برج نیمه هادی اسرائیل می خواهد کارخانه تولید تراشه ۸ میلیارد دلاری در هند بسازد.

همانطور که روزنامه ملی ایندین اکسپرس در روز یکشنبه گزارش داد، تاور نیمه هادی، یک کارخانه ریخته گری چیپ پیشرو مستقر در اسرائیل، پیشنهادی را به دولت هند برای ایجاد یک مرکز تولید تراشه ۸ میلیارد دلاری در هند ارائه کرده است.

هدف تاسیسات پیشنهادی تولید تراشه های ۶۵ نانومتری و ۴۰ نانومتری است که با برنامه استراتژیک نخست وزیر نارندرا مودی برای تقویت تولید نیمه هادی در هند هماهنگ است. در دسامبر ۲۰۲۱، دولت مودی از طرحی ۱۰ میلیارد دلاری برای تقویت تولید نیمه هادی در کشور رونمایی کرد.

بر اساس این گزارش، Tower Semiconductor به دنبال مشوق های دولتی برای حمایت از طرح جاه طلبانه خود است. راجیو چاندراسخار، وزیر امور فناوری اطلاعات، قبلاً در اکتبر سال گذشته با راسل سی الوانگر، مدیر عامل شرکت Tower Semiconductor دیدار کرده بود تا در مورد همکاری بالقوه هند و Tower Semiconductor در تولید نیمه هادی بحث کند. در این نشست نائور گیلون، سفیر اسرائیل در هند نیز حضور داشت.

مشارکت Tower Semiconductor در اکوسیستم نیمه هادی هند به ابتکارات قبلی بازمی گردد. در سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۴، این شرکت بخشی از کنسرسیومی به رهبری Jaypee Group بود که تخصص خود را به عنوان شریک فناوری در کنار IBM ارائه می‌کرد. در سال ۲۰۲۲، Tower Semiconductor به عنوان بخشی از کنسرسیوم بین المللی نیمه هادی (ISMC) برای شرکت در طرح نیمه هادی هند درخواست داد.

با این حال، برنامه Tower Semiconductor به دلیل خرید پیشنهادی اینتل از شرکت با عدم قطعیت مواجه شد. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، قبلاً هیچ برنامه‌ای برای تأسیس کارخانه ریخته‌گری در هند نشان نداده بود. با این وجود، با کنار گذاشتن توافق Intel-Tower Semiconductor، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات مذاکرات خود را با Tower Semiconductor تجدید کرد.

Tower Semiconductor که به دلیل تخصص خود در راه حل های نیمه هادی آنالوگ با ارزش بالا مشهور است، به بیش از ۳۰۰ مشتری در سراسر جهان در بخش های مختلف از جمله خودرو، پزشکی، صنعتی، مصرف کننده، هوافضا و دفاع خدمات ارائه می دهد. علیرغم چالش ها، این شرکت به طور مداوم تعهد خود را برای حمایت از جاه طلبی های نیمه هادی هند ابراز کرده است.

درآمد سالانه Tower Semiconductor که بر اساس داده‌های TrendForce Q1-Q3 در رتبه هفتم درآمد جهانی ریخته‌گری قرار دارد، بیش از یک میلیارد دلار است که نشان‌دهنده حضور چشمگیر آن در صنعت نیمه‌رسانا است. با پیشرفت بحث ها، تاسیسات تراشه پیشنهادی Tower Semiconductor نویدبخش پیشرفت اکوسیستم نیمه هادی هند و ارتقای موقعیت آن در چشم انداز نیمه هادی جهانی است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/israels-tower-semiconductors-want-to-build-8-bn-chip-manufacturing-plant-in-india-13717382.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *