بررسی OnePlus 12: یک پرچمدار بی معنی با قیمت عالی

شاید عجیب باشد که ببینیم یک دستگاه جدید به زمانی کمتر از یک دهه پیش باز می گردد. اما تکنولوژی به سرعت و با سرعت حرکت می کند ، به نظر می رسد شخصی یک تلفن برای دوران قبل از هوش مصنوعی ساخته است. به جای ویرایشگرهای جادویی و یک سری یادگیری ماشینی، آخرین پرچمدار فوق العاده ساده است. دارای صفحه نمایش زیبا، ساختار محکم، دوربین های قابل اعتماد، عملکرد عالی و حتی عمر باتری بهتر است. بنابراین در حالی که به شما در خلاصه کردن یک جلسه یا بازسازی مجدد یک عکس کمکی نمی کند، OP12 تمام اصول اولیه را با دقت پوشش می دهد. و با قیمت اولیه ۸۰۰ دلار (۲۰۰ دلار کمتر از S24+ با تجهیزات مشابه)، قیمت بسیار خوبی نیز دارد.

طراحی و نمایش: یک شبح قدیمی با مشخصات مدرن

به نظر می رسد شکل وان پلاس ۱۲ از گوشی های قدیمی الهام گرفته شده است دارای لبه های مخروطی و گوشه های گرد. این باعث می شود گوشی در دست گرفتن بسیار راحت باشد، نقطه ضعف آن این است که در اطراف صفحه نمایش در جایی که منحنی می شود کمی اعوجاج وجود دارد. خوشبختانه، پنل ۶٫۸ اینچی OnePlus 3168 x 1440 آنقدر خوب به نظر می رسد که ممکن است متوجه آن نشوید. حداکثر روشنایی اسمی آن ۱۶۰۰ نیت است که می تواند در شرایط خاص (مانند نور مستقیم خورشید) تا ۴۵۰۰ نیت هم برسد، بنابراین هرگز کسل کننده یا شسته به نظر نمی رسد. صفحه نمایش همچنین از رفرش متغیر ۱۲۰ هرتز در کنار تکنیک جدید ۲۶۱۰ هرتز PWM (مدولاسیون عرض پالس) پشتیبانی می کند تا از سوسو زدن صفحه در هنگام تنظیم روی روشنایی بسیار کم (زیر ۷۰ نیت) جلوگیری کند.

در اطراف پشت یک ماژول دوربین بزرگ و تا حدودی نامناسب وجود دارد که با یک صفحه شیشه ای گوریلا گلس Victus 2 با روکش مات دوست داشتنی احاطه شده است. بافت آن نسبت به شیشه مات معمولی شما بیشتر است اما به اندازه پشتی ماسه سنگی قدیمی این شرکت خراشدار نیست و آنقدر احساس خوبی دارد که برای پوشاندن آن با یک قاب مشکل دارم. OP12 همچنین دارای رتبه IP65 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است که به خوبی آنچه از گوشی های رقیب سامسونگ و گوگل دریافت می کنید نیست. با این حال، این بالاترین امتیازی است که تا به حال در OnePlus وجود دارد و هنوز هم برای کنترل مواردی مانند باران و پاشیدن آب کافی است. و بر خلاف اکثر گوشی‌های این روزها، OnePlus دارای یک IR blaster است تا بتوانید به راحتی تنظیمات تلویزیون یا نوار صوتی خود را بدون نیاز به کنترل از راه دور اختصاصی تنظیم کنید.

عملکرد: فوق العاده سریع

بررسی OnePlus 12: یک پرچمدار بی معنی با قیمت عالی
عکس سام رادرفورد/Engadget

در حالی که OP12 ممکن است طراحی نوستالژیکی داشته باشد، عملکرد آن به خوبی گوشی های اندرویدی است. این گوشی دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. علیرغم برخی معیارهای غیرقابل تحمل (که سایر رسانه ها نیز با آن مواجه شده اند)، گوشی فوق العاده روان به نظر می رسد. چرخش بین برنامه‌ها در حالی که بازی‌ها لود می‌شوند و بدون هیچ اشاره‌ای به لکنت بازی می‌شوند، بسیار روان است. برای کمک به اطمینان از اینکه برنامه‌های پرکاربرد همیشه آماده هستند، OnePlus دارای یک ویژگی بهینه‌سازی حافظه است که می‌تواند تا ۶ برنامه را تا ۷۲ ساعت در پس‌زمینه معلق نگه دارد، بنابراین نیازی به بارگیری مجدد بازی مورد علاقه‌تان ندارید.

دوربین ها: ماژول حجیم Hasselblad ارائه می دهد

لنز سه گانه OP12 به خوبی در برابر لنز OP12 مقاومت می کند با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی. در طول روز، عکس‌ها روشن و زنده بودند و من از تعادل رنگ سفید خنثی‌تر OnePlus در مقایسه با رنگ‌های گرمتر سامسونگ قدردانی می‌کنم. در شب، در حالی که تصاویر فقط یک لمس نرم‌تر و تیره‌تر از عکس‌های مقایسه‌ای بودند که من با استفاده از آن گرفتم ، آنها خیلی عقب نبودند. در نهایت، با استفاده از دوربین تله فوتو ۳ برابر، موفق شدم عکسی بسیار واضح از یک سنجاب بگیرم، علیرغم تلاش‌هایش برای دور زدن. فقط مطمئن شوید که گزینه اضافه کردن واترمارک Hasselblad به عکس های خود را در اولین باری که برنامه دوربین را راه اندازی می کنید غیرفعال کنید.

عمر باتری و شارژ: بهترین تا کنون

OnePlus 12 دارای یک پروتکل شارژ اختصاصی است که دو برابر سریعتر از آن چیزی است که از بسیاری از گوشی های پرچمدار دیگر دریافت می کنید.
عکس سام رادرفورد/Engadget

یکی از بهترین ویژگی های OnePlus 12 عمر باتری و سرعت شارژ آن است. در تست خلاصه ویدیوی محلی ما، سلول ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی تلفن ۲۶ ساعت و ۴۰ دقیقه دوام آورد که طولانی ترین زمانی است که در هر گوشی دیده ایم. این بیش از دو ساعت بیشتر از آن است (۲۴:۲۹) و بیش از شش ساعت بهبود نسبت به سال گذشته (۱۹:۴۵).

فناوری شارژ اختصاصی OnePlus همچنین سرعت شارژ بی سیم و سیمی فوق العاده ای را ارائه می دهد. با استفاده از کابل و آجر برق موجود، باتری گوشی از ۱۰ به ۵۵ درصد در ۱۰ دقیقه رسید. متناوبا، وقتی روی پد بی سیم شرکت قرار می گیرد (که به طور جداگانه برای ) OP12 از ۱۰ به ۳۷ درصد باتری در ۱۰ دقیقه رسید. برای قرار دادن این موضوع، زمانی که آزمایش مشابهی را با S24U انجام دادم، با استفاده از شارژر سامسونگ و کابل سازگار، تنها توانست در ۱۰ دقیقه باتری را از ۱۰ به ۳۰ درصد برساند. متأسفانه، این سرعت‌ها را فقط با لوازم جانبی شخص اول OnePlus دریافت خواهید کرد، بنابراین اگر از شارژرهای استاندارد USB-PD یا Qi استفاده می‌کنید، کارها کندتر می‌شوند.

بسته شدن

در نور مناسب، نسخه زمردی OnePlus 12 کاملاً خیره کننده است.
عکس سام رادرفورد/Engadget

در مقایسه با سایر گوشی‌های معروفی که برای بهبود قابلیت‌های خود به هوش مصنوعی روی می‌آورند، OnePlus 12 دستگاهی بدون پیچیدگی است که سخت‌افزار خوب را با ساختاری مستحکم ترکیب می‌کند. این صفحه نمایش بزرگ و منقبض با عملکرد عالی و عمر باتری بی نظیر دارد. و در حالی که وان پلاس قصد دارد ویژگی های هوش مصنوعی را از طریق آن اضافه کند ، ۱۲ برای ارائه یک بسته قانع کننده به آنها نیاز ندارد. و با قیمت اولیه ۸۰۰ دلار، ۲۰۰ دلار ارزان تر از گلکسی S24+ معادل است و قبل از اینکه فکر کنید که با خرید و فروش هر گوشی، صرف نظر از سن و شرایط، ۱۰۰ دلار دیگر را از دست می دهد. در دنیایی که تلفن‌های هوشمند پیچیده‌تر می‌شوند، OnePlus 12 جایگزین ساده‌ای است که همه مهم‌ترین چیزها را به راحتی انجام می‌دهد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/oneplus-12-review-a-no-nonsense-flagship-for-a-great-price-180050960.html?src=rss ظاهر شد.


منبع: https://www.engadget.com/oneplus-12-review-a-no-nonsense-flagship-for-a-great-price-180050960.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *