بررسی بلند مدت OnePlus Nord 3 5G: قدرت بیشتر برای پول بیشتر

طرفداران:

– کیفیت ساخت و پرداخت خوب
– دارای استاندارد IP54 مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب
– سخت افزار پردازشی قدرتمند
– نمایشگر چشمگیر ۱۰ بیتی Fluid AMOLED
– دوربین های اصلی و فوق عریض مناسب
– باتری پشتیبان خوب، شارژ سریع ۸۰ واتی
– اندروید ۱۳ با سه آپدیت اصلی دیگر در آینده

معایب:

– کاهش عملکرد قابل توجه تحت بار
– دوربین ماکرو ضعیف
– قرار دادن اسکنر اثر انگشت
– قیمت به گوشی های سری وان پلاس R نزدیکتر شده است

قیمت: ۳۳۹۹۹ روپیه به بالا
رتبه بندی: ۳٫۸/۵

پرچم‌داران Nord، اگر بتوانم آن‌ها را اینطور بنامم، دستگاه‌های بسیار محکمی بوده‌اند که ارزش بسیار خوبی برای پول ارائه می‌کنند. من در مورد تلفن های Nord بدون پسوند اضافی مانند CE و Lite صحبت می کنم. آن‌ها سخت‌افزار و دوربین‌هایی با قیمتی کمتر از ۳۰۰۰۰ روپیه داشتند. به نظر می رسد Nord 3 5G با توجه به سخت افزار و نمایشگر پردازشی تقریباً پرچمدار، بازی را تغییر دهد، اما از قیمت ۳۰ هزار نفر فراتر می رود. آیا ارزش پول اضافی را دارد؟ بیایید در این بررسی بلندمدت دریابیم.

بررسی بلند مدت OnePlus Nord 3 5G: قدرت بیشتر برای پول بیشتر
اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

OnePlus Nord 3 5G: طراحی (۳٫۵/۵)

به طور معمول، گوشی‌های درجه یک Nord در مقایسه با نسخه‌های کوچک شده CE و CE Lite، طراحی کمی متفاوت داشتند. اما به نظر می‌رسد همه گوشی‌های سری Nord 3 دقیقاً به زبان طراحی صحبت می‌کنند و به سختی می‌توان با یک نگاه سریع از یکدیگر تشخیص داد. طراحی Nord 3 5G، اگرچه متمایز نیست، اما اصلا بد نیست، مخصوصاً رنگ سبز مه آلود جدید. رک و پوست کنده به نظر من بیشتر آبی به نظر می رسد تا سبز، اما با این وجود دلپذیر است.

کیفیت ساخت آن یک درجه بالاتر از برادران خود است و از پشت شیشه ای با محافظ Corning Gorilla Glass 5 استفاده می کند. در حالی که قسمت پشتی آن در برابر خش مقاوم است، به نظر می‌رسد هیچ پوشش اولئوفوبیک وجود ندارد و لکه‌ها را جذب می‌کند. فریم از پلاستیک مرغوب با روکش مات صاف ساخته شده است که مکمل پشتی براق است. هیچ لبه ناهمواری روی گوشی وجود ندارد و با توزیع وزن خوب، احساس خوبی در دست دارد. این گوشی به ترتیب از ۱۹۴ گرم و ۸٫۱۵ میلی‌متر سبک‌تر و باریک‌تر به نظر می‌رسد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

یکی از پیشرفت های مهم در زیبایی شناسی، قاب پایینی نازک است. به طور کلی، گوشی های مقرون به صرفه و میان رده دارای حاشیه ضخیم پایینی هستند، اما گوشی در اینجا به باریکی گوشی های سه طرف دیگر صفحه نمایش است که بسیار عالی است. دکمه تنظیم صدا در امتداد لبه سمت چپ گوشی قرار دارد، در حالی که دکمه پاور و نوار لغزنده هشدار را می توان در سمت راست پیدا کرد. لبه پایینی گوشی دارای سینی سیم کارت، بلندگو و پورت شارژ USB-C است. بلندگوی دیگر در پشت گوشی در بالای صفحه قرار دارد.

در اینجا یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دریافت می کنید که کاملاً پاسخگو است. من قبلاً OnePlus را به دلیل قرارگیری ارگونومیک اسکنر (یک و نیم اینچ بالاتر از لبه پایین) ستایش کرده ام، اما در اینجا نه. بنا به دلایلی آن را تا نیمه پایین آورده اند و برای رسیدن به آن باید انگشت شست خود را کمی دراز کنید. محل قرارگیری کلید تنظیم صدا و دکمه پاور خوب است. در اینجا اسلات کارت microSD یا جک هدفون ۳٫۵ میلی متری ندارید.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

OnePlus Nord 3 5G: نمایشگر (۴٫۲۵/۵)

صفحه نمایش در Nord 3 یکی از بهترین ویژگی های آن است. Nord 3 5G دارای صفحه نمایش ۶٫۷۴ اینچی Fluid AMOLED با وضوح بالاتر از Full HD 2772 x 1240 پیکسل است. وضوح تصویر مشابه آنچه در صفحه نمایش OnePlus 11R دریافت می کنید است، اما در اینجا به جای نمایشگر منحنی، یک صفحه نمایش تخت دارید. هیچ شکایتی در مورد آن وجود ندارد و بله، از نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می کند که بسته به محتوای نمایش داده شده بین ۴۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز متغیر است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

این همه چیز نیست، صفحه نمایش Nord 3 با HDR10+ سازگار است و از رنگ های ۱۰ بیتی (بیش از یک میلیارد سایه رنگ) پشتیبانی می کند. صفحه نمایش توسط لایه ای از شیشه دراگونتریل Asahi محافظت می شود. وضوح و بازتولید رنگ عالی است. گزینه های زیادی برای کالیبراسیون صفحه نمایش وجود ندارد، اما مواردی که در دسترس هستند به اندازه کافی خوب هستند. شما می توانید بین پروفایل های رنگی Vivid، Natural، Cinematic و Brilliant یکی را انتخاب کنید و یک نوار لغزنده تنظیم دمای رنگ دستی دارید که مفید است.

من Cinematic را از نظر دقت رنگ بیشتر دوست داشتم و پس از آن Vivid با کمک لغزنده دمای رنگ کمی به سمت گرمتر فشار داده شد. اگر رنگ‌های خود را کمی نرم‌تر (طبیعی) یا کمی بیشتر زنده (درخشان) دوست دارید، دو پروفایل دیگر نیز ارزش امتحان کردن را دارند. باز هم، در صورت انتخاب دومی، به کمی گرمای اضافی از نوار لغزنده رنگ نیاز خواهید داشت.

OnePlus Nord 3 5G: سخت افزار و عملکرد (۳٫۷۵/۵)

این یکی از حوزه‌هایی است که در آن همه چیز برای گوشی برتر جدید Nord به شدت تغییر کرده است. به طور معمول، OnePlus در Nord، Nord 2 و Nord 2T از SoCهای با صلاحیت اما کاملاً متوسط ​​استفاده می کند. این شرکت به تراشه Mediatek Dimensity 9000 در Nord 3 رسیده است که تقریباً درجه یک پرچمدار است. از نظر حافظه رم و فضای ذخیره سازی، شما دو گزینه دارید – ۸ گیگابایت رم LPDDR5X با ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 3.1 و گزینه دوم با دو برابر رم و فضای ذخیره سازی. هیچ اسلات کارت حافظه برای گسترش بیشتر آن وجود ندارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

عملکرد گوشی در اکثر بخش ها بسیار خوب است. همه چیز در کارهای روزمره مانند استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی، عکاسی، مرور، تماشای فیلم یا جابجایی بین چندین برنامه بسیار نرم است. این می تواند اکثر بازی های اخیر را به خوبی در تنظیمات نسبتاً بالا اداره کند. گوشی بعد از ۳۰ دقیقه بازی خیلی داغ نمی شود، اما زمانی که دمای گوشی برای مدتی در حدود اواسط دهه ۴۰ باقی بماند، عملکرد آن کاهش می یابد.

همانطور که در نمودارهای تست استرس ۳D Mark Wild Life در زیر نشان داده شده است، عملکرد می تواند تا ۴۰٪ تحت بارهای سنگین پایدار کاهش یابد. ما چند ماه است که از گوشی برای این بررسی طولانی مدت استفاده می کنیم و در آن مدت چند به روز رسانی نرم افزاری دریافت کرده است، اما این مشکل هنوز به طور کامل برطرف نشده است. این مشکل روی استفاده معمولی تأثیری نخواهد گذاشت، اما هنگام اجرای بازی های گرافیکی فشرده، با داغ شدن گوشی، کاهش قابل توجهی در نرخ فریم مشاهده می شود.

Mediatek Dimensity 9000 و Mali-G710 MC10 GPU در اکثر بنچمارک های مصنوعی امتیاز خوبی کسب کردند. در ادامه با ۳D Mark، امتیاز ۷۳۷۵ و ۲۳۳۶ در بنچمارک Wild Life و Wild Life Extreme با میانگین نرخ فریم ۴۴٫۲ و ۱۴ فریم در ثانیه به دست آمد. بنچمارک PCMark Work 3.0 امتیاز ۱۱۲۸۷ را به دست آورد و اعداد موجود در Geekbench 6 برای تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب ۱۰۹۶ و ۳۴۱۷ بودند.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

اینها جهش بزرگی را از اعداد Nord 2T در بنچمارک های مشابه نشان می دهند و به قلمرو Qualcomm 8 Gen 1 Snapdragon 8 نزدیک تر هستند که برای یک گوشی میان رده عالی است. عملکرد گوشی در سایر زمینه ها نیز بسیار خوب بود. بلندگوها صدایی بلند و منقبض با جلوه استریوی مناسب تولید می کنند. کیفیت تماس و دریافت در طول آزمایش بر روی این تلفن آماده ۵G خوب بود. گزینه های اتصال بی سیم شامل بلوتوث ۵٫۲ و وای فای دو بانده با پشتیبانی از استانداردهای a/b/g/n/ac/ax (Wi-Fi 6) است.

OnePlus Nord 3 5G: OS و رابط کاربری (۳٫۷۵/۵)

OnePlus Nord 3 5G جدیدترین اندروید ۱۳ را با OxygenOS 13.1 اجرا می کند. OxygenOS ممکن است به شکوه قدیمی خود برنگردد، و ما این واقعیت را پذیرفته ایم که اکنون بسیار ColorOS است، اما اگر در گذشته زندگی نکنیم، کاملاً قابل استفاده است. بدون تبلیغات و bloatware اضافی باقی می ماند، که عالی است. رابط کاربری نرم، بدون تاخیر و حتی برای یک تازه کار قابل درک است.

تعیین دقیق آن دشوار است، اما چیزی کمی متفاوت (بهتر) در مورد OxygenOS 13.1 در Nord 3 وجود دارد. این سیستم چند ترفند برای سفارشی کردن بیشتر آن ارائه می دهد، و حتی اگر دارید، زمان زیادی طول نمی کشد تا از آن استفاده کنید. قبلا استفاده نکردم حتی بهتر از آن، این شرکت قول داده است که سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی از تاریخ عرضه برای این گوشی ارائه کند. OnePlus سابقه بسیار خوبی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی دارد و می‌توان حرف آن‌ها را قبول کرد.

OnePlus Nord 3 5G: عملکرد دوربین (۳٫۷۵/۵)

Nord 3 5G دارای سه دوربین در پشت با ترکیب مورد علاقه OnePlus از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. در حالی که تنظیمات روی کاغذ شبیه به Nord 2T به نظر می رسد، برخی ارتقاءهای حیاتی وجود دارد. مهمتر از همه، دوربین های اصلی و فوق عریض سنسورهای جدیدتری سونی دارند که در اکثر شرایط عملکرد بهتری دارند.

دوربین اصلی دارای سنسور سونی IMX890 است که در دوربین اصلی OnePlus 11 نیز وجود دارد. در پشت لنز اولترا واید ۱۱۲ درجه FOV یک سنسور IMX355 سونی قرار دارد که عملکرد شگفت‌آوری خوبی برای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد. تصاویر گرفته شده دارای جزئیات خوبی هستند و من محدوده دینامیکی را حتی در نور خوب بهتر از دوربین اصلی پیدا کردم، همانطور که از نمونه های دوربین ویرایش نشده مشاهده می کنید که لینک آن در پایین این بخش وجود دارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

دوربین فوق عریض در نور کم نیز به خوبی عمل می کند، اما در آن شرایط نمی تواند دوربین اصلی را شکست دهد. در مورد دوربین اصلی، نتایج به طور کلی با رنگ‌های نسبتاً دقیق و جزئیات قابل‌توجهی که در اکثر مواقع قابل حل هستند، خوب هستند. اگرچه کنتراست می توانست کمی بهتر باشد، اما ما در اینجا در مورد یک گوشی میان رده صحبت می کنیم، بنابراین قابل قبول است.

محدوده دینامیکی خوب است اما به طور عجیبی یک بریدگی کمتر از دوربین ثانویه در نور خوب است. اما در نور کم، تقریباً در همه جنبه ها جلو می رود. من متوجه شدم که این دوربین در نور کم، حتی بدون تغییر به حالت شب، یک دوربین بسیار توانمند است. تصاویر گرفته شده واضح با کمترین نویز، رنگ های خوب و جزئیات بسیار خوب هستند. وقتی نور کمی خیلی کم است، به حالت شب بروید تا همه چیز روشن شود. در غیر این صورت برای بهترین نتیجه تا حد امکان به حالت عادی بپیوندید.

عکس‌های پرتره با تفکیک خوب برای انسان‌ها بسیار خوب ظاهر می‌شوند، اما می‌توانند برای سایر سوژه‌ها یک ضربه یا از دست دادن باشند. هیچ دوربین تله فوتو در این گوشی وجود ندارد. شما یک کلید زوم ۲ برابری در برنامه دوربین دریافت می کنید، اما این زوم دیجیتال است. تصاویر گرفته شده در ۲X کاملاً قابل استفاده هستند، اما با بزرگنمایی فراتر از آن خیلی جاه طلب نباشید و اگر می توانید از آن در نور کم اجتناب کنید. شما همچنین یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در اینجا دریافت می‌کنید، اما این فقط هدف بازاریابی را بیش از حد واقعی انجام می‌دهد. همانطور که از یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی انتظار می رود، تصاویر گرفته شده کسل کننده و دانه دار به نظر می رسند.

دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی با سلفی کار خوبی انجام می دهد و اکنون از HDR نیز پشتیبانی می کند. هنوز هم نمی تواند ویدیوهایی با وضوح ۴K ضبط کند و در ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. دوربین‌های عقب در Nord 3 با پشتیبانی از EIS می‌توانند ویدیوهایی تا رزولوشن ۴K با سرعت ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. که برای دوربین های اصلی و فوق عریض صدق می کند. این گوشی به شما امکان می دهد فیلم های حرکت آهسته Full HD تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. فیلم‌های ۱۰۸۰p و ۴K ضبط‌شده واضح و تثبیت‌شده مناسبی به نظر می‌رسند.

برای نمونه دوربین های فشرده نشده اینجا را کلیک کنید روی OnePlus Nord 3 5G کلیک کرد.

OnePlus Nord 3 5G: پشتیبان‌گیری از باتری (۴/۵)

باتری پشتیبان این گوشی بسیار خوب است. این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به راحتی برای یک روز و نیم استفاده متوسط ​​و در برخی مواقع حتی بیشتر دوام می آورد. شارژ ۸۰ واتی SuperVOOC از نسل قبلی خود، Nord 2T منتقل شده است. این شرکت شارژر سریع ۸۰ واتی معمول خود را بسته‌بندی می‌کند که قول می‌دهد گوشی را در ۳۲ دقیقه به طور کامل شارژ کند. در طول آزمایش‌های ما، ۳۷ دقیقه طول کشید تا با شارژر همراه از ۱% به ۱۰۰% برسیم که به اندازه کافی سریع است.

ما همچنین سعی کردیم از شارژرهای قدیمی ۶۵ واتی OnePlus با این گوشی استفاده کنیم، و آنها فقط ۵ دقیقه اضافی طول کشید تا Nord 3 کاملاً شارژ شود. بنابراین در صورتی که یکی از آنها را داشته باشید، می تواند یک شارژر ثانویه عالی برای این گوشی بسازد.

OnePlus Nord 3 5G: قیمت، حکم و رقابت

گوشی‌های Nord قبلی کمتر از ۳۰ هزار تومان برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی قیمت داشتند، اما نسخه مشابه Nord 3 5G با ۸ گیگابایت رم، ۳۳۹۹۹ روپیه به شما کمک می‌کند. شما باید ۳۷۹۹۹ روپیه برای گزینه فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی بپردازید که دو برابر رم نیز ارائه می دهد. در حالی که قیمت نسبت به آنچه ارائه می دهد منصفانه است، اما آن را به OnePlus 11R نزدیک می کند و خطوط بین این دو را محو می کند. ما از استفاده از سخت‌افزار پردازشی قدرتمندتر استقبال می‌کنیم، اما دوست داشتیم قیمت نوع پایه بسیار نزدیک‌تر به ۳۰ هزار باشد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

شاید در ادامه، OnePlus بتواند سقفی معادل ۳۰۰۰۰ روپیه تعیین کند و بهترین گوشی را با این بودجه بسازد. منظور ما نوع پایه است. با این اوصاف، چیزهای زیادی در مورد OnePlus Nord 3 5G وجود دارد که با صفحه نمایش پر جنب و جوش و نمای بیرونی شیک شروع می شود. دوربین‌های مناسب، پشتیبان‌گیری باتری جامد با شارژ سریع و چندین به‌روزرسانی نرم‌افزاری را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. در حالی که Dimensity 9000 یک تراشه قدرتمند است، مشکل دریچه گاز باید زودتر در یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل شود تا پتانسیل کامل آن به‌کار گرفته شود.

اکنون که Nord از خط ۳۰K بسیار بالاتر پریده است، رقابت بسیار سخت تر می شود. برخی از گزینه‌هایی که ممکن است بخواهید در جای خود در نظر بگیرید، iQOO 9 5G است که با قیمتی مشابه نسخه پایه Nord 3 به فروش می‌رسد، اما فضای ذخیره‌سازی دو برابری و بخش دوربین‌های انباشته‌تر را ارائه می‌دهد. سپس شما Poco F5 5G با عملکرد قابل مقایسه و دو برابر فضای ذخیره سازی برای تقریبا ۳۰K دارید. برای گزینه های بیشتر بین ۳۰ تا ۴۰ هزار، می توانید راهنمای ما را در اینجا بررسی کنید.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/reviews/oneplus-nord-3-5g-long-term-review-13189532.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *