بررسی هیبریدی پلاگین هیوندای سانتافه ۲۰۲۳: پرداخت هزینه برای محدوده الکتریکی

بررسی ها

بررسی هیبریدی پلاگین هیوندای سانتافه ۲۰۲۳: پرداخت هزینه برای محدوده الکتریکی

بررسی هیبریدی پلاگین هیوندای سانتافه ۲۰۲۳: پرداخت هزینه برای محدوده الکتریکی

کریس دیویس/SlashGear
توسط کریس دیویس/۲۶ دسامبر ۲۰۲۳، ساعت ۱:۲۹ بعد از ظهر EST

رتبه ویراستاران: ۸/۱۰
طرفداران
  • پیشرانه PHEV صاف و پیشرفته است
  • سیستم چهار چرخ متحرک به صورت استاندارد ارائه می شود
  • تجهیزات استاندارد فراوان
منفی
  • حق بیمه قیمت قابل توجهی برای رفتن به PHEV
  • بدون افزایش امتیاز در یدک کش در مقابل سانتافه گازی

هیوندای سانتافه ۲۰۲۳ در فضای شاسی‌بلند نادر است: یک پلاک نام که فقط به صورت گازی، هیبریدی ملایم و هیبریدی پلاگین ارائه می‌شود. در حالی که کسانی که به دنبال یک خودروی برقی کامل هستند باید کمی بیشتر منتظر آپشن هیوندای در آنجا بمانند، با این وجود بسته به اینکه چقدر مایل هستید برای مزایای سبز و گاز سوزی برقی‌سازی هزینه کنید، یک جاروی چشمگیر است.

قیمت، البته، مسئله بزرگی است که اکثر مردم با آن تماس خواهند گرفت. یک استاندارد سانتافه ۲۰۲۳ از ۲۸۷۵۰ دلار شروع می شود (به اضافه ۱۳۳۵ دلار مقصد). سانتافه هیبریدی تقریباً ۷۵۰۰ دلار هزینه دارد.

کریس دیویس/SlashGear

تا زمانی که به این هیبریدی پلاگین سانتافه مدل ۲۰۲۳ برسید، به قیمت ۴۲۴۱۰ دلار (به علاوه مقصد) می‌بینید، البته با برخی ویژگی‌های استاندارد که برای یک مدل پایه و فقط بنزینی هزینه اضافی می‌پردازید. با وجود هیچ انگیزه مالیاتی فدرال ایالات متحده برای از بین بردن بخشی از نیش، آیا پلاگین هیوندای ارزش این هزینه را دارد؟

دو PHEV مجهز

کریس دیویس/SlashGear

بر خلاف تریم پیاده‌روی پنج‌گانه سانتافه پایه، PHEV فقط در دو پیکربندی عرضه می‌شود: SEL Convenience و Limited (دومی از ۴۷۳۷۰ دلار به علاوه مقصد). هر دو بسیار مجهز هستند، با سیستم چهار چرخ متحرک، رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی، صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی بزرگ‌تر، خوشه سنج دیجیتال و نورپردازی LED جلو و عقب.

تریم محدود آینه‌های جانبی تاشو برقی را اضافه می‌کند، صندلی‌های پارچه‌ای را با چرم تعویض می‌کند، قابلیت تنظیم قدرت اضافی را به صندلی‌های جلو اضافه می‌کند و باعث می‌شود آنها تهویه شوند، نه فقط گرم شوند. همچنین گرمکن صندلی‌های عقب، سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی هارمن کاردون، فرمان گرم‌کن، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم مانیتور نقطه کور هیوندای وجود دارد که نمای دوربین از خط مجاور را به صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی خوشه‌ای دیجیتال می‌رساند. . وقتی چراغ راهنما را می زنید

کریس دیویس/SlashGear

تهویه مطبوع دو منطقه ای، کروز کنترل تطبیقی، درب بالابر برقی، و شیشه جلویی چند لایه آکوستیک در هر دو تریم استاندارد هستند. Limited برف پاک کن های حساس به باران، سانروف پانوراما و پریز برق ۱۱۵ ولت را اضافه می کند.

گاز به اضافه برق برابر با سبز است

کریس دیویس/SlashGear

آنها ویژگی هایی هستند که در مدل های کمتر سانتافه هزینه گزافی برای آنها پرداخت خواهید کرد، اما بزرگترین تفاوت در پیشرانه است. برای هیبریدی پلاگین، هیوندای یک موتور گازی ۱٫۶ لیتری چهار توربوشارژ خطی را با یک موتور الکتریکی و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک ترکیب می کند. نتیجه ترکیبی ۲۶۱ اسب بخار است که به نظر مقدار زیادی نمی رسد، اما همچنان از ۱۹۱ اسب بخار موتور پایه ۲٫۵ لیتری بنزینی و ۲۲۶ اسب بخار هیبریدی ملایم بالاتر است.

هیوندای و EPA می گویند که با باتری ۱۳٫۸ کیلووات ساعتی آن کاملاً شارژ شده است که سانتافه پلاگین هیبریدی باید بتواند ۳۱ مایل رانندگی فقط الکتریکی داشته باشد. یک مخزن پر از گاز اضافه کنید و – با امتیاز ترکیبی ۷۶ MPGe – برد کل در ۴۴۰ مایل فرود آید. شارژ کامل شارژر سطح ۲ حدود چهار ساعت طول می کشد. مانند اکثر هیبریدهای پلاگین، هیچ سازگاری با شارژرهای سریع DC وجود ندارد.

کریس دیویس/SlashGear

با وجود غرغر اضافی، هیوندای نسخه PHEV SUV را برای یدک کشی بالاتر ارزیابی نمی کند: این رقم در ۲۰۰۰ پوند (یا ۱۶۵۰ اگر تریلر شما فاقد ترمز باشد) باقی می ماند.

هیجان‌انگیز است، اما توربو بزرگ‌تر مزیت خود را حفظ می‌کند

کریس دیویس/SlashGear

از پشت فرمان، مزیت برق‌رسانی باعث می‌شود که سانتافه PHEV نسبت به سرعت‌های شهر مشتاق‌تر شود. قدرت ۹۰ اسب بخاری موتور الکتریکی زیاد نیست، اما گشتاور ۲۲۴ پوند فوتی آن – که طبق معمول خودروهای برقی از همان ابتدا به دست می‌آید – بسیار بالاتر از وزن آن است، و نتیجه بسیار عالی است.

تقریباً همین امر را می توان در مورد موتور ۲٫۵ لیتری توربوشارژ چهار خطی هیوندای که در تریم های بالاتر سانتافه غیر برقی موجود است، گفت. رقم خرج حداقل ۴۳۶۳۵ دلار (به علاوه مقصد) برای آن، به صورت تمام چرخ متحرک، و پرداخت جریمه صرفه جویی نیز. سانتافه توربو AWD برای ۲۴ mpg ترکیبی رتبه بندی شده است. تنها با گاز، PHEV برای ترکیب ۳۳ مایل بر گالن رتبه بندی شده است، و در رانندگی خودم، ۳۰ مایل بر گالن را دیدم.

کریس دیویس/SlashGear

فشار دهید، و آن موتور توربو بیشتر از PHEV سنگین تر درگیر است. جای تعجب نیست، با توجه به اینکه چند صد پوند اختلاف روی ترازو وجود دارد.

کلی دکمه

کریس دیویس/SlashGear

در داخل، سانتافه مانند یک هیوندای قدیمی احساس می‌شود و هیچ یک از داشبورد مدل‌هایی مانند آن نیست. Ioniq 6. این زشت نیست، اما به سختی به یاد ماندنی است، و امیدواریم که شما دکمه ها را دوست داشته باشید: تعداد زیادی از آنها وجود دارد. صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی در بالا – که از Apple CarPlay و Android Auto سیمی پشتیبانی می کند – کارهای زیادی انجام می دهد. سپس هیوندای یک ردیف میانبر سرگرمی، یکی دیگر از کنترل‌های HVAC و سپس مجموعه‌ای از دکمه‌های حالت رانندگی در زیر آن اضافه می‌کند.

کریس دیویس/SlashGear

تابلو برق همه با پلاستیک های باکیفیت محکم به نظر می رسد، اما مطمئناً به پایین نگاه می کنید تا بفهمید دکمه سمت راست کجاست. یک راه واضح تر برای جابجایی بین حالت های کاملاً الکتریکی و هیبریدی نیز خوب است، در مقابل کلید محجوب که بین انتخابگر گیربکس و چرخان حالت رانندگی قرار دارد.

کریس دیویس/SlashGear

معمولاً سانتافه PHEV تصمیمات خود را در مورد زمان استفاده از گاز یا برق می گیرد. این انتقال نسبتاً محجوب است، اگرچه موتور گازسوز بی‌صداترین موتور موجود نیست. برخلاف برخی از هیبریدهای پلاگین، هیچ راهی برای وادار کردن SUV به صورت دستی برای شارژ مجدد باتری از موتور گازی وجود ندارد، اگرچه از آنجایی که معمولاً صرفه اقتصادی کمتری نسبت به استفاده از نیروی گاز به تنهایی دارد، احتمالاً ضرر زیادی ندارد.

تعداد زیادی از فناوری ایمنی فعال به عنوان استاندارد

کریس دیویس/SlashGear

برای انتخاب خودروی هیبریدی پلاگین، امکان مصالحه با کابین سرنشین کمی وجود دارد. فضا در هر دو ردیف خوب است – PHEV در مقایسه با غیرهیبریدی کمی در فضای پای صندلی‌های عقب فرو می‌رود، اما همچنان زیاد است – و صندوق عقب ۳۶٫۴ فوت مکعب با نیمکت عقب تقسیم‌شده به بالا یا ۷۲٫۱ مکعب باقی می‌ماند. پا با آن پایین.

کریس دیویس/SlashGear

پکیج استاندارد فناوری ایمنی هیوندای نیز همینطور است. هر دو سانتافه تریم PHEV دریافت می کنند کمک رانندگی بزرگراه (HDA)، که به طور منظمی ترکیبی از کمک های کروز تطبیقی ​​و حفظ خطوط، همراه با کمک جلوگیری از برخورد در نقطه کور، کمک جلوگیری از برخورد متقابل از عقب، و کمک جلوگیری از برخورد رو به جلو با تشخیص عابر پیاده، دوچرخه سوار، و تشخیص چرخش تقاطع است. همچنین سیستم کمکی دنبال کردن خطوط، نوربالای خودکار و سنسورهای پارک عقب نیز وجود دارد.

کریس دیویس/SlashGear

تزئینات محدود حسگرهای پارک جلو را به همراه کمک پارک هوشمند از راه دور اضافه می‌کند: می‌توانید سانتافه پلاگین هیبریدی را از جا کلیدی به داخل و خارج کنید. باهوش؟ مطمئن. بیشتر از یک حیله؟ نه واقعا.

حکم هیبریدی پلاگین هیوندای سانتافه ۲۰۲۳

کریس دیویس/SlashGear

گارانتی بسیار قابل توجه تر است. و همچنین ضمانت استاندارد پنج ساله/۶۰۰۰۰ مایلی، گارانتی ۱۰ ساله/۱۰۰۰۰۰ مایلی پیشرانه، و پوشش دهی/۱۰۰۰۰۰ مایلی برای باتری هیبریدی به تنهایی. هیوندای همچنین در مدت پنج سال/مایل نامحدود کمک های کنار جاده ای ۲۴/۷ پرتاب می کند.

مثل همیشه، اگر شما آن را به برق متصل کنید، یک پلاگین هیبریدی بهترین نتیجه را دارد. در غیر این صورت، شما فقط در حال رانندگی با نسخه سنگین‌تر SUV هستید و مزایایی را که ترکیب گاز و برق می‌تواند به همراه داشته باشد، از دست می‌دهید.

کریس دیویس/SlashGear

پس کسانی که در خانه پارکینگی در دسترس ندارند، احتمالاً باید به جای آن به سراغ سانتافه هیبریدی غیر پلاگین بپردازند. یک هیبرید ملایم ممکن است نتواند همان حرکت EV-فقط را انجام دهد، اما یک سانتافه هیبریدی آبی (از ۳۶۲۱۰ دلار به علاوه مقصد) دارای امتیاز ۳۴ مایل در کیلوگرم است و می تواند بیش از ۶۰۰ مایل را با یک مخزن پر بنزین طی کند.

به طور خلاصه، هیچ گزینه واحد الکتریکی برای هر راننده ای مناسب نیست و اینجاست که هیوندای سانتافه می درخشد. به هر حال، داشتن گزینه ها فقط می تواند چیز خوبی باشد.


منبع: https://www.slashgear.com/1478695/2023-hyundai-santa-fe-plug-in-hybrid-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *