲۰۲۳ تنها یک جهش جزئی را تجربه کرد و فروش آن به ۱۴۶ میلیون دستگاه رسید که رشد اسمی ۱ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد. این یک چرخش مثبت پس از کاهش ۱۰٫۲ درصدی محموله ها در سال ۲۰۲۲ است، زمانی که بازار ۱۴۴٫۳ میلیون دستگاه را ثبت کرد.

گزارش IDC نشان می دهد که افزایش اندک در سال ۲۰۲۳ را می توان به رشد ۱۱ درصدی مشاهده شده در نیمه دوم سال نسبت داد که ناشی از معرفی چندین مدل گوشی هوشمند جدید به بازار بود.

اپل تاج را می گیرد

یکی از نکات قابل توجه یافته های IDC، عملکرد استثنایی اپل در هند در سال ۲۰۲۳ است. علیرغم اینکه دستگاه های آن از بالاترین میانگین قیمت فروش برخوردار بودند، با قیمت ۹۴۰ دلار (تقریباً ۷۸۰۰۰ روپیه)، این غول فناوری موفق شد ۹ میلیون دستگاه را در سراسر جهان به فروش برساند. سال

این موفقیت به دلیل محبوبیت سری آیفون ۱۴ و تعهد اپل به شرکت در ابتکار ساخت هند، در کنار تقاضای مداوم برای مدل های نسل قبلی آیفون نسبت داده شد. آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ جایگاه خود را در بین ۵ مدل برتر عرضه شده سالانه حفظ کردند.

سامسونگ شاهد کاهش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته است

در مقابل، سامسونگ، در حالی که جایگاه خود را به عنوان عملکرد برتر در زمینه فروش گوشی های هوشمند حفظ کرده است، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش را تجربه کرده است.

تاشوها در حال افزایش هستند، ۵G به جریان اصلی تبدیل می شود

این گزارش همچنین بر محبوبیت روزافزون گوشی‌های تاشو تاکید می‌کند، به طوری که نزدیک به یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شد که عمدتاً توسط سامسونگ هدایت می‌شود. علیرغم کاهش جزئی تسلط بر بازار به ۷۳ درصد، بازار گوشی های تاشو شاهد افزایش رقابت از سوی تازه واردانی مانند موتورولا، تکنو، وان پلاس و اوپو است.

علاوه بر این، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ۵G افزایش یافت و ۷۹ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳ به فروش رسید. قابل توجه، بخش بودجه انبوه ۳۵ درصد از کل فروش تلفن‌های ۵G را به خود اختصاص داده است. پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی هوشمند ۵G شامل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴، گلکسی A14 سامسونگ، T2x ویوو و ردمی ۱۲ شیائومی است.

SoC انتخابی

در رابطه با بازار چیپست ها، مدیاتک به عنوان یک نیروی برتر ظاهر شد و ۵۰ درصد از سهم بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل ۶ درصد افزایش را نشان می دهد. مدل های مبتنی بر مدیاتک مانند T2x Vivo، Redmi A2 شیائومی و C55 Realme جذابیت قابل توجهی پیدا کردند. در همین حال، کوالکام شاهد کاهش جزئی بود و سهم بازار آن به ۲۵ درصد کاهش یافت.

بینش های خاص بخش

گزارش IDC همچنین به روندهای خاص بخش می پردازد و تحولات جالبی را در براکت های مختلف قیمت نشان می دهد. بخش مبتدی که شامل گوشی‌هایی با قیمت کمتر از ۱۰۰۰۰ روپیه می‌شود، شاهد افزایش سهم بازار بود که ۲۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داد، در حالی که این رقم در سال گذشته ۱۸ درصد بود. شیائومی همچنان در این بخش تسلط دارد و پس از آن POCO و سامسونگ قرار دارند.

با این حال، مقوله بودجه انبوه، تلفن‌هایی که بین ۱۰۰۰۰ روپیه و ۲۰۰۰۰ روپیه قیمت دارند، کاهش یافت و از ۵۱ درصد در سال گذشته به ۴۴ درصد از سهم بازار رسید. Vivo، Realme و Samsung به عنوان بازیگران کلیدی در این بخش ظاهر شدند و در مجموع بیش از نیمی از سهم بازار را در اختیار گرفتند.

در براکت‌های قیمت بالاتر، محدوده اولیه (۲۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ روپیه) در ۲۱ درصد سهم بازار ثابت ماند و Vivo و OnePlus پیشتاز این بسته بودند. فروش در بخش متوسط ​​پریمیوم (۴۰۰۰۰ روپیه تا ۶۰۰۰۰ روپیه) ۲۷ درصد افزایش یافت و OnePlus همچنان برتری خود را حفظ کرده و به دنبال آن سامسونگ و Vivo قرار دارند.

بخش‌های پریمیوم و فوق‌العاده شاهد رشد قابل‌توجهی بودند، به‌ویژه در محدوده سوپر پریمیوم (تلفن‌های با قیمت بالای ۶۰۰۰۰ روپیه)، که شاهد افزایش ۸۶ درصدی در فروش بودند. آیفون‌ها همچنان در این بخش تسلط داشتند و سامسونگ به‌طور نزدیک پس از آن قرار داشت.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/indias-smartphone-sector-grew-by-per-cent-in-2023-after-an-abysmal-2022-apple-led-premium-segment-shows-idc-report-13726092.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *