بررسی آخرین دوره – بهشتی برای سازندگان ARPG که در نهایت قدرت خود را از دست می دهند

یک سیستم ساخت همه کاره امکان آزمایش با درختان مهارت عمیق و مکانیک های ساخت غیر معمول را فراهم می کند – اما پس از هیجان اولیه ایجاد این سازه ها، حرکت محو می شود.

من هرگز کاملا مطمئن هستم که آیا در Last Epoch کار درستی انجام می‌دهم، با این حال در حالی که به عنوان یک جاروبرقی مرده در اطراف شناور هستم – نوارهای سلامتی دشمنانم را بالا می‌برم در حالی که عواملم حواسشان را پرت می‌کنند – می‌دانم که حداقل اوقات خوبی را سپری می‌کنم. .

من ساخت لیچ را انتخاب کرده‌ام و به لطف انعطاف‌پذیری درخت‌های مهارت Last Epoch، توانستم در زیر کلاس‌های دیگر فرو بروم تا سبک بازی شخصی خودم را ایجاد کنم. آیا ساختی مناسب برای سخت ترین نبردهای آخر بازی است؟ تقریباً مطمئناً نه، اما خوشحالم که تسلیم تمایل به جستجوی متای فعلی در گوگل نشده ام.

دلیلش این است که سرهم‌بندی و آزمایش با ساخت‌های مختلف هدف Last Epoch است و تلاش برای یافتن راه‌های میانبر برای این به معنای پرش از بهترین بخش بازی است. که، برای من، آزمایشی است که در فرآیند تسطیح و ساخت و ساز یافت می شود. با این حال، همانطور که در مراحل بعدی کمپین و آغاز پایان بازی متوجه شدم، این نقطه قوتی است که به تدریج قدرت خود را از دست می دهد. وقتی سرعت پیشرفت کاهش می‌یابد و دیگر منبع آشکاری از توانایی‌ها یا پاداش‌های جدید برای سرگرم کردن شما وجود ندارد، Last Epoch احساس می‌کند که ایده‌های تازه‌اش تمام شده است.


بررسی آخرین دوره – بهشتی برای سازندگان ARPG که در نهایت قدرت خود را از دست می دهندتریلر فنی رسمی Last Epoch


در اینجا یک تریلر Last Epoch است که نمای کلی مناسبی را ارائه می دهد.

مانند هر ARPG کلاسیک، همه چیز در Last Epoch با یک کمپین داستانی شروع می شود که در آن کلاس خود را انتخاب می کنید و توانایی های خود را توسعه می دهید. در سرزمین اسرارآمیز Eterra، شخصیت شما در میانه جنگ بین خدایان تصادف می کند و به نوعی در یک شکاف زمانی مکیده می شود. در اینجا، نسخه‌ای از آینده را می‌بینید که در آن جهان ویران شده است – و طبیعتاً این شما هستید که برای رفع مشکل بین خطوط زمانی حرکت کنید. این یک مفهوم هوشمندانه است که به شما امکان می‌دهد جهان را در سنین مختلف ببینید و شما را در مقابل انواع ظالم و دشمنان مختلف قرار دهد. یکی از کارهای جانبی بسیار زیبا شامل سفر به جلو در زمان برای بازیابی یک نشان از برخی خرابه‌ها، سپس سفر به گذشته با نشان برای عبور از یک ایست بازرسی است. نشان دادن نتیجه نهایی نامرتب جدول زمانی Eterra به بازیکنان یک معمای تحقیقاتی خوب را نیز ایجاد می کند: چگونه همه چیز به این شکل خاتمه یافت، و چه نوع مسیری را در طول زمان برای رفع آن طی خواهید کرد؟

شاید به ناچار – با توجه به این که همیشه در حال پریدن است – طرح داستان کاملاً پیچیده به نظر می رسد. از من نخواهید توضیح دهم که چه اتفاقی افتاده است، زیرا صادقانه بگویم، قبلاً در مغز من تبدیل به موش شده است. داستان Last Epoch آنقدر بر مفاهیم بزرگی مانند خدایان و سفر در زمان متمرکز شده است که از جنبه های انسانی تر چیزها صرف نظر می کند و فاقد شخصیت های به یاد ماندنی است. این تا حدی به این دلیل است که شما آنقدر سریع از مناطق عبور می کنید که قبل از حرکت با کسی ارتباط برقرار نمی کنید. اما دیالوگ نوشته شده نیز به ویژه الهام بخش نیست، با لحن اغلب بین جدی و خردمندانه در نوسان است. همچنین یک چیز نسبتاً خنده دار در مورد روشی وجود دارد که هر NPC به شما توضیح می دهد که چرا خودش نمی تواند یک کار را انجام دهد و باید در پست خود بماند. انتظار داشتم کسی بگوید “فر را روشن گذاشته” و باید به خانه برود. به همین ترتیب، بیشتر کوئست‌های جانبی چیزهای ساده‌ای هستند که معمولاً شامل بررسی زنده بودن یک فرد می‌شوند (معمولاً در جایی در مسیر مرده پیدا می‌شوند). بدون درک واقعی از این جوامع و فرهنگ ها، احساس ارتباط با دنیای Eterra و مردم آن دشوار است.


تصویری از گیم پلی ایزومتریک ARPG Last Epoch.  این بازیکن شخصیتی به سبک دروگر است که با استفاده از دو پرتو سبز درخشان زندگی دشمنان را از بین می برد.


اسکرین شات Last Epoch که نقشه جهان Last Epoch را نشان می دهد که سبک فانتزی بالایی دارد.  این نقشه شهرهای سراسر جهان را به همراه نقاط سفر سریع و نشانگرهای جستجو نشان می دهد.  در بالای نقشه گزینه هایی برای دوره های مختلف وجود دارد که به بازیکن امکان سفر در زمان را می دهد.

Last Epoch که توسط استودیوی مستقل Eleventh Hour Games ساخته شده است، در چهار سال گذشته در Steam Early Access بوده است. وقتی صحبت از سفر سریع و بازپرداخت در کمپین به میان می‌آید کاملاً بخشنده است – تصمیم خوبی است، با توجه به اینکه می‌توانید به سرعت بدون هشدار زیاد بمیرید. | اعتبار تصویر: بازی های ساعت یازدهم / یوروگیمر

با این حال، برای بسیاری از علاقه مندان به ARPG، داستان هرگز مهم ترین جنبه این بازی ها نیست: مبارزه و ساختن تمرکز اصلی است. و در این زمینه ها، Last Epoch واقعاً برتر است. پنج کلاس شروع در Last Epoch وجود دارد که هر کدام می توانند در یکی از سه مهارت مهارت داشته باشند که در مجموع برابر با پانزده زیر کلاس در بازی است. بنابراین همانطور که احتمالاً قبلاً می توانید بگویید، تنوع ساخت زیادی در خارج از دروازه وجود دارد. من کلاس آکولایت را انتخاب کردم، صرفاً به این دلیل که از ظاهر طراحی غم انگیز شخصیت لذت می بردم. دختر اسکلت گوت بداخلاق؟ درست مثل این است که دوران نوجوانی ام را دوباره زنده کنم.

من در ابتدا به سختی با طراحی رزمی Last Epoch آشنا شدم و متوجه شدم که پنج مهارت فعال در هاتبار تا حدودی محدود هستند. اما بعد توانستم استادی را انتخاب کنم و ناگهان همه چیز کلیک کرد. پس از تخصص به عنوان لیچ، تعداد زیادی از گزینه ها باز شد، و من متوجه شدم که به طور مداوم ساختم را برای بهبود آن تنظیم می کنم. همانطور که مهارت‌های جدید در دسترس قرار می‌گرفت، برای حمایت از سبک بازی جدیدم، ساختارم را دوباره ارزیابی و متعادل می‌کردم. در یک نقطه، من سعی کردم ساختنی ایجاد کنم که حول محور قدرتمند بودن در وضعیت سلامت پایین باشد (برای ترمز کردن به برخی بخش های اورژانس قوی نیاز دارد). سپس شروع به آزمایش با فرم درو کردم و به من اجازه داد تا به یک روح مرده تبدیل شوم و اساساً یک نوار سلامت دوم به من داد. من ناخواسته خودم را به یک رئیس دو مرحله ای آزاردهنده سولز تبدیل کرده بودم: بالاخره انتقام. برای حمایت از این موضوع، تمرکز من روی تقویت بازسازی مانای من، و موثر ساختن طلسم زندگی تخلیه تا حد امکان متمرکز شد. جدای از کلاس شروع و تسلط خود، می توانید به تمام توانایی های خود در Last Epoch احترام بگذارید، که این چیزی است که همه این آزمایش ها را ممکن می کند. این انعطاف پذیری بسیار مورد نیاز است: یک بار به طور تصادفی با انتخاب گزینه اشتباه در درخت مهارت، خودم را عصبی کردم، اما زمانی که متوجه اشتباهم شدم توانستم این کار را لغو کنم. نه بزرگ!


اسکرین شات Last Epoch که زنی را با ظاهری رنگ پریده، استخوانی و لباس کهنه نشان می دهد در مرکز صفحه در منوی انتخاب کلاس بازی ظاهر می شود.  او شخصیتی است برای طبقه دانشمند.


اسکرین شات Last Epoch که چرخی را نشان می دهد که تمام کلاس ها و زیر کلاس های Last Epoch را نشان می دهد.  طبقات اصلی عبارتند از: نگهبان، آکولایت، نخست گرا، سرکش و جادوگر.  زیرشاخه ها عبارتند از: نگهبان جعل، پالادین، شوالیه باطل، لیچ، نکرومانسر، جنگجو، شمن، استاد جانور، دروید، تیغ دانسر، تیرانداز، شاهین، رونماست، اسپلبلید، جادوگر.


اسکرین شات Last Epoch که یک درخت مهارت استادانه با چندین گره و سطوح ارتقاء یافته برای قابلیت حیات تخلیه را نشان می دهد، یکی از مهارت های مورد استفاده توسط کلاس acolyte.

همانطور که می بینید، چندین گزینه در اینجا وجود دارد. هر کلاس دارای یک پس‌زمینه شخصیت و داستان است، بنابراین نمی‌توانید جنسیت جایگزین انتخاب کنید یا ظاهر فیزیکی شخصیت خود را تغییر دهید. درخت‌های مهارتی برای توانایی‌های فردی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا بهینه‌سازی‌های ساخت بسیار عمیق را انجام دهید. | اعتبار تصویر: بازی های ساعت یازدهم / یوروگیمر

در بین ایجاد تغییرات در ساخت خود، بخش‌های جنگی بسیار ترد را خواهید دید. Last Epoch کمی شبیه یک آزمایشگاه علمی است – شما یک ساخت را در مبارزات آزمایش می کنید، نیازهای آن را مشخص می کنید، تغییراتی ایجاد می کنید، سپس برای دور دیگری از آزمایش وارد مبارزه می شوید. در بهترین حالت، نبرد Last Epoch به شما اجازه می دهد تا در میان امواج دشمنان حرکت کنید در حالی که احساس می کنید مانند یک خدای مغلوب هستید. ضربه‌هایی که می‌دهید احساس گوشتی می‌کنند، و با جلوه‌های بصری جذابی پشتیبانی می‌شوند که بدون کاهش خوانایی نبردها، به زیبایی می‌افزایند. نکته مثبت سرعت در محیط‌های کمپین این است که حس حرکت ایجاد می‌کند و این احساس را ایجاد می‌کند که در زمان و مکان غوغا می‌کنید.

افزودن به همه این پیچیدگی، سیستم غارت و کاردستی است که به شما امکان می دهد آیتم های کاملاً شخصی سازی شده را برای ساخت خود ایجاد کنید. هر آیتم در جهان دارای تعدادی پسوند است، و در فورج بازی، می‌توانید آن‌ها را حذف کرده و ضمیمه‌های جدیدی اضافه کنید که مناسب‌تر با سبک بازی شما باشد. موارد کمیاب‌تر به شما امکان می‌دهند تعداد بیشتری از الحاقات اضافه کنید، و برخی از موارد دارای پتانسیل جعل بالاتری هستند که به شما امکان می‌دهد تعداد تغییرات بیشتری ایجاد کنید. برای من، سیستم را چیزی شبیه یک شمشیر دو لبه یافتم: از یک طرف، این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد آیتم‌های منحصربه‌فردی ایجاد کنند که بیشتر به‌صورت فردی با نیازهای آنها سازگار است. از سوی دیگر، فقط مقدار خارق‌العاده‌ای از غارت در دنیای Last Epoch وجود دارد، و غربال کردن همه این‌ها – حتی با کمک فیلترهای غارت بازی – می‌تواند برای بازیکنان جدید کار دلهره‌آوری باشد. ممکن است دشوار باشد که بدانید چه چیزی را باید در اولویت قرار دهید، یا چه چیزی واقعا برای ساخت شما خوب است. در بیشتر زمان کمپین، مطمئن نبودم که آیا آیتم‌های جدید من واقعاً یک ارتقا هستند یا خیر. از آنجایی که بیشتر غارت هایی که پیدا کردم برای من بی فایده بود – یا بدتر از اقلامی که قبلاً ساخته بودم – احساس می کردم که برای تلاشم پاداشی دریافت نمی کنم. و بنابراین، من شروع به نادیده گرفتن بیشتر مواردی که در جهان پیدا کردم، کردم.


اسکرین شات Last Epoch که نشان می دهد یک آیتم کمربند در صفحه فورج Last Epoch قرار داده شده است، با گزینه هایی برای چسب های مختلف در کنار آن نمایش داده می شود.
دست و پنجه نرم کن، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانی سرت را دور بزنی. | اعتبار تصویر: بازی های ساعت یازدهم / یوروگیمر

این بدان معنا بود که وقتی شروع به ورود به فصل‌های بعدی کمپین Last Epoch و بازی پایانی اولیه کردم، کمی تمایلی به درگیر شدن با این بازی نداشتم، زیرا انگیزه یا هدف مشخصی برای هدف‌گیری نداشتم. در این مرحله، سرعت پیشرفت بین سطوح و امتیازات مهارت کاهش می‌یابد، به این معنی که دیگر در کمپین قبلی با ساخت خود آزمایش نمی‌کنید. تغییرات کوچکتر می شوند و به سختی قابل توجه هستند. در اواخر داستان، چندین نقطه سختی بزرگ به شکل باس‌های سخت‌گیر و تهاجمی نیز وجود دارد که با بقیه خط داستانی که در آن کارها بسیار آسان است، در تضاد هستند. برای لیچ مدیریت مینیون من – که برای نشستن و آسیب رساندن از دور طراحی شده است – این کمی شوکه کننده بود. گیم پلی به طور چشمگیری از برخورد با گروه های بزرگ به نیاز ناگهانی به مقاومت در برابر آسیب های عظیم از یک منبع تغییر کرد. تماشای تبدیل شدن شخصیت من از «خدای قدرتمند» به کوبیدن ناگهانی یک مار بزرگ، دست کم مایوس کننده بود، و کمپین از افزایش تدریجی در دشواری سود می برد.

ماموریت‌های آخر بازی که من تجربه کردم نیز کمی مسطح به نظر می‌رسید، نه سیاه‌چال‌های بازی و نه سیستم یکپارچه (مجموعه‌ای از رویارویی‌های جنگی) هیچ شگفتی بزرگی را به همراه نداشتند. سیاه‌چال‌ها مکانیک‌های منحصربه‌فردی دارند – مانند یک کف آتشین که اگر مراقب نباشید انگشتان پا را برشته می‌کند – اما سیستم یکپارچه از شیرجه‌های سریع زیادی در اتاق‌های بسیار ساده (اکو) تشکیل شده است، جایی که شما تعدادی از آنها را می‌کشید. دشمنان و سپس ترک. مجازات شکست در یک اکو یا سیاهچال می تواند بسیار سخت باشد، به طوری که بازیکن در هر تلاش فقط یک بار زندگی می کند و در صورت مرگ، پاداش اکو یا کلید سیاهچال را از دست می دهد. به طور تصادفی به یک توپ آتشین تله پورت شده است؟ بدون کوکی برای شما! این هیچ جایی برای اشتباهات باقی نمی گذارد – که با توجه به هرج و مرج مبارزات و قدرتی که رئیس ها با آن ضربه می زنند، به راحتی انجام می شوند. به نظر من، این شما را از یادگیری رفتارهای دشمن و بهبود تاکتیک های خود از طریق تکرار منصرف می کند.


اسکرین شات Last Epoch که چندین جزیره را با بیوم ها و محیط های مختلف نشان می دهد که در وسط فضا شناور هستند و با رشته های نازک خاکستری به هم متصل شده اند.  این سیستم یکپارچه بازی است.


اسکرین شات آخرین دوره که شخصیت بازیکن را نشان می‌دهد، با کلاه خاکستری و لباس‌های کهنه، در حالی که یک گوی در دست دارد از راهرو می‌گذرد.

هر اکو یک اصلاح کننده دارد تا دشمنان را از طرق مختلف کمی دشوارتر کند، همراه با پاداش های مختلف. به طور کلی، بازی را می توان به صورت انفرادی – آنلاین یا آفلاین – یا به صورت چند نفره بازی کرد. | اعتبار تصویر: بازی های ساعت یازدهم / یوروگیمر

در این مرحله، شایان ذکر است که اگرچه Last Epoch یک بازی پریمیوم است (نسخه Steam Early Access آن در زمان نگارش ۲۹٫۵۰ پوند قیمت دارد)، اما حاوی یک فروشگاه ریز تراکنش‌ها است. اقلام فروخته شده در اینجا فقط لوازم آرایشی و بهداشتی و توسعه دهندگان هستند بازی ساعت یازدهم توضیح داده است این فروشگاه برای تامین بودجه توسعه بیشتر بازی پس از عرضه وجود دارد. توسعه دهنده به من گفت که می توان لوازم آرایشی خاصی را در بازی به دست آورد و از طریق رویدادها و Twitch drops. همچنین هنگام خرید اولین بازی به بازیکنان مقداری ارز فروشگاهی داده می شود. از آنجایی که فروشگاه در ساختمانی که به من داده شد فعال نبود، بررسی نحوه عملکرد سیستم آرایشی برای من دشوار بود. با این حال، امیدوارم برخی از اقلام آرایشی برای کسب درآمد از طریق گیم پلی حتی در سطوح پایین تر در دسترس باشند. در طول بازی‌ام، حتی یک کالای آرایشی به دست نیاوردم، که مایه شرمساری بود، زیرا این بدان معنا بود که کاراکتر من در نهایت هر پارچه‌ای کثیف را که از روی زمین برمی‌داشتم می‌پوشید که با ساختار او کار می‌کرد. واقعاً جیغ نمی زد من یک جادوگر فوق العاده قدرتمند هستم. شاید اسمش را بگذاریم «شیک جوجه تیغی».

اشتیاق من برای Last Epoch با پایان بازی ام کاهش یافت، اما هنوز هم یک ARPG قابل اعتماد است که عمق قابل توجهی را ارائه می دهد و توانایی سفارشی سازی یک ساخت را تا بهترین جزئیات فراهم می کند. در طی مراحل اولیه و میانی مرحله تراز کردن، که در آن ایده‌ها و گزینه‌های جدید هر چند دقیقه یک بار ظاهر می‌شوند، درخشان‌ترین می‌درخشد، و شما تشویق می‌شوید که به طور مداوم رویکرد خود را آزمایش کنید. هنگامی که توانایی جدیدی را که دوست دارید کشف می کنید، در مورد تکامل ساختن، رفع نقاط ضعف و تغییر سبک بازی خود چیزی بسیار جذاب وجود دارد. شاید بهترین راه برای بازی Last Epoch این باشد که چندین شخصیت مختلف را بسازید و سپس ساخت‌های مورد علاقه خود را به پایان بازی ببرید. با توجه به اینکه Eleventh Hour Games نشان می‌دهد که می‌خواهد در سال‌های آینده موارد اضافه‌تری را به Last Epoch بیاورد، این امکان وجود دارد که افزوده‌های جدید در نهایت بتواند مراحل بعدی را جذاب‌تر کند. و در این میان، چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد که صرفاً با ساختنی‌های دلخواه خود دست و پنجه نرم کنید.

نسخه ای از بازی Last Epoch برای بازبینی توسط Eleventh Hour Games ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/last-epoch-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *