بررسی شیائومی ۱۴ پرو و مقایسه با گلکسی S23 اولترا

روشنایی بیشتر تصویر در عکس اس ۲۳ اولترا باعث می‌شود تا پاره‌ای از جزئیات پنهان‌شده در سایه‌ها را ببینیم؛ اما شیائومی ۱۴ پرو بافت کاغذی و زبر جلد کتاب و جنس چینی ماگ را بهتر از رقیب کره‌ای به تصویر کشیده است.

شیائومی ۱۴ پرو با تمامی دوربین‌هایش قابلیت فیلم‌برداری ۴K دارد؛ دوربین‌های پشتی با نرخ‌های ۲۴، ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری می‌کنند؛ اما دوربین سلفی به ۳۰ و ۶۰ فریم‌برثانیه محدود است. دوربین اصلی امکان فیلم‌برداری ۸K24 را نیز در اختیارتان می‌گذارد و از عهده‌ی ضبط ویدیوهای ۴K HDR Dolby Vision نیز برمی‌آید.

شیائومی ۱۴ پرو ویدیوهای ۴K30 را با بیت‌ریت بسیار خوب ۶۰ تا ۶۵ مگابیت‌برثانیه ضبط می‌کند؛ بنابراین مایه‌ی تعجب نیست که ویدیوهای ۴K30 از نظر جزئیات مطلوب باشند، گذشته از این مورد، سطح کنتراست و رنگ‌ها نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شوند؛ البته دقت کنید که ویدیوهای دوربین اولتراواید و تله‌فوتو از نظر جزئیات، یک یا دو پله پایین‌تر از دوربین اصلی قرار می‌گیرند؛ ضمن اینکه حین فیلم‌برداری نیز امکان سوئیچ سریع بین دوربین‌ها وجود ندارد و باید از زوم اسلایدی کمک بگیرید.

پرچم‌دار شیائومی ویدیوهای ۴K60 را با نرخ ۵۷ مگابیت‌برثانیه ضبط می‌کند؛ کاهش جزئی بیت‌ریت با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد فریم‌ها بدین مفهوم است که ویدیوهای ۶۰ فریم‌برثانیه جزئیات به‌مراتب کمتری نسبت به ویدیوهای ۳۰ فریم‌برثانیه دارند و در عمل نیز چنین موضوعی را شاهد هستیم.

جمع‌بندی و مقایسه شیائومی ۱۴ پرو با رقبا

صفحه‌نمایشی با روشنایی خیره‌کننده و فوق‌العاده باکیفیت، اسپیکرهای پرقدرت با صدایی شفاف، عملکرد پایدار، کیفیت ساخت عالی و بدنه‌ای نسبتا خوش‌دست؛ شیائومی ۱۴ پرو خواستنی و جذاب است که کاستی‌ها و ضعف‌های انگشت‌شماری دارد؛ اما یکی از ضعف‌های شیائومی به‌گونه‌ای نیست که بتوان از آن چشم پوشید.

دوربین شیائومی ۱۴ پرو در سطح انتظاراتمان ظاهر نشد و ناامیدمان کرد؛ با اینکه پرچم‌دار چینی‌ها عکس‌هایی با رنگ‌ و روی جذابی می‌گیرد؛ اما سطح جزئیات عکس‌هایش، در اغلب مواقع، به پای پرچم‌دار یک‌ساله‌ی سامسونگ نیز نمی‌رسد؛ شاید بخشی از این ضعف براثر مشکلات نرم‌افزاری و الگوریتم نابالغ پردازش تصویر باشد؛ اما انتظار داریم که پرچم‌دار تمام‌عیار و چنددَه میلیونی شیائومی برای سال ۲۰۲۴، حداقل در سطح پرچم‌داران ۲۰۲۳ ظاهر شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile-review/412285-xiaomi-14-pro-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *