بررسی Llamasoft: The Jeff Minter Story – بازی‌های کلاسیک، اکنون با زمینه جذاب

در جدیدترین مورد از تیم سازنده The Making of Karateka، یک نابغه واقعی یک موزه تعاملی برای اعصار مختلف دریافت می کند.

صفحه سیاه یک نقطه سفید در مرکز خود دارد. انتظار این است که ما با چیزی مانند Pong روبرو هستیم: چیزی ساده، مستقیم، فوری و تا آنجا که به بازی ها مربوط می شود، قدیمی.

اما سپس نقطه حرکت می‌کند و در پی آن فوران‌های نور دریافت می‌کنیم. بلوک‌های رنگی بیرون می‌زنند و از صورتی به بنفش به فیروزه‌ای حرکت می‌کنند. نور اشکال ایجاد می کند، اما این اشکال چیست؟ فوران ستاره ها، سحابی ها، فوران های آتشفشانی. به نظر می رسد که صفحه نمایش عمل را منعکس می کند، آن را دو برابر می کند، بنابراین ما تعداد زیادی خرچنگ با دو انبر بلند شده به آسمان، تعداد زیادی پری دریایی با دو باله، تعداد زیادی لکه های رورشاخ دریافت می کنیم. شاید همین باشد. شما به این نورهای رقصنده، این موج های رنگی، که همه ناشی از یک نقطه سفید است، نگاه می کنید و آنچه را که می خواهید ببینید.

این Psychedelia است، محصول سال ۱۹۸۴٫ این اولین نمونه از نور مصنوعی طراح جف مینتر بود که با الهام از رنگ‌ها و شکل‌هایی که وقتی در اتاقش دراز می‌کشید و به آهنگ «فلوید» گوش می‌داد، می‌دید. من همیشه می‌دانستم که مینتر سبک‌های مصنوعی می‌سازد، زیرا بازی‌های بعدی‌اش، مانند زرافه فضایی، اغلب درون آن‌ها قرار می‌گیرد. اما وقتی با Psychedelia در اواسط راه Llamasoft: The Jeff Minter Story آشنا شدم، باید به روشی جدید از آنها قدردانی کنم.


بررسی Llamasoft: The Jeff Minter Story – بازی‌های کلاسیک، اکنون با زمینه جذابLlamasoft: The Jeff Minter Story | تریلر راه اندازی


در اینجا تریلر Llamasoft: The Jeff Minter Story را مشاهده می کنید

این تغییر، از بازی‌های آرکیدی که او قبل از این انجام داده بود، به چیزی مانند Psychedlia؟ خوب، برای شروع، “Shift” کلمه اشتباهی است. Leap هم این کار را نمی کند. مثل دوربری است. او یک کار را انجام می داد و حالا اینجا ناگهان دارد کار دیگری می کند. توصیف نتیجه نهایی بدون درجه خاصی از انحصار متقابل غیرممکن است. روان‌گردانی احساس بی‌سابقه‌ای دارد، اما پس از آن به گذشته نگاه می‌کنید و یک حس ناگهانی شناسایی نیز وجود دارد. اوه، البته او این کار را کرد.

جف مینتر داستان عاشقانه دیجیتالی عالی بازی را با توجه به رفتار Gold Master می بیند. این سری که هنوز به طرز هیجان انگیزی جدید است، آخرین برداشت Digital Eclipse در زمینه حفظ بازی است. شما فقط بازی‌ها را دریافت نمی‌کنید، بلکه داستان پشت آن‌ها را دریافت می‌کنید، که در میان جدول‌های زمانی تعاملی که شامل عکس‌ها، تکه‌هایی از شهادت و طرح‌های طراحی، در کنار نسخه‌های قابل پخش خوشمزه از کلاسیک‌ها در مراحل مختلف توسعه است، آشکار می‌شود. این یک موزه، یا معبدی برای بازی‌ها است، و بهترین راه برای دیدن یک بازی قدیمی در کنار چیزی است که به ندرت به دست می‌آورید: زمینه.


عکسی از جف مینتر در جوانی با عینک آفتابی و ریش.  زرد شدن عکس نشان دهنده دهه 70 یا اوایل دهه 80 است.  از Llamasoft: The Jeff Minter Story


جف مینتر جامپر پوشیده و با دوربین در Llamasoft: The Jeff Minter Story صحبت می کند.

لاما سافت: داستان جف مینتر کلیپ های ویدیویی از مستند آینده Heart of Neon، ساخته پل دوچرتی گرفته شده است. | اعتبار تصویر: Digital Eclipse/Llamasoft

و زمینه از یک جلد به جلد دیگر تغییر می کند. جدیدترین مجموعه Gold Master به کاراته کا، پیشرو شاهزاده ایرانی می پردازد. داستان کاراته‌کا به‌گونه‌ای آشکار شد که، اکنون متوجه شدم، بینشی از خالق آن فراهم کرد. جردن مچنر در درخشش خود روشمند بود و عاشق جزئیات و جابجایی های کوچک و دقیق از یک چیز به چیز دیگر بود. این داستان بازی موفقیت آمیز او بود، و همچنین داستان مردی بود که تکه تکه های کارش را نجات داد، که زندگی نامه نویس خودش بود، بایگانی خودش.

Minter بسیار متفاوت است. در اینجا، شما داستانی را از طریق بازی به بازی به بازی دریافت می کنید، همه به روشی اساسی متفاوت، همه پر از رنگ و انرژی و حس بسیار بریتانیایی از طنز پوچ. من اکنون می بینم که بازی های مینتر دارای مضامین مشترکی هستند، اما همچنین با جهش های تخیلی عجیب و غریب به جلو حرکت می کنند. این من را تا حدودی به یاد تأثیری می‌اندازد که از خواندن یک مجموعه داستانی فیلیپ کی دیک می‌گیرید. می بینید که استاد به یک موضوع باز می گردد، اما متغیرها را تغییر می دهد تا هر بار چیزی متمایز شود.


صفحه‌ای از بازی دیوانه‌وار Llamatron 2112 با پیکسل‌هایی که در هر جهت در حال بارش هستند، از Llamasoft: The Jeff Minter Story.


صفحه‌ای از جدول زمانی از Llamasoft: The Jeff Minter Story.  این یک کلیپ ویدیویی به نام Llamasoft's Later Years را نشان می دهد.

Llamasoft: The Jeff Minter Story. | اعتبار تصویر: Digital Eclipse/Llamasoft

هنگامی که ما در مورد بازی های آرکید صحبت می کنیم، پاداش آنی است. این یک مجموعه فوق‌العاده سخاوتمندانه است، و در حالی که در سال ۱۹۹۴ در مورد Tempest 2000 همه چیز را به هم می‌زند (مطمئن است. سپس برای Gridrunner Remastered، یک بلستر فضایی باشکوه ساخته شده در سال گذشته، به همه چیزهایی که شما را از بین می‌برد، منحرف می‌شود). ارتباط با میراث ۸۰s و ۹۰s Llamasoft اینجاست. بارهای شترهای جهش یافته، بسیاری از Gridrunner – آن بازی مانند یک تجلی به نظر می رسد. می‌توانید حس مکاشفه را برای Minter احساس کنید – و یک گنجاندن بسیار خوش‌آمد Llamatron: 2112، که مطمئناً بیشترین بازی من در این دسته خواهد بود.

من این را می گویم، اما در واقع، ستاره های اینجا برای من بازی های Minter بوده اند که قبلاً هرگز بازی نکرده بودم یا – زمزمه کنید – هرگز واقعاً در مورد آنها نشنیده بودم. روانگردان چیزی است که اکنون در تلاشم تا خودم را از آن دور کنم. این تنها مصنوعی نور در اینجا نیست، اما مورد علاقه من است. من در چند روز اخیر به این بازی افتاده ام و از بیرون آمدن امتناع می کنم. حتی ممکن است خودم The Floyd را بپوشم.


یک تبلیغ Llamasoft از سال 1983 از Llamasoft: The Jeff Minter Story که تعداد زیادی بازی دوست داشتنی Llamasoft را نشان می دهد.
Llamasoft: The Jeff Minter Story. | اعتبار تصویر: Digital Eclipse/Llamasoft

سپس منطقه لیزر وجود دارد. ۱۹۸۳٫ من شخصاً نسخه Vic-20 را دوست دارم. این یک بلستر است که در آن یک برجک را به اطراف حرکت می‌دهید در حالی که بیگانگان جمع می‌شوند و پراکنده می‌شوند، اما این Minter است، بنابراین شما دو برجک را حرکت می‌دهید، یکی بالا و پایین، دیگری چپ و راست. این وحشی است. من آن را می پرستم. من در مورد آن نمی دانستم، و با این حال می توانست دیروز منتشر شود. تازه است! همینطور دنباله‌ای Hellgate که در آن – البته – اکنون چهار برجک را جابه‌جا می‌کنید. ۱۹۸۴، آن یکی.

همه بازی ها به زیبایی، با راهنمای کنترل، بارهای اطلاعات اضافی و بارگذاری سریع ارائه شده اند. اما این فقط یک مجموعه بازی نیست. این واقعا یک داستان است، داستان مردی درخشان که بازی های درخشانی ساخته است. به شما می گوید که او از کجا آمده است: تادلی، شهری که به ساخت جاروها معروف است و همچنین محل استقرار مرکز تحقیقات تسلیحات اتمی بود، جایی که پدر مینتر در آن کار می کرد. مینتر توضیح می‌دهد: «در شهر ما هرگز کاملاً ساکت نبود، حتی در تاریکی شب. AWRE همیشه صدای صنعتی پس‌زمینه‌ای را منتشر می‌کرد و می‌توانستید شب در رختخواب دراز بکشید و به صدای تیک زنگ هشدارهای بحرانی که از راکتورها محافظت می‌کنند گوش دهید. من همیشه می دانستم که تخیل مینتر توسط بازی هایی مانند Robotron و Tempest شکل گرفته است. اما در مورد این چطور؟

و در حالی که هیچ یک از بازی‌های اخیر Llamasoft را دریافت نمی‌کنید، این مجموعه با یک قطعه ویدیویی دوست‌داشتنی درباره Minter و شریک و توسعه‌دهنده او Ivan “Giles” Zorzin به پایان می‌رسد. همچنین با اعتراف بسیاری از مردم به این موضوع خاتمه می‌یابد که نکته درخشان، وحشتناک و شگفت‌انگیز در مورد Llamasoft این است که بازی‌های آنها همچنان بهتر و بهتر و بهتر می‌شوند، Space Giraffe! پولی بیوس! Akka-Arrh! همه این‌ها باعث می‌شود فکر کنم، اگر زمانی به آن دست پیدا کنیم، Llamasoft 2: The Rest of the Jeff Minter Story غیرقابل فراموشی خواهد بود.

نسخه ای از Llamasoft: The Jeff Minter Story برای بررسی توسط Digital Eclipse ارائه شد.


منبع: https://www.eurogamer.net/llamasoft-the-jeff-minter-story-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *