برای اپل، هند تنها فضل پس انداز با کاهش درآمد سه ماهه، سود حاصل از خدمات سالانه افزایش می یابد

اپل شاهد کاهش فروش خود بوده است، حتی با وجود اینکه تقاضا برای آیفون و خدماتی مانند Apple TV+ همچنان قوی است.

این غول فناوری فاش کرد که درآمد آن در سه ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۱ درصد کاهش یافته و به ۸۹٫۵ میلیارد دلار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رسیده است. این چهارمین سه ماهه متوالی کاهش فروش سال به سال برای اپل است

با این حال، خبر خوب این است که اپل به لطف فروش رکورددار آیفون در همین بازه سه ماهه، سود ۲۳ میلیارد دلاری را گزارش کرده است. این شرکت همچنین شاهد افزایش درآمد از خدماتی مانند iCloud و Apple Music بود که با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل ۲۲٫۳ میلیارد دلار درآمد داشت.

علیرغم این نکات مثبت، اپل نگرانی‌های خود را در مورد مشکلات زنجیره تامین بالقوه که بر تحویل دستگاه‌های جدید آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس تأثیر می‌گذارد، تاکید کرد. مدیر عامل اپل، تیم کوک، به سرمایه گذاران اطمینان داد که آنها سخت کوشند تا تولید را افزایش دهند و پیش بینی کنند که در اواخر سه ماهه به تعادل عرضه و تقاضا برسند.

کوک همچنین با نزدیک شدن به فصل مهم تعطیلات، نسبت به خط تولید این شرکت ابراز اطمینان کرد و اظهار داشت: “ما معتقدیم که در اواخر این سه ماهه، به تعادل عرضه و تقاضا خواهیم رسید.”

این گزارش اشاره می‌کند که رایانه‌های مک و آی‌پد اپل پس از افزایش علاقه به دنبال تعطیلی‌ها با مشکل مواجه شدند. فروش کامپیوترهای مک به ۷٫۶ میلیارد دلار کاهش یافته است که نسبت به ۱۱٫۶ میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافته است.

در حالی که فروش آیفون اپل قوی بود، این شرکت با چالش‌هایی در زمینه‌های دیگر، از جمله عدم اطمینان اقتصادی که بر مصرف‌کنندگان در بازار چین تأثیر می‌گذاشت، مواجه بود. علیرغم کاهش ۲٫۵ درصدی فروش در چین، کوک تأکید کرد که هنگام محاسبه نرخ ارز خارجی، تجارت اپل در چین نسبت به سال گذشته رشد کرده است.

اطمینان‌های اپل در بحبوحه نگرانی‌هایی است که این شرکت با رقابتی از سوی سازنده گوشی‌های هوشمند چینی هوآوی و سایر برندهای محلی مواجه است. کوک اشاره کرد که اپل یک رکورد سه ماهه برای فروش آیفون در سرزمین اصلی چین به ثبت رساند، به طوری که چهار گوشی از پنج گوشی هوشمند پرفروش در شهری چین، آیفون هستند.

این شرکت انتظار دارد در سه ماهه تعطیلات آیفون های بیشتری را حتی با یک هفته فروش کمتر نسبت به سال قبل بفروشد.

در میان همه این‌ها، هند یکی از بخش‌های پس‌انداز اپل در سال جاری بوده است، زیرا درآمد و سود از هند در بالاترین حد خود قرار دارد. ما به رکورد درآمدی تمام دوران در هند و همچنین رکوردهای سه ماهه سپتامبر در چندین کشور از جمله برزیل، کانادا، فرانسه، اندونزی، مکزیک، فیلیپین، عربستان سعودی، ترکیه، امارات، ویتنام و غیره دست یافتیم. پختن.

کوک همچنین اضافه کرد: “ما رکورد درآمدی در هند داشتیم، بسیار قوی شدیم، دو رقمی شدیم. این یک بازار فوق العاده هیجان انگیز برای ما و تمرکز اصلی ما است. ما سهم کمی در یک بازار بزرگ داریم و به همین ترتیب. به نظر می رسد که فضای زیادی در آنجا وجود دارد ما شاهد یک بازار فوق العاده هستیم.

لوکا ماستری، معاون ارشد و مدیر ارشد مالی اپل گفت: “ما به ویژه از عملکرد خود در بازارهای نوظهور با رسیدن به رکورد بی سابقه درآمد در سال مالی ۲۰۲۳ و رشد دو رقمی ارز ثابت خرسندیم. ما در حال گسترش مستقیم خود هستیم. حضور در این بازارها با فروشگاه‌های خرده‌فروشی جدید اپل در هند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/for-apple-india-the-only-saving-grace-as-quarterly-revenue-declines-profit-goes-up-yoy-13340642.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *