بررسی فینال – از نظر مکانیکی هیجان‌انگیز، از نظر موضوعی جذاب

تیراندازی چند نفره استودیو Embark در حال حاضر خیره‌کننده است، اما صدای هوش مصنوعی آن نشانه‌ای از یک مشکل گسترده‌تر با دید هنری است.

وقتی کسی را در The Finals می‌کشید، او در بارانی از سکه‌ها منفجر می‌شود و بدنش مانند یک وان ذرت بو داده که توسط پادشاه میداس رها شده است، روی زمین پخش می‌شود. مانند خیلی چیزهای دیگر در مورد فینال، وقتی برای اولین بار آن را دیدم، من را شگفت زده کرد. فکر کردم چه روش مبتکرانه ای برای به تصویر کشیدن مرگ در تیراندازی چند نفره. بدون ترسناک بودن تماشایی است، بدون اینکه خشن باشد رضایت بخش است. اشتباه نکنید، من مریض گور مجازی هستم. اما این یک جایگزین هوشمند و تمیز به نظر می رسید.

با این حال، هر چه بیشتر فینال را بازی می کردم، اجساد درخشان آن بیشتر مرا آزار می داد. The Finals به صراحت یک بازی در مورد مبادله مرگ با پول است، یک بازی تیراندازی چند نفره رایگان که در آن به صورت تیمی برای جوایز نقدی مجازی رقابت می‌کنید و با پرداخت پول واقعی به رقیب خود لباسی جذاب‌تر می‌دهید. درگیری‌های اسلحه‌ای smash-n-grab آن در حال حاضر رضایت‌بخش است، با حرکات شیک، سلاح‌های مهندسی دقیق، و مکانیک تخریب هیجان‌انگیز. با این حال، دقیق‌تر نگاه کنید و یک خلا را در پشت چشمان شرکت‌کنندگان آن مشاهده خواهید کرد، چیزی که نه تنها در مورد فینال‌ها، بلکه به طور کلی از تیراندازی‌های چندنفره مدرن صحبت می‌کند.

ما در زمان مناسب به همه اینها خواهیم رسید، اما ابتدا اجازه دهید به The Finals اعتباری را که شایسته آن است بدهیم. فرضیه جذاب و غیرمعمول است – تیراندازی چندنفره که دزدی های مشارکتی Payday را با تخریب انفجاری Bad Company 2 ترکیب می کند. The Finals سه حالت بازی را برای انتخاب ارائه می دهد، اما حالتی که احتمالا بیشتر از همه بازی خواهید کرد، Quick Cash، می بیند. سه تیم متشکل از سه بازیکن برای گرفتن خزانه‌های پر از سکه با هم رقابت می‌کنند، سپس آنها را به نقاط نقدی انتقال می‌دهند تا وجوه را به دست آورند. اولین تیمی که با موفقیت دو بار پول نقد کند برنده می شود.

در اینجا یک تریلر از The Finals برای نمایش آن در عمل آمده است.در یوتیوب تماشا کنید

اما آه، یک پیچ و تاب! خزانه می تواند توسط تیم دیگری در هر نقطه ای “دزدیده شود”، چه منتظر باز شدن قفل اولیه آن باشید، چه در حین انتقال به صندوق نقدی یا در طول فرآیند پرداخت نقدی. نتیجه یک بازی غلتانه ای از حمله و دفاع است که در نبردهای سه جانبه دیوانه وار، خرک مدام دستش را تغییر می دهد.

پیچیدگی بیشتری با ترکیب آن تیم ها اضافه می شود. قبل از مسابقه، می‌توانید یکی از سه «تیپ بدن» را انتخاب کنید: سبک، متوسط ​​و سنگین. اینها اساساً کلاس‌هایی هستند که هر کدام دارای سرعت حرکت، نوار سلامتی، فهرست سلاح‌ها و توانایی‌های متفاوتی هستند. شرکت‌کنندگان سبک توپ‌های شیشه‌ای سریع هستند، با مهارت‌هایی که حول محور رادارگریزی و ورزش‌کاری می‌چرخند، و سلاح‌های کوچک اما ضربه‌ای مانند SMGهای سرکوب‌شده و تفنگ‌های ساچمه‌ای اره‌شده. شرکت کنندگان متوسط ​​نقش پشتیبانی را ایفا می کنند و می توانند سریعاً هم تیمی ها را بهبود و احیا کنند و ساختارهای دفاعی مانند برجک ها را مستقر کنند. رقابت‌کنندگان سنگین تماماً در صدد وارد کردن و جذب آسیب، استفاده از پتک‌ها و مسلسل‌های بزرگ در حین گذاشتن پوشش قابل استقرار هستند.


بررسی فینال – از نظر مکانیکی هیجان‌انگیز، از نظر موضوعی جذاب
این سه کلاس کار تیمی را مهم می کنند، اگرچه سرعت های مختلف دویدن می تواند مشکلات لجستیکی ایجاد کند. | اعتبار تصویر: Embark Studios / Eurogamer.

حتی در این سطح، The Finals یک تیرانداز سرگرم کننده و کاملاً طراحی شده است. حرکت حتی در هنگام بازی در نقش های سنگین پیشران است و پیمایش نقشه ها به خودی خود سرگرم کننده است. نقشه‌ها مملو از پدهای پرش و کابل‌های صعود هستند تا شما را در حرکت سرعت بخشند، در حالی که برخی از کلاس‌ها روش‌های خاص خود را برای افزایش پیمایش دارند، مانند پدهای پرش قابل استقرار شرکت‌کنندگان متوسط، یا قلاب مبارزه‌کننده شرکت‌کننده Light. مبارزه ماهرانه مرز بین مهارت و تاکتیک را در بر می گیرد. در حالی که یک هدف تیز مطمئناً در فینال به شما کمک می کند، این مورد این نیست که سریع ترین انگشت همیشه برنده باشد. حتی ساخت Light می تواند چند ثانیه در برابر تیراندازی مداوم مقاومت کند و به شما زمان می دهد تا در برابر کمین شدن عکس العمل نشان دهید و از مهارت های خود برای تسطیح زمین بازی استفاده کنید.

اما جادوی واقعی در فینال توسط سیستم تخریب آن ارائه می‌شود، که به شما امکان می‌دهد تقریباً هر ساختمانی را که در آن هستید، دیوارها، کف‌ها، سقف‌ها و پنجره‌ها را تخریب کنید. آشغال پیچ خورده از آوار و آوار. منفجر کردن نقشه در نوع خود سرگرم کننده است، اما مهمتر از آن، ترکیبی از تاکتیک ها و هرج و مرج ذاتی یک تیرانداز چند نفره را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر تیمی در حال دفاع از یک نقطه نقدی در طبقه بالای ساختمان است، می توانید دیوارها را منفجر کنید تا در کنار آنها قرار بگیرید، سقف را منفجر کنید تا از بالا حمله کنید، یا کف زیر صندوق را منفجر کنید و آن را فرو بریزید. . به سطح شما که می توانید سعی کنید آن را بدزدید. بیش از یک بار تیمی را دیده ام به عمد یک ساختمان را تکه تکه کنید تا نقطه نقدینگی را در داخل آوار پنهان کنید و دسترسی سایر تیم ها را سخت تر کنید.

از طرف دیگر، سیستم تخریب به این معنی است که شکل یک کبریت می تواند به طور چشمگیری تغییر کند. برای مثال، ممکن است سعی کنید با کوبیدن دیوار از مورد حمله فرار کنید. اما این پس از آن یک گذرگاه جدید ایجاد می کند که سایر بازیکنان ممکن است از آن استفاده کنند. به همین ترتیب، منفجر کردن دیوارهای اطراف یک صندوق نقدی ممکن است به شما کمک کند تا آن را بدزدید، اما در آینده نیز دفاع از آن را سخت‌تر می‌کند. در یک مسابقه ای که من داشتم، سه تیم ما در ابتدای مسابقه برای مدت زیادی بر سر یک خرک دعوا کردند و به آرامی ساختمان را از هم پاشیدند که خرک به تدریج از طبقه بالا به زمین پرتاب شد.


تصویری از فینال، که بازیکن را در حالی که مخزن پروپان قرمز را با تله‌کینز بالا گرفته است، نشان می‌دهد.
می‌توانید اشیاء را با استفاده از تله‌کینیزه‌ها، از جمله توکن‌های بازپرداخت تیمتان برای احیای آن‌ها در یک نقطه امن‌تر، بردارید. | اعتبار تصویر: Embark Studios / Eurogamer.

در بهترین حالت، The Finals الکتریکی است و مانند یک نفس تازه در FPS چند نفره است. پس چرا سه ستاره؟ خب، بازی مشکلات لجستیکی دارد. حرکت و کار گروهی برای The Finals آنقدر ضروری است که وقتی این عناصر مانع شوند، بازی به سرعت از بین می رود. برای مثال، رقابت‌کنندگان سنگین، زمان بسیار سخت‌تری برای حرکت در اطراف نقشه‌ها دارند. آنها نه تنها به طور قابل توجهی کندتر از سایر ساخت ها هستند، بلکه ابزارهای پیمایشی نیز ندارند. آن‌ها می‌توانند از توانایی‌های خاصی برای شکستن دیوارها استفاده کنند، اما زمانی که باید به سمت بالا حرکت کنند یا از شکاف‌های بزرگ عبور کنند، این کار کمکی نمی‌کند. این به ویژه در نقشه هایی مانند استادیوم Skyway که در آن تله های مرگ فوری و مناطقی وجود دارد که می توانید در آنها گیر بیفتید مشکل ساز است.

حالت Quick Cash همچنین دارای یک نقص ذاتی است و آن این است که تلاش شما برای کنترل فضای بازی فقط در مرحله نقدینگی دور مهم است. نه باز کردن قفل و نه تعقیب خرک شانس شما را برای برنده شدن افزایش نمی‌دهد، بنابراین می‌توانید ده دقیقه در اطراف بچرخید و در چند ثانیه آخر به Cash Point کمین کنید تا در مسابقه برنده شوید. جالب اینجاست که این حالت در حالت سه دور “تورنمنت” (معروف به Cash Out) وجود ندارد، که پاداش های کوچکی برای گرفتن و جابجایی خزانه ارائه می دهد. اینها می تواند تفاوت بین صلاحیت و ناک اوت باشد که بسیار بهتر است. با این حال، بازی Cash Out همچنین به شما نیاز دارد که به (حداکثر) سه مسابقه کامل متعهد شوید و دارای بلیت‌های مجدد است که باعث می‌شود به طور قابل‌توجهی تقاضای آن بیشتر شود.


یک اسکرین شات از فینال ها که بازیکن را در حال دویدن در امتداد خیابانی پر از نئون در لاس وگاس نشان می دهد.
از بین نقشه ها، لاس وگاس از نظر بصری جالب ترین است. | اعتبار تصویر: Embark Studios / Eurogamer.

بسیاری از این مشکلات توسط حالت دیگر The Finals، Bank It، که شامل سرقت سکه از بازیکنان دیگر به جای نقاط تعیین شده روی نقشه است، کاهش می یابد. اگرچه بازیکنان همچنان به تیم‌ها تقسیم می‌شوند، اما کار با یکدیگر برای موفقیت بسیار مهم است، بنابراین سرعت حرکت متفاوت شما باعث مشکلات کمتری می‌شود. نکته منفی این است که Bank It بیشتر یک درگیری مستقیم با اسلحه است و سیستم های تخریب نقش محوری کمتری دارند.

به طور خلاصه، در حالی که حالت های بازی Finals سرگرم کننده هستند، هیچ کدام از آنها از سیستم های مبارزه ای که استودیو Embark طراحی کرده است، استفاده نمی کند. با این حال، بزرگترین مشکل من با The Finals با صداگذاری های هوش مصنوعی آن شروع می شود. این موضوع بحث برانگیزترین ویژگی The Finals است، تا جایی که برخی افراد را فعالانه از بازی کردن آن منصرف می کند. اساساً، فینال دو مفسر نادیده دارد که رویدادهایی را که در بازی رخ می دهد، زمینه سازی می کنند و به آنها پاسخ می دهند. با این حال، به جای استخدام بازیگران انسانی برای صداپیشگی این نقش‌ها، استودیو Embark در عوض صداپیشگان را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

برای روشن شدن موضع خود در مورد هوش مصنوعی، من در مورد بسیاری از جنبه های آن تردید دارم، از اینکه چگونه LLM ها با استفاده از مجموعه داده هایی که شامل مواد دارای حق چاپ هستند، تا اینکه چگونه این فناوری اکنون تهدید دیگری برای معیشت خلاقان ایجاد می کند، شک دارم. با این حال، من مخالف این تصور نیستم که از فناوری در بازی ها برای انجام کاری جدید و نوآورانه استفاده شود. و در ابتدا، من فکر کردم که این همان کاری است که The Finals انجام می دهد. هنگامی که یک مسابقه شروع می شود، بازی به طور تصادفی به تیم شما نامی مانند “The Powerhouses” یا “The Retros” اختصاص می دهد. در ابتدا، من فکر می‌کردم که این نام‌ها به سرعت ساخته می‌شوند، و صدای AI به صورت پویا تفسیر را متناسب با آن تنظیم می‌کند. این یک مورد استفاده قابل توجیه خواهد بود، زیرا این چیزی نیست که انسان به طور عملی بتواند انجام دهد.


تصویری از فینال که بازیکنان را در یک استادیوم بزرگ به تصویر می‌کشد.
در پایان مسابقه، اصلاح‌کننده‌ها معرفی می‌شوند، اگرچه به ندرت تأثیر زیادی دارند که ممکن است امیدوار باشید. | اعتبار تصویر: Embark Studios / Eurogamer.

اما دیری نپایید که نام تیم ها شروع به تکرار کردند و مشخص شد که صداپیشگی The Finals از تکنیک های استاندارد طراحی روایت استفاده می کند، اما به جای بازیگران انسانی از صداهای هوش مصنوعی استفاده می کند. این نه تنها تا حدی تلخ است، بلکه بازی را بدتر می کند. از نظر کیفیت، صداگذاری ها خیلی بد نیستند. ممکن است جمله‌ای با لحن عجیب و غریب یا عبارت بریده‌شده بشنوید، اما آنها بیشتر شبیه انسان‌ها هستند. متأسفانه، آنها نیز عمیقا خسته کننده به نظر می رسند. شخصیت‌های آن‌ها اساساً «آمریکایی مشتاق» و «بانوی بریتانیایی تمیز» است، اما عمیق‌تر از آن نمی‌روند، و تفسیرشان نه روشن‌فکر است و نه جالب. همچنین یک فرصت از دست رفته برای گذاشتن مهر واقعی شخصیت در فینال است. یک مفسر بزرگ نه تنها می تواند ارزش سرگرمی عظیمی به آن اضافه کند، بلکه می تواند آن تجربه را برای کل مخاطب تعریف کند. فقط نگاه کنید که جان موتسون برای فوتبال بی‌بی‌سی چه کرد یا کریگ چارلز به قلعه تاکشی چه اضافه کرد. برای میلیون ها نفر، نام آنها مترادف با آن تجربیات تلویزیونی است.

داشتن یک صداگذاری واکنشی به یک بازی تیراندازی چند نفره ایده فوق العاده ای است، اما استودیو Embark آن را اجرا کرده است. بمکد. خطوط کسل کننده هستند، صداهای هوش مصنوعی نمی توانند آنها را جالب کنند، و شما فقط از نظر ذهنی نویز را فیلتر می کنید. با این حال، بسیار مهم است، این یک موضوع منفرد نیست. The Finals در بیشتر زمینه های ارائه خود فاقد هویت متمایز است. شخصیت‌های شما فقط جوهای معمولی هستند که لباس‌های ورزشی خاکستری پوشیده‌اند. این بازی از تاثیر ایتالیک برای فونت خود استفاده می کند. سلاح ها همه تپانچه استاندارد، تفنگ ساچمه ای، HMG و غیره هستند. نقشه ها تمیز و رنگارنگ هستند، اما هیچ چیز به یاد ماندنی خاصی در مورد آنها وجود ندارد. حتی اسامی تیم های اختصاص داده شده هم بی مزه است. شما می توانید مثال های تخیلی بیشتری را در مسابقه میخانه محلی خود بشنوید!


یک اسکرین شات از فینال ها، که بازیکن و تیمش را به تصویر می کشد که در حال انفجار هستند.
فن آوری تخریب چشمگیر است و پتانسیل زیادی دارد. | اعتبار تصویر: Embark Studios / Eurogamer.

به طور گسترده تر، کل فرض نمایش بازی به طور متناقض اعمال می شود. قرار است یک نمایش بازی مجازی باشد، یک بازی در سناریوی بازی. اما پس چرا حلقه عظیمی از تماشاگران اطراف نقشه وجود دارد؟ چرا مضمون نقشه ها در مکان های واقعی مانند موناکو و لاس وگاس است؟ و با توجه به تاکید بازی بر روی جلوه‌های بصری تمیز و مدرن، چرا از طریق منوی “Insert coin” به سبک آرکید دهه هشتاد، دوباره به کار می‌روید؟ شاید به این دلیل است که من با نمایش های بریتانیایی دهه نود مانند Funhouse و The Crystal Maze بزرگ شدم، که در آن مجریان عجیب و غریب بودند، جوایز مزخرف بودند، و تجربه چیزی بود که در نهایت اهمیت داشت، اما به عنوان یک تجربه بازی-شو، من The Finals را پیدا کردم. تم بازی-نمایش عمیقاً غیرقابل تخیل است.

فقط توسعه‌دهندگان می‌دانند که چرا The Finals از نظر زیبایی‌شناختی بسیار ناهمگون است. اما اگر بخواهم حدس بزنم، می‌توانم بگویم که بازی می‌تواند راحت‌تر از طیف عظیمی از سلاح‌ها و پوسته‌های شخصیتی پشتیبانی کند که هر FPS چند نفره مدرن را تأمین می‌کند. تقریباً همه تیراندازهای اصلی چند نفره شما هستند اکنون Player One آماده است، تل زشتی از پوسته های زشت اسلحه و آواتارهای مبتنی بر مارک بدون توجه به قوام موضوعی یا یکپارچگی هنری. در یک بازی مانند Call of Duty، که ظاهراً یک امر نظامی جدی است، این چیزها مانند وینی پو در سام برجسته می شوند. بهتر است سبک بصری تیرانداز خود را تا حد امکان خنثی نگه دارید، در این صورت می توانید هر چیزی را در آن قرار دهید و به نظر خوب می رسد.

به همین دلیل است که از اینکه متمایزترین شکوفایی بصری The Finals، بارش سکه‌ها است، احساس ناراحتی می‌کنم. این یک یادآوری واضح است که دغدغه اصلی فینال، هم از نظر موضوعی و هم از نظر معنایی، کسب درآمد است. و بله، اکثر بازی ها با امید به سود مالی در پایان ساخته می شوند. اما من نمی خواهم احساس کنید این خواسته از آنها در حالی که من بازی می کنم. من می خواهم در دنیای بازی شما، در شخصیت های آن، در تاکتیک های آن، در متای آن، هر آنچه که دارید سرمایه گذاری کنم. می‌خواهم بیشتر از سکه‌هایی باشد که می‌توانم به دست بیاورم، پوسته‌هایی که می‌توانی به من بفروشی. با وجود تمام پتانسیل‌های موجود در مبارزاتش، فکر نمی‌کنم فینال چیز زیادی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد. حالت‌های بازی بیش از حد ناهموار هستند، و موضوع احساس می‌کند که در انتظار سقوط برندها است. فن آوری مبارزه و تخریب باعث می شود چند ساعت از وقت خود را صرف کنید. اما مهم نیست که بازی فینال چقدر پول نقد می دهد، من تمایلی به خرج کردن پول خودم ندارم.

یک نسخه از The Finals به طور مستقل برای بررسی توسط Eurogamer تهیه شده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/the-finals-review-mechanically-thrilling-thematically-wanting

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *