بررسی “برنده هدف بعدی”: تایکا وایتیتی در کمدی تیمی به سختی شکست می خورد

تایکا وایتیتی در حال شکست است.

مطمئناً، سال گذشته بازیگر/نویسنده/کارگردان نیوزیلندی به خاطر بازی در نقش یک دزد دریایی درهم و برهم در سریال کمدی عجیب و غریب تحسین شد. پرچم ما یعنی مرگو باعث احیای هواداران آنلاین شد. اما شهرت او به عنوان یک فیلمساز در حال از بین رفتن است.

در اوایل، وایتیتی به خاطر نام تجاری عجیب و غریب و بی‌احترامی‌اش از کمدی کیوی، که در فیلم‌هایی مانند دوران بلوغ درخشید، مورد تحسین قرار گرفت. پسر و Hunt For The Wilderpeople، و همچنین فیلم ساختگی خون آشام شکست آنچه ما در سایه ها انجام می دهیم، و خنده دارترین پیشنهاد MCU ثور: راگناروک. اما هنگامی که Waititi به یک کالای اصلی تبدیل شد، کار او شروع به نوسان کرد. منتقدان در کمدی نازی-آلمان او با هم مخالف بودند جوجو خرگوش، که در عین جسارت به طرز خفه کننده ای احساساتی بود. سپس دنباله ابرقهرمانی او آمد ثور: عشق و تندر، که مخاطبان و منتقدان را به دلیل ساختار آشفته و خطوط شکست خورده اش شوکه کرد. حالا، اینجا می آید برنده هدف بعدییک کمدی که باید یک برد آسان برای وایتیتی باشد، اما درعوض این یک شکست دردناک است.

چه برنده هدف بعدی در باره؟

بررسی “برنده هدف بعدی”: تایکا وایتیتی در کمدی تیمی به سختی شکست می خورد
بولا کوال و اسکار کایتلی در NEXT GOAL WINS.
اعتبار: Searchlight Pictures

برنده هدف بعدی داستان و عنوان آن برگرفته از یک مستند اعلام شده در سال ۲۰۱۴، به کارگردانی مایک برت و استیو جیمیسون است. آن فیلم به دنبال تیم ملی فوتبال ساموآی آمریکا (معروف به تیم فوتبال) بود، زیرا آنها قصد داشتند پس از بدنام ترین باخت در تاریخ فیفا، شهرت خود را بازسازی کنند. در سال ۲۰۰۱، آنها از مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ توسط استرالیا ۳۱ بر صفر محروم شدند.

فیلم وایتیتی دوباره سند را در رگ تجسم می کند اردک های توانا یا اخبار بد خرس یا ضربه سیلی: به یک مربی سفیدپوست اغلب مست و جیوه‌دار (با بازی مایکل فاسبندر) آخرین فرصت را می‌دهد تا با هدایت گروهی از بازنده‌های دوست‌داشتنی به پیروزی (یا حداقل باخت کم‌تر) زندگی خود را صاف کند. در ابتدا آنها را به دلیل عدم مهارت یا انسجام تحقیر می کند. اما خیلی زود نه تنها با هم می آیند بلکه زندگی او را به سمت بهتر شدن تغییر می دهند.

این یک کلیشه احساس خوبی است که آنقدر رایج است که Waititi اساساً می تواند با اعداد رنگ آمیزی کند، اما برنده هدف بعدی یک آشفتگی خط خورده است

برنده هدف بعدی هم تیمی هایش را فریب می دهد

بازیگران فیلم NEXT GOAL WINS.
اعتبار: هیلاری برونوین گیل / Searchlight Pictures

یک استراتژی محکم برای ایجاد یک کمدی ورزشی جذاب و دلگرم کننده، ساختن تیمی پر از شخصیت های رنگارنگ و جذاب است. از آنجایی که برخی از ورزش‌ها دارای تعداد زیادی بازیکن هستند، تکیه بر کهن الگوها می‌تواند مفید باشد، چه بچه‌های سرسخت، چه آدم‌های عجیب و غریب، چه غول‌ها یا دختر (که در ورزش مهارت دارد!).

متأسفانه، Waititi نمی تواند بیشتر بازیکنان ساموآی آمریکایی را فراتر از نام آنها توسعه دهد. به عنوان مثال، یک پلیس بخشنده با یک لگد قاتل به عنوان کارآگاه رمبو معرفی می شود – که شروع امیدوارکننده ای به نظر می رسد. اما او هیچ قوس یا ضربان قابل توجهی فراتر از معرفی خود دریافت نخواهد کرد. همین امر در مورد بسیاری از اعضای تیم نیز صدق می کند. به جای شخصیت‌های متمایز، آن‌ها برای مربی‌های توماس رونگن تبدیل به جانشین‌های قابل تعویض می‌شوند. خوب، به جز جایه (کیمنه). او به لحظه ای قابل آموزش تبدیل می شود تا به ما نشان دهد توماس چقدر رشد کرده است. (نال.)

برنده هدف بعدی با ترنس هراسی بازی می کند و این بد است.

کایمانا در NEXT GOAL WINS.
اعتبار: Searchlight Pictures

جایه سائلوا در زندگی واقعی به عنوان تاریخ ساز شد یک ورزشکار ترنس پیشگام. در فیلم توضیح داده شده که او هست زنانه، یک اصطلاح آمریکایی ساموایی برای جنسیت خارج از دوتایی مرد یا زن. مدیر تیم (اسکار کایتلی، که پرتویی از آفتاب درخشان در هر فریم است) عاشقانه او را با یک گل مقایسه می کنند. اما از نظر رونگن، او باید به خاطر ظاهر، موهای بلند و نامش مورد تمسخر قرار گیرد. برای اینکه او را به اطاعت از او قلدری کند، او نام های مرده جایا در مقابل هم تیمی هایش. بعداً وقتی برای صمیمیت می نشینند، از او درباره اندام تناسلی اش می پرسد. انگار آنچه در شلوار او است به رابطه آنها یا مهارت های او در زمین مسابقه مربوط می شود.

رفتار بد رونگن نسبت به جایه در فیلم مورد تایید قرار نگرفته است، بلکه برای نشان دادن ماهیت خشن خود و اینکه کجا می‌تواند به طور خاص در درک رشد کند، تنظیم شده است. شباهتی بین او ایجاد می شود که او از جایه حمایت می کند، در حالی که ظاهراً دختر خود را که فقط در پیام های صوتی ناراحت ظاهر می شود ناکام می کند. با این حال، ترنس هراسی گاه به گاه قهرمان فیلم به عنوان نادانی تاسف بار نیست. تهاجمی و خام است. مطمئناً، داستان فیلم در سال ۲۰۱۱ می‌گذرد، اما در سال ۲۰۲۳ اکران می‌شود، زمانی که افراد ترنس با تعداد وحشتناکی مورد حمله قرار می‌گیرند. بنابراین، نمایش چنین نکات پرطرفدار ترنس هراسی در یک فیلم جریان اصلی، و سپس ساختن یک بازیگر غیر دودویی (کایمانای ظریف و جذاب) که باید با مهربانی به یک قلدر حق وجودش را آموزش دهد، در اهداف وایتیتی برای ساختن فیلمی با احساس ناکام است. . این جذاب ترین بازیگر فیلم را مجبور به سازش بی رحمانه ای می کند تا دیده شود.

برنده هدف بعدی فقط خنده دار نیست

تایکا وایتیتی در مجموعه NEXT GOAL WINS.
اعتبار: هیلاری برونوین گیل / Searchlight Pictures

برای اطمینان لحظات خود را دارد. همانطور که اشاره کردم، کایتلی بسیار لذت بخش است، چه او استعاره های معنادار را در یک بشقاب تحت اللفظی بیان می کند و چه در حالی که “سینه های خانم” را روی صورتش به صورت دائمی خط خطی کرده است، سخنرانی می کند. به همین ترتیب، راشل هاوس – که به عنوان یک فرد برجسته بود نابود کننده-مثل کارمند خدمات اجتماعی در Hunt For The Wilderpeople – مردی قابل اعتماد است، گرچه کاری به او داده نمی شود که به غیر از قلاب زدن کفش ها و لحن زدن به رفیق سفید ساده لوح، کاری انجام دهد. اما مایکل فاسبندر به عنوان مرکز فیلم به طرز عجیبی اشتباه گرفته شده است.

در فیلم هایی مانند حرامزاده های بی شکوه، پرومتئوس، و حتی فیلم‌های مردان ایکس او، این بازیگر پرخاشگر یک شوخ طبعی یا غرغر کرده است. اما او واقعاً خنده دار نیست. قدم گذاشتن در ردپای فیلم هایی مانند اجراهای جالب و امثال آن برنده هدف بعدی به یک بازیگر نقش اول نیاز دارد که بتواند نقش یک آدم کج خلقی را بازی کند، مانند جان کندی یا والتر ماتائو یا حتی وودی هارلسون در بازی های گرسنگی. در عوض، فاسبندر خطوط پانچ را بدون پانچ ارائه می کند. و بنابراین او حتی در صحنه‌هایی با کمدین‌هایی مانند ویل آرنت و (همکار تکرارشونده وایتیتی) ریس داربی، نمی‌تواند خنده را به ثمر برساند.

بدتر از آن، وایتیتی، که در نقش کوچکی به عنوان راوی و کشیش ظاهر می‌شود، در اینجا خنده‌دار است، و به طرز تکان‌دهنده‌ای. نه تنها احساس می کند که او به عقب متمایل شده است schtick او در نقشی مشابه ظاهر شد برای مردمان وحشی شکار کنید، اما همچنین به سبیل های بلند احمقانه و دندان های ساختگی بزرگ سیلی زده است که شخصیت را به کاریکاتوری شبیه راب اشنایدر تبدیل کرده است. و اگر کمدی ورزشی شما کمتر پخش می شود اخبار بد خرس و بیشتر پسر آب خوب، این یک هدف نیست.

اگر چه برنده هدف بعدی هدف احمقانه و احساس خوب است، آن را به شدت از دست می دهد علامت. تایکا وایتیتی با تقلیل بیشتر آنها به نقش هایی که به سختی وجود دارند، گروه خود را تضعیف می کند. او به ترنس هراسی می پردازد تا با تنبلی یک قوس بدخلق به پسر خوب بسازد، که نه تنها زشت است، بلکه برای جایه سائلوا و کایمانا نیز زشت است. از انتخاب بازیگر نقش اولش تا ساختن این روایت، فیلم به طرز ناامیدکننده ای ناشیانه و رک و پوست کنده به نظر می رسد. بنابراین در پایان، دور شدن با گرم و مبهم سخت است، زیرا این فیلم آنقدر مبهم است که نمی تواند به قلب ما ضربه بزند.

برنده هدف بعدی اکنون در سینماها است

به روز رسانی: ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳، ۱۱:۲۸ صبح EST Next Goal Wins در اولین نمایش جشنواره بین المللی فیلم تورنتو بررسی شد. نقد برای اکران سینمایی این فیلم بازنشر شده است.

موضوعات
بررسی ها


منبع: https://mashable.com/article/next-goal-wins-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *