بررسی ردمی K70 پرو؛ شگفتی‌ساز جدید چینی‌ها

محصولاتی که با هدف رقابت دستگاه‌های پرچم‌دار در رده‌های قیمتی پایین‌تر وارد بازار می‌شوند، معمولا بیشتر از نقطه‌نظر سخت‌افزار با بهترین‌های بازار رقابت می‌کنند و در بخش دوربین حرفی برای گفتن ندارند؛ با نگاهی به مشخصات فنی دوربین‌ها، به‌نظر می‌رسد که ردمی K70 پرو نیز از همین قاعده پیروی می‌کند؛ اما سؤال این است که دوربین پرچم‌دار جدید ردمی چقدر با بهترین‌ها فاصله دارد؟

پرچمدار جدید ردمی از دوربین واید با حسگر ۱/۱٫۵۵ اینچی و ۵۰ مگاپیکسلی Omnivision OV50K استفاده می‌کند. این حسگر با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری‌اش در پسِ لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.6 قرار دارد. مجموعه‌ی دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. حسگر دوربین اصلی از فیلتر رنگی Quad-Bayer بهره می‌برد؛ بنابراین هر چهار پیکسل مجاور رنگ مشابهی را ثبت می‌کنند و عکس‌‌ها به‌صورت پیش‌فرض با ابعاد ۱۲٫۵ مگاپیکسل ذخیره می‌شوند.

دوربین اولتراواید ردمی K70 پرو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی Omnivision OV13B10 با اندازه‌ی ۱/۳٫۰۶ اینچی و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری را در دل دارد که لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.2 را مقابل خود دارد. مطابق‌انتظار در این دوربین از لرزشگیر اپتیکال یا فوکوس خودکار خبری نیست.

ترکیب دوربین‌های پشتی با دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی مجهز به حسگر ۱/۲٫۸۸ اینچی Omnivision OV50D4 کامل می‌شود. این حسگر با پیکسل‌های ۰٫۶۱ میکرومتری‌اش در پس لنزی با دیافراگم F/2.4 قرار دارد. دوربین تله فوتو از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی را در اختیار قرار می‌دهد. حسگر دوربین تله‌فوتو نیز براثر بهره‌گیری از فیلتر رنگی Quad-Bayer، عکس‌ها را با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسل ثبت می‌کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/review/414118-redmi-k70-pro-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *