برای روزها سام بنکمن-فرید، فارغ التحصیل MIT که FTX را تأسیس کرد، مکرراً به هیئت منصفه گفت که نمی تواند اقداماتی را از زمان مدیریت خود به یاد بیاورد.

SBF


چلسی جیا فنگ/خودی



  • دادستان و دفاع هر کدام در محاکمه کلاهبرداری سام بنکمن-فرید قرار گرفتند.
  • دولت اعتبار بانکمن-فرید را در ساعات زیر سوال بردن خود به شدت تحت فشار قرار داد.
  • قاضی لوئیس کاپلان درخواست دفاع برای صدور حکم برائت را رد کرد.
تبلیغات

تبلیغات

دادستان و دفاع هر کدام پس از نزدیک به دو روز شهادت توسط خود بنیانگذار FTX، در دادگاه سام بنکمن-فرید در مرکز شهر منهتن به پرونده خود پایان دادند.

در یک حرکت نادر و خطرناک برای یک متهم، بانکمن-فرید تصمیم گرفت در اواخر هفته گذشته در دفاع از خود موضع بگیرد. پس از بازجویی توسط وکیل مدافع خود در روز جمعه و اوایل دوشنبه، او به سوالات مطرح شده توسط دانیل ساسون، دستیار دادستان ایالات متحده پاسخ های طفره آمیزی داد.

در همان ساعات پرسش بود که بانکمن-فرید مکرراً گفت که نمی‌تواند جزئیات خاصی از دوران مدیرعاملی خود در FTX، صرافی ارزهای دیجیتال منحل شده‌اش را به خاطر بیاورد.

دادستان ها او را به کلاهبرداری از مشتریان و سرمایه گذاران در این پلتفرم متهم کرده اند و به او سیلی زده اند اتهامات کلاهبرداری و توطئه.

تبلیغات

تبلیغات

Bankman-Fried، ملقب به SBF، مشتاق بود که در این جایگاه شرکت کند.

اما در ساعاتی که در روز جمعه و دوشنبه در مقابل هیئت منصفه شهادت داد، هیچ بمبی برای دفاع از خود نداشت.

در عوض، او گوشه گیر ظاهر شد و مکرراً به هیئت منصفه گفت که نمی تواند حقایق اساسی در مورد زمان خود به عنوان یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل FTX یا قبلاً، شرکت خواهر FTX Alameda Research را به خاطر بیاورد. نکته قابل توجه، بانکمن-فرید گفت که نظرات عمومی خود در مورد دو شرکتش و همچنین دستورالعمل های خود را به کارمندانش که به عنوان “پیشنهادات” ارائه کرده بود را به خاطر نمی آورد.

ناتوانی او در دادن پاسخ های مستقیم یا به یاد آوردن جزئیاتی در مورد کارهایی که در طول ظهور و سقوط FTX انجام داد، گفت و می دانست، به نظر می رسید که قاضی لوئیس کاپلان را آزار می داد، او بارها به او یادآوری می کرد که به سؤالی که پرسیده شده بود پاسخ دهد.

تبلیغات

تبلیغات

با اصرار بر شهادت، اما امتناع از پاسخگویی اساسی به بسیاری از سؤالات در مورد بازجویی متقابل، بنکمن-فرید به عنوان فردی متعصب، انکارگر و اجتناب از مسئولیت شخصی شناخته شد – درست در دستان دادستان است.

سؤالات دامنۀ بانکمن-فرید درباره «ایمن» خواندن FTX

در طول شهادت، بانکمن-فرید طفره رفت آیا او تا به حال گفته است که صرافی ارزهای دیجیتال برای مشتریان ایمن است یا خیر، و گفت که نمی تواند به خاطر بیاورد یا مطمئن نیست که آیا تضمین های قبلی او در مورد ایمنی به FTX International اشاره دارد یا فقط صرافی ایالات متحده آن.

با این حال، دادستان تبلیغاتی را به هیئت منصفه نشان داد که در آن غول رمزارز آن زمان، FTX را “معتمدترین راه برای خرید و فروش بیت کوین” توصیف کرد.

بانکمن-فرید روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا حمایت او از مقررات در صنعت کریپتو منوط به حمایت از مشتریان است، گفت: “من به طور خاص به یاد ندارم، نه.”

تبلیغات

تبلیغات

لحظاتی بعد وقتی یکی از توییت‌هایش در اکتبر ۲۰۲۲ به او نشان داده شد که می‌گفت حمایت او از مقررات، در واقع مشروط به محافظت از مشتریان است، دوباره همان سوال از او پرسیده شد. او به سادگی پاسخ داد: بله.

این میلیاردر سابق بیشتر وقت خود را در جایگاه شاهد صرف کرد و از Alameda Research، شرکت رمزنگاری که او در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد، فاصله گرفت.

کارولین الیسون در دادگاه SBF شهادت داد

تصویر کارولین الیسون پس از شهادت در دادگاه بنکمن-فرید.

ادواردو مونوز آلوارز



پس از تأسیس FTX در سال ۲۰۱۹، او کارولین الیسون و سام ترابوکو را به عنوان مدیران عامل Alameda انتخاب کرد زیرا زمان زیادی را صرف شرکت جدید خود می کرد. با این حال، او تا زمان ورشکستگی آن در نوامبر ۲۰۲۲ همچنان مالک ۹۰ درصد از شرکت معاملات ارزهای دیجیتال بود.

در طول شهادت خود، بانکمن-فرید اصرار داشت که در عملیات روزانه در Alameda “دخیل” نبوده است، به ویژه هنگامی که صحبت از تصمیمات مخاطره آمیز یا استفاده ادعایی وی از وجوه مشتریان FTX می شد.

تبلیغات

تبلیغات

زمانی که دادستانی تحت فشار قرار گرفت، گفت: «من به طور کلی تصمیمات تجاری نمی گرفتم، اما حصار نداشتم.

او به طور مشابه تلاش کرد تا به خاطر بیاورد که آیا هرگز به مردم گفته است که هنگام معامله در FTX، آلامدا با همان قوانین بازی نکرد مانند سایر مشتریان از جمله مزایای دیگر، سیستم انحلال خودکار نبود که حساب‌های دیگر را در صورت نزدیک شدن به تراز منفی، تعطیل کند.

او در ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا به مشتریان درباره مزیت پنهان آلامدا گفته است یا خیر، گفت: “مطمئن نیستم که گفتیم.”

“امروز اینجا نشسته‌ای، یادت می‌آید که علناً آن را فاش کرده‌ای؟” ساسون فشار داد.

تبلیغات

تبلیغات

بانکمن-فرید پاسخ داد: “نه.”

زمانی که ساسون سوال مشابهی را در مورد سرمایه گذاران در FTX پرسید، صرافی مشابهی شکل گرفت.

بانکمن-فرید نیز به نظر می رسد که او را به یاد نمی آورد شهادت چند روز قبل Bankman-Fried در پاسخ به این سوال که آیا در ماه می ۲۰۲۲ می‌دانست که Alameda می‌تواند بدون ارسال وثیقه از FTX خارج شود، گفت که مطمئن نیست.

هنگامی که ساسون در جلسه روز پنجشنبه به شهادت خود اشاره کرد، زمانی که بانکمن-فرید پاسخ داد که در آن زمان می دانسته است، او گفت: “دقیقاً به خاطر ندارم که از من چه خواسته اند یا چه گفته ام.”

تبلیغات

تبلیغات

دستورالعمل های بانکمن-فرید به عنوان مدیرعامل فقط “پیشنهاد” بود

SBF

چلسی جیا فنگ/خودی



بانکمن-فرید بر روی غرفه اصرار داشت که به خاطر نمی آورد دستورالعمل های مختلفی را به کارمندان خود، به ویژه آنهایی مانند الیسون، گری وانگو نیشاد سینگ. او گفت، یا اگر این کار را کرد، آنها به عنوان دستورالعمل به حساب نمی آمدند.

مشکل SBF همچنان باقی است که اعضای حلقه داخلی او دارند شهادت داد که او مغز متفکر بود از طرح کلاهبرداری آنها هر یک به اتهامات کلاهبرداری و توطئه اعتراف کرده اند و در اوایل محاکمه علیه رئیس سابق خود شهادت داده اند.

بانکمن-فرید در پاسخ به این سوال که آیا به الیسون دستور داده است تا ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان یکی از مدیران عامل Alameda خریداری کند، بانکمن-فرید مبهم بود و گفت: “من نمونه ای را به خاطر ندارم. مطمئن نیستم که وجود نداشته باشد.”

پیام‌های سیگنال نشان داده می‌شود که در آن به مدیر عامل شرکت الیسون و سام ترابوکو گفته بود که دو ارز رمزنگاری خاص را خریداری کنند – “۱ تا ۲ میلیون دلار از هر کدام در یکی دو روز آینده” – بانکمن-فرید این را به عنوان دستورالعمل رد کرد.

تبلیغات

تبلیغات

گری وانگ سام بنکمن دادگاه محاکمه سرخ شده

گری وانگ در طول محاکمه کلاهبرداری Sam Bankman-Fried در مورد سقوط FTX در این طرح دادگاه شهادت می دهد.

رویترز/ جین روزنبرگ



“در سال ۲۰۲۰، آیا این درست نیست که به گری و نیشاد دستور دادید قوانین موجود در کد را تغییر دهند تا قوانین انحلال خودکار که برای سایر مشتریان در بورس اعمال می شود به همان شیوه در مورد Alameda اعمال نشود؟” ساسون پرسید.

بانکمن-فرید پاسخ داد: «من پیشنهاد کردم که تغییراتی در آن ایجاد کنند، بله.

او بعداً اظهار داشت که از پرچم موجود در کد FTX که به Alameda اجازه می‌دهد تا فراتر از توانش تجارت کند، که اصلاحی بود که گری وانگ و نیشاد سینگ پیاده‌سازی کرده بودند، اطلاعی نداشت. او شهادت داد که به‌عنوان مدیرعامل، «به گری و نیشاد اعتماد دارد» و جزئیاتی در مورد رفع آنها نخواست.

به طور مشابه، او گفت که به خاطر نمی آورد که به رایان سلامه، مدیر FTX گفته باشد که سرمایه سرمایه گذار جمع آوری شده بین جولای ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ را از FTX به Alameda منتقل کند.

تبلیغات

تبلیغات

“مگر به رایان سلامه چیزی نگفتی که چرا سرمایه های لعنتی را در آنجا رها می کنی؟” ساسون پرسید.

بانکمن-فرید پاسخ داد: «من هیچ خاطره ای از آن ندارم.

SBF

SBF یک متهم دلسوز نبود.

چلسی جیا فنگ/خودی



یک شنونده دلسوز ممکن است فکر کند که شاید سال‌ها از زمانی که بانکمن-فرید اظهارات عمومی و چت‌هایش را با مدیران سابقش بررسی کرده می‌گذرد، و شاید به همین دلیل است که نمی‌تواند آنها را به خاطر بیاورد.

ساسون خاطرنشان کرد، اما دفاع، از جمله بنکمن-فرید، نمایشگاه های دولت را از قبل در اختیار داشت و زمان زیادی برای بررسی آنها داشت. در تغییر مسیر، مارک کوهن، وکیل مدافع بانکمن-فرید، گفت که میلیون ها مدرک وجود دارد و از موکلش پرسید که آیا همه آنها را بررسی کرده است یا خیر.

تبلیغات

تبلیغات

بانکمن-فرید گفت: «مطمئناً نه.

با این حال، دادستان موفق شد در حمله قوی خود، شکافی در اعتبار بانکمن-فرید ایجاد کند.

از نظر هیئت منصفه، بانکمن-فرید در بهترین حالت ممکن است مانند یک مدیر عامل سابق بی‌تفاوت به نظر برسد که در عین حال به نفع خود بسیار باهوش است و در عین حال حافظه ضعیفی در دادگاه دارد. در بدترین حالت، او یک دروغگو و یک جنایتکار است.

قاضی کاپلان روز سه شنبه درخواست دفاعیات مبنی بر برائت از اتهامات را رد کرد. مذاکرات پایانی برای چهارشنبه برنامه ریزی شده است.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

در ادامه بخوانید

سام بنکمن-فرید
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/sam-bankman-fried-repeatedly-jury-remember-words-actions-ceo-ftx-2023-10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *