بررسی سال TechRadar: انقلاب هوش مصنوعی، تکامل گوشی‌های هوشمند و چشم‌اندازهای آینده

اگر بخواهم سال ۲۰۲۳ را در یک کلمه خلاصه کنم، هوش مصنوعی خواهد بود. خوب، از نظر فنی این دو حرف اول است، اما اجازه دهید سر و صدا نکنیم – زیرا شکی نیست که سال را در فناوری با قوس داستانی اصلی خود ارائه کرد.

هوش مصنوعی امسال در همه جا وجود داشت، زیرا همه شرکت‌های جهان از تاثیر عظیم ChatGPT چشم پوشی کردند و تصمیم گرفتند که می‌خواهند از آن گروه استفاده کنند. در هر دستگاهی که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، به سختی می‌توانید چت‌بات‌های جدید، تولیدکننده‌های تصویر جدید و ویژگی‌های جدید تقویت‌شده با هوش مصنوعی را دنبال کنید. و هیچ نشانه‌ای از تغییر آن در سال ۲۰۲۴ وجود ندارد. در واقع، ما انتظار داریم که این یک معامله حتی بزرگتر باشد.

در جاهای دیگر، تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها تقریباً مانند سال قبل عمل کردند – خوب، به جز جایی که ویژگی‌های جدید تقویت‌شده با هوش مصنوعی داشتند – بنابراین در فضای واقعیت مجازی بود که تغییرات بزرگ‌تری در راه بود. اگر Meta Quest 3 قابل توجه بود، به نظر می رسد Apple Vision Pro واقعاً بازی را تغییر دهد و ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم چه تاثیری در ۱۲ ماه آینده خواهد داشت.

البته امسال شاهد پیشرفت‌های هیجان‌انگیز زیادی در دنیای تلویزیون، صدا، ابزارهای پوشیدنی، دوربین و سرگرمی بودیم که می‌توانید همه آنها را در زیر بخوانید.

سال خوبی داشته باشید!

مارک مک لارن، سردبیر بریتانیا

سال در هوش مصنوعی

هوش مصنوعی: بهترین دوست جدید ما یا بزرگترین تهدیدی که تا به حال با آن روبرو شده ایم؟

بررسی سال TechRadar: انقلاب هوش مصنوعی، تکامل گوشی‌های هوشمند و چشم‌اندازهای آینده

انقلاب هوش مصنوعی که در سال ۲۰۲۳ آغاز شد، قرار است در سال ۲۰۲۴ سرعت بگیرد (اعتبار تصویر: Sdecoret via Shutterstock)

۲۰۲۳ سال رشد هوش مصنوعی بود و ما را ترساند، لنس اولانوف، سردبیر ایالات متحده می نویسد. در پایان سال ۲۰۲۲، به سختی یک کودک نوپا بود – ما با حیرت انگیز OpenAI آشنا شده بودیم. ChatGPTاما ما هیچ ایده ای از میزانی که آن چت بات واحد و مدل بزرگ زبان پشت آن (GPT) 12 ماه آینده را تعریف می کند، نداشتیم.

همانطور که مردم هوش مصنوعی مولد را تحت فشار قرار دادند تا بفهمند چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد، ما با نوع جدیدی از موجودیت فناوری مواجه شدیم. هم پیش‌بینی‌کننده و هم به‌طور باورنکردنی خطاپذیر بود. عبارت توهمات هوش مصنوعی تبدیل به موضوعی برای گفت و گو و نگرانی شد. به ندرت نوآوری داشته ایم که به طور همزمان باور داشته باشیم که جهان را تغییر خواهد داد و همچنین به طور بالقوه آن را خراب کند.

موفقیت خیره کننده ChatGPT به سرعت جرقه ای را در میان رقبا و شرکا برانگیخت. با کمال تعجب، این مایکروسافت بود که اولین بار با سر به آب های هوش مصنوعی مولد رفت و پلتفرم جستجوی رو به مرگ خود بینگ را با یک تزریق بافت عمیق GPT، LLM پشت ChatGPT. مایکروسافت به عنوان یک شریک مورد علاقه Open AI، نه تنها آخرین LLM را داشت، بلکه یک نسخه سفارشی نیز داشت.

در همین حال، گوگل ظاهراً با کف پای صاف دستگیر شد، بدون پاسخ مبتنی بر جستجو به آنچه OpenAI یا مایکروسافت انجام می دادند. آی تی با عجله بیرون رفتو بهایی پرداخت کرد به دلیل عدم رسیدگی خیلی دیرتر، گوگل با آن بازگشت جوزایک هوش مصنوعی مولد بسیار قدرتمندتر که تنها زمانی دچار مشکل شد که فهمیدیم بهترین نمایش آن بود، از برخی جهات، صحنه سازی شده است.

هوش مصنوعی فقط مربوط به چت ربات ها و کلمات نبود. مجموعه ای از ابزارهای تولید تصویر در Discord (MidJourney، از OpenAI (FROM-E 2و در یکی از محبوب ترین ابزارهای ویرایش تصویر در جهان (Adobe Photoshop Firefly).

نکته مهم در مورد هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ فقط قدرت آن نبود، بلکه دسترسی آن بود. تقریباً هر کسی در هر سطح مهارتی می‌تواند از آن استفاده کند، اما در سال ۲۰۲۴، با ادغام این فناوری در لوازم الکترونیکی مصرفی، ممکن است در نهایت به این سؤال پاسخ دهیم که دقیقاً چگونه از آن استفاده خواهیم کرد. یا اینکه چگونه از ما استفاده خواهد کرد.

سال در تلفن

تلفیقی از تاشوهای جدید و انقلاب هوش مصنوعی به شما اشاره می کند

OnePlus روی یک پایه با نمایش صفحه اصلی باز شود

OnePlus Open یکی از چشمگیرترین راه اندازی های سال بود (اعتبار تصویر: آینده / فیلیپ برن)

امسال سال هیجان انگیزی در گوشی ها بود، اما اگر فقط به برندهای معروف توجه کنید، آن را نمی فهمید. فیلیپ برن، ویرایشگر موبایل ایالات متحده می نویسد. در حالی که بهترین گوشی‌های سال دوباره از اپل و سامسونگ عرضه شدند، برندهای نوپایی مانند OnePlus و موتورولا قدیمی برای به نمایش گذاشتن برخی از این گوشی‌ها وارد بازار شدند. هیجان انگیز ترین گوشی های جدید مدتی است که دیده ایم

من در مورد صحبت می کنم OnePlus Open و موتورولا ریزر پلاس، هر دو گوشی تاشو – و اگر قبلاً یک گوشی تاشو را در نظر نمی گرفتید، اکنون زمان آن رسیده است. البته ممکن است شما باشید در انتظار یک آیفون تاشوو شایعات امسال آن گوشی را به واقعیت نزدیکتر کردند، اما ممکن است بخشی از چشم انداز ۲۰۲۴ اپل نباشد.

حتی اگر گوشی‌ها در سال ۲۰۲۳ خیلی بهتر نشدند، حداقل باید عمر بیشتری برای ما داشته باشند. گوگل اعلام کرد که قصد دارد از جدیدترین خود پشتیبانی کند پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو گوشی ها به مدت هفت سال با به روز رسانی های اصلی اندروید. اپل همیشه برای محصولات خود پنج سال پشتیبانی ارائه کرده است بهترین آیفون ها، بنابراین خوشحالیم که می بینیم اندروید بالاخره در اینجا پیشرفت می کند. حتی با قیمت مقرون به صرفه Samsung Galaxy S23 FE چهار سال به روز رسانی دریافت خواهد کرد، و امیدوارم گلکسی اس ۲۴ سامسونگکه ما انتظار داریم در اوایل سال جدید شاهد آن باشیم، حمایت بلندمدت بهتری نیز دریافت خواهد کرد.

سال جدید همیشه زمانی برای فکر کردن در مورد «آینده چیست» است، و آنچه در گوشی‌های هوشمند آینده خواهد بود، هوش مصنوعی است، حتی اگر هیچ‌کس دقیقاً نداند که هوش مصنوعی در یک تلفن چگونه به نظر می‌رسد. کوالکام خود را به نمایش گذاشت اسنپدراگون ۸ نسل ۳که در حال آمدن به بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۴، و برای انجام وظایف هوش مصنوعی بهینه شده است. اما این وظایف واقعاً تعریف نشده اند. سامسونگ قرار است هوش مصنوعی را به ناوگان تلفن های بعدی خود بیاوردبنابراین ما باید به زودی ببینیم که هوش مصنوعی در یک تلفن در شرایط روزمره چه معنایی دارد.

سال در محاسبات

M3 MacBook Pro تحت تاثیر قرار می گیرد زیرا فروش لپ تاپ ضربه خورده است

مک بوک پرو 16 اینچی مشکی فضایی را روی میز دفتر کار قرار دهید

Space Black یک گزینه رنگ جدید برای MacBook Proهای امسال بود (اعتبار تصویر: آینده)

سال سختی برای سازندگان لپ‌تاپ و کامپیوتر بود، هرچند که نباید چندان غافلگیرکننده باشد. مت هانسون، ویرایشگر مدیریت Core Tech می نویسد. فروش در طول قرنطینه‌های کووید افزایش یافت، زیرا میلیون‌ها نفر از ما در سراسر جهان شروع به کار از خانه و سرمایه‌گذاری در فناوری جدید کردیم.

خوشبختانه اکنون چند سالی از آن قفل‌ها فاصله گرفته‌ایم، و زندگی برای بسیاری از ما به درجاتی از حالت عادی بازگشته است – و همه آن لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی جدیدی که خریداری کرده‌ایم همچنان قوی هستند.

این را با یک بحران هزینه زندگی که بر بسیاری از ما تأثیر می گذارد، ترکیب کنید، و منطقی است که در سال ۲۰۲۳ بسیاری از مردم از ارتقای رایانه های خود خودداری کنند. البته این خبر خوبی برای سازندگان لپ‌تاپ نیست و بیشتر آن‌ها آن را دیدند فروش در طول سال کاهش می یابد. در اواخر سال جاری شاهد حرکت هایی مانند اپل و اینتل در تلاش برای معکوس کردن این روند بودیم و قرار است این حرکت تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

در مورد اپل، این به معنای راه اندازی بود تراشه های جدید M3، M3 Pro و M3 Max در ماه اکتبر، که در آن زمان یک حرکت وحشتناک از سوی شرکت معمولاً غیرقابل انکار احساس می شد. پیش از این هرگز سه تراشه را به طور همزمان راه اندازی نکرده بود مک بوک پروهای جدید که در کنار تراشه های قبلی راه اندازی شد M2 MacBook Prosکه تنها در ابتدای سال ۲۰۲۳ راه اندازی شده بود، از قبل قدیمی به نظر می رسد.

در همین حال، اینتل و مایکروسافت یکی از مهمترین داستان های موفقیت محاسباتی سال ۲۰۲۳ را دو برابر کردند: هوش مصنوعی. اینتل به تازگی از محصول جدید خود رونمایی کرده است پردازنده های Core Ultraکه دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) برای انجام وظایف هوش مصنوعی است، در حالی که مایکروسافت همچنان به افزودن ویژگی های هوش مصنوعی، به ویژه ادامه می دهد. کمک خلبانبه ویندوز ۱۱٫ در سال ۲۰۲۴، سازندگان لپ‌تاپ که از سخت‌افزار اینتل و نرم‌افزار مایکروسافت استفاده می‌کنند، امیدوارند که تبلیغات هوش مصنوعی منجر به فروش بیشتر شود زیرا مردم بالاخره دوباره ارتقاء را آغاز می‌کنند.

سال در تلویزیون

سامسونگ ال جی را از تاج و تخت OLED کنار زد

سامسونگ S90C در مقابل پس‌زمینه خاکستری، تصویر نمایشی صورتی را نشان می‌دهد

سامسونگ S90C داغ ترین تلویزیون سال ۲۰۲۳ بود (اعتبار تصویر: سامسونگ)

سال گذشته ما یک چیز نادر در دنیای تلویزیون ها به دست آوردیم: نوع جدیدی از فناوری صفحه نمایش، متیو بولتون، سردبیر، Entertainment می نویسد. QD-OLED در سال ۲۰۲۲ وارد شد، اما فقط سروصدای جزئی ایجاد کرد. اولین تلویزیون های مجهز به آن یا مشکل داشتند یا بسیار گران بودند. اما این در سال ۲۰۲۳ تغییر کرد – به طوری که سامسونگ پادشاه دیرینه تلویزیون های OLED، ال جی را از سلطنت خلع کرد.

را سامسونگ S90C بازیگر اصلی این کودتا بود که ما را به خانه برد جایزه تلویزیون سال با توجه به اینکه چقدر بازی را در پرفروش ترین فضای تلویزیون OLED میان رده تغییر داد. را ال جی C3 رقابت اصلی آن بود، و شاید انتظار می رفت که انتخاب ما به عنوان آن باشد بهترین تلویزیون OLED برای اکثر مردم، درست به عنوان ال جی C2 سال گذشته بود اما سامسونگ S90C به طور قابل توجهی روشن تر از مدل ال جی بود، با صدای بهتر، و کیفیت تصویر و ویژگی های خوب – و با همان قیمت.

با این حال، سامسونگ امسال همه چیز را به روش خودش انجام نداد. Hisense و TCL با ساخت مدل‌های مینی ال‌ای‌دی مقرون‌به‌صرفه‌ای که با سطوح جدید قیمت متفاوت بودند، فشار واقعی بر تلویزیون‌های میان‌رده‌تر این شرکت وارد کردند. را هایسنس U8K و TCL QM8 برجسته بودند، و هر دو همچنین دارای آخرین فناوری بازی هستند.

همه اینها به این معنی است که همه چیز باید در سال آینده جالب شود. ال‌جی می‌خواهد تاج OLED خود را پس بگیرد، بنابراین امیدواریم که فناوری پیشرفته MLA OLED خود را از آنجا به ارمغان بیاورد. ال جی جی ۳ به مدل های مقرون به صرفه تر در همین حال، TCL و Hisense هر دو قصد دارند مرزهای فناوری mini-LED (و سلیقه خوب) را با تلویزیون هایی که بیش از دو برابر روشن تر از مدل های پیشرفته فعلی هستند، پشت سر بگذارند. ما نمی توانیم منتظر باشیم تا همه آنها را در CES 2024 در ژانویه ببینیم!

سال در صوتی

تاج سونی لیز می‌خورد و هدفون‌های هدفون در حالت جامد قرار می‌گیرند

یک تراشه صوتی حالت جامد کوچک از xMEMS قصد دارد بازار هدفون‌های هدفون را متحول کند

این تراشه صوتی کوچک و حالت جامد قرار است انقلابی در ایربادها ایجاد کند (اعتبار تصویر: xMEMS Labs)

در سالی که راه اندازی شد اولین هدفون وای فای بدون ضرر در جهان (شاهدی که ما فکر می‌کردیم Sonos ممکن است به آن دست یابد، اما نشد)، ممکن است منحرف به نظر برسد که با از دست دادن فرم نادر از سونی در فضای هدفون رهبری کنم. بکی اسکاروت، نویسنده ارشد، صدا.

موضوع این است که خط هدفارهای WF-1000XM پرچمدار این شرکت برای مدت طولانی (از سال ۲۰۱۹ با Sony WF-1000XM3، به طور دقیق) در بالاترین سطح قرار داشته است. سونی WF-1000XM5 در ماه جولای وارد شد تا از پنج ستاره پیشی بگیرد سونی WF-1000XM4، این واقعیت که آنها فقط خوب بودند، نه عالی، بسیار بزرگ بود. و عبور از بهترین تاج گوش به Technics، به جای Boseشاید حتی بیشتر از این غافلگیر کننده بود.

در بازار گوشواره، چهره تازه دیگری ظاهر شد و بی‌درنگ گران‌ها را شکست داد. Edifier’s Stax Spirit S3 به سرعت مال ما می شود هدفون دست پایین سالدر برابر همه شانس ها

آیا فرمت‌های موسیقی ملموس و فیزیکی که امسال احیا می‌شوند؟ چرا بله – سی دی. نگاهی به در تعویض سی دی ۵ دیسک یاماهاکه در نوامبر راه اندازی شد و هگل وایکینگ سطح بالا و CD5 جدید Arcam (بخشی از پنج راه اندازی Hi-Fi)، که هر دو در اکتبر وارد شدند.

اوه، و اگر چیز دیگری از این پیام به خاطر ندارید، به نام‌های xMEMS Labs و Creative Technologies توجه کنید. امسال این دو شرکت با اعلام اولین صدای بی سیم، صدای بی سیم را برای همیشه تغییر دادند هدفون درایور حالت جامد. در ماه آوریل، آزمایشگاه های xMEMS از آن رونمایی کردند اولین بلندگوهای حالت جامد جهان; دستگاه‌های کوچک کوچکی که قرار است جایگزین سیم‌پیچ‌های صوتی و آهن‌ربا شوند، که قلب تپنده سیستم‌های صوتی ما از زمانی که بلندگوها بیش از صد سال پیش اختراع شدند، شناخته می‌شوند. و به لطف فناوری‌های خلاق، این فناوری وجود دارد به زودی به مجموعه ای از هدفون نزدیک شما می آید…

سال در دوربین

از آن متنفر باشید یا آن را در آغوش بگیرید، تصویربرداری هوش مصنوعی اینجاست

عکس پهپاد از یک ساحل در طلوع خورشید با امواجی که به اطراف دو موج سوار برخورد می کنند

این تصویری که توسط هوش مصنوعی از موج سواران در یک ساحل در غروب خورشید ایجاد شده، داوران مسابقه عکاسی را فریب داد (اعتبار تصویر: کاملاً هوش مصنوعی)

حضور هوش مصنوعی در دنیای عکس و فیلم در سال ۲۰۲۳ اجتناب ناپذیر بوده است. تیموتی کلمن، ویرایشگر دوربین ها می نویسد. از گول زدن قضات و برنده شدن در مسابقات عکاسی برای قدرت دادن به بزرگترین به روز رسانی Adobe Photoshop در یک دهه اخیرناگفته نماند که توانمندترین سیستم های فوکوس خودکار در جدیدترین و بهترین دوربین های بدون آینه مانند سونی A7R Vهوش مصنوعی امسال مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر، کلید واژه دوربین‌ها است.

هرجا که می‌خواهید روی تأثیر هوش مصنوعی بر عکاسی باشید و دارد، لایکا با معرفی گامی ضد هوش مصنوعی برداشت. اعتبار محتوا در Leica M11-Pو سونی قرار است از همین روش پیروی کند – اینجاست که بماند، و همینطور است تغییر نحوه عملکرد دوربین های ما. با استفاده از مدل‌های آینده که الگوریتم‌های فوکوس خودکار بهبودیافته، کاهش نویز بهتر و اصلاحات هوشمندانه‌تر لنز را در خود جای می‌دهند، زندگی پشت دوربین آسان‌تر می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری، دوربین‌های ترک خورده از جمله دوربین‌ها را دیده‌ایم نیکون Z8 و پاناسونیک S5 IIاگرچه مسلماً هیچ چیز پیشگامانه ای نیست – به غیر از اینکه سونی در پایان سال به صورت مخفیانه وارد شد سونی A9 III. A9 III اولین دوربین در نوع خود است که از شاتر جهانی استفاده می کند، و ما در سال جدید آن را در فرآیند بررسی عمیق خود قرار خواهیم داد تا بفهمیم آیا واقعاً انقلابی در عکاسی با سرعت بالا و فلاش خواهد داشت یا خیر.

DJI یک سال دیدنی را پشت سر گذاشت و بهترین پهپادهای مصرفی را به بازار عرضه کرد. ما با اعطای دوربین سه گانه به بهبود سخت افزار دوربین پی بردیم DJI Mavic 3 Pro جایزه برتر به عنوان بهترین دستگاه دوربین در جوایز انتخاب TechRadar 2023 – اولین باری که یک پهپاد این جایزه را برد.

فکر می‌کنم سال آینده می‌تواند دوربین‌های جدید فوق‌العاده‌ای مانند دوربین‌هایی که مدت‌ها شایعه شده بود، به ارمغان بیاورد جانشین فوجی فیلم X100V. همچنین کاملاً غیر واقعی نیست که DJI بتواند وارد فضای دوربین بدون آینه شود و فناوری Ronin 4D را به یک دوربین با لنز قابل تعویض دستی منتقل کند. منتظر فناوری دوربین های ورزشی حرفه ای جدید نیز باشید، چه اتفاقی برای المپیک پاریس که در تابستان برگزار می شود.

سال در تناسب اندام

زنگ تغییرات با نزدیک شدن به ساعت اوج تناسب اندام

حلقه دایره ای باریک

حلقه‌های هوشمندی مانند حلقه دایره‌ای همچنان به نوآوری در پوشیدنی‌ها در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهند داد (اعتبار تصویر: بخشنامه)

از بسیاری جهات، سال ۲۰۲۳ مانند یک سال پلی برای ضربان تناسب اندام من بود. مت ایوانز، ویرایشگر تناسب اندام و پوشیدنی می نویسد. به نظر می رسد صنعت ساعت های هوشمند، موضوعی که بیشتر در مورد آن می نویسم، در حال اتمام است. هنگامی که یک کارت اعتباری و یک آی‌پاد را روی مچ دست خود قرار دادید و قادر به نظارت بر همه معیارهای سلامتی زیر نور خورشید هستید، کجای ساعت وجود دارد؟

گارمین اکنون چرت های شما را زیر نظر داردو Wear OS 4 به طور تدریجی عمر باتری را بهبود می بخشداما این اپل است که امسال این نوآوری را رهبری کرده است دو تا ضربه ی آهسته بزناولین کنترل‌های روی مچ دست و با حرکت حرکتی است، و ما انتظار داریم که در سال ۲۰۲۴ عملکرد مشابهی را در دستگاه‌های بیشتری معرفی کنیم. اپل همچنین در مورد ساعت‌های جدید خود که اولین ساعت‌های پوشیدنی «کربن خنثی» بودند، فشار زیادی انجام داد. خوب نگاه سخت به اعتبار آن ادعاها.

در حالی که به نظر می رسد رشد ساعت های هوشمند کند شده است، حلقه های هوشمند تازه شروع شده اند بسیاری از افرادی که به فناوری سلامتی علاقه مند هستند، بالعکس، خواهان اتصال کمتری نیز هستند، و حلقه های هوشمند، راحتی ردیابی تناسب اندام و پرداخت های NFC را بدون ایمیل و اعلان ارائه می دهند. حجم جستجو برای عباراتی از جمله “حلقه هوشمند” در ۱۲ ماه گذشته دو برابر شده است هوا حلقه فرا انسانی و حلقه دایره ای مختل کردن نسل ما ۳در بازار باقی مانده است و سامسونگ و اپل هر دو آزمایش با تکنولوژیصنعت پوشیدنی ها همچنان به این مسیر جدید و هیجان انگیز ادامه می دهد.

در مورد اسکوترهای الکترونیکی، دوچرخه های الکترونیکی و کفش های دویدن تقریباً همان داستانی است که در مورد ساعت های هوشمند وجود دارد – نوآوری همچنان افزایشی است. را دوچرخه الکترونیکی Cowboy Cruiser که امسال امتحانش کردممانند یک آیفون روی چرخ است، یک تجربه نرم‌افزاری دوست‌داشتنی در دوچرخه‌سواری جاده‌ای، اما فناوری درون آن هنوز به دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر تبدیل نشده است – امیدواریم سال آینده تغییر کند.

اگر می‌خواهید در سال ۲۰۲۴ کمی بیشتر روی سلامتی خود سرمایه‌گذاری کنید، در هفته اول ژانویه با TechRadar قرار ملاقات بگذارید، زیرا Get Fit For ’24 را اجرا می‌کنیم که حاوی مجموعه‌ای از محتوا برای کمک به شما در استفاده از فناوری است. برای فعال شدن یا نگه داشتن آن در سال جاری.

سال در VR

Meta Quest 3 با روشن شدن چشم انداز واقعیت مجازی اپل ارائه می شود

دختری با هدست متا کوئست 3 در حال تعامل با ست بازی جنگلی

Meta Quest 3 در سال ۲۰۲۳ به هدست VR مورد علاقه جدید ما تبدیل شد (اعتبار تصویر: متا)

در چند سال گذشته، VR تقریباً راکد بوده است. همیش هکتور، نویسنده ارشد ستاد، اخبار می نویسد. متا با Oculus Quest 2 خود از اکتبر ۲۰۲۰ بر فضا تسلط داشت و همه کسانی که آن را به چالش کشیدند نتوانستند صدای کافی برای کاهش سرعت این نیروی ظاهراً غیرقابل توقف مقرون به صرفه بودن و عملکرد VR مستقل ایجاد کنند. این در سال ۲۰۲۳ تغییر کرد.

مسلماً، قاتل Quest 2، Quest 3 خود متا بود – ما به آن جایزه دادیم پنج ستاره در بررسی ما – اما این هدست جدید چیزی بیش از یک ارتقاء است. این یک انقلاب در فضای VR که به طور چشمگیری عملکرد Quest 2 را بهبود می بخشد و واقعیت ترکیبی تمام رنگی را اضافه می کند – ویژگی ای را که قبلاً آن را جاه و بی ارزش می نامیدم ایجاد می کند که اکنون نمی توانم از آن به اندازه کافی استفاده کنم.

اما متا عاقلانه خواهد بود که روی موفقیت های خود استراحت نکند. پس از سال ها شایعه، بالاخره ما آن را دیدیم اپل ویژن پرو با تمام شکوه خود در سال ۲۰۲۳٫ این گجت هنوز به فروش نرسیده است – با شایعات حاکی از تاریخ انتشار آن در هر زمانی بین ۱ ژانویه تا ۳۱ مارس – اما زمانی که وارد شود، از نظر همه حساب ها یک تغییر دهنده بازی خواهد بود. توسعه دهندگان برای فرصت‌های منحصر به فردی که این هدست جدید XR به ارمغان می‌آورد هیجان‌زده هستند و لنس اولانوف خودمان از توانایی فیلم‌برداری فضایی در آیفون غافلگیر شد. و آن را روی هدست مشاهده کنید. تنها نقطه ضعف آن این است که یک دست و یک پا (مجازی) قیمت دارد – ارزان ترین Vision Pro 3,499 دلار (حدود ۲,۸۰۰ پوند) خواهد بود، در حالی که Meta Quest 3 فقط ۴۹۹٫۹۹ دلار / ۴۷۹٫۹۹ پوند است.

سال ۲۰۲۴ همچنین شاهد عرضه پلی استیشن وی آر ۲ بودیم. در حالی که این پلی استیشن مورد توجه منتقدان قرار گرفت – از جمله همکاران ما در TRG – هدست سونی در دام مشابه قبلی خود افتاده است. بله، فناوری عالی است، اما از رقبا گران‌تر است و نرم‌افزار کافی برای درگیر نگه‌داشتن مردم ندارد. اپل باید توجه داشته باشد – ما نمی خواهیم در مورد Vision Pro در سال آینده همین حرف را بزنیم.

سال در سرگرمی

نتفلیکس در میان افزایش‌ها و اعتصاب‌ها، اشتراک‌گذاری را سرکوب می‌کند

باربی مارگو رابی در حالی که در ماشین صورتی خود در فیلم انفرادی خود نشسته لبخند می زند

باربی یک نقطه روشن (صورتی) در سالی اغلب سخت برای صنعت سینما بود (اعتبار تصویر: Warner Bros. Pictures)

این که بگوییم سال ۲۰۲۳ برای صنعت سرگرمی پر حادثه بوده است، دست کم گرفته شده است. تام پاور، خبرنگار ارشد سرگرمی می نویسد. ۱۲ ماه گذشته پر از فراز و نشیب بوده است – بیشتر مورد دوم، توجه داشته باشید – برای استودیوها، بهترین سرویس های پخش جهانکسانی که در این بخش کار می کنند و هر کسی که از تماشای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی خوب (یا بد، قضاوت نمی کنم!) لذت می برد.

در بخش استریم شاهد اجرای آن توسط نتفلیکس بودیم سرکوب رمز عبور بحث برانگیزاستریمرهای متعدد هزینه اشتراک های مختلف خود را افزایش می دهند، ادغام HBO Max و Discovery Plus در فوق پخش کننده مکسبسیاری از لغو برنامه های تلویزیونی خشم انگیز، و دیزنی کنترل کامل هولو را در دست گرفت. با این حال، حداقل تعداد زیادی از سریال‌های ارزشمند برای گنجاندن وجود داشت بهترین نمایش های ما در سال ۲۰۲۳ راهنما.

چرخه اخبار تحت سلطه طولانی‌ترین اعتصاب‌های بازیگران و نویسندگان بود و تولید ادامه داشت چندین فیلم و نمایش ماه ها تحت تأثیر قرار گرفتند. از نظر فیلم، ما پدیده فرهنگی معروف به باربنهایمر را تجربه کردیم، که شاهد هجوم طرفداران به سینماها برای تماشای آن بودیم. باربی و اوپنهایمر پشت به پشت در تابستان، در حالی که فیلم برادران سوپر ماریو و پنج شب در فردی ثابت کرد که فیلم های اقتباس شده از بازی های ویدیویی می توانند بسیار موفق باشند.

با این حال، این همه خبر خوبی در باکس آفیس نبود، زیرا چندین فیلم برادران وارنر و دیزنی نتوانستند توجه بینندگان را به خود جلب کنند (اما تلنگرهای خارق‌العاده بیشتری وجود داشت که به ما راه یافتند. بهترین فیلم های سال ۲۰۲۳ فهرست). اوه، و بیایید سال سردرد را فراموش نکنیم مارول داشت، با چند فیلم MCU با تاخیربمب های غیر مشخص باکس آفیس، محکومیت رفتار آن با هنرمندان جلوه های بصری، و اخراج جاناتان میجرز بازیگر کانگ پس از اینکه او به اتهام آزار خانگی محکوم شد.

در اینجا به امید سال ۲۰۲۴ آرامتر برای بخش سرگرمی، با تعداد زیادی از سطوح برتر هستیم. فیلم های جدید و نمایش هایی برای تماشا

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/tech/techradars-year-in-review-ai-revolution-smartphone-evolution-and-visions-of-the-future

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *