بررسی iRobot Roomba Combo j9+: داستان دو روبات

بررسی iRobot Roomba Combo j9+: داستان دو روبات

بررسی iRobot Roomba Combo j9+: داستان دو روبات

MSRP 1,400.00 دلار

“iRobot Roomba Combo j9+ یکی از بهترین جاروبرقی های روباتی برای فرش های مخملی است که به لطف طراحی بازوی موپ تاب دار آن است.”

طرفداران

  • بازوی موپ لیفتینگ بی عیب و نقص عمل می کند

  • طراحی چشمگیر هم برای ربات و هم برای داک

  • بازبینی تصویر مانع، نقشه ها را بهبود می بخشد

  • زباله دان ۶۰ روز زباله را در خود نگه می دارد

  • راه اندازی ساده

منفی

  • پد پاک کن را شستشو یا خشک نمی کند

  • در حین کار با صدای بلند

  • برنامه گوشی هوشمند Lackluster

امروزه ترکیب‌های جاروبرقی و جاروبرقی ربات به یک دوجین دلار تبدیل شده‌اند و هر مدل را فراتر از نام آن‌ها جدا نمی‌کند. محصولات امروزی می‌توانند جاروبرقی و پاک‌کنی کنند، سپس سطل زباله خود را بدون ورودی دستی خالی کنند، و همگی دارای برنامه‌های تلفن همراه هوشمند هستند تا به شخصی‌سازی عملکردشان کمک کنند. با این حال، برند iRobot به دلیل بازوی تمیزکننده منحصربه‌فردش – که هنگام سفر روی فرش، دستشویی را به بالای ربات می‌کشد، متمایز است. این یک پیروزی بزرگ برای iRobot است، زیرا بیشتر ربات‌های برندهای دیگر فقط می‌توانند پدهای موبر خود را چند میلی‌متر بالا بکشند و باعث می‌شوند که روی فرش‌های مخملی کشیده شوند.

این یک انتخاب طراحی درخشان است و اتاقبا Combo j9+ را مانند یک مکمل متقاعد کننده برای هر خانه ای جلوه می دهد. متأسفانه، این درخشندگی در طراحی در سایر قسمت‌های iRobot Roomba Combo j9+ که به ویژگی‌های اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود ندارد. اما اگر مایلید فراتر از چند کاستی نگاه کنید، این ربات ممکن است برای خانه شما مناسب باشد، به خصوص اگر نگران این هستید که دستشویی های کثیف فرش را زیر و رو کنند.

یک طراحی چشمگیر

جان بیتنر / روندهای دیجیتال

اولین چیزی که در مورد iRobot Roomba Combo j9+ متوجه خواهید شد، طراحی شیک آن است. ربات خود دایره ای است، اگرچه بدون هیچ گونه موبر در قسمت پایین، بسیار ساده تر از رقبا به نظر می رسد. در عوض، دستشویی کوچک آن روی یک بازوی چرخشی قرار دارد که به خوبی در بالای دستگاه قرار می گیرد. اگر از قبل نمی دانستید که آنجاست، ممکن است آن را از دست بدهید.

ایستگاه docking iRobot به طور قابل توجهی کوچکتر از موارد ارائه شده توسط شرکت های دیگر مانند Ecovacs است و هنگام قرار دادن آن تطبیق پذیری زیادی به شما می دهد. قسمت اعظم داک مشکی مات است، با اریب ها و بافت های مختلف ظاهری پیچیده به آن می دهد.

همچنین یک بشقاب چوبی زیبا دریافت خواهید کرد که در بالای دستگاه قرار می گیرد و به عنوان میز یا پایه تزئینی عمل می کند. روی آن چند گیاه یا چوب کوچک قرار دهید تا شبیه یک مبلمان مدرن و کاربردی به نظر برسد. در مقایسه با مدل های دیگر در این بازه قیمت، داک iRobot چشمگیر است.

عملیات دست آف

جان بیتنر / روندهای دیجیتال

مانند تمام ربات‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ دلار جاروبرقی دارند، Combo j9+ به‌گونه‌ای طراحی شده است که مستقل باشد. می‌توانید با استفاده از برنامه تلفن هوشمند، برنامه تمیز کردن را برنامه‌ریزی کنید و به‌طور خودکار بدون هیچ ورودی دستی، وظایف خود را انجام می‌دهد. پس از اتمام، به حوض خود برمی گردد تا زباله دان خود را خالی کرده و باتری خود را شارژ کند.

هنگام مسافرت روی فرش، دستشویی خود را به بالای شاسی می‌آورد و اطمینان حاصل می‌کند که هیچ آبی به کف شما نمی‌رسد. سپس، هنگامی که کف‌های سخت را تشخیص داد و آماده تمیز کردن شد، دستشویی را پایین می‌آورد و شروع به تمیز کردن می‌کند. هرگز یک بار نوع کفپوش اشتباه را تشخیص نداد و همیشه عملکرد مناسب را در سراسر خانه من انجام داد.

به عبارت دیگر، دیگر لازم نیست نگران این باشید که Combo j9+ به طور تصادفی فرش های شما را پاک کند.

قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشید، یک سطل زباله که تا ۶۰ روز از زباله ها را پشتیبانی می کند و یک مخزن آبی که ظرف را حدود یک ماه قبل از نیاز به شارژ مجدد خیس می کند، پرتاب کنید، و واضح است که iRobot Combo j9+ را برای هندزفری بودن ساخته است. خلاء هنگامی که نیاز به تعمیر و نگهداری دارید، دسترسی به سطل زباله و مخزن آب آسان است، به لطف طراحی درب چرخان که فضای کافی برای کار در اختیار شما قرار می دهد.

ویژگی جالب دیگر Dirt Detective است. این به Combo j9+ اجازه می‌دهد تا خانه شما را اسکن کند و بفهمد کدام اتاق کثیف‌ترین است تا بتواند ابتدا با آن قسمت مقابله کند. در مجموع، به لطف گزینه روشن کردن پاس های تمیزکننده تکراری (به این معنی که دو بار از قسمت های کثیف خانه شما عبور می کند) و اجزای سطح بالایی مانند برس های لاستیکی دوگانه و جاروبرقی که به راحتی قابل تعویض هستند، کار تحسین برانگیزی را با تمیز کردن و جارو کشیدن انجام داد. .

مبارزه با اصول اولیه

جان بیتنر / روندهای دیجیتال

در حالی که iRobot Roomba Combo j9+ کار تمیز کردن را انجام می دهد و از طراحی مبتکرانه استفاده می کند، در اصول اولیه کوتاهی می کند. به عنوان مثال، دستگاه هنگام کار بسیار پر سر و صدا است، که اگر صبح قبل از کار یا شب هنگام تلاش برای خوابیدن آن را اجرا کنید، ایده آل نیست. مخصوصاً در کف‌های سخت پر سر و صدا است، اگرچه هنوز هنگام سفر روی فرش‌های مخملی، راکت راکت می‌کند.

راه اندازی جاروبرقی در شب ایده خوبی نیست – نه فقط به دلیل صدای بلند، بلکه به این دلیل که ربات در شرایط کم نور به خوبی عمل نمی کند. برای کمک به ناوبری، نور روشنی را به سمتی که می‌خواهد بتاباند، اما آزمایش نشان داد که در مناطق تاریک مبارزه می‌کند و اغلب نیاز به نجات دارد.

در طول روز، کار خوبی برای اجتناب از موانع انجام داد – از جمله جابجایی حیوانات خانگی و خطرات ثابت مانند اسباب‌بازی‌ها و کفش‌ها. پس از هر اجرا، تصاویری از خطراتی را که با آن مواجه شده است به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد انتخاب کنید که آیا این وسایل دائمی هستند که باید از آنها اجتناب کرد یا اشیاء موقتی هستند که قبل از اجرای بعدی حذف می شوند. این ویژگی جالب، که به عنوان بازبینی تصویر مانع شناخته می‌شود، به ایجاد نقشه مطمئن‌تر از خانه من کمک کرد زیرا Combo j9+ چرخه‌های تمیز کردن بیشتری را انجام می‌داد.

زمان تمیز کردن بیشتر از حد انتظار بود، اگرچه با گذشت زمان کوتاه‌تر می‌شد. چند دوش اول بیش از ۴۰ دقیقه طول کشید تا فقط ۱۶۵ فوت مربع تمیز شود. این در نهایت پس از نزدیک به ۱۲ بار به حدود ۳۰ دقیقه کاهش یافت – اگرچه محصولاتی مانند این Ecovacs X2 Omni و Roborock S8 Pro Ultra تمایل دارند سریعتر و بی صداتر کار کنند.

برنامه گوشی هوشمند iRobot آنطور که انتظار دارید همه کاره نیست، فقط با اصول اولیه موجود. این شامل تغییر نوع تمیز کردن (مانند جاروبرقی یا جاروبرقی و تمیز کردن)، تنظیم برنامه تمیز کردن، بررسی سابقه تمیز کردن و سفارشی کردن نقشه‌ها با مناطق محدود و برچسب‌های اتاق است.

خیلی خوب بود که به‌روزرسانی‌های زنده را روی نقشه دریافت می‌کردیم که نشان می‌داد کدام مناطق تمیز شده‌اند و ربات در حال حاضر کجا در خانه است (همانطور که Roomba با سایر محصولات انجام داد). همچنین فرستادن ربات به حوض خود را پس از یک تمیز کردن لغو شده، مشکل‌ساز می‌دانستم، زیرا گاهی اوقات به‌درستی به ورودی‌های من از طریق برنامه پاسخ نمی‌دهد.

ایستگاه اتصال Combo j9+ دارای چند ویژگی است که در برندهای دیگر توسعه داده شده است، مانند قابلیت شستشو و خشک کردن پاک کننده آن. این ممکن است بیهوده به نظر برسد، اما داشتن اسکله ای که پاک کننده آن را تمیز می کند، از ایجاد کپک و بوی نامطبوع جلوگیری می کند. از آنجایی که داک iRobot این ویژگی را ارائه نمی‌دهد، شما می‌توانید موپ خود را زیر نظر داشته باشید و از تمیز ماندن آن اطمینان حاصل کنید.

آیا این یک ربات ۱۴۰۰ دلاری است؟

در پایان روز، برنامه iRobot گوشی هوشمند برای انجام کار کافی است. و در حالی که ربات کمی پر سر و صدا است و در شرایط کم نور بهترین نیست، اما همچنان به خوبی پیشروهای بخش را تمیز می کند. اما آیا این قیمت ۱۴۰۰ دلاری را توجیه می کند؟

پاسخ به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر در خانه‌ای هستید که فرش‌های مخملی دارد و نمی‌خواهید نگران کشیده شدن موکت‌های کثیف روی آن‌ها باشید، بازوی موبر تابدار ممکن است برای فروش شما در iRobot Roomba Combo j9+ کافی باشد. این نیست بهترین جاروبرقی و جاروبرقی ربات در دسترس است، اما این تنها موردی است که عملاً تضمین می‌کند که فرش‌های شما در طول چرخه تمیز کردن و جاروبرقی ترکیبی خشک بمانند.

اگر می توانید آن را در فروش بیابید (iRobot دوست دارد محصولات خود را در تعطیلات خرید تخفیف دهد)، Combo j9+ توصیه محکمی است. قیمت معمولی آن ۱۴۰۰ دلار است – و به اندازه کافی برای توجیه این قیمت انجام نمی دهد. اما با ۱۰۰۰ دلار، رقیب قدرتمندی است.

حتماً با Ecovacs X2 Omni و Roborock S8 Pro Ultra خرید کنید، زیرا هر دو ویژگی‌های مشابهی دارند و در محدوده قیمتی iRobot Roomba Combo j9+ هستند.

توصیه های سردبیران







اولین چیزی که در مورد iRobot Roomba Combo j9+ متوجه خواهید شد، طراحی شیک آن است. ربات خود دایره ای است، اگرچه بدون هیچ گونه موبر در قسمت پایین، بسیار ساده تر از رقبا به نظر می رسد. در عوض، دستشویی کوچک آن روی یک بازوی چرخشی قرار دارد که به خوبی در بالای دستگاه قرار می گیرد. اگر از قبل نمی دانستید که آنجاست، ممکن است آن را از دست بدهید.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home/irobot-roomba-combo-j9-plus-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *