برای استارت آپ های اروپایی، ایالات متحده همچنان سرزمین فرصت هاست

لتونی با جمعیتی کمتر از ۲ میلیون نفر، زمینی به اندازه نصف یونان، و تاریخ اخیر حکومت کمونیستی، پایه کتاب درسی برای ایجاد مشاغل پیشرو در جهان ندارد. ولی ایجاد یک تجارت پیشرو در جهان دقیقاً همان کاری است که Printful لتونی انجام داد. در سال ۲۰۲۱، استارتاپ چاپ بر اساس تقاضا ارزش گذاری شد بیش از ۱ میلیارد دلارآن را به اولین اسب شاخدار کشور تبدیل کرده است.

برای رسیدن به نقطه عطف محلی، Printful یک مسیر بین المللی را در پیش گرفت. اما این شرکت به جای تمرکز بر قاره اصلی خود یعنی اروپا، تمرکز خود را روی ایالات متحده قرار داد.

ما می خواستیم چیزی بزرگ بسازیم – و تا به امروز، هیچ بازاری بزرگتر از ایالات متحده برای شرکت های فناوری وجود ندارد. دیویس سیکسنانس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سابق Printful، به TNW گفت: تک چیل کنفرانس در ریگا، لتونی، در اوایل سال جاری.

ما خوشحالیم که عده ای از لتونی را داریم که می خواهند خود را از ریشه درآورند و به ایالات متحده نقل مکان کنند و در آنجا روی زمین کار کنند.”

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

این حرکتی است که حسین کنجی می خواهد کارآفرینان اروپایی بیشتری انجام دهند. به عنوان شریک در هاکستون ونچرزکانجی که یک سرمایه گذار VC مستقر در لندن است، از برخی از موفق ترین استارت آپ های این قاره، از جمله یونیکورن های Deliveroo و Darktrace حمایت کرده است.

شرکت او این کسب‌وکارها را انتخاب می‌کند زیرا معتقد است می‌توانند به جشرکت های تعیین کننده دسته برای رسیدن به این سطح، کانجی می‌خواهد بنیان‌گذاران بیشتری به نظر بیایند.

کانجی به TNW گفت: «زمانی که چیزی را ساختید و تأیید کردید که واقعاً نسبت به همتایان خود خوب است، باید هرچه زودتر بر بازار ایالات متحده متمرکز شوید – شرکت بزرگ‌تری ایجاد خواهید کرد.

به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد که برای هر دو کار کرده است استارت آپ ها و غول های فناوری در ایالات متحده، کانجی تجربه گسترده ای در مورد جوایز ارائه شده در کشور دارد. او همچنین داده هایی برای اثبات نظرات خود دارد. در تحقیقات جدید، Hoxton Ventures دریافت که تقریباً تمام استارت‌آپ‌های اروپایی با بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد، با پیروزی در بازار ایالات متحده موفق شده‌اند.

شرکت‌هایی از سراسر قاره در ایالات متحده به موفقیت دست یافته‌اند. اعتبار: Hoxton Ventures

برای استارت آپ های اروپایی، بازار ایالات متحده جذابیت های متعددی دارد. مشتریان بیشتر، سرمایه بیشتر و استعدادهای بیشتری دارد. همچنین اثرات شبکه قدرتمندی وجود دارد که در سراسر سیلیکون ولی پخش می شود.

جذابیت برای آن غیر قابل مقاومت بود چاپی. به سبک کلاسیک استارتاپ، بنیانگذاران این شرکت کسب و کار اولیه خود را از یک گاراژ در کالیفرنیا ایجاد کردند.

“ما از حضور فیزیکی در ایالات متحده استفاده کردیم که به ما اعتبار فوری نزد مشتریان آنجا داد.” سیسنان گفت.

این حرکت خیلی زود نتیجه داد. پس از چهار سال تمرکز بر روی ایالات متحده، Printful به درآمد ۴۶ میلیون دلاری رسید.

با این حال، همه مایل به مهاجرت نیستند. بسیاری از بنیانگذاران اروپایی ترجیح می دهند به دلایل خانوادگی، اجتماعی یا میهن پرستانه به خانه نزدیک تر بمانند. دیگران نگران خطرات جابجایی هستند.

کانجی گفت: ایالات متحده بسیار گران‌تر، بسیار رقابتی‌تر است، و احتمال شکست شما بسیار بیشتر است… اما اگر برنده شوید، پیروزی بسیار بزرگ‌تری خواهید داشت. طرف – ما به طرف برنده اهمیت می دهیم.”

ریسک و پاداش

شرکت های کشورهای بزرگتر اغلب تمایلی به عبور از اقیانوس اطلس ندارند، زیرا مطمئن هستند که بازار داخلی آنها به اندازه کافی بزرگ است. در همین حال، استارت‌آپ‌های کشورهای کوچک‌تر ممکن است ترجیح دهند یک کشور اروپایی دیگر را برای توسعه اولیه اروپایی خود هدف قرار دهند. نزدیکی جغرافیایی، ارتباطات فرهنگی و روابط شخصی می تواند حرکت های محلی را جذاب تر کند.

وقتی این بحث‌ها با کانجی مطرح می‌شود، او به آن‌ها توصیه می‌کند که از ایالات متحده شروع کنند و زمانی که در یک رگبار برد هستند به اروپا برگردند. با ناراحتی او، آنها همیشه موافق نیستند.

او گفت: «بیشتر اوقات، ما احتمالاً نمی‌توانیم آنها را متقاعد کنیم، زیرا بسیاری از مردم ریسک را به حداقل می‌رسانند و آنها روابط نزدیک‌تری در اروپا دارند. اما دیدگاه ما این است که می‌توانیم به برقراری برخی از روابط کمک کنیم.»

کانجی دارای مدرک MBA از مدرسه بازرگانی لندن و مدرک کارشناسی در سیستم های نمادین از استانفورد است. اعتبار: Hoxton Ventures

او همچنین به شک‌ها اطمینان می‌دهد که سیلیکون ولی با مهاجران و چهره‌های جدید بسیار سازگار است. اکثر کارگران فناوری در این منطقه متولد خارجی هستند و حدود نیمی از استارت آپ های «یونیک شاخ» آن توسط مهاجران تأسیس شده اند.

همچنین مکانی است که عادت کرده است بازیکنان قدرتمندی که ناگهان از ناکجاآباد ظاهر می شوند. زمانی که مارک زاکربرگ در حال ساختن یک کلون وحشتناک داغ یا نه در هاروارد بود، چه کسی می توانست پیش بینی کند که او به زودی دنیای آنلاین را متحول خواهد کرد؟

پیش بینی چنین تحولاتی دشوار است، که دره را به استقبال از افراد و ایده های جدید تشویق کرده است. برای مثال، بنیانگذار استرایپ، زمانی که هنوز یک نوجوان بود، پس از اینکه شرکتش نتوانسته بود حمایت مالی در کشورش ایرلند جلب کند، به آنجا نقل مکان کرد. نه سال بعد، او جوانترین میلیاردر خودساخته در جهان بود.

کانجی گفت: «دره نسبت به چیزهای جدید بسیار سازگار است – و چیزهای جدید نباید فقط آمریکایی باشند. می‌تواند سوئدی باشد، می‌تواند استونیایی باشد – اما شما باید از نظر فیزیکی آنجا باشید و آن شبکه‌ها و روابط را بسازید. اگر دور هستید، کمی کمتر سازگار است، زیرا هنوز این تعصب در منطقه خلیج وجود دارد که خوب است. مواد به منطقه خلیج می کشند.

برداشتن اولین قدم ها

کانجی توصیه نمی کند به محض ظهور یک ایده، اروپا را ترک کنید. استارت‌آپ‌ها ابتدا باید تناسب اولیه محصول خود را در بازار ایجاد کنند، ارزش آن را تعیین کنند و بازخورد دریافت کنند. پس از تعیین ارزش، بنیانگذار می تواند به ایالات متحده نقل مکان کند. با این حال، بقیه اعضای تیم اغلب در خانه بهتر ساخته می شوند.

یکی از اشکالات ایالات متحده حقوق بالای کارکنان فناوری است. همچنین همیشه شرکت های بزرگتری وجود دارند که می خواهند استعدادهای برتر را جذب کنند. در اروپا این هزینه ها و ریسک ها کمتر است.

در پرینتفول، بهترین توازن، تقسیم نقش ها در مناطق مختلف بود. در حالی که بنیانگذاران استارت آپ در ایالات متحده حضور داشتند، تیم خود را از توسعه دهندگان، طراحان و بازاریابان در منطقه خود ساختند.

“خیلی سریع متوجه شدیم که اگرچه بازار هدف ایالات متحده بود، اما لزوماً به همه تیم های حاضر در زمین در ایالات متحده نیاز نداریم، زیرا ما استعدادهای خوبی در اینجا در لتونی داریم.” سیکسنانس گفت.

با این حال، یک بنیانگذار چاپی در ایالات متحده باقی ماند. این رویکردی است که اغلب نتایج چشمگیری داشته است.

فیل رابینسون، مدیر عامل سابق Salesforce و مدیر عامل غول نرم‌افزار هلندی Exact نیز این مزایا را تجربه کرده است. رابینسون اخیراً به کشور خود در بریتانیا بازگشت تا پلتفرم استارت آپی را تأسیس کند برد ویو، که هدف آن تکرار اثرات شبکه سیلیکون ولی در اروپا است. با این حال، او اذعان می کند که استارت آپ هایی که ایالات متحده را هدف قرار می دهند، هنوز به یک رهبر در زمین نیاز دارند.

رابینسون به TNW گفت: “شما باید بنیانگذار خود را به ایالات متحده یا بخش قابل توجهی از تیم مدیریت خود منتقل کنید.” شما باید تناسب بازار محصول را درک کنید، زیرا ممکن است کمی متفاوت باشد.

رابینسون ایده های خود را در مورد ایجاد رهبران فناوری اروپا در اینجا به اشتراک گذاشت کنفرانس TNW. اعتبار: Boardwave

در عین حال، رابینسون اصرار دارد که مهاجرت به ایالات متحده تنها گزینه نیست. او اشاره می‌کند که دسترسی به سرمایه در حال بهبود است و استارت‌آپ‌ها اکنون با سرعت بیشتری در حال گسترش هستند. گزارش اخیر Dealroom مشاهدات مشابهی را انجام داده است.

این مطالعه نشان داد که اروپا در حال حاضر ۲۰٪ از بودجه جهانی VC را جذب می کند – در مقایسه با کمتر از ۵٪ در دو دهه قبل – و بیش از یک سوم سرمایه گذاری های جهانی را در مراحل اولیه جذب می کند. در همین حال، گله تک شاخ های این قاره از سال ۲۰۱۴ تا ۸۸ درصد رشد کرده است. در ایالات متحده، آنها تنها ۵۶ درصد افزایش یافته اند.

با این حال، به طور کلی، بزرگترین فرصت ها برای مقیاس در ایالات متحده باقی مانده است. برای کانجی، بنیان‌گذاران اروپایی با جاه‌طلبی برای رهبران جهانی اغلب با یک انتخاب دشوار روبرو می‌شوند: در خانه بمانند و خطر شکست را به حداقل برسانند، یا به ایالات متحده مهاجرت کنند و شانس موفقیت را به حداکثر برسانند.


منبع: https://thenextweb.com/news/european-startups-us-expansion-silicon-valley

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *