بررسی DJI Osmo Pocket 3: شاید تنها دوربین vlogging که به آن نیاز دارید

به عنوان یکی از معدود دوربین‌های گیمبال مستقل، جیب Osmo DJI خط همیشه چیزی شبیه به یک خانواده محصول خاص بوده است. اما مطمئناً طرفداران خود را داشت و مواردی مانند قابل حمل بودن، فیلم روان و کیفیت تصویر مناسب را ارائه می داد. حالا سه سال بعد از آن جیب ۲DJI را معرفی کرده است Osmo Pocket 3 با چند پیشرفت بزرگ اینها شامل یک سنسور بزرگ ۱ اینچی است که کیفیت تصویر را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد، به خصوص در نور کم. یکی دیگر از تغییرات کلیدی صفحه نمایش بزرگتر است که به طرفین چرخانده می شود، به علاوه ردیابی سوژه پیشرفته. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به عکاسی ۴K 120p، D-LogM 10 بیتی برای بهبود دامنه دینامیکی، فوکوس خودکار سریع‌تر و موارد دیگر اشاره کرد.

با تمام آن استعدادهای اضافی، Pocket 3 می تواند به عنوان یک دوربین ویدیویی مستقل عمل کند – اما همچنین به طور قابل توجهی گران تر از مدل قبلی خود است. برای اینکه بفهمم آیا ارزش پول اضافی را دارد یا خیر، آزمایش‌های گسترده‌ای انجام دادم تا ببینم چه کارهایی می‌تواند – و چه کارهایی نمی‌تواند انجام دهد.

DJI’s Osmo Pocket 3 یک دوربین قابل حمل است که استفاده از آن نسبتاً ساده است، به اندازه کافی کوچک برای حمل با خود و مانور دادن در فضاهای تنگ آسان است. با یک گیمبال ۳ محوره تثبیت می شود تا عکس ها صاف و روان باشد. می تواند به ترتیب در محدوده وسیعی از ۳۰۳، ۲۷۸ و ۲۸۳ درجه حرکت کند، کج کند و بچرخد.

با ۵٫۵ اینچ طول و ۱۷۹ گرم، کمی سنگین تر است، اما تقریباً به اندازه Pocket 2 جمع و جور است (۱۱۷ گرم و ۴٫۹ اینچ طول). در نگاه اول شبیه مدل قبلی خود است، اما نگاهی دقیق تر تغییرات بزرگی را نشان می دهد.

اولین چیزی که ظاهر می شود صفحه نمایش ۲ اینچی ۱۶:۹ است که تقریباً پنج برابر صفحه نمایش ۱ اینچی Pocket 2 است. بهتر از آن، به پهلو می چرخد ​​و دوربین را به طور خودکار می چرخاند تا مطابقت داشته باشد، بنابراین می توانید در حالت افقی یا عمودی بدون نیاز به شیرجه زدن در تنظیمات عکس بگیرید. با این حال، توجه داشته باشید که رفتن به حالت فیلمبرداری عمودی، دوربین را مانند آن برنمی‌گرداند پهپاد Mini 4 Pro DJI. بلکه فقط ویدیو را برش می دهد و وضوح را از ۴K به ۳K کاهش می دهد.

من سیستم منو روی صفحه نمایش لمسی Pocket 3 را بصری نمی‌دانم، زیرا شامل کشیدن انگشت از کناره‌ها یا لمس نمادها برای دسترسی به عملکردها است. بدون تعداد زیادی سرنخ بصری برای راهنمایی، باید تمام عملکردها را به خاطر بسپارید.

ویژگی قابل توجه دیگر، سر دوربین بزرگتر است که دارای سنسور ۱ اینچی ۹٫۴ مگاپیکسلی با اندازه واقعی ۱۶ میلی متر است. این تقریباً سه برابر سنسور ۱/۱٫۷ اینچی Pocket 2 است. با شناخت DJI، ممکن است حسگر مشابهی را در محصولات آینده مانند پهپادهای Mini و دوربین‌های اکشن Osmo ببینیم.

لنز معادل ۲۰ میلی متری ثابت دارای دیافراگم نسبتا سریع F/2.0 است. فاصله کانونی گسترده به این معنی است که برای پرتره یا عکس های محصول ایده آل نیست. زوم دیجیتالی دو برابری دارد تا آن را دوبرابر کند، البته به قیمت کمی وضوح.

اکنون تنها دو دکمه فیزیکی، ضبط و کنترل گیمبال وجود دارد. کارت microSD همچنان در سمت چپ قرار دارد و مانند قبل درگاه USB-C روی دکمه قرار دارد. اگر موقعیت دومی ناخوشایند باشد، دسته همراه آن را به کناری حرکت می‌دهد.

عمر باتری برای چنین دستگاه کوچکی فوق‌العاده است، با ۱۳۵ دقیقه با باتری داخلی ۱۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در دسترس است و با دسته باتری اختیاری (۹۹ دلار) ۹۵۰ میلی‌آمپر ساعتی، به ۲۴۰ دقیقه افزایش می‌یابد. علاوه بر این، Pocket 3 تنها در ۱۶ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود، بنابراین DJI بالاخره از شارژ سریع دستگاه‌های خود استقبال می‌کند – چیزی که دیدن آن با پهپادهایش نیز خوب است.

بررسی DJI Osmo Pocket 3: شاید تنها دوربین vlogging که به آن نیاز دارید
استیو دنت برای Engadget

در مورد برنامه Mimo چطور؟ در حالی که استفاده از آن قبلاً برای برخی از عملکردها در Pocket 2 مورد نیاز بود، اکنون بیشتر کارها را می توان مستقیماً از صفحه دوربین انجام داد، جدا از Glamour و چند تنظیمات دیگر. البته هنوز هم برای نظارت و کنترل دوربین از راه دور مفید است.

Pocket 3 به تنهایی یا در Creator Combo موجود است که دسته باتری، سه پایه کوچک، آداپتور لنز ۰٫۷۵x و کیف حمل را در اختیار شما قرار می دهد. شما همچنین فرستنده DJI Mic 2 را دریافت می کنید که به طور خودکار با Pocket 3 جفت می شود و به شما یک میکروفون بی سیم با کیفیت بالا می دهد و یک پشتیبان صوتی را ارائه می دهد. DJI باید Mic 2 را به عنوان یک محصول جداگانه در آینده نزدیک معرفی کند. اگر از قبل دارای میکروفون اصلی DJI هستید، Osmo Pocket 3 با آن مدل نیز سازگار است.

کارایی

مهمتر از همه، Osmo Pocket 3 یک گیمبال است که برای ارائه ویدئویی روان و پایدار طراحی شده است. عملکرد بسیار نقطه‌ای و عکاسی برای نگه داشتن سوژه در کادر است، همانطور که گیمبال و فوکوس خودکار بقیه کار را انجام می‌دهند. مانند قبل، سه حالت ارائه می دهد: فالو، قفل شیب و حالت FPV.

برای حفظ سطح دوربین، دوربین را به سمتی نشانه می‌گیرید که هنگام قفل کردن رول آن را به سمتی هدایت می‌کنید. حالت شیب همچنین عملکرد شیب را قفل می کند تا سطح افق را حفظ کند، در حالی که FPV هر سه را باز نگه می دارد به طوری که دوربین هنگام حرکت دوربین کج می شود، حرکت می کند و می چرخد.

این فقط سنسور بزرگتر نیست که به Pocket 3 کمک می کند تا ویدیوی سینمایی ایجاد کند. تثبیت‌کننده اپتیکال سرعت‌های شاتر آهسته‌تری را امکان‌پذیر می‌کند که باعث ایجاد تاری حرکتی طبیعی می‌شود – چیزی که در دوربین‌های اکشن غیرممکن است، زیرا تثبیت‌کننده الکترونیکی با تاری حرکت سازگار نیست.

گالری تصاویر بررسی DJI Osmo Pocket 3
استیو دنت برای Engadget

گیمبال عموماً در حالت‌های مختلف از ماشین‌ها گرفته تا دویدن تا پینگ سریع، به خوبی ویدیو را صاف می‌کند. بدون تثبیت الکترونیکی، حرکت محور Z (بالا و پایین) همچنان وجود دارد، بنابراین برای جلوگیری از آن باید به آرامی راه بروید.

Pocket 3 و DJI Mic 2 ترکیبی کاربردی است که به شما امکان می دهد به راحتی با ویدیویی روان و با کیفیت بالا و کیفیت صدای عالی ولوگ کنید. همچنین محتاطانه است، زیرا Pocket 3 کوچک است و Mic 2 به شما امکان می‌دهد حتی در شلوغی بی‌صدا صحبت کنید.

مانند میکروفون اصلی DJI، Mic 2 کیفیت و سطوح صدای ثابتی را ارائه می دهد و در عین حال نویز بیرون را به حداقل می رساند. برد مناسبی با Pocket 3 دارد، اگرچه DJI هنوز دقیقاً آن را مشخص نکرده است (دوباره، زمانی که Mic 2 مستقل منتشر شود، اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد). با توجه به لنز واید، احتمالاً هرگز از Pocket 3 خیلی دور نخواهید شد – اما برای مثال با دوربینی که روی ماشین نصب شده بود و من در داخل آن قرار گرفتم، خوب کار کرد.

مانند پهپادهای DJI، Pocket 3 دارای ردیابی سوژه ActiveTrack است. با دو بار ضربه زدن روی یک موضوع یا انتخاب آن از برنامه Mimo، آن را فعال می‌کنید. از آنجا، سر برای دنبال کردن سوژه و حفظ آن در فوکوس، کج می‌شود و حرکت می‌کند.

گالری تصاویر بررسی DJI Osmo Pocket 3
استیو دنت برای Engadget

این عملکرد زمانی که حالت سلفی یا با لمس نماد یا سه بار فشار دادن جوی استیک فعال می شود، به طور خودکار کار می کند. در این حالت، به حالت ردیابی چهره می رود و بدون توجه به جایی که دوربین را حرکت می دهید، چهره شما را در مرکز صفحه نگه می دارد.

عملکرد دیگری به نام کادربندی پویا نیز چهره‌ها را ردیابی می‌کند، اما به شما امکان می‌دهد با لمس یک دکمه کادربندی را تغییر دهید. DJI همچنین یک حالت جدید به نام اسپین شات را معرفی کرد که دوربین را ۹۰ یا ۱۸۰ درجه می چرخاند تا صحنه ای استایل ایجاد کند.

کیفیت فیلم و تصویر

Pocket 3 می تواند در حالت عادی ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و اکنون هم حالت ۱۰ بیتی D-LogM و هم حالت HLG برای عکاسی HDR دارد. ۹ دارد.

DJI همچنین تصویربرداری ۴K 120p را از طریق یک حالت ویژه آهسته اضافه کرده است. این برای سناریوهای با سرعت بالا مفید است، به خصوص زمانی که با حرکات دوربین ترکیب شود. در زمان راه‌اندازی، این حالت از حالت‌های ۱۰ بیتی و D-LogM/HLG پشتیبانی نمی‌کرد، اما از طریق به‌روزرسانی اخیر میان‌افزار، این حالت‌ها اکنون در ۴K 120p نیز کار می‌کنند.

یکی دیگر از عملکردهای جدید حالت فیلمبرداری در نور کم است که برای بهبود عملکرد در صحنه های کم نور طراحی شده است. در این تنظیم، حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه محدود شده است و ISO تا ۱۶۰۰۰ افزایش می یابد، در حالی که در حالت ویدیوی معمولی ۳۲۰۰ است.

تنظیمات Hyperlapse و Time Lapse مانند پهپادهای DJI عمل می‌کنند و گزینه تایم لپس را در اختیار شما قرار می‌دهند که برای نشان دادن گذر زمان بسیار عالی است. دو حالت دیگر پانوراما برای عکس های عریض و البته عکس هستند.

کیفیت تصویر برای دستگاهی به این کوچکی فوق‌العاده است و سنسور بزرگ آن بر هر اسمارت‌فونی به جز شاید، برتری دارد Xperia Pro-I سونی. در حالت عادی، ویدیو واضح است و رنگ ها زنده هستند. در حالت عکس، عکس‌های JPEG مستقیماً از دوربین خوب به نظر می‌رسند، اما برای انعطاف‌پذیری بیشتر در پست، می‌توانید RAW هم عکس بگیرید.

همانطور که گفته شد، Osmo Pocket 3 برای مواردی مانند پرتره یا عکس های زیبایی محصول به دلیل لنز معادل ۲۰ میلی متری با زاویه نسبتاً عریض ایده آل نیست. بله، می‌توانید زوم دیجیتال را برای دو برابر کردن آن انجام دهید، اما به دلیل رزولوشن نسبتاً پایین سنسور ۹٫۴ مگاپیکسلی (MP)، وضوح تصویر در هنگام انجام این کار به زیر ۴K می‌رسد.

چنین میدان دیدی تمایلی به صاف کردن سوژه ها ندارد (شما معمولاً ۱۰۰-۳۵ میلی متر می خواهید)، و نزدیک کردن دوربین حتی می تواند باعث ایجاد اعوجاج شود. بنابراین، اگر محتوایی پیرامون آن چیزها تولید می کنید، Pocket 3 به عنوان یک دوربین مستقل ایده آل نیست.

عملکرد D-LogM محدوده دینامیکی را به طور قابل توجهی افزایش می دهد، به ویژه در روزهای با کنتراست بالا یا در روزهای آفتابی. همچنین به تصحیح رنگ خلاقانه و تطبیق صحنه ها با دوربین های دیگر، به ویژه پهپادها و دوربین های اکشن خود DJI کمک می کند. تنظیم آن نسبت به بسیاری از حالت‌های گزارش ساده‌تر است، بنابراین همیشه آن را روشن می‌گذارم.

همچنین سنسور بزرگتر Pocket 3 را در نور کم بسیار بهتر از قبل می کند. حالت معمولی ویدیو تا ISO 3200 می رود، در حالی که حالت کم نور تا ISO 16000 افزایش می یابد و به شما امکان می دهد در اتاق های بسیار کم نور فیلم بگیرید. همچنین به نظر می رسد که در ISOهای بالایی باعث کاهش نویز می شود، بنابراین انتظار از دست دادن جزئیات را داشته باشید.

گالری تصاویر بررسی DJI Osmo Pocket 3
استیو دنت برای Engadget

در حالی که قابلیت نور کم بهبود یافته است، وضوح سنسور به طور قابل توجهی از ۶۴ مگاپیکسل در Pocket 2 به ۹٫۴ مگاپیکسل در مدل جدید کاهش می یابد. این به خودی خود بد نیست، زیرا سنسورهای با وضوح پایین را در دوربین های سطح بالایی مانند Sony A7S III دیده ایم. با این حال، این بدان معناست که هر زوم دیجیتال برای ویدیو منجر به از دست دادن وضوح می شود (۴K برابر با ۸٫۴ مگاپیکسل است)، و عکس ها در Pocket 3 تقریباً واضح نیستند.

فوکوس خودکار ممکن است در دوربین‌های سنسور بزرگ‌تر مشکل‌ساز باشد، اما سیستم هوش مصنوعی تشخیص فاز Pocket 3 به طور کلی قابل اعتماد است. چه در حال عکاسی از چندین سوژه در حالت FPV یا با استفاده از آهنگ فعال یا ردیابی چهره، این امر صدق می کند.

شاتر غلتکی واقعاً بسیار کم است، فقط با مقدار کمی انحراف روی سوژه های متحرک سریع مانند قطار. البته گیمبال به این امر کمک شایانی می کند، که هرگونه تکان قوی را که می تواند باعث ایجاد ویدیوی ژله مانند شود، از بین می برد.

با این حال، یکی از مشکلات مهم تنفس فوکوس است، زیرا وقتی از یک شی دور به یک شی نزدیک فوکوس می کنید، کادر به طور قابل توجهی تغییر می کند. در صورت امکان، خوب است که DJI یک ویژگی جبران تنفسی را که در دوربین‌های سونی و دیگر دیده‌ایم اضافه کند.

بسته شدن

بررسی DJI Osmo Pocket 3: شاید تنها دوربین vlogging که به آن نیاز دارید
استیو دنت برای Engadget

با بهبود کیفیت تصویر، ردیابی و سایر زمینه‌ها، Osmo Pocket 3 DJI بسیار متنوع‌تر از همیشه است. کیفیت تصویر آن را در رده دوربین های کامپکت رده بالا قرار می دهد و لرزشگیر اپتیکال باورنکردنی معادل یک گیمبال دستی بدون هیچ زحمتی دریافت می کنید.

هیچ نقص عمده ای ندارد، به جز قیمت ۵۲۰ دلار برای گیمبال به تنهایی، یا ۶۹۹ دلار در کیت فوق الذکر. برای آن، شما می توانید دریافت کنید ZV-1F سونی دوربین ویدیویی یا ۱۵۰ دلار بیشتر، دوربین بدون آینه ZV-10 سونی با یک سنسور بسیار بزرگتر هیچ‌کدام از این دو نمی‌توانند دقیقاً همان کاری را که Pocket 3 می‌تواند انجام دهد، انجام دهد، اما باز هم Pocket 3 برای پرتره‌ها، عکس‌های محصول و سایر انواع محتوا نیز ایده‌آل نیست.

Pocket 2 عمدتاً به عنوان دوربین دوم برای گرفتن چند عکس تثبیت شده در آغوش گرفته شد. با این حال، Pocket 3 170 دلار بیشتر قیمت دارد، بنابراین چیزی نیست که بخواهید آن را انتخاب کنید. DJI بدون شک امیدوار است که اگر مردم از آن به عنوان یک دوربین ویدیویی مستقل استفاده کنند، مایل به پرداخت پول اضافی باشند. مطمئناً می‌تواند به این هدف عمل کند، اما تنها در صورتی که تمرکز شما بر خلق نماهای سینمایی باشد – نه روی افراد یا تولید محتوای متمرکز بر محصول.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/dji-osmo-pocket-3-review-maybe-the-only-vlogging-camera-you-need-163028145.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/dji-osmo-pocket-3-review-maybe-the-only-vlogging-camera-you-need-163028145.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *