بررسی تویوتا سکویا ۲۰۲۴: SUV بزرگ یک سوال بزرگتر می پرسد

بررسی ها

بررسی تویوتا سکویا ۲۰۲۴: SUV بزرگ یک سوال بزرگتر می پرسد

بررسی تویوتا سکویا ۲۰۲۴: SUV بزرگ یک سوال بزرگتر می پرسد

کریس دیویس/SlashGear
توسط کریس دیویس/ژان ۲، ۲۰۲۴، ۵:۲۳ بعد از ظهر EST

رتبه ویراستاران: ۸/۱۰
طرفداران
  • موتور هیبریدی استاندارد نرم و قدرتمند است
  • زیربنای توندرا به معنای توانایی واقعی خارج از جاده است
  • سطوح استاندارد ثابت ابزارها و فناوری راحتی
منفی
  • هیبرید V6 هنوز هم می تواند تشنه باشد
  • رقبا فضای بار و ردیف سوم بیشتری دارند
  • آیا واقعاً به این استعداد آفرود نیاز دارید؟

اگر تبلیغات تبلیغاتی را باور کنید، هر صاحب SUV تمام اندازه مشتاقانه خانواده خود را در هر سه ردیف انباشته می کند و برای یک ماجراجویی حرکت می کند. واقعیت، البته، تا حدودی پیش پا افتاده تر است (و بسیار کمتر آرزویی). خانواده‌ها شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر را به دلیل کاربردی بودن و زیبایی‌شناختی‌شان می‌خواهند، و اگر موجی از برق‌رسانی وجود داشته باشد تا مشکل سوخت‌گیری را از بین ببرد، بهتر است.

تویوتا سکویا ۲۰۲۴ اکنون در نسل سوم خود وعده همه اینها و بیشتر را می دهد. این مینی‌ون که سه ردیف صندلی‌هایش را در یک طراحی محکم‌تر و ضخیم‌تر می‌پیچد، چیزی نیست که آن را به تصویر بکشد. یک پلت فرم کامیون و وسایل آفرود TRD موجود از این موضوع مطمئن هستند.

کریس دیویس/SlashGear

همانطور که اغلب راه است، پس سخت ترین سوال این است که آیا واقعیت شما مطابق انتظارات شما از آن است یا خیر. آیا تو واقعا آیا به یک دیفرانسیل عقب قفل کننده و یک جعبه انتقال کنترل شده الکترونیکی در SUV خانوادگی خود نیاز دارید؟ آیا نزدیک به ۹ اینچ فاصله از زمین مهمتر از فضای صندوق عقب با هر سه ردیف بالاست؟

SUV بزرگ، قیمت بالا

کریس دیویس/SlashGear

جای تعجب نیست که با توجه به پلتفرم مشترک و بسیاری از قطعات دیگر، Sequoia بسیار شبیه خواهر و برادر Tundra خود است. این یک SUV باشکوه با چراغ‌های LED، جلو و عقب استاندارد و نشان‌های بزرگ است. اندازه چرخ ها از ۱۸ تا ۲۲ اینچ در انواع پرداخت ها متغیر است. رنگ نارنجی سال گذشته خورشیدی اکتان بازنشسته شده است، اما حداقل برخی از گزینه های قرمز و آبی روشن تر در دسترس هستند.

این یک SUV بزرگ است و قیمت بالایی دارد. تریم ورودی سکویا SR5 2024 از ۶۰۸۷۵ دلار (به اضافه مقصد ۱۵۹۵ دلار) شروع می شود، در حالی که تریم پرچمدار لوکس Capstone از ۷۷۸۶۵ دلار (به اضافه مقصد) شروع می شود. Sequoia TRD Pro مدل ۲۰۲۴ در واقع کمی گران‌تر است، از ۷۸۷۱۰ دلار قبل از مقصد، اگرچه به صورت استاندارد ۴WD را نیز برای شما فراهم می‌کند. تویوتا در تریم های دیگر برای آن هزینه اضافی دریافت می کند.

کریس دیویس/SlashGear

این Sequoia Platinum مدل ۲۰۲۴ از ۷۳,۴۶۵ دلار به علاوه مقصد، در وسط خط قرار می گیرد. انتظار دارید ۲۵۷۵ دلار برای یک ۴WD بپردازید و با فرض اینکه آن کادر را علامت بزنید، حداقل ۲۳۱۰ دلار بیشتر برای پکیج TRD Off-Road بپردازید.

یک موتور V6 برقی به صورت استاندارد ارائه می شود

کریس دیویس/SlashGear

اکنون هر تریم سکویا ۲۰۲۴ با همان موتور ۳٫۵ لیتری توئین توربو V6 هیبریدی عرضه می شود. i-FORCE MAX نامیده می شود – اضافه شده “MAX” آن را از موتورهای توربوشارژ غیر برقی تویوتا متمایز می کند – موتور گازی را با یک موتور/ژنراتور سنکرون آهنربای دائم و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ترکیب می کند.

در مجموع، ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ پوند فوت گشتاور برای بازی وجود دارد که موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۳ پوند فوت از آن را تامین می کند. امتیاز یدک کش بسته به تریم دقیق متفاوت است، اگرچه تقریباً همیشه ساعت در شمال ۹۰۰۰ پوند است (کاپستون مجلل درست زیر آن فرو می رود).

کریس دیویس/SlashGear

تنها گزینه پیشرانه این است که آیا شما به سمت ۲WD بروید و تمام قدرت را به چرخ‌های عقب هدایت کنید یا برای ۴WD پاره وقت سرفه کنید. هر دو از دیفرانسیل عقب با لغزش محدود خودکار بهره می برند، اما فقط سکویا ۴WD دارای جعبه انتقال الکترونیکی کنترل شده و دیفرانسیل عقب قفل الکترونیکی است.

قابلیت غیرمنتظره آفرود نیز

کریس دیویس/SlashGear

معمولاً سکویا دارای فاصله ۸٫۶ اینچی از زمین، زاویه نزدیک شدن ۱۵ درجه و زاویه خروج ۲۰ درجه است. انتخاب TRD Pro زاویه نزدیک شدن را به ۲۳ درجه و فاصله را تا ۹٫۱ اینچ افزایش می‌دهد، که به لطف کویلورهای ۲٫۵ اینچی FOX Internal Bypass و کمک فنرهای مخزن از راه دور عقب است. همچنین یک نوار تثبیت کننده جلو TRD Pro، حفاظت اضافی زیر بدنه، و ویژگی های الکترونیکی مانند حالت های درایو Multi-Terrain Select (MTS)، کنترل خزیدن، و کنترل کمکی در سراشیبی را اضافه می کند.

متأسفانه، با تعلیق بادی متغیر تطبیقی ​​اختیاری عقب که به عنوان آپشن در سایر تریم ها ارائه می شود، نمی توانید همه اینها را داشته باشید (از ۲۰۵۰ دلار قیمت دارد، اما تخته های برقی را نیز اضافه می کند). این امر درجه ای از جذابیت اضافی را به سواری سکویا به همراه عملی بودن کنترل ارتفاع عقب در سطح بار به ارمغان می آورد.

کریس دیویس/SlashGear

چه تو می توان دارای پکیج آفرود TRD و سیستم تعلیق بادی است. اکنون، با این ترکیب، شما شیک‌ترین سیستم تعلیق را دریافت نمی‌کنید – مجموعه‌ای رایج‌تر از کمک فنرهای Bilstein – اما همچنان از دیفرانسیل قفل‌کننده الکترونیکی کنترل‌شده در عقب، سیستم MTS و سایر تجهیزات الکترونیکی که TRD Pro از آنها سود می‌برد لذت می‌برید. تویوتا همچنین چرخ‌های ۲۰ اینچی ویژه و لاستیک همه‌جانبه را در پکیج آفرود TRD به همراه صفحه لغزنده جلو و برخی تغییرات زیبایی‌شناختی به همراه دارد.

آیا اولویت های تویوتا اولویت شماست؟

کریس دیویس/SlashGear

حتی بدون نسخه TRD Pro، این نشانه ای از قابلیت های جدی سکویا در خارج از جاده است که حتی برای رانندگی روزانه خانوادگی نیز نرم می شود. SUV بزرگ هنوز هم یک گلگیر قابل احترام است. با این حال، نمی‌توانید از خود بپرسید که آیا تنظیمات AWD خودکار برای آن جمعیت‌شناسی جذاب‌تر نیست، که به طور کلی می‌خواهد اطمینان حاصل شود که “بله، این فقط در برف متورم می‌شود” بیش از ایجاد مجدد یک Baja ad-hoc تجربه.

کریس دیویس/SlashGear

روی آسفالت، جایی که احتمالاً بیشتر وقت خود را سپری می کند، هیبریدی تویوتا مطمئناً قوی است. همانطور که در توندرا – و به زودی در تاکوما جدید ظاهر می شود – پیشرانه i-FORCE MAX واقعاً سریع است. این Sequoia خاص ممکن است ترازو را تا ۶۱۵۰ پوند خم کند، اما استفاده هوشمندانه از نیروی الکتریکی باعث می‌شود که از شروع ثابت دور شود.

به حالت اسپورت بروید و گیربکس ۱۰ سرعته معمولاً شربتی نسبت‌های پایین‌تری را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارد، اگرچه صادقانه بگویم، برند Sequoia از “کرگدن فراری” واقعاً به آن نیاز ندارد. خدا را شکر برای ترمزهای بزرگ و قدرتمند.

کریس دیویس/SlashGear

این یک جانور نرم است، همچنین انتقال بین نیروی گاز و برق به طور یکپارچه انجام می شود، و اگرچه فرمان قطعاً در سمت نور تنظیم شده است، من گمان می کنم که این چیزی است که صاحبان آن می خواهند. چیزی که آنها ممکن است چندان مشتاق آن نباشند تشنگی است: در فرم ۴WD، سکویا ۱۹ مایل بر گالن در شهر، ۲۲ مایل بر گالن در بزرگراه، و ۲۰ مایل بر گالن در مجموع (دو مایل در هر گالن کمتر، در هر رده، کمتر از نسخه ۲WD). آنها به سختی ارقام مقرون به صرفه ای هستند، به خصوص برای یک هیبریدی، اما تجربه واقعی من از حدود ۱۷ مایل بر گالن حتی بدتر از آن بود.

جادار اما در بخش پیشرو نیست

کریس دیویس/SlashGear

گرسنه است، اما حداقل سکویا جادار و راحت است. در جایی که مدل‌های ابتدایی دارای هشت صندلی هستند، با مشخصات بالاتر، نیمکت ردیف میانی را با یک جفت صندلی کاپیتانی تعویض می‌کند. اینها – مانند نیمکت ردیف سوم – به راحتی غلت می خورند و تا می شوند. عقب‌ترین ردیف برای جابجایی فضای پا با فضای بار (از ۱۱٫۵ فوت مکعب به ۲۲٫۳ فوت مکعب) می‌چرخد. آن را به طور کلی رها کنید، و به ۴۹ فوت مکعب گسترش می یابد. با همه صندلی‌ها پایین، در مجموع به ۸۶٫۹ فوت مکعب نگاه می‌کنید. این بزرگ است اما نه به اندازه یک فورد اکسپلورر ۲۰۲۴٫

کریس دیویس/SlashGear

در حالی که فضای داخلی چرم مشکی – تنها گزینه پلاتینیوم، بر خلاف پوسته سیاه و سفید دوتایی Capstone – کدر است، سقف پانورامای استاندارد استاندارد باعث می‌شود چیزها بیش از حد تیره نشوند. تویوتا مکان‌های ذخیره‌سازی زیادی را نیز اضافه می‌کند: یک سطل ذخیره‌سازی بزرگ بین صندلی‌های جلو، جیب‌های بزرگ درب، و تعداد زیادی جا لیوانی.

کریس دیویس/SlashGear

تریم پلاتینیوم گرمکن و تهویه صندلی‌ها را نه تنها برای جلو، بلکه ردیف دوم نیز دارد. شارژ با پد بی‌سیم Qi در جلو، خروجی‌های AC 120 ولت در ردیف دوم و صندوق عقب، و پخش سالم پورت‌های USB-A و USB-C انجام می‌شود.

یک ارتقاء فنی خوش آمدید

کریس دیویس/SlashGear

می توان گفت، بزرگترین ارتقای کابین در زمانی که تویوتا آخرین بار سکویا را اصلاح کرد، مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی بود. اگرچه تریم پایه SR5 دارای یک صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی است، همه چیز بالاتر از آن به یک نسخه بسیار وسیع ۱۴ اینچی تبدیل می شود. در هر صورت، جدیدترین نرم‌افزار سرگرمی تویوتا در شب و روز نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته است: یک رابط کاربری تمیز که به راحتی قابل پیمایش است، پشتیبانی بی‌سیم Apple CarPlay و Android Auto، و حتی یک سیستم کنترل صوتی با قابلیت شگفت‌آور. یک خوشه دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی نیز استاندارد است، در حالی که تریم های بالاتر دارای صفحه نمایش رنگی ۱۰ اینچی هستند.

کریس دیویس/SlashGear

تریم پلاتینیوم به‌روزرسانی صوتی JBL با ۱۴ بلندگو را دریافت می‌کند که در نسخه‌های ارزان‌تر SUV اختیاری است. کنترل آب و هوای سه منطقه ای استاندارد است، همانطور که سیستم دوربین پانوراما بسیار مفید است، که کمک می کند نقاط کور بی شمار سکویا و دایره چرخش بسیار ناراحت کننده آن را جبران کند. از آن بهتر، تویوتا یک دکمه بزرگ و به راحتی در هنگام پارک و وحشت در وسط کنسول مرکزی قرار می دهد تا به سرعت آن نمای دوربین را احضار کند.

کریس دیویس/SlashGear

در واقع، کل مجموعه فناوری ایمنی به صورت استاندارد جامع است. علاوه بر هشدارهای نقاط کور، هشدارهای ترافیک متقابل عقب، و هشدارهای ادغام تریلر، Toyota Safety Sense 2.5 در همه تریم ها وجود دارد. این بسته کمکی قبل از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کمک ردیابی خطوط و نور بالا خودکار را در اختیار دارد. کروز کنترل تطبیقی ​​نیز استاندارد است.

حکم تویوتا سکویا ۲۰۲۴

کریس دیویس/SlashGear

جذابیت سکویا به این بستگی دارد که چقدر SUV خود را جدی می گیرید. یا، به طور دقیق تر، مکان هایی که در SUV خود می روید چقدر جدی هستند. با پشتوانه‌های فوق‌العاده‌ای مانند پیکاپ توندرا، حمل‌ونقل خانوادگی تویوتا نیز یک آفرود معمولی است، حتی اگر این نمونه پلاتینیوم TRD آفرود نباشد. کاملا به اندازه TRD Pro کامل.

این عالی است، اما مسلماً بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکثر خانواده ها واقعاً نیاز دارند. و در حالی که موتور هیبریدی استاندارد V6 تغییر خوبی نسبت به موتور V8 تقریباً در همه جا موجود در جاهای دیگر است، کسانی که مالکیت Sequoia را دارند و انتظار دارند سطح پریوس بازدهی برقی داشته باشند ناامید خواهند شد.

کریس دیویس/SlashGear

به طور خلاصه، سکویا از اعتبار خارج از جاده‌ای برخوردار است، اما در این فرآیند، شما برخی از کاربردی بودن و ظریف بودن شاسی‌بلندهای سه ردیفه رقیب را قربانی می‌کنید – یا، گرند هایلندر ۲۰۲۴ خود تویوتا. حتی اگر، نه، آن گزینه‌ها شاید چندان ماهر نباشند. بزرگترین شاسی بلند تویوتا برای ماجراجویی آماده است، اما باید واقع بین بود که چقدر شما و خانواده تان برای همین کار مشتاق هستید.


منبع: https://www.slashgear.com/1483361/2024-toyota-sequoia-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *