بررسی فوق العاده NVIDIA RTX 4070: یک نیروگاه ۱۴۴۰p با قیمت ۵۹۹ دلار

نه، پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده سری RTX 40 NVIDIA ارزان‌تر نمی‌شوند، اما حداقل RTX 4070 Super جدید با عملکرد بسیار بیشتر با قیمت ۵۹۹ دلار بسته‌بندی می‌شود. ما RTX 4070 اصلی را نامیدیم "رهبر بازی ۱۴۴۰p،" و این هنوز برای Super صادق است. این بسیار سریعتر است، به خصوص وقتی صحبت از ردیابی پرتو می شود، به طوری که به لبه های آن نزدیک می شود (با توجه به جایگزینی با نوع Super خود نیز). و همراه با قدرت ارتقاء مقیاس DLSS3، ۴۰۷۰ Super یک کارت بازی ۴K بسیار با قابلیت‌تر است.

بنابراین چه چیزی RTX 4070 Super را بسیار خاص می کند؟ قدرت خام، اساسا. این دستگاه دارای ۷۱۶۸ هسته CUDA است، در مقایسه با ۵۸۸۸ هسته در ۴۰۷۰ و ۷۶۸۰ در ۴۰۷۰ Ti. سرعت کلاک پایه آن کمی بیشتر از قبل است (۱٫۹۸ گیگاهرتز در مقایسه با ۱٫۹۲ گیگاهرتز ۴۰۷۰)، اما همان ساعت تقویتی ۲٫۴۸ گیگاهرتز و ۱۲ گیگابایت GDDR6X VRAM را دارد.

تفاوت بین RTX 4070 Super و مدل ساده بلافاصله آشکار شد. روی دسکتاپ من، با Ryzen 9 7900X با ۳۲ گیگابایت رم، توانستم اجرا کنم Cyberpunk 2077 در ۴K با گرافیک Ultra و DLSS با میانگین ۷۸ فریم بر ثانیه. RTX 4070 گاهی اوقات برای ماندن در بالای ۶۰ فریم در ثانیه در این تنظیمات مشکل داشت. پردازنده گرافیکی جدید انویدیا محدودیت های خود را نشان داد سایبرپانک حالت RT Overdrive (که ردیابی مستقیم مسیر را فعال می کند)، که در آن هنگام استفاده از DLSS و تولید فریم، به طور متوسط ​​فقط ۵۱ فریم در ثانیه مشاهده کردم. (CD Projekt می گوید این حالت برای RTX 4070 Ti و بالاتر یا ۳۰۹۰ در ۱۰۸۰p/30fps در نظر گرفته شده است).

در حالی که RTX 4070 اصلی کارتی بود که گاهی اوقات می توانست به شما امکان بازی با کیفیت ۴K را بدهد، ۴۰۷۰ Super این امکان را به مراتب بیشتر می کند (تا زمانی که بتوانید از DLSS استفاده کنید). البته، شما باید انتظارات معقولی داشته باشید (۴K/120fps دریافت نمی‌کنید) و در حالت ایده‌آل، یک مانیتور G-Sync برای صاف کردن عملکرد داشته باشید.

هیچ یک

۳DMark TimeSpy Extreme

پورت رویال (Ray Tracing)

سایبرپانک

مخلوط کن

NVIDIA RTX 4070 Super

۹,۸۳۰

۱۲۹۳۸/۶۰ فریم بر ثانیه

۱۴۴۰p RT Overdrive DLSS: 157

پردازنده گرافیکی ۶,۱۷۷

NVIDIA RTX 4070

۸۶۱۰

۱۱۱۹۵/۵۲ فریم در ثانیه

۱۴۴۰p RT DLSS: 120 فریم در ثانیه

۶۰۲۰

NVIDIA RTX 4070 Ti

۱۰,۶۲۴

۱۴۱۶۳/۶۶ فریم در ثانیه

۱۴۴۰p RT DLSS: 135 فریم در ثانیه

۷,۲۴۷

AMD Radeon RX 7900 XT

۱۱۶۸۸

۱۳۲۴۷/۶۱ فریم در ثانیه

۱۴۴۰p FSRT RT: 114 فریم در ثانیه

۳,۵۱۶

وقتی صحبت از بازی ۱۴۴۰p به میان می آید، RTX 4070 Super واقعاً یک فوق ستاره است. که در سایبرپانک حالت ردیابی اشعه Overdrive با تنظیمات گرافیکی Ultra، من میانگین ۱۵۷ فریم در ثانیه را دیدم – تقریباً برای برآورده کردن نیازهای یک مانیتور ۱۴۴۰p 165 هرتزی. به نظر من، کل تجربه بسیار نرم‌تر از نتایج ۴K Overdrive به نظر می‌رسید و طبق معمول، تشخیص تفاوت بین بافت‌های ۴K و ۱۴۴۰p در طول گیم‌پلی واقعی برایم سخت بود.

به طور مشابه، من ترجیح می دهم میانگین ۱۶۰ فریم بر ثانیه/۱۴۴۰p را که در آن دیدم حفظ کنم. هالو بی نهایت با گرافیک بالاتر از ۸۳ فریم بر ثانیه که در ۴K به آن دست یافتم. آن بازی از DLSS نیز کمکی دریافت نمی‌کند، بنابراین هیچ جادوی ارتقاء مقیاسی در این اعداد وجود ندارد.

در اکثر معیارهای ما، RTX 4070 Super بین ۴۰۷۰ و ۴۰۷۰ Ti قرار گرفت. به عنوان مثال، در ۳DMark Timespy Extreme، GPU جدید ۹۸۳۰ امتیاز در مقایسه با ۸۶۱۰ امتیاز در ۴۰۷۰ و ۱۰۶۲۴ در ۴۰۷۰ Ti کسب کرد. در برخی موارد، مانند بنچمارک ردیابی پرتوهای پورت رویال، به ۴۰۷۰ Ti نزدیک‌تر می‌شود (که همچنین نویدبخش پتانسیل اورکلاک ۴۰۷۰ Super است). راه‌اندازی خنک‌کننده پیشرفته NVIDIA روی آن "نسخه بنیانگذاران" کارت‌ها همچنان معجزه می‌کنند: ۴۰۷۰ Super در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد در حالت بیکار بود و معمولاً در دمای ۶۶ درجه سانتیگراد زیر بار سنگین به حداکثر می‌رسد.

بررسی فوق العاده NVIDIA RTX 4070: یک نیروگاه ۱۴۴۰p با قیمت ۵۹۹ دلار
عکس از Devindra Hardawar/Engadget

RTX 4070 Super به وضوح یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به کارت اصلی است و ارزش بسیار بهتری با قیمت ۵۹۹ دلار دارد. اگر از پردازنده گرافیکی NVIDIA سری ۲۰ و حتی برخی از گزینه های پایین رده سری ۳۰ استفاده می کنید، این یک ارتقای قابل قبول است. امیدواریم ارزش آن نیز به سمت پایین بیفتد: ۴۰۷۰ اصلی اکنون با قیمت ۵۵۰ دلار در وب سایت NVIDIA به فروش می رسد و مدل های استفاده شده در eBay بسیار پایین تر از آن هستند.

در حالی که ما به روزهایی که “میان رده” یک پردازنده گرافیکی ۳۰۰ دلاری را توصیف می کند، ادامه خواهیم داد، انویدیا به گیمرها دلیل بیشتری برای پرداخت ۵۹۹ دلار RTX 4070 Super می دهد. تمام نیازهای بازی ۱۴۴۰p شما را برآورده می‌کند – و همچنین آماده ارائه عملکرد مناسب ۴K است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/nvidia-rtx-4070-super-review-a-1440p-powerhouse-for-599-160025855.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/nvidia-rtx-4070-super-review-a-1440p-powerhouse-for-599-160025855.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *