برخی از Mac به‌روزرسانی خودکار به macOS Sonoma بدون اجازه کاربر

در چند هفته گذشته، برخی از کاربران مک شکایت داشتند که رایانه آنها به طور خودکار خود را از macOS Ventura به آخرین نسخه macOS Sonoma ارتقا می‌دهد، حتی اگر تنظیمات به‌روزرسانی خودکار خاموش باشد.

برخی از Mac به‌روزرسانی خودکار به macOS Sonoma بدون اجازه کاربر
شکایات گسترده ای در مورد این موضوع در سراسر کشور وجود دارد انجمن پشتیبانی اپل، انجمن های MacRumors، Reddit، ایکسو دیگر وب سایت ها.

در بیشتر موارد، به نظر می رسد که کاربران آسیب دیده یک اعلان دسکتاپ دریافت کرده اند که به آنها هشدار می دهد که macOS Sonoma یک به روز رسانی نرم افزاری موجود است. با این حال، علی‌رغم رد کردن اعلان و خاموش بودن به‌روزرسانی‌های خودکار، کاربران متأثر گفتند که مک آنها بدون توجه به نصب macOS Sonoma اقدام کرده است. اپل نمایش این اعلان را از ۱۰ ژانویه به کاربران آغاز کرد MacRumors مشارکت کننده آرون پریس.

علت اصلی این مشکل نامشخص است و سخنگوی اپل بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در صورتی که یک نسخه پشتیبان از Time Machine برای آن نسخه ایجاد کرده باشید یا با استفاده از یک نصب کننده قابل بوت، یک مک را به نسخه macOS قدیمی تر کاهش دهید. همیشه مطمئن شوید که از داده‌های خود قبل از دانگرید مک، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای بررسی تنظیمات به‌روزرسانی Mac، برنامه تنظیمات سیستم را باز کنید، روی General → Software Update کلیک کنید و روی نماد اطلاعات در کنار به‌روزرسانی‌های خودکار کلیک کنید.

اگر اطلاعات جدیدی در دسترس قرار گیرد، این گزارش را به روز خواهیم کرد.

جمع بندی های مرتبط: macOS Sonoma
انجمن های مرتبط: macOS در راه است، macOS Sonoma


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/25/some-macs-auto-updating-to-macos-sonoma/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *