بررسی HP Smart Tank 5101: زمانی که گیر کردن کاغذ صدمه می زند

تانک هوشمند HP 5101

MSRP 250.00 دلار

HP Smart Tank 5101 نقاط قوت خود را دارد، اما از مشکلات نرم افزاری و اقدامات کاهش هزینه رنج می برد.

طرفداران

  • هزینه بسیار پایین برای هر صفحه

  • عرضه دو ساله جوهر گنجانده شده است

  • چاپ عکس روی کاغذ معمولی خوب به نظر می رسد

  • اسکنر سریع با کیفیت خوب است

  • تشخیص نوری کاراکتر قابل اعتماد کار می کند

منفی

  • اشکالات جدی اپلیکیشن موبایل در آیفون

  • آیکون های کوچک LCD و دکمه ها گیج کننده هستند

  • خطوط کم رنگ در چاپ های براق

  • گیر کردن کاغذ به سختی پاک می شود

تانک هوشمند HP 5101 یک دستگاه جمع و جور است چاپگر همه کاره که با جوهر کافی برای ماندگاری یک سال یا بیشتر همراه است. این چیز عالی در مورد چاپگرهای مخزن است – آنها نیاز مداوم به سفارش کارتریج های جدید را برطرف می کنند. از آنجایی که Smart Tank 5101 دارای یک اسکنر است، می‌تواند چندین کار را برای دفتر خانه شما انجام دهد، از جمله کپی، اسکن و چاپ.

HP یک برند قابل اعتماد است، اما همه چاپگرها برابر نیستند. شما یک چاپگر آزمایش شده و واقعی می خواهید که برای اجرا خیلی گران نباشد و با همه دستگاه های شما سازگار باشد. و در آزمایش من، تانک هوشمند ۵۱۰۱ در مقایسه با رقبا مشکلات زیادی دارد.

طرح

HP Smart Tank 5101 یک چاپگر جذاب است. Alan Truly / روندهای دیجیتال

Smart Tank 5101 HP یک چاپگر زیبا است. کناره های مایل به سفید و درب خاکستری دارای گوشه های گرد و زیبایی هستند. در سمت چپ پایین، چهار پنجره شفاف سطوح رنگ‌های سیاه، فیروزه‌ای، سرخابی و زرد را نشان می‌دهند. مانند اکثر چاپگرهای مخزن، رنگ از بین نمی رود، اما HP یک نوار رنگی به هر مخزن اضافه می کند که با رنگ داخل آن مطابقت دارد. این یک لمس خوب برای تأیید بصری است که در موارد نادری که اتفاق می افتد، کدام جوهر کم است.

محفظه خروجی در جلو قرار دارد و یک بازوی چرخان هوشمندانه باز می شود تا چاپ های شما را بگیرد. یک سینی کاغذ ۱۰۰ برگ در پشت قرار دارد که عمق چاپگر را افزایش می دهد.

با باز بودن تمام سینی‌ها، تانک هوشمند HP 5101 دارای ردپایی به عرض ۱۷٫۱ اینچ در عمق ۲۲٫۹ اینچ است. تغذیه خودکار اسناد (ADF) وجود ندارد و ارتفاع آن حتی با کاغذ در سینی، ۱۱ اینچ کوتاه است. اگر نیاز به کپی اسناد چند صفحه ای دارید، باید فهرست ما را بررسی کنید بهترین چاپگرهای همه کاره.

صفحه نمایش کمی غیر معمول است. این یک نمایشگر آیکون ۱٫۲ اینچی است که دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. وقتی نمادهایی در چراغ‌های LED و دکمه‌های زیر آن صفحه نمایش وجود دارد، دیدن آیکون‌ها روی LCD خیلی مفید نیست. فقدان اطلاعات در هنگام بروز مشکلات ناامید کننده است.

عملکرد چاپ

تانک هوشمند HP 5101 چاپ رنگی انبوه را ارزان می کند. Alan Truly / روندهای دیجیتال

همانطور که اچ پی ادعا می کند، Smart Tank 5101 کیفیت چاپ عکس به طرز شگفت انگیزی روی کاغذ ساده دارد. اگر رنگی کم هزینه می خواهید این مهم است. حتی اگر جوهر ارزان باشد، هزینه کاغذ عکس براق با اندازه حرف حدود ۲۰ سنت در هر ورق است.

کیفیت واضح و روشنایی که با کاغذ عکس به دست می آورید ارزش هزینه ای را برای بهترین عکس های شما دارد، اما اگر بتوانید آنها را روی کاغذ معمولی چاپ کنید، عکس ها و اسناد روزمره بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود.

جای تعجب نیست که HP Smart Tank 5101 تصاویر روشن و واضح را روی کاغذ عکس چاپ می کند، اگرچه رنگ ها کمی خاموش هستند. نمی تواند با محدوده دینامیکی مطابقت داشته باشد یک چاپگر شش رنگ مانند Epson EcoTank 8500اما اچ پی Smart Tank 5101 را برای رفع نیازهای خانواده ها طراحی کرد.

چاپ بدون حاشیه به خوبی کار می کند، اما اگر دقت کنم می توانم متوجه خطوط کم رنگ در چاپ های براق شوم. این ممکن است به دلیل گیر کردن کاغذ بدی باشد که در چاپ اول تجربه کردم. پاک کردن این گیر کردن کاغذ به تلاش غیرمعمول و قابل توجهی نیاز داشت، از جمله جدا کردن هدهای چاپ و چرخاندن چاپگر روی صورتش برای بیرون کشیدن کاغذ از دریچه پایین. پس از چندین بار اجرای تراز هد چاپ، خطوط ادامه پیدا کردند.

رفع پارازیت در HP Smart Tank 5101 آسان نیست. عکس از Tracey Truly / Digital Trends

چاپ اسناد و برچسب های سیاه و سفید سریع است. HP Smart Tank 5101 را با سرعت ۱۲ صفحه در دقیقه (ppm) برای تک رنگ ارزیابی می کند، اما برای یک سند رنگی متوسط، سرعت آن را به ۵ ppm (12 ثانیه در هر صفحه) کاهش می دهد.

این نسبت از اکثر چاپگرهای مقرون به صرفه کندتر است و قیمت HP در حد پایین تا متوسط ​​است. مثلا، چاپگر ارزان قیمت و مخزن مانند MFC-J1205W برادر میانگین سرعت ۹ ppm برای اسناد رنگی است.

ویژگی های خاص

اسکنر Smart Tank 5101 سریع است و تصاویر را با کیفیت خوب می گیرد. Alan Truly / روندهای دیجیتال

تانک هوشمند HP 5101 یک دستگاه همه کاره است، بنابراین دارای عملکردهای اسکن و کپی است. مدتی طول می کشد تا بفهمیم چگونه کپی کنیم. من بعد از مدتی حافظه عضلانی را برای کنترل‌ها توسعه می‌دهم، اما کنترل پنل چاپگر غیرقابل درک است.

کپی کردن در اکثر موارد به خوبی کار می کند. اسکنر سریع و کیفیت خوبی دارد. هنگام تهیه چندین کپی از یک اصل، می توانید ۱۰ برگ در دقیقه به صورت تک رنگ و ۲ برگ در دقیقه به صورت رنگی خروجی بگیرید.

اکثر اسناد دارای حاشیه هستند و به خوبی اسکن می شوند. وقتی صفحه دست نویسی را امتحان کردم که درست به لبه می رفت، اسکن لبه سمت راست را قطع کرد. دوباره سعی کردم، آن را با دقت تراز کردم، اما طرف دوباره گم شد. مگا تانک PIXMA G4270 Canon به نظر قابل اعتمادتر است، اما در هنگام کپی اسناد با حاشیه های باریک مشکل مشابهی داشت. من فکر می کنم یک اسکنر تمام صفحه باید کل صفحه را کپی کند.

نرم افزار HP شامل گزینه هایی برای اسکن چند عکس و تشخیص نوری کاراکتر است. OCR به خوبی کار می کند، نشان می دهد که برنامه HP Smart از زمانی که آن را بررسی کردم بهبود یافته است HP Envy Inspire 7955e، که از برخی مشکلات نرم افزاری رنج می برد. با این حال، اسکن چند عکس غیر قابل اعتماد به نظر می رسد. در هنگام اسکن، قادر به تشخیص تصاویر جداگانه نیست.

نرم افزار و سازگاری

جوهر به سرعت پر می شود و در هزاران صفحه چاپ شده دوام می آورد. عکس از Tracey Truly / Digital Trends

از آنجایی که Smart Tank 5101 فاقد صفحه نمایش مناسب است، راه اندازی بهتر است با برنامه HP Smart انجام شود. مطمئن شوید که به شبکه ای وارد شده اید که از ۲٫۴ گیگاهرتز پشتیبانی می کند زیرا چاپگر به آن نیاز دارد. قبل از وصل شدن چند بار تلاش کردم، اما خیلی هم شلوغ نبود.

HP شامل چهار بطری کامل جوهر با مخزن هوشمند ۵۱۰۱ است، و من آماده بودم تا چند دقیقه منتظر تخلیه آنها در اتاقک مربوطه باشم. اما در عرض چند ثانیه، هر بطری بزرگ تمام شد. با وجود جریان آزاد جوهر، هیچ ریزشی وجود نداشت. HP بطری ها و مخازن را به خوبی طراحی کرد.

هدهای چاپ باید نصب شوند، که برای چاپگر مخزن یک مرحله سریع، اما غیرعادی است. در مرحله بعد، من تراز کردن هد چاپ را شروع کردم که بسیار ساده بود. HP با چاپ یک برگه که من برای تنظیم خودکار به اسکنر منتقل می کنم، فرآیند را ساده می کند. روی کاغذ، این خوب به نظر می رسد، اما من با خطوط کم رنگ مشکل داشتم.

با چاپگر جوهر افشان، من معمولاً با یک عکس از آیفون خود آزمایش را شروع می کنم. من بلافاصله با مشکل مواجه شدم. برنامه HP Smart اندازه کاغذ مناسب را نشان نداد. هیچ گزینه ای برای انتخاب کاغذ با اندازه حرف وجود نداشت و به طور پیش فرض کاغذ عکس ۳٫۵ در ۵ بود. گزینه های اندازه کاغذ شامل A4 و چند اندازه کاغذ اروپایی دیگر است.

من در کانادا هستم، بنابراین شاید این بخشی از مشکل بود، اما ما از همان کاغذ ایالات متحده استفاده می کنیم. من تعداد زیادی پرینتر HP را بدون اینکه با این مشکل مواجه شوم تست کرده ام. چند مشکل چاپ دیگر مربوط به برنامه HP Smart وجود داشت، اما من این موضوع را تعدیل نمی‌کنم.

پشتیبانی HP راه حلی برای نگرانی اصلی من فراهم کرد. اگر به جای برنامه HP Smart از Apple AirPrint استفاده کنم، اندازه کاغذ درست ظاهر می شود. این گزینه‌های موجود را محدود می‌کند زیرا AirPrint یک درایور عمومی است، در حالی که برنامه HP باید بهترین پشتیبانی را از ویژگی‌های چاپگر خود ارائه دهد. HP از مشکل آگاه است و در حال کار بر روی راه حل است.

همه چیز از رایانه ویندوزی، مک و تلفن اندروید من به طور معمول کار می کرد. با این حال، بخش بزرگی از مردم آیفون دارند، بنابراین این یک مشکل قابل توجه است.

هزینه اولیه در مقابل ارزش بلند مدت

Smart Tank 5101 HP با یک منبع جوهر دو ساله عرضه می شود. Alan Truly / روندهای دیجیتال

HP Smart Tank 5101 برای چاپگر مخزن جوهر افشان ارزان است. با این حال، ممکن است ۲۵۰ دلار در مقایسه با جوهرافشان هایی که حدود ۱۰۰ دلار به فروش می رسند، گران به نظر برسد. با این حال، هزینه به مرور زمان از بین می رود. این به دو دلیل است.

اول، HP شامل چهار بطری کامل جوهر است که ۶۰۰۰ صفحه تک رنگ و ۸۰۰۰ صفحه رنگی را ارائه می دهد. اچ پی تخمین می زند که این کار تا دو سال ادامه خواهد داشت. من با وجود چاپ حجیم افت سطح را ندیدم. دوم، هزینه جوهر فوق العاده پایین است.

در حالی که چاپگرهای مبتنی بر کارتریج دوست دارند اپسون Expression Premium XP-7100 هزینه هر صفحه (cpp) فقط برای جوهر ۱۶ سنت است، Smart Tank 5101 به طور متوسط ​​تنها شش دهم سنت در هر سند رنگی است. هزینه صفحات سیاه و سفید تقریباً نصف آن است.

با توجه به اینکه هنگام استفاده از کاغذ معمولی از کیفیت عکس مناسبی لذت می بردم، تانک هوشمند HP 5101 هزینه های اجرایی بسیار پایینی را برای رنگی و همچنین سیاه و سفید ارائه می دهد.

آیا این چاپگر برای شماست؟

HP Smart Tank 5101 یک چاپگر با پتانسیل زیاد است. متأسفانه، مشکلات نرم افزاری و برخی اقدامات کاهش هزینه، مانند نمایشگر آیکون کوچک، آن را متوقف می کند.

اصلاح عدم تطابق اندازه کاغذ باید ساده باشد. امیدوارم HP این مشکل را به سرعت حل کند. موضوع همسویی می تواند دشوارتر باشد. اگر موضوع فقط اصلاح کالیبراسیون نرم افزار باشد، ممکن است راه حل آسانی باشد. اگر این نتیجه آسیب ناشی از رفع گیر کاغذ باشد، مایه تاسف است زیرا گاهی اوقات گیر کردن اتفاق می افتد.

اگر HP بتواند مشکلات مربوط به رفع نرم افزار را اصلاح کند، من بررسی را مطابق با آن به روز می کنم. در حال حاضر، من برخی از نکات را از امتیاز تانک هوشمند ۵۱۰۱ دریافت می کنم. اگر بتوانید Smart Tank 5101 را با تخفیف پیدا کنید، ممکن است به اندازه کافی خوب باشد، اما در حال حاضر، چاپگرهای یکپارچه بهتر و مقرون به صرفه تری وجود دارند که خرید بهتری خواهند داشت.

توصیه های سردبیران







Smart Tank 5101 HP یک چاپگر زیبا است. کناره های مایل به سفید و درب خاکستری دارای گوشه های گرد و زیبایی هستند. در سمت چپ پایین، چهار پنجره شفاف سطوح رنگ‌های سیاه، فیروزه‌ای، سرخابی و زرد را نشان می‌دهند. مانند اکثر چاپگرهای مخزن، رنگ از بین نمی رود، اما HP یک نوار رنگی به هر مخزن اضافه می کند که با رنگ داخل آن مطابقت دارد. این یک لمس خوب برای تأیید بصری است که در موارد نادری که اتفاق می افتد، کدام جوهر کم است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/computing/hp-smart-tank-5101-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *