بررسی JBL Authentics 300: Alexa و Google Assistant همزیستی هستند

چندین شرکت در طول سال‌ها از Sonos عکس گرفته‌اند، وقتی صحبت از بلندگوهای صوتی چند اتاقه و تنظیم خودکار با دستیارهای صوتی داخلی می‌شود. این دستگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ بسیار رایج‌تر از گذشته هستند، بنابراین اگر به دنبال جایگزین‌هایی برای Move یا Era هستید، گزینه‌های زیادی وجود دارد. JBL جدیدترین محصولی است که با افزودن های جدید به آن، آن را معرفی کرده است . در حالی که صدا ممکن است استفاده اصلی آن باشد، این دستگاه ها اولین دستگاه هایی هستند که دو دستیار صوتی را به طور همزمان بدون نیاز به جابجایی از یکی به دیگری اجرا می کنند. و روی (۴۵۰ دلار)، شما یک واحد قابل حمل دریافت می کنید که لازم نیست در قفسه پارک شود.

طرح

اکثر بلندگوهای بی سیم JBL در سه دسته قرار می گیرند. آنها یا بوم باکس های ناهموار و جمع و جور و با ظاهری مدرن هستند یا واحدهای مهمانی با نور داخلی. برای این سری جدید Authentics، شرکت طراحی دقیق‌تری را انتخاب کرد: تمام مشکی با قاب طلایی در اطراف جلوپنجره بلندگو. مطمئناً این یک زیبایی شناسی است که به خوبی روی یک قفسه قرار می گیرد، بدون آن از برخی از گزینه های کوچکتر شرکت. هر سه بلندگوی Authentics تقریباً یکسان به نظر می رسند و تفاوت اصلی آن در اندازه است، اگرچه ۳۰۰ دارای دسته چرخان بوم باکس مانندی است که دو تای دیگر ندارند. به این دلیل که این تنها گزینه قابل حمل در محدوده با باتری داخلی است.

JBL ظاهر Authentics را “یکپارچهسازی با سیستمعامل” توصیف می کند، اما من مطمئن نیستم که موافق باشم. مطمئنا، به لطف جلوپنجره Quadrex الهام گرفته از دهه ۷۰ که این شرکت در گذشته از آن استفاده کرده بود، حال و هوای کلاسیکی وجود دارد، اما جزئیات دقیق و کنترل‌های داخلی کاملاً مدرن هستند. در مورد کنترل‌ها، در بالا، دکمه‌های ولوم، تریبل و باس را خواهید دید که با چرخاندن آنها، سطح را روشن می‌کنند. با فشار دادن در مرکز شماره‌گیر صدا، کنترل‌های پخش به شما ارائه می‌شود. همچنین دکمه‌های بلوتوث، پاور و لحظه به همراه یک نوار نوری نازک وجود دارد که وضعیت شارژ را هنگامی که بلندگو وصل است نشان می‌دهد. در اطراف پشت یک سوئیچ بی‌صدا کردن میکروفون، همراه با اترنت، ۳٫۵ میلی‌متر aux، USB-C و پورت‌های پاور وجود دارد.

نرم افزار و امکانات

JBL Authentics 300
عکس بیلی استیل/Engadget

ویژگی‌ها و تنظیمات بلندگوهای Authentics در برنامه JBL One مدیریت می‌شوند. در اینجا، فهرستی از محصولات شرکتی که مالک آن هستید و همچنین وضعیت اتصال آنها، سطح باتری و هر رسانه ای که روی دستگاه پخش می شود، به شما خوش آمد می گویند. پس از انتخاب Authentics 300، JBL شما را به جزئیات می اندازد و سطح باتری بار دیگر در بالا قابل مشاهده است. یک پخش کننده رسانه درست در زیر قرار دارد که با قابلیت همگام سازی Amazon Music، Tidal، Napster، Qobuz، TuneIn، iHeartRadio و Calm Radio کامل شده است تا بتوانید آنها را مستقیماً در این برنامه پخش کنید.

JBL سفارشی سازی محدود EQ را ارائه می دهد. یک نوار لغزنده دستی با گزینه های باس، وسط و تریبل وجود دارد، اما تمام. شما هیچ تنظیمات از پیش تنظیم شده با دقت یا توانایی انجام تنظیمات دقیق تر در امتداد منحنی را پیدا نمی کنید. برای اینکه سریع به آهنگ های خود برسید، JBL قابلیتی به نام Moment را ارائه می دهد. از طریق دکمه قلب روی بلندگو قابل دسترسی است، این به شما امکان می دهد آلبوم یا لیست پخش مورد علاقه خود را از لیست خدمات پخش پشتیبانی شده برنامه ذخیره کنید. همچنین می توانید زمان تنظیم صدا و خاموش شدن خودکار را مشخص کنید.

در نهایت، یک کلمه در مورد پخش موسیقی از طریق Wi-Fi. خط Authentics طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اینجا پشتیبانی می‌کند، از جمله AirPlay، Chromecast، Alexa، Spotify Connect و Tidal Connect، که همگی راحت‌تر از کشیدن انگشت روی منوی بلوتوث و جفت کردن بلندگو در هر بار استفاده از آن هستند. با Wi-Fi، پخش موسیقی در دستگاه‌های Authentics فقط با چند ضربه در داخل برنامه که در حال مرور و انتخاب موسیقی یا پادکست هستید، فاصله دارد. بلندگوها همچنین از صدای چند اتاقه از طریق AirPlay، Alexa و برنامه Google Home پشتیبانی می کنند

دو دستیار، لذت را دو چندان کنید

JBL Authentics 300
عکس بیلی استیل/Engadget

JBL می گوید سری Authentics اولین مجموعه بلندگوهایی است که دو دستیار صوتی را به طور همزمان اجرا می کند. هر یک از این سه واحد می‌توانند از الکسا و دستیار گوگل استفاده کنند، بدون اینکه لازم باشد از قبل یکی یا دیگری را انتخاب کنید. این امر در دسترس بودن را در دستگاه‌های خانگی هوشمند سازگار باز می‌کند و به این معنی است که انتخاب بلندگوی شما توسط دستیار شما محدود نمی‌شود.

بلندگو هرگز در شنیدن دستورات من مشکل نداشت و پرس و جوی یک دستیار را با سوالی برای دستیار دیگر اشتباه نمی گرفت. وقتی از Google Assistant کمک می‌خواهید، یک نور سفید در مرکز بالای مشبک بلندگو نشان داده می‌شود. الکسا را ​​احضار کنید و آن ال ای دی آبی می سوزد تا زمانی که مکالمه شما تمام شود. وقتی میکروفون ها را با سوئیچ پشت ۳۰۰ خاموش می کنید، آن نور قرمز می درخشد و تا زمانی که دوباره آنها را روشن نکنید باقی می ماند. همانطور که در مورد هر بلندگوی هوشمندی وجود دارد، محدودیت های فرمان صوتی به جای هر گونه کمبود بلندگو، موانع عمومی دستیاران است.

کیفیت صدا

Authentics 300 واقعاً با موسیقی ملایم تر و خنک تر مانند جاز، بلوگرس و کانتری آکوستیک می درخشد. صدایی گرم و دعوت کننده با وضوح عالی در آن سبک ها وجود دارد. هنگامی که به هرج و مرج گروه متال و هاردکور، یا حتی لحن‌های سنگین گیتار اما ملایم کریس استپلتون می‌پرید، کوک گوینده بیش از حد بر آواز تأکید می‌کند و فقدان ضربات بیس صدای کلی گل آلود ایجاد می‌کند.

مطمئناً، می‌توانید باس را با کنترل‌های فیزیکی یا EQ موجود در برنامه شماره‌گیری کنید، اما آن نوع رده پایینی که صحنه‌های صوتی را باز می‌کند، اضافه نمی‌شود. این کار تنظیم کلی آلبوم هایی مانند آلبوم Stapleton را بهبود می بخشد بالاتر، اما هنوز هم تاکید بیش از حد روی آواز وجود دارد. شما واقعاً می توانید تأثیر آن را روی The Killer’s بشنوید الماس شورشی همانطور که براندون فلاورز تقریباً به طور کامل فیلم پشتوانه «جنی دوست من بود» را غرق کرد. هیاهو داغ.

با این حال، گاهی اوقات، گوش دادن به Authentics 300 لذت بخش است. مایلز دیویس را بپوشید و اسپیکر در بهترین حالت خود قرار می گیرد. همینطور برای بلوگرس نیکل کریک، آهنگ های دلپذیر کانتری چارلز وسلی گادوین و میکس های کلاسیک کریسمس. با این حال، ناهماهنگی بین سبک ها ناامید کننده است. جالب اینجاست که JBL می‌گوید بلندگوهای Authentics هر بار که آنها را روشن می‌کنید، تنظیم خودکار را ارائه می‌دهند، اما وقتی ۳۰۰ را جابه‌جا کردم، تفاوت چندانی متوجه نشدم.

عمر باتری

JBL Authentics 300
عکس بیلی استیل/Engadget

JBL می گوید Authentics 300 تا هشت ساعت با شارژ دوام می آورد. در عرض دو دقیقه پس از جدا کردن، سطح باتری برنامه JBL One در حین پخش موسیقی از طریق AirPlay 2 با صدای حدود ۳۰ درصد دو درصد کاهش یافته است. ممکن است سطح پایینی به نظر برسد، اما برای “موسیقی کاری” روی این بلندگو خوب است. پس از ۳۰ دقیقه، برنامه ۸۸ درصد را نشان می داد، اما سرعت کارها کاهش یافت و من توانستم با پایان یافتن هشت ساعت، هنوز ۲۴ درصد باقی مانده باشد. در طول آزمایش از طریق بلوتوث، درصدها به روش مشابهی کاهش یافت، اما من مشکلی نداشتم که آن را به هشت ساعت با صدای ۵۰ درصد برسانم (بلوتوث ساکت‌تر از AirPlay با ۳۰ درصد بود).

JBL یک حالت صرفه جویی در باتری ارائه می دهد تا به شما کمک کند زمان بازی را زمانی که خارج از خانه هستید به حداکثر برسانید. به گفته این شرکت، این تنظیم صدا و باس را برای افزایش عمر باتری «بهینه‌سازی» می‌کند. همچنین یک ویژگی خاموش خودکار اختیاری وجود دارد که در ۱۵ دقیقه، ۳۰ دقیقه یا یک ساعت زمانی که به برق وصل نیستید و صدا دیگر پخش نمی شود، فعال می شود.

رقابت

JBL دو گزینه جایگزین برای Authentics 300 در یک محدوده بلندگو ارائه می دهد. Authentics 200 کوچکتر (۳۵۰ دلار) جمع و جورتر است، اما قابل حمل نیست، در حالی که ۵۰۰ بزرگتر (۷۰۰ دلار) یک واحد با وفاداری بالا با پشتیبانی از Dolby Atmos است. هر دو هنوز دو دستیار صوتی را به طور همزمان اجرا می کنند و هر دو بلوتوث و وای فای را به همراه هر چیز دیگری که خط Authentics ارائه می دهد، دارند. به منظور پشتیبانی از این صدای همهجانبه، Authentics 500 درایورهای بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد، با سه توییتر ۲۵ میلی متری، سه میان رده ۲٫۷۵ اینچی و یک ساب ووفر ۶٫۵ اینچی. من مشتاقانه منتظرم تا ببینم آیا اجزای اضافی و ۱۷۰ وات توان خروجی افزوده کیفیت صدا را بهبود می بخشد یا خیر، اما پاسخ فرکانس آن فقط کمی کمتر از ۳۰۰ است (۴۰ هرتز در مقابل ۴۵ هرتز).

اگر به دنبال چیز قابل حملی هستید که بتواند در خانه نیز کارایی مضاعف داشته باشد، یک گزینه محکم است آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را به راحتی جابه‌جا کرد، اما از بلوتوث و وای‌فای همراه با صدای بهبود یافته و عمر باتری بهتر در مقایسه با نسخه ۱٫۰ پشتیبانی می‌کند. بلندی صدای خیره کننده و طراحی بادوام نیز وجود دارد. علاوه بر این، قیمت آن با Authentics 300 برابر با ۴۴۹ دلار است. برای چیزی ثابت تر و غوطه ورتر، می توانید آن را دریافت کنید بدون پرداخت بیشتر همکار من Nathan Ingraham در طول بررسی خود به کیفیت صدای عالی این دستگاه اشاره کرد، اما در مورد صدای فضایی با عملکرد ناسازگار مواجه شد. همچنین هیچ پشتیبانی گوگل اسیستنت در این مدل وجود ندارد.

بسته شدن

زمانی که من سعی می کنم به یک حکم نهایی در مورد ، می بینم که در دایره می دوم. برای هر چیزی که در مورد گوینده دوست دارم، بلافاصله چیزی وجود دارد که من آن را دوست ندارم. این شرکت مطمئناً سزاوار تقدیر است زیرا اولین کسی بود که همزمان دو دستیار را اداره کرد و فهمید که چگونه این کار را بدون سردرگمی و سردرد انجام دهد. با این حال، کیفیت صدای ناسازگار یک مشکل بزرگ است، به خصوص در یک بلندگوی ۴۵۰ دلاری. و در حالی که این دستگاه عمر باتری بهتری نسبت به آنچه که تبلیغ می شود ارائه می دهد، اندازه بزرگتر آن قابلیت حمل را به یک مشکل تبدیل می کند. بنابراین مگر اینکه شما کاملا نیاز برای جابه‌جایی یکپارچه بین الکسا و دستیار گوگل، گزینه‌هایی با صدای بهتر وجود دارد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/jbl-authentics-300-review-alexa-and-google-assistant-coexisting-190036434.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/jbl-authentics-300-review-alexa-and-google-assistant-coexisting-190036434.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *