بررسی نسل چهارم Tablo: ساخت تلویزیون رایگان به آسانی

تیونر/DVR OTA Tablo

MSRP 99.00 دلار

“جدیدترین جعبه Tablo بهترین انتخاب برای تماشای تلویزیون رایگان است.”

طرفداران

  • باریک تر از مدل های قبلی

  • بدون هزینه اشتراک اضافی

  • راه اندازی آسان

  • با سیم یا بی سیم

  • ۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی گنجانده شده است

منفی

  • در Apple TV، تلویزیون های هوشمند موجود نیست

استریم آینده بلامنازع ویدیو است. توقف کامل اما هنوز هم جایی برای ویدیوهای قدیمی و بی سیم وجود دارد. یعنی تلویزیون رایگان. بله، قدیمی است. (اگر کمتر از ۵۰ سال دارید، شانس خوبی وجود دارد که هرگز آن را در عمل ندیده باشید.) بله، برای شروع به کار کمی نیاز دارد. بله، کانال های بسیار کمتری نسبت به سرویس های پخش زنده دارد.

اما تلویزیون بی سیم یک مزیت عمده برای آینده قابل پیش بینی دارد: رایگان است و خواهد ماند.

Tablo یکی از تولیدکنندگان اصلی تیونرها و دستگاه های DVR OTA است. و این دو را با دستگاه نسل چهارم خود ترکیب کرده است. آیا در وهله اول ارزش این را دارد که با آن سر و کله بزنیم؟ یا ارزش آن را دارد که به جای رقابت؟

در اینجا چیزهای شگفت انگیزی برای صحبت وجود دارد. بیایید آن را انجام دهیم.

جعبه Tablo نسل چهارم، که به شما امکان می دهد تلویزیون را در چندین دستگاه در شبکه خانگی خود تماشا کنید. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

اول، برخی زمینه ها

مدتها قبل از ویدئوهای مبتنی بر اینترنت، مدتها قبل از ماهواره و حتی کابل، تنها راه تماشای تلویزیون این بود که این کار را از طریق هوا انجام دهید. تلویزیون شما دارای یک آنتن خواهد بود که بالای آن بیرون زده است. آن آنتن پخش های پخش شده را در هوا دریافت می کرد و سپس آنها را روی صفحه نمایش می داد.

از این نظر، همه چیز در تمام این چند دهه بعد واقعاً تغییر چندانی نکرده است. شبکه‌های پخش – فکر کنید ABC، CBS، Fox و NBC در ایالات متحده – هنوز برنامه‌های پخش شده را از طریق آنتن پخش می‌کنند و تا آینده قابل پیش‌بینی، تحت نظارت دولت فدرال به این کار ادامه خواهند داد (همین امر در مورد رادیو نیز صدق می‌کند، زیرا اساساً تنها چیزی که ما در مورد آن صحبت می کنیم سیگنال های رادیویی است). اگر امروز یک تلویزیون جدید بخرید، متوجه خواهید شد که هنوز یک “تیونر” در آن تعبیه شده است که به شما امکان می دهد کانال های خارج از هوا را اسکن کنید و آنها را همانطور که هر چیز دیگری را تماشا می کنید تماشا کنید.

هر چه چیزها بیشتر تغییر کنند، بیشتر ثابت می مانند.

آنتن‌ها هنوز یک چیز هستند و راهی عالی برای تماشای تلویزیون زنده رایگان هستند. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

چیزی که در قرن بیست و یکم متفاوت است این است که تلویزیون ها دیگر آنتن ندارند. شما در آنجا تنها هستید. اما این یک بالابر نسبتا آسان است. می توانید یک آنتن (و تقویت کننده، که احتمالاً همراه آنتن است) بگیرید و از طریق اتصال کواکسیال به تلویزیون وصل کنید و سپس کانال ها را اسکن کنید. آنتن ها نسبتاً ارزان هستند آسان برای راه اندازی، و هزینه یکباره هستند. این به شما امکان می‌دهد تلویزیون OTA را در آن تلویزیون تک تماشا کنید.

هر چند ما می توانیم بهتر عمل کنیم. و اینجاست که محصولاتی مانند Tablo – و بزرگترین رقیب آن HDHomeRun – وارد می شوند.

تلویزیون بی سیم به هیچ وجه چیز جدیدی نیست. اما همچنان یک گزینه عالی است.

Tablo یک تیونر است، درست مانند تیونری که در تلویزیون شما تعبیه شده است. فقط به جای اینکه در یک تلویزیون تعبیه شود، یک دستگاه مستقل است که سپس سیگنال تلویزیون OTA را در شبکه خانگی شما به اشتراک می گذارد تا بتوان از آن در بیش از یک دستگاه استفاده کرد. یا واقعاً تبلو است چندگانه تیونرهایی که همه این کارها را انجام می دهند. مدل اصلی دارای دو تیونر است، بنابراین می توانید یک چیز را در حین ضبط چیز دیگری تماشا کنید. یا می توانید همزمان در چندین دستگاه به صورت زنده تماشا کنید. همچنین یک Tablo با چهار تیونر در اوایل دسامبر منتشر می شود اکنون برای پیش‌سفارش موجود است. و نسل چهارم Tablo با فضای ذخیره‌سازی داخلی همراه است تا بتوانید آن محتوای خارج از هوا را ضبط کنید.

یک مقدمه مهم دیگر: این آخرین دستگاه Tablo با Roku، Amazon Fire TV، Android TV، Google TV، iOS و Android کار می کند. هنوز با Apple TV کار نمی کند – و همچنین نمی توانید از AirPlay روی تلفن یا رایانه لوحی برای ارسال اشیا به تلویزیون استفاده کنید. تلویزیون های سامسونگ، ال جی و ویزیو نیز هنوز پشتیبانی نمی شوند. در صورت اضافه شدن پشتیبانی، این مقاله را به روز خواهیم کرد. اما اگر از یکی از دستگاه‌های استریم پشتیبانی‌شده که فهرست کرده‌ایم استفاده نمی‌کنید، هنوز با Tablo خود را خسته نکنید.

این مال زمین اینجاست. بیایید وارد خود دستگاه شویم.

راه اندازی تلویزیون Tablo

من تازه وارد دنیای تبلو نیستم. اما چیزها دارند به طور قابل توجهی در طول سال ها تغییر کرد، از خود طرح شروع می شود. نسل های قبلی دستگاه های Tablo کمی بزرگتر بودند و می تواند درایوهای هارد دیسک استاندارد ۳٫۵ اینچی را که احتمالا خودتان تهیه می کنید استفاده کنید. این برای آن دسته از ما که درایوهای اضافی داشتیم مفید بود، اما برای افراد عادی چندان مفید نبود.

اکنون؟ نسل چهارم Tablo دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید این نوع چیزها در سال ۲۰۲۳ و پس از آن به نظر برسد. این بسیار کوچکتر است، به شکل دیسکی به ضخامت ۱ اینچ با عرض حدود ۶ اینچ، و تقریباً به اندازه یک Nexus Player تقریباً یک دهه قبل است.

فرآیند راه اندازی درون برنامه ای Tablo بسیار عالی است.

آن را از جعبه بیرون بیاورید و کابل برق و اندکی کابل اترنت را پیدا خواهید کرد، که دومی گنجایش خوبی دارد، اگرچه در یک ثانیه درباره مفید بودن آن صحبت خواهیم کرد. همچنین سخت افزاری برای نصب Tablo روی دیوار وجود دارد، که ظاهراً کاری است که مردم ممکن است انجام دهند، زیرا Tablo شامل لنگرها و پیچ ها می شود.

تنظیم سخت افزار به هیچ وجه زمان نمی برد. کابل برق را وصل کنید. آنتن را به برق وصل کنید. (Tablo گزینه خرید با آنتن یا بدون آنتن را ارائه می دهد که خوب است. اگر قبلاً آنتن دارید، ضایعات الکترونیکی اضافی دریافت نمی کنید.) و اگر اتفاقاً روتر شبکه خانگی خود را در همان مکان دارید. کابل آنتن شما به پایان می رسد، می توانید از اترنت برای اتصال Tablo به شبکه خانگی خود استفاده کنید و از دردسر جزئی اتصال از طریق Wi-Fi جلوگیری کنید. (به هر حال از Wi-Fi 5 یا ۸۰۲٫۱۱ac استفاده می کند.)

اسکرین شات ها

از آنجا، از تلفن یا رایانه لوحی خود برای انجام مراحل نصب استفاده خواهید کرد. در اینجا چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد – برای من در آیفون به اندازه کافی خوب کار کرد. اما باید مطمئن شوید که از برنامه جدید Tablo استفاده می کنید، نه از برنامه قدیمی برای سخت افزارهای قدیمی. شما همچنین باید یک حساب کاربری با Tablo داشته باشید، اما این به اندازه کافی ساده است. فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید و می توانید بروید.

یکی از مشکلات فرآیند راه اندازی در برنامه این است که دانلود داده های راهنما نزدیک به ۱۰ دقیقه طول کشید. این مدت طولانی است که روی یک مرحله از یک فرآیند بنشینید. شاید این تاخیر برای من یک انحراف بود. اما این چیزی است که من دیدم. (و این یک یادآوری است که برای به روز رسانی داده های راهنما در پس زمینه، باید یک اتصال اینترنتی با Tablo حفظ کنید. اما با توجه به اینکه در وهله اول باید این مورد را در شبکه خود داشته باشید تا هر جایی هر چیزی را تماشا کنید، این احتمال وجود دارد که مسئله ای نیست.)

ارزش آن را دارد که ابتدا در بخش تنظیمات وقت بگذارید. و می توانید این کار را از طریق تلفن یا تبلت یا در برنامه تلویزیون انجام دهید. ارزش زیادی برای بازی کردن با آنها وجود دارد که تجربه کلی شما را بهتر می کند، از گزینه های کانال گرفته تا تنظیمات LED (روشن است!) و حافظه خارجی.

اطلاعات بیشتر در تبلو

با استفاده از Tablo

من سال‌هاست که تلویزیون بدون سیم در دسترس دارم. من اکثراً از آن به عنوان پشتیبان استفاده کرده ام در صورتی که سرویس استریم من مشکلی داشته باشد یا اینکه فقط می خواهم ببینم سیگنال OTA کیفیت بهتری نسبت به پخش دارد یا خیر.

تجربه Tablo در سال ۲۰۲۳ در شب و روز بهتر از سال های گذشته است. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

این نسل جدید تبلو از جهات زیادی با نسل قبلی متفاوت است. بزرگترین آن این است که فضای ذخیره سازی داخلی اکنون استاندارد است. قبلاً این یک گزینه بود، اما اکنون به شرط جدول است، که باید باشد زیرا ضبط مرده را ساده می کند.

تفاوت عمده دیگر این است که دیگر هیچ هزینه یا اشتراک اضافی برای ویژگی های اضافی یا داده های راهنمای تلویزیون وجود ندارد. قبلاً این یک چیز بود، و من خوشحالم که می بینم از بین رفته است. احساس می‌کردم تحت فشار قرار می‌گیرم (یا حداقل نیکل و کمرنگ‌تر) می‌شوم تا بیش از آنچه می‌خواستم بپردازم – ۲۴ ساعت داده رایگان بیش از حد خوب بود – و فقط طعم بدی در دهانم به جا گذاشت.

راهنمای زنده Tablo یکی از بهترین خدمات دیجیتال مدرن است. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

و از آنجایی که دستگاه‌های قدیمی‌تر Tablo در حال تبدیل فرمت ویدیویی بودند، به تجربه زنده بسیار کندتری منجر شد، جایی که ورق زدن کانال دردناک بود. Tablo نسل چهارم MPEG2 را به صورت بومی انجام می دهد، بنابراین این بار همه چیز خوب و سریع است. هیچ شکایتی از تاخیر از پایان من وجود ندارد.

در صورتی که کاملاً با Tablo تازه وارد هستید، حتی در مورد ذکر هر یک از آنها تردید دارم. کشیدن روزهای بد گذشته هیچ لطفی به کسی نمی کند. اما اگر قبلاً Tablo را تجربه کرده اید و کنجکاو هستید که دوباره آن را ارائه دهید، قطعاً ارزش ذکر کردن را دارد. اکنون اوضاع در شب و روز متفاوت است و برای بهتر شدن.

راهنمای زنده Tablo در تلفن نیز عالی است. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

هیچ جا به اندازه تجربه اپلیکیشن مشهود نیست. از این نظر که هنوز چیزهای زیادی در جریان است، بی نقص نیست، اما من می توانم بگویم که Tablo یکی از بهترین راهنماهای زنده را دارد که من در هر محصول پخش جریانی استفاده کرده ام، به خصوص زمانی که روی تلویزیون باشد و نه فقط تلفن یا تبلت – اگرچه در هر دو بسیار خوب است. در حالی که لزوماً با رابط کاربری هر پلتفرمی که روی آن قرار دارد مطابقت ندارد (از خشم خود را دریغ کنید، پاک‌دوستان)، واقعاً به خوبی انجام شده است. شاید شلوغ است، اما هنوز هم بسیار خواندنی است، و من در اسکرول و انیمیشن ها تاخیر صفر داشته ام.

Tablo یکی از بهترین راهنماهای زنده هر برنامه پخش ویدئو را دارد.

و این به دلیل هر چیز دیگری که در آینده می آید مهم است. از آنجایی که راهنما بسیار قابل پیمایش است، بسیار آسان است که بفهمید کجا کانال‌های زنده را پیدا کنید، و کجا برای نمایش‌ها یا ضبط‌های خاص مشخص کنید. این بسیار قابل توضیح است، به خصوص اگر توصیه های من را بپذیرید و تعداد کانال هایی را که مشاهده می کنید، پس بدهید.

نمایش لیست ها (و درو کری) در Tablo عالی به نظر می رسد، هم در تلویزیون و هم در تلفن. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

لیست نمایش ها نیز به خوبی انجام شده است، نه اینکه زمان زیادی را صرف تماشای آنها کنید. اما این فقط بر اهمیت یک تجربه خوب در یک نگاه تاکید می کند.

ضبط نمایش ها ساده است – فقط به آن بگویید ضبط کند. این زمان دیگری است که ارزش ورق زدن تنظیمات را دارد، زیرا گزینه ای وجود دارد که ضبط را فراتر از طول زمان برنامه ریزی شده آنها افزایش دهید. این برای چیزهایی مانند ورزش مهم است. و پخش برنامه های ضبط شده کاملاً بصری و به اندازه کافی سریع بود، با شروع پخش در عرض ۵ ثانیه.

دو تیونر؟ یا چهار؟ و فضای ذخیره سازی بیشتر؟

قبلاً به نسخه دوم تبلو نسل چهارم اشاره کردیم با چهار تیونر در دسترس خواهد بود در اوایل دسامبر حداقل ارزش آن را دارد که قبل از خرید در مورد آن فکر کنید زیرا تعداد تیونرهای موجود در هواپیما تعیین می کند که شما چه کاری می توانید انجام دهید.

دو تیونر خوب هستند. چهار بهتر است.

دو تیونر به این معنی است که می توانید همزمان دو برنامه را روی دو دستگاه تماشا کنید. یا در حین ضبط برنامه دیگری را تماشا کنید. اگر فکر می کنید که هرگز به بیش از این نیاز خواهید داشت، بهتر است به سراغ چهار تیونر بروید. ۴۰ دلار تفاوت بین این دو وجود دارد (در صورت عدم تخفیف). این که آیا ارزش آن را دارد تماس شماست.

قسمت پشتی Tablo نسل چهارم دارای پورت های برق، اترنت، USB-A و کابل کواکسیال است. فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

Tablo با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود (شما می توانید از بیشتر آن استفاده کنید، البته نه از همه). تبلو می گوید که باید برای حدود ۵۰ ساعت ضبط خوب باشد. اگر این برای نیازهای شما کافی است، عالی است. اما اگر بیشتر نیاز دارید، می توانید یک هارد اکسترنال اضافه کنید، تا ۸ ترابایت. این حدود ۶۰۰۰ درصد ظرفیت است، اگر تا آخر راه بروید. فقط مطمئن شوید که از یک هارد دیسک مناسب و نه از درایو حالت جامد یا حافظه فلش استفاده کنید.

تلویزیون نسل بعدی چطور؟

با این خطر که همه ما را به یک سوراخ خرگوش بسیار جدی سوق دهد، اگر به این موضوع اشاره نکنیم که در مورد ATSC 1.0 در همه این موارد صحبت می کنیم، نادیده گرفته می شویم. این یک استاندارد پخش است که امکان پخش ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p/1080i را فراهم می کند. و از نظر تئوری، در راه خروج است و با ATSC 3.0 یا Next Gen TV جایگزین خواهد شد. از جمله موارد دیگر، تلویزیون نسل بعدی امکان رزولوشن ۴K را به همراه پشتیبانی از صدای HDR و Dolby Amos فراهم می کند.

Tablo ATSC 3.0 را انجام نمی دهد، اما احتمالاً مهم نیست.

به بیان ساده، تلویزیون نسل بعدی کمی خراب بوده است. در حالی که در بسیاری از شهرها در دسترس است، ATSC 1.0 حداقل تا ۱۷ جولای ۲۰۲۷ در دسترس خواهد بود. یک تیونر ATSC 3.0. پیچیده تر از آن این است که Nuvyyo، سازنده Tablo، متعلق به شرکت EW Scripps است که مجموعه ای از ایستگاه های پخش و برخی از شبکه ها را اداره می کند. بنابراین شما فکر می کنید که اگر نسل بعدی تلویزیون یک اولویت بزرگ بود، ما آن را در این Tablo نسل چهارم خواهیم دید.

این آشفتگی است و تابلو هنوز در آن آشفتگی شرکت نکرده است. حداقل الان نه. یکی از نمایندگان روابط عمومی به ما گفت که کار بر روی نسل چهارم Tablo “در زمانی که بخش های کلیدی استاندارد ATSC 3.0 با توجه به ضبط و پخش برنامه های DRM هنوز تعریف نشده بود” آغاز شد و هزینه اجزای ATSC 3.0 نیز بالا بود. یک عامل. این نماینده همچنین گفت که “ما همچنان فعالانه در حال کار روی محصولی هستیم که از طریق مشارکت در گروه‌های استاندارد و در آزمایشگاه‌هایمان به طور کامل با تمام الزامات ATSC 3.0 مطابقت داشته باشد.”

اگر فقط مجبور هستید محصولی مانند این را با ATSC 3.0 داشته باشید، باید HDHomeRun Flex 4K بسیار گران‌تری را خریداری کنید. اگر می خواهید تلویزیون OTA محلی خود را در حالی که خارج از خانه هستید، دریافت کنید، همینطور است.

معایب دیگر

در بالا ذکر کردیم که نسل چهارم Tablo، در زمان بررسی، با تعدادی از دستگاه ها کار نمی کند. برای اطمینان، موارد اصلی را پوشش داده است. اما هنوز هم برای تعداد کمی از افراد شروع کننده نخواهد بود. اگر به دنبال جهش هستید، این تنها مانعی نیست که ممکن است با آن روبرو شوید.

فقدان برنامه های مک یا ویندوز نیز کمی مایوس کننده است. باز هم، در حالی که خدمات پخش زنده در مرورگرهای وب نیز موجود است، خوب است که در صورت تمایل، این گزینه را در رایانه تماشا کنید. ما دوست داریم این توانایی را در یک نقطه اضافه کنیم.

همچنین هیچ چیز در راه توسعه پذیری وجود ندارد. این یکی دیگر از ویژگی های خاص است، اما یک نقطه فروش نسبتا بزرگ برای HDHomeRun رقیب Tablo این است که با آن کار می کند. پلکس، هم برای تلویزیون زنده و هم برای ضبط. HDHomeRun همچنین اجازه می دهد تا سخت افزار خود را از طریق یک مرورگر وب یا خط فرمان مدیریت کنید. این بسیار ناخوشایند و احتمالاً اضافی است، اما فقط یک کار دیگر می تواند انجام دهد که Tablo نمی تواند.

هیچ کدام از اینها بزرگ نیست. اما اگر می‌خواهید بین این دو دستگاه تصمیم بگیرید، فقط باید به آن توجه کنید.

آیا باید تبلو بخرید؟

باز هم، من یک کاربر طولانی مدت HDHomeRun بوده ام، بیشتر به دلیل تاخیر فوق الذکر ناشی از رمزگذاری در جعبه های قدیمی Tablo. این نسل جدید Tablo از این نگرانی مراقبت می کند. و نرم افزار بسیار بهبود یافته است.

فیل نیکینسون / روندهای دیجیتال

این بدان معنا نیست که Tablo یک راه جادویی برای برداشتن تلویزیون بدون سیم از آسمان و پخش آن بر روی تلویزیون شما است. شما باید کمی کار کنید. شما به آنتن نیاز دارید (به یاد داشته باشید، در فضای باز و بالا بهتر از داخل و پایین است). شما باید بدانید که آنتن را در کدام جهت قرار دهید تا بتوانید بیشترین کانال را در محل زندگی خود دریافت کنید. شما باید بتوانید آنتن را به جعبه Tablo برسانید. و باید بتوانید جعبه Tablo را از طریق Wi-Fi یا Ethernet وارد شبکه خانگی خود کنید.

بنابراین کمی آسانسور وجود دارد. من فکر می کنم ارزش انجام آن را دارد، حتی اگر فقط به عنوان یک نسخه پشتیبان. اما این موردی است که به هزینه اشتراک اضافی نیاز ندارد. فقط هزینه اولیه سخت افزار و زمان.

اما همه این کارها را انجام دهید – و درک کنید که تلویزیون NextGen به نوعی در پس زمینه پنهان شده است – و جعبه Tablo نسل چهارم به خوبی به شما خدمت خواهد کرد.

توصیه های سردبیران







Tablo یکی از تولیدکنندگان اصلی تیونرها و دستگاه های DVR OTA است. و این دو را با دستگاه نسل چهارم خود ترکیب کرده است. آیا در وهله اول ارزش این را دارد که با آن سر و کله بزنیم؟ یا ارزش آن را دارد که به جای رقابت؟


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/tablo-ota-dvr-4th-generation-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *