بررسی “Monarch: Legacy of Monsters”: نمایش گودزیلا که (بیشتر) مشکل خسته کننده انسان را برطرف می کند

رایج ترین شکایت از فیلم های MonsterVerse Legendary – که شامل گودزیلا، کنگ: جزیره جمجمهو گودزیلا در مقابل کنگ – این است که شخصیت‌های انسانی آن‌ها هرگز با هیولاهای اصلی‌شان برابری نمی‌کنند. چه کسی می خواهد گروهی از دانشمندان توسعه نیافته را تماشا کند در حالی که ما می توانیم یک مبارزه میمون غول پیکر با خزنده اتمی?

با در نظر گرفتن این مشکلات، اپل تی وی پلاس تا حدودی گیج کننده است Monarch: Legacy of Monsters، اولین حمله MonsterVerse به تلویزیون لایو اکشن، تقریباً به طور انحصاری بر روی انسان متمرکز است. با این حال، این قمار (بیشتر) نتیجه می دهد و دنیای MonsterVerse را از دریچه یک ماجراجویی خانوادگی تبدیل به درام جهانی می کند.

چگونه می کند Monarch: Legacy of Monsters متناسب با MonsterVerse؟

کرت راسل در “Monarch: Legacy of Monsters”.
اعتبار: Apple TV+

Monarch: Legacy of Monsters دربرگیرنده نسل‌ها و جدول‌های زمانی است، زیرا شکل‌گیری Monarch، یک سازمان مخفی که هیولاها یا تایتان‌ها مانند گودزیلا و کینگ کنگ را مطالعه می‌کند را مستند می‌کند.

در جدول زمانی نمایش در دهه ۱۹۵۰، ما با ستوان لی شاو (وایت راسل) آشنا می شویم که به سرپرستی دکتر کیکو میرا (ماری یاماموتو) و دکتر بیل راندا (اندرس هولم) در حین انجام تحقیقات هیولا متهم شده است. چند دهه بعد، پس از ورود گودزیلا در سال ۲۰۱۴ به سانفرانسیسکو، خواهر و برادرهای کیت (آنا ساوای) و کنتارو (رن واتابه) و دوستشان می (کیرسی کلمونز) شروع به کشف نقش مرموز پدرشان هیروشی (تاکهیرو هیرا) کردند. پادشاه جستجوی آنها آنها را به لی سالخورده (کورت راسل) هدایت می کند که آگاهی از Monarch هدفی را بر پشت او قرار می دهد – و پشت هر کسی که با او تلاقی می کند.

اگر از طرفداران MonsterVerse هستید، پادشاه سهم مناسبی از تخم مرغ عید پاک برای شما دارد. بیلی نسخه جوان‌تر از شخصیت جان گودمن است کنگ: جزیره جمجمهو بیش از چند مورد اشاره ای به دکتر Serizawa اثر Ken Watanabe از فیلم ها وجود دارد. با این حال، اگر با این فیلم ها آشنا نیستید، یا بیشتر از تماشاگران معمولی مثل من هستید، پادشاه به اندازه کافی در دسترس است که ضرر نخواهید کرد. این به ما کمک می‌کند که تولد Monarch را از پایه تماشا کنیم، که ما را در موقعیت کنونی قرار می‌دهد تا ببینیم سازمان به چه شکلی درآمده است. آشتی دادن این دو نسخه متفاوت از Monarch، از تیم سه نفره دهه ۵۰ تا آژانس گسترده قرن بیست و یکم، به یکی از معماهای محرک نمایش تبدیل می شود. چگونه Monarch از نقطه A به نقطه B رسید؟

Monarch: Legacy of Monsters با شخصیت های انسانی اش در کار قرار می دهد.

وایات راسل، ماری یاماموتو و آندرس هولم در «Monarch: Legacy of Monsters».
اعتبار: Apple TV+

پیوند اصلی ما بین این نقاط، لی شاو است که توسط تیم پدر و پسر کرت و وایت راسل به شیوه ای لذت بخش زنده شده است. هر دو جذابیت سرکشی را در سرتاسر خود می‌تابانند، اما با بخش‌های تلخ‌تر تکامل لی تعادل برقرار می‌کنند. برای وایت راسل در نقش لی جوان، این بدان معناست که او را با خواسته‌های خودخواهانه و مخرب دولت ایالات متحده برای برنامه Monarch محاسبه می‌کند. کرت راسل به‌عنوان لی مسن‌تر، حس از دست دادن خود را در طول دهه‌ها، همراه با انرژی شلتر توپ که باعث ماجراجویی بسیار سرگرم‌کننده می‌شود، تجسم می‌دهد.

در حالی که لی به عنوان پادشاهبافت همبند، قلب سریال با زنانی مانند کیت و کیکو نهفته است. در اوایل قسمت اول سریال، کیت متوجه می‌شود که هیروشی که اکنون مرده بود، یک خانواده مخفی در توکیو داشت، از جمله برادر ناتنی‌اش کنتارو. در حالی که این دو در کنار غم و اندوه خود در مرگ هیروشی تلاش می کنند تا این مکاشفه را پردازش کنند، کیت همچنین از نزدیک شدن با گودزیلا در سانفرانسیسکو به PTSD نیز فکر می کند.

پادشاه این فلاش‌بک‌های سانفرانسیسکو را با فیلم‌های ترسناک هیولا ارائه می‌کند و حس کوچکی وحشتناکی را در مواجهه با موجودی عظیم ایجاد می‌کند که نمی‌توانید آن را درک کنید. جای تعجب نیست که کیت با صدای آلارم مته گودزیلا یا احساس محبوس شدن وحشت می کند. با این حال، زمانی که او و کنتارو عمیق‌تر به گذشته پدرشان می‌روند، می‌بینیم که او شروع به رشد به گذشته می‌کند و درک جدیدی از تایتان‌ها ایجاد می‌کند، تکامل شخصیت. پادشاه در طول اجرای خود به خوبی اذیت می شود. (از ۱۰ قسمت، هشت قسمت برای نمایش در اختیار منتقدان قرار گرفت.)

کیرسی کلمونز، آنا ساوای و رن واتابه در «Monarch: Legacy of Monsters».
اعتبار: Apple TV+

کیکو شخصیتی به همین ترتیب متقاعد کننده است، با شگفتی و دلسوزی اش برای تایتان هایی که به دنبال آن است در تضاد با وحشیگری بی رحمانه دولت ایالات متحده است. مبارزات او بسیار فراتر از شکار هیولاها در بیابان است و به اتاق‌های هیئت مدیره که Monarch به دنبال بودجه می‌گردد می‌رسد. او به‌عنوان یک زن، در حوزه‌ای که مردسالار است، خارجی است. و به عنوان یک ژاپنی که برای ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم کار می کند، هر روز با نژادپرستی روبرو می شود. تماشای او در حال حرکت در این پیش داوری ها از هر حمله هیولایی وحشتناک تر است. اما از جنبه مثبت تر، دیدن او که مخالفانش را در جای خود قرار می دهد و با لی و بیلی پیوند می زند، لذت بخش است. شیمی یاماموتو، هولم و وایات راسل به عنوان یک گروه واقعا صحنه های دهه ۵۰ را پاپ می کند، به همین دلیل است که مایه شرمساری است که پادشاه گاهی اوقات اپیزودهای کامل را به طور کلی قبل از آن جدول زمانی صرف می کند.

پادشاه سعی می‌کند به همه شخصیت‌هایش عمق بیشتری بدهد، اما در برخی زمینه‌ها کاملاً موفق نمی‌شود. درام رابطه بین می و کنتارو به همراه یک داستان پس زمینه برای می که بیشتر از پنهان کاری اجباری سزاوار ظاهر شدن است. کارکنان فعلی Monarch، از جمله عوامل عملیاتی تیم (جو تیپت) و دووال (الیزا لاسوفسکی) به طور مشابه توسعه نیافته‌اند و صحنه‌هایی را ایجاد می‌کنند که در آن قهرمانان ما را در زمان حال تعقیب می‌کنند.

بله، تایتان ها در Monarch: Legacy of Monsters هنوز هم دیدنی هستند

Mother Longlegs تنها یکی از بسیاری از هیولاهایی است که در «Monarch: Legacy of Monsters» خواهید دید.
اعتبار: Apple TV+

هر بار متشکرم پادشاه تهدید می کند که راه خود را از دست می دهد، مهاجمان سنگین خود را بیرون می آورد: هیولاها. ماجراجویی‌های جهانی این نمایش به ما فرصتی می‌دهد تا با انواع تایتان‌های جدید در مکان‌های مختلف، از موجودی اژدهای بالدار در جنگل‌های بارانی فیلیپین گرفته تا جانوری در حال گور در زباله‌های یخ‌زده آلاسکا، آشنا شویم. حتی در صفحه نمایش کوچک، جلوه های بصری که این هیولاها را زنده می کند بسیار چشمگیر است.

و البته، بدون خود گودزیلا نمی توانید یک نمایش MonsterVerse داشته باشید. کایجو غول پیکر و غرش نمادین او شگفتی هایی هستند که در اینجا باید دید، به خصوص در صحنه ای که ارتباط او را با عصر اتمی. پادشاه همچنین از حضور گودزیلا برای برخی جزئیات دقیق ساخت جهان، مانند اشاره به تمرینات حمله گودزیلا و صنعت پررونق سلاح های ضد هیولا، بهره می برد.

غنای پادشاهجهان – و هیولاهای باشکوه و باشکوه آن – نمایش را حتی زمانی که درگیر امور انسانی اغلب بدحجابی MonsterVerse می شود، جذاب نگه می دارد. اما حتی در آن زمان، پادشاه غالباً در جایی که فیلم‌ها شکست خورده‌اند، موفق می‌شود، به لطف شخصیت‌هایی مانند کیت، کیکو و لی. Monarch: Legacy of Monsters این فقط یک نمایش قوی نیست – همچنین شروعی عالی برای متعادل کردن درام انسانی با هیولاها است.

Monarch: Legacy of Monsters اولین نمایش در ۱۷ نوامبر در Apple TV+، با یک قسمت جدید هر جمعه.

موضوعات
جریان


منبع: https://mashable.com/article/monarch-legacy-of-monsters-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *