بررسی HP Envy Move: رایانه‌ای بر خلاف هر چیزی که دیده‌اید

HP Envy Move

MSRP 1210.00 دلار

HP Envy Move کامپیوتر قابل حملی است که هرگز نمی دانستید به آن نیاز دارید.

طرفداران

  • مقرون به صرفه

  • قابلیت حمل خوب طراحی شده است

  • کیفیت ساخت محکم

  • صفحه نمایش با لمس فعال است

  • با باتری کار میکنه

منفی

  • عملکرد متوسط

  • نمایش متوسط

  • کیبورد خسته کننده است

اچ پی این روزها از آزمایش کردن دوری نکرده است، به ویژه در مورد کامپیوتر تاشو Spectre.

Envy Move چندان پر زرق و برق نیست، اما کم ماجراجویی هم نیست. این یک کامپیوتر همه کاره است، به این معنی که روده های کامپیوتر در داخل محفظه نمایشگر یا در پایه آن قرار دارند. Envy Move آن را یک گام جلوتر می برد و به گونه ای طراحی شده است که حمل و نقل آن آسان باشد. به لطف باتری داخل، مانند یک دسکتاپ قابل حمل عمل می کند. این یک ایده شسته و رفته است، اما متاسفانه، عملکرد و نمایشگر به آن ارزش کلی سوال برانگیز می دهد.

مشخصات و تنظیمات

CPU اینتل Core i3-1315U یا Core i5-1355U
پردازنده گرافیکی اینتل Iris Xe
حافظه ۸ یا ۱۶ گیگابایت
ذخیره سازی تا ۱ ترابایت SSD
نمایش دادن ۲۳٫۸ اینچی ۱۶:۹ QHD (2560 x 1440) IPS، ۶۰ هرتز
سمعی دو بلندگوی ۵ واتی B&O
وبکم دوربین ۵ مگاپیکسلی IR با شاتر دستی
پورت های USB ۱x USB 3.2 Type-A، ۱x USB 3.2 Type-C، ۱x HDMI 1.4b (بالا جریان)
شبکه سازی WiFi 6 یا WiFi 6E، بلوتوث ۵٫۲ یا ۵٫۳
قیمت +۷۵۰ دلار

Envy Move از ۹۰۰ دلار (در حال حاضر با قیمت ۷۵۰ دلار به فروش می رسد) برای پردازنده Core i3-1315U، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت SSD و صفحه نمایش ۲۳٫۸ اینچی IPS شروع می شود. پیکربندی پیشرفته ۱۲۱۰ دلار (۱۰۶۰ دلار در فروش) برای Core i5-1355U، ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است. هیچ گزینه GPU مجزایی با Intel Iris Xe در تمام تنظیمات وجود ندارد.

این قیمت‌ها برای AiO جذاب هستند، به ویژه در فروش. طراحی منحصربه‌فرد را در نظر بگیرید، و فکر می‌کنید این یک معامله نسبتاً خوب بود. اما برخی از مصالحه های جدی وجود دارد، به ویژه از نظر عملکرد و نمایش.

یک دسته، یک باتری و یک وزن ۹ پوندی

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

چند ویژگی طراحی قابل حمل Envy Move را برجسته می کند. اول وزن آن است که برای خود AiO 9 پوند است. این یک مزیت بزرگ نیست، زیرا تنها ۲٫۵ پوند سبک تر است AIO 24 HP، دستگاهی رایج تر با همان اندازه صفحه نمایش ۲۳٫۸ اینچی. مطمئناً این یک لپ تاپ نیست، برای این موضوع.

با این حال، Envy Move به اندازه‌ای سبک است که بتوان آن را از جایی به مکان دیگر حمل کرد.

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

در عین حال، Envy Move یک دسته در بالا و یک جیب در پشت برای نگه داشتن کیبورد همراه دارد. صفحه کلید را در جیب قرار دهید، دسته را بگیرید، AiO را از روی میز بردارید، و پاها به سمت وسط جایی که از مسیر خارج شده اند بچرخند.

آن را روی یک سطح صاف قرار دهید و پاها به سمت بیرون بچرخند در حالی که کل محوطه با زاویه راحت تری به عقب متمایل می شود. کیبورد را از جیب بردارید و آماده کار هستید. این یک طراحی کلی هوشمندانه است که حرکت Envy Move را آسان‌تر می‌کند.

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

تصور می‌کنم این طراحی برای کارگران هیبریدی بدون دفتر کار اختصاصی خانگی یا کسانی که انعطاف‌پذیری بیشتری می‌خواهند و لپ‌تاپ صفحه نمایش کافی را ارائه نمی‌کند، جذاب‌تر خواهد بود. HP در مورد کاربردهای مختلف دیگر در خانه صحبت می کند، مانند انتقال کامپیوتر از یک اتاق خانواده به یک اتاق ورزش. در تئوری، این موارد کاربردهای جالبی هستند و Envy Move را به یک پیشنهاد قابل اجرا تبدیل می‌کنند. و در یک تغییر واقعی در رایانه شخصی AiO، Envy Move یک باتری دارد، بنابراین می‌توانید آن را بدون کشیدن آداپتور برق در خانه حمل کنید.

مطمئناً به نظر می رسد که خوب ساخته شده است، که برای یک AiO ضروری است. دور تا دور آن از پلاستیک ساخته شده است اما هنوز به اندازه کافی سفت و سخت به نظر می رسد. سایر AiO ها سبک متمایزتری دارند که با Lenovo Yoga AiO 9i، که کاملاً آینده نگر است، و Apple iMac، که دارای زیبایی شناسی معمولی و ظریف آن شرکت است، مظهر آن است.

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

همانطور که گفته شد، HP کیبوردی را در جیب پشت Envy Move قرار می دهد. صفحه کلید دارای یک پد لمسی است، بنابراین نیازی به حمل ماوس در اطراف ندارید. احساس کردم تایپ کردن کاملاً خوب است، با فاصله کافی کلید برای راحت بودن و سوئیچ هایی که عمیق هستند اما خیلی دقیق نیستند.

عمل پایین آمدن ناگهانی بود و سوئیچ ها ضربه گیر زیادی نداشتند. همچنین، صفحه کلید برای من زاویه کافی ندارد و به مرور زمان آن را خسته کننده دیدم. من تمایل دارم کیبوردهای HP را دوست داشته باشم، بنابراین این کمی ناامیدکننده بود.

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

پد لمسی نیز خوب بود، اگرچه من هرگز علاقه ای به قرار دادن آن در سمت راست صفحه کلید نداشتم. البته، شما محدود به استفاده از ترکیب کیبورد و پد لمسی نیستید. اگر برای شما مهم است، هر تعداد گزینه شخص ثالث می تواند در جیب شما قرار بگیرد. صفحه نمایش Envy Move دارای قابلیت لمسی است که همیشه در AiO مورد استقبال قرار می گیرد.

اتصال برای دسکتاپ محدود است، با یک پورت USB-C و USB-A و یک پورت HDMI فقط در بالادست که به شما امکان می دهد از نمایشگر با رایانه شخصی دیگر استفاده کنید. هیچ جک صوتی خارجی وجود ندارد، به این معنی که شما به بلندگوهای داخلی یا صدای بلوتوث محدود شده‌اید. واضح است که HP نمی‌خواهد اسپیکرها را از برق بکشید و آنها را با خود حمل کنید. اگر پیکربندی مناسب را انتخاب کنید، اتصال بی‌سیم به‌روز است و برخلاف بسیاری از رایانه‌های رومیزی، جک اترنت وجود ندارد.

وب‌کم یک نسخه ۵ مگاپیکسلی است که کیفیت فیلمبرداری عالی را ارائه می‌کند و یک دوربین مادون قرمز باعث می‌شود از طریق تشخیص چهره Hello Windows 11 وارد سیستم شوید.

یک نوار لغزنده فیزیکی برای مسدود کردن وب کم برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد. Envy Move همچنین از فناوری سنجش حضور کاربر HP استفاده می‌کند، به این معنی که AiO را هنگامی که از آنجا دور می‌شوید قفل می‌کند و پس از بازگشت دوباره آن را بیدار می‌کند.

رزولوشن پایین یک مزاحم است

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

تا آنجایی که دسکتاپ ها پیش می روند، AiO ها به نمایشگر عالی متکی هستند. یک AiO که قرار است به تنهایی و بدون مانیتور اضافی مورد استفاده قرار گیرد، حتی بیشتر به کیفیت نمایشگر وابسته است. متاسفانه، Envy Move 23.8 اینچی فقط متوسط ​​است. وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ QHD به اندازه کافی واضح نیست و نسبت تصویر قدیمی ۱۶:۹ دارد. رزولوشن ۱۴۴۰p در یک صفحه نمایش با اندازه لپ تاپ عالی است، اما در صفحه نمایشی به این بزرگی، وقتی به متن روی نمایشگر نگاه می کنم، به راحتی می توانم پیکسل ها را ببینم. به عنوان یک نویسنده، من به کیفیت متن بسیار حساس هستم و بسیاری از مردم ممکن است وضوح صفحه نمایش را خوب بدانند. مطمئناً بهتر از ۱۰۸۰p است.

با توجه به رنگ سنج من، نمایشگر رنگ‌های متوسط ​​را در پوشش ۷۸ درصدی وسعت AdobeRGB و ۱۰۰ درصد sRGB، با دقت رنگ خوب اما نه عالی در DeltaE 1.55 ارائه می‌کند (۱٫۰ یا کمتر عالی در نظر گرفته می‌شود). روشنایی در ۳۱۲ نیت خوب بود، درست بالاتر از آستانه ۳۰۰ نیت ما، و کنتراست ۱۰۰۰:۱ بود، دقیقاً در پایه ما برای نمایش‌های با کیفیت.

به طور کلی، Envy Move صفحه نمایشی دارد که مشکلی ندارد. به هیچ وجه به پنل ۳۲ اینچی ۴K Lenovo Yoga 9i AiO که ۶۴۰ نیت روشنایی، ۹۰% AdobeRGB و نسبت کنتراست ۱۴۱۰:۱ را اندازه‌گیری می‌کند، نیست. البته، آن AiO بسیار گرانتر با ۱۵۰۰ دلار است.

کاربران بهره وری و مصرف کنندگان رسانه متوجه خواهند شد که نمایشگر به اندازه کافی خوب است. با این حال، یک چشم باهوش تر ناامید خواهد شد.

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

صدا توسط یک جفت بلندگوی ۵ واتی تنظیم شده توسط Bang & Olufsen ارائه می شود. آنها حجم زیادی را بدون اعوجاج بیرون می آورند و میانه و بلندی ها واضح هستند. علاوه بر این، یک لمس پایه و برخی از جلوه های فضایی قابل توجه وجود دارد. خوب است که صدای داخلی مناسب است، با توجه به اینکه نمی توانید بلندگوهای خارجی را مانند اکثر دسکتاپ های دیگر وصل کنید.

اگر بیشتر می خواهید، باید بلندگوهای بلوتوث بی سیم را انتخاب کنید. البته در مورد هدفون هم همینطور.

عملکرد را تحت تاثیر قرار نمی دهد، اما می توانید آن را جدا کنید

مارک کوپاک / روندهای دیجیتال

اچ پی تصمیم عجیبی گرفت تا از پردازنده های کم مصرف ۱۵ واتی اینتل Core در Envy Move استفاده کند، به ویژه انتخابی بین شش هسته (دو کارایی، چهار کارآمد)، ۸ رشته Core i3-1315U یا ۱۰ هسته. دو عملکرد و هشت کارآمد)، ۱۲ رشته Core i5-1355U. به نظر می‌رسد شاسی و سیستم خنک‌کننده Envy Move می‌توانست روی تراشه‌های سریع‌تر مانند سری P 28 واتی ساخته شود. Yoga 9i AiO از ۴۵ وات Core i9-13900H استفاده می کند، یک تراشه بسیار سریعتر، حتی اگر اجزای آن در یک پایه کوچکتر بسته بندی شده باشند.

به این ترتیب، عملکرد Envy Move برای یک دسکتاپ ناامید کننده است. با نگاهی به مجموعه معیارهای ما، AiO HP در رده آخر قرار دارد و با اختلافی منصفانه. باز هم، باید تاکید کنم که Envy Move به طور قابل توجهی ارزان‌تر از گروه مقایسه است، اما قیمت پایین نمی‌تواند عملکردی که به اندازه کافی سریع نیست را جبران کند. من مطمئناً مدل Core i3 را که به طور کلی تنها با شش هسته عرضه می شود، توصیه نمی کنم.

اگر از Envy Move برای استفاده‌های معمولی بهره‌وری مانند ایمیل، مرور وب و برنامه‌های آفیس و همچنین مصرف رسانه استفاده می‌کنید، با عملکرد پیکربندی Core i5 مشکلی ندارید. اما اگر نیاز به انجام وظایف سخت، از جمله کارهای خلاقانه دارید، باید پول بیشتری خرج کنید.

Geekbench 6
(تک / چندتایی)
ترمز دستی
(ثانیه)
Cinebench R23
(تک / چندتایی)
HP Envy Move

(Core i5-1355U)

۲,۲۳۳ / ۷,۱۵۰ ۱۸۶ ۱,۶۱۹ / ۵,۶۶۹
Lenovo Yoga AIO 9i
(Core i9-13900H)
۲,۸۴۰ / ۱۳,۴۷۵ ۸۹ ۱,۹۰۹ / ۱۳,۷۴۶
اپل مک مینی

(M2 Pro)

۲,۶۸۴ / ۱۲,۷۶۵ N/A ۱,۶۴۹ / ۱۴,۸۱۲)
اپل آی مک

(M3)

۳,۰۷۵ / ۱۱,۹۹۴ ۱۱۲ ۱۹۰۵ / ۹۷۵۴

در ابتدا متوجه نشدم که Envy Move یک باتری ۸۲ وات ساعتی دارد. مطمئناً آزمایش باتری چیزی نیست که من هرگز نیاز به انجام آن با رایانه شخصی رومیزی داشته باشم، اما بخش بزرگی از چیزی است که Envy Move را خاص می کند. جای تعجب نیست که عمر باتری Envy Move اینطور نبود عالی – به هر حال وقتی در برابر لپ تاپ های مدرن قضاوت می شود.

در تست مرور وب ما حدود پنج ساعت و در تست حلقه ویدیویی ما ۵٫۷۵ ساعت طول کشید. با توجه به صفحه نمایش ۲۷ اینچی آن، جای تعجب نیست، و به اندازه کافی طولانی است که آن را جابجا کنید و چند ساعت قبل از اینکه آن را به آداپتور برق خود برگردانید، در فضایی متفاوت از آن استفاده کنید. آیا عمر باتری به اندازه کافی خوب است؟ فکر می کنم همه چیز به نحوه استفاده شما از Envy Move بستگی دارد. به نظر من، به اندازه کافی خوب است.

یک ایده خوب که به اندازه کافی خوب اجرا شده است

Envy Move به خوبی برای هدف مورد نظر خود طراحی شده است. در مقایسه با سایر AiO ها، مطمئناً جابجایی آسان تر است، که یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد است. آوردن آن به یک کافی‌شاپ ممکن است مضحک باشد، اما من از اینکه می‌توانم به راحتی از اتاق نشیمن به دفتر خانه‌ام با باتری برق حرکت کنم، قدردانی کردم. و قیمت جذابی دارد، به خصوص در زمان فروش.

فقط ای کاش عملکرد و نمایش بهتر بود. طراحی و باتری داخلی برای فروش ایده کافی است، اما عملکرد محدود آن را از عظمت باز می دارد.

توصیه های سردبیران







Envy Move از ۹۰۰ دلار (در حال حاضر با قیمت ۷۵۰ دلار به فروش می رسد) برای پردازنده Core i3-1315U، ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت SSD و صفحه نمایش ۲۳٫۸ اینچی IPS شروع می شود. پیکربندی پیشرفته ۱۲۱۰ دلار (۱۰۶۰ دلار در فروش) برای Core i5-1355U، ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD است. هیچ گزینه GPU مجزایی با Intel Iris Xe در تمام تنظیمات وجود ندارد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/hp-envy-move-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *