بررسی OnePlus 12R Genshin Impact Edition: قدرت درجه یک پرچمدار با تعداد زیادی فن اضافی

Genshin Impact یکی از محبوب ترین بازی های جهان و شاید صادرات اصلی بازی های ویدیویی چین، اما حتی با دانستن این موضوع که متوجه شدم هموطن داخلی OnePlus یک محصول ویژه ساخته است، شگفت زده شدم. ۶۹۹ پوند Genshin Impact Edition از آنها (۶۴۹ پوند) گوشی هوشمند ۱۲R. نه تنها این، این گوشی مبتنی بر یک شخصیت واحد از بازی است – Keqing با موهای بنفش – که فکر می کنم باید پس از کمی تحقیق به عنوان چهره این برند انتخاب شده باشد.

لباس مستقر در شنژن پیشنهاد فرستادن یک واحد را برای بازبینی داد، و من فکر کردم که ممکن است راه جالبی برای بررسی هر دو یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های عرضه‌شده با چیپ‌ست پرچم‌دار Snapdragon 8 Gen 2 در سال گذشته باشد – و ببینید یکی از غیرمعمول‌ترین تای-این‌های بازی که تا به حال دیده‌ام واقعاً چه چیزی را از نظر عملکرد، طراحی و موارد اضافی برای طرفداران فراهم می‌کند.

طرح


بررسی OnePlus 12R Genshin Impact Edition: قدرت درجه یک پرچمدار با تعداد زیادی فن اضافی
این یک تلفن به خوبی ساخته شده است، با یک واحد دوربین براق و شاسی مات بیشتر به رنگ بنفش روشن.

OnePlus 12R Genshin Impact Edition ظاهر جسورانه‌ای دارد و از گوشی‌هایی که قبلاً در رده خود در مدل Vanilla 12R به‌نظر می‌رسید، ظاهری کاملاً ممتاز داشت و آن را کمی چشم‌نوازتر می‌کرد. رنگ بنفش “الکترو بنفش” به خوبی نور را جذب می کند، به خصوص با ظاهر نگین دار آرایه دوربین عقب، و ظاهر بنفش تا قاب فلزی اطراف دستگاه نیز گسترش می یابد.

مطمئناً این تلفن لغزنده برای در دست گرفتن است، بنابراین ممکن است بخواهید از یک قاب استفاده کنید – اگرچه طراحی شفاف مطمئناً تنها انتخاب صحیح در اینجا است، با توجه به کارهایی که برای شکل دادن به ظاهری کاملاً منحصر به فرد انجام شده است. این گوشی همچنین دارای IP64 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است که داشتن آن خوب است اما با گوشی‌های پرچم‌دار که این روزها دارای رتبه IP68 هستند قابل رقابت نیست.

علاوه بر خود گوشی، یک قاب کامل از لوازم جانبی مضمون را نیز دریافت می‌کنید – برچسب، پین، قاب، شارژر، کابل USB، ابزار حذف سیم‌کارت، حتی یک پس‌زمینه مینیاتوری، پایه کاراکتر و پایه تلفن به اندازه چیبی برای عکس‌برداری اگر از طرفداران آثار هنری عالی Genshin Impact و به خصوص پرتره Keqing در پشت قاب هستید، اگر فضای لازم برای نمایش همه آن را دارید، ارزش افزوده خوبی دارد.


نسخه اضافی oneplus 12r genshin edition
مطمئناً در اینجا چیزهای اضافی زیادی دریافت خواهید کرد.

نمایش دادن

در حالی که طراحی بیرونی آن به شدت نسبت به OnePlus 12R وانیلی تغییر کرده است، صفحه نمایش در این نسخه Genshin Impact یکسان باقی مانده است. این بدان معناست که صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی ۱۲۶۴×۲۷۸۰ LTPO4 AMOLED که می تواند نرخ به روز رسانی آن را از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد و تجربه بازی پاسخگو را بدون هدر رفتن عمر باتری مانند مدل های اولیه ۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز ارائه دهد. نرخ پاسخ لمسی نیز به طرز چشمگیری در ۱۰۰۰ هرتز بالا است، که باید مزایایی در پاسخگویی به همراه داشته باشد – و در واقع من شکایتی ندارم.

صفحه نمایش نیز بسیار روشن است و با پشتیبانی از Dolby Vision دارای حداکثر روشنایی HDR 4500 نیت است. کافی است بگوییم که صفحه‌نمایش یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این دستگاه است که به راحتی می‌تواند نور خورشید را در فضای باز غلبه کند یا نکات برجسته‌ای را در محتوای HDR ارائه دهد.

در زیر صفحه نمایش یک حسگر اثرانگشت اپتیکال وجود دارد که در تجربه من به سرعت کار می‌کرد، اگرچه ورود به سیستم چهره نیز به لطف دوربین سلفی سوراخ‌دار ارائه می‌شود و این اغلب سریع‌تر بود.

دوربین


کیف oneplus 12r genshin edition
این قاب، چسبندگی بسیار مورد نیاز را به ۱۲R اضافه می کند – اگرچه ظاهر ظاهری در اینجا ممکن است به سلیقه همه نباشد.

OnePlus 12R با همان سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX890 با پرچمدار سال گذشته OnePlus 11 عرضه می شود، اما این توسط یک لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی عابر پیاده و یک حالت ماکرو دو مگاپیکسلی تا حد زیادی بی فایده پشتیبانی می شود که فقط برای محاسبه اعداد وجود دارد. . . در جلو، یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض وجود دارد.

عملکرد دوربین اصلی قوی است و نتایج قابل مقایسه ای را با گوشی های هوشمند آیفون، پیکسل و گلکسی چند سال پیش ارائه می دهد، اما وان پلاس در سال ۲۰۲۴ از بهترین های رقبا چند قدم عقب تر است. تثبیت کننده تصویر اپتیکال و باینینگ از حسگر بزرگ سونی امکان گرفتن عکس های ۱۲٫۶ مگاپیکسلی کاملاً دقیق، به خصوص در نور خوب، و تنظیم رنگ و محدوده دینامیکی برای من بسیار خوب است. همچنین گزینه ای برای عکس های کامل ۵۰ مگاپیکسلی، عکس های RAW HDR و ویدیو تا ۴K 60 هرتز نیز وجود دارد.

رابط دوربین در اینجا برای کاربران پیکسل کاملاً آشنا خواهد بود، با چند گزینه اضافی برای روتوش چهره و اعمال فیلترها، اما ابزارهای هوش مصنوعی کمتری نسبت به پرچمداران اخیر گوگل.

نمی‌توانم بگویم که OnePlus 12R یک گوشی دوربین فوق‌العاده است، اما نقطه ضعفی هم نیست و با توجه به قیمت، عملکرد آن معقول به نظر می‌رسد.

عملکرد و نرم افزار

OnePlus 12R یکی از چندین گوشی است که اخیراً با Snapdragon 8 Gen 2 آزمایش کرده‌ایم، یک چیپست درجه یک پرچمدار که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد اما در تعداد کمی از گوشی‌هایی وجود دارد که تاریخ عرضه آن‌ها (غربی) به سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است. این چیپست با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی پشتیبانی می شود، بنابراین حداقل گوشی مجهزتری نسبت به OnePlus 12R با مشخصات پایه ۸ گیگابایتی/۱۲۸ گیگابایتی که در مناطق دیگر فروخته می شود، خواهید داشت.

عملکرد در اینجا تا حد زیادی به حالت عملکردی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، با ۱۲R Genshin Impact Edition که امتیازات تک هسته‌ای ~ ۱۰۰۰ به طور منظم و ~ ۲۰۰۰ در حالت عملکرد بالا را ثبت می‌کند. اگر حالت قهرمانی در لانچر بازی گوشی فعال باشد، یا بتوان آن را به صورت دستی در تنظیمات تغییر داد، این حالت عملکرد بالا به طور خودکار فعال می شود و همانطور که انتظار دارید باعث کاهش عمر باتری و خروجی حرارتی بالاتر می شود.

با حداکثر توان، ۱۲R با سایر تلفن‌هایی که از همان چیپست استفاده می‌کنند سازگار است، تنها عملکرد قابل توجهی از Honor Magic V2 RSR در GeekBench 6 و Sony Xperia 5 V در PCMark Work 3.0 دارد.

معیار OnePlus 12R Sony Xperia 5 V Honor Magic V2 RSR
Geekbench 6 Single Core ۲۰۱۹ ۲۰۶۹ ۲۰۳۰
Geekbench 6 Multi Core ۵۴۳۸ ۵۵۸۵ ۴۹۲۸
۳DMark Wild Life Extreme ۳۶۹۴ ۳۷۲۵ ۳۷۴۸
PCMark Work 3.0 ۱۴۰۷۵ ۱۲۴۶۶ ۱۴۰۸۹

اسکرین شات هایی از oneplus 12r از جمله دسکتاپ پیش فرض آن، برخی نکات عجیب در راه اندازی و در مورد این گوشی
سمت چپ – صفحه اصلی پیش فرض دارای مضمون مناسب و به اندازه کافی زیبا است. میانه – مشکلات راه‌اندازی مختلف باعث شد که من هشت ساعت منتظر انتقال داده‌ها از تلفن Android قبلی خود از طریق Wi-Fi باشم – در حالی که تلفن‌های Pixel به شما امکان می‌دهند از کابل USB-C استفاده کنید – و نمی‌توانم Google Pay را به دستگاه اضافه کنم. درست – برخی از آمارهای جامد.

فراتر از اوج عملکرد غیرقابل توجه آن، مهم است که در مورد چگونگی تغییر عملکرد در طول زمان صحبت کنیم، به ویژه هنگامی که دستگاه در یک جلسه پخش طولانی گرم می شود. این را می توان با تست استرس ۲۰ دقیقه ای ۳DMark Wild Life Extreme شبیه سازی کرد، که اوج امتیاز ۱۳K را گزارش کرد که در دقیقه ۱۴ آزمایش به ۸٫۵K کاهش یافت و تا پایان آن باقی ماند. حالت عملکرد بالا فقط این امتیازات را حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ امتیاز بهبود می بخشد، که نشان می دهد ما بیشتر با محدودیت های حرارتی روبرو هستیم تا محدودیت های قدرت در نظر گرفته شده برای افزایش عمر باتری.

رابط OxygenOS 14 که بر روی Android 14 ساخته شده است، با چند برنامه از پیش نصب شده آزاردهنده و چند ویژگی واقعاً مفید مانند راه‌انداز حالت بازی، نسبتاً به یک تجربه سهام نزدیک است. این Genshin Impact Edition سراسر تم بنفش است، با طراحی فیزیکی و لوازم جانبی ارائه شده مطابقت دارد، و البته شما آزاد هستید که یک تم تمیزتر تنظیم کنید و/یا در صورت تمایل از یک لانچر جایگزین استفاده کنید.

از نظر لانچر بازی، این شامل پیشنهادهایی از بازی‌های قابل دانلود برای امتحان، لیستی تا حدی مشکوک از همه بازی‌های نصب شده روی تلفن (که برای من شامل موارد برجسته مانند سرویس تحویل غذا Just Eat و برنامه بلیط Trenitalia بود) و موارد فوق‌الذکر می‌شود. حالت قهرمانی این گزینه دوم جالب است، زیرا آلارم ها و اعلان ها را خاموش می کند و همچنین عملکرد، نرخ تازه سازی و نرخ لمس را تا حداکثر خود افزایش می دهد تا اطمینان حاصل شود که در نقطه حساس بازی مورد علاقه خود دچار وقفه نمی شوید.


اسکرین شات های oneplus 12r که ویژگی های لانچر بازی را نشان می دهد
لانچر بازی دارای ویژگی‌های غنی است و در بیشتر مواقع واقعاً مفید است – و در حالی که ویژگی جمع‌آوری خودکار بازی آن معقول است، گاهی اوقات از ریل خارج می‌شود و به شما پیشنهاد می‌کند یک دور سریع از «Trenitalia» یا «Monzo» را بازی کنید.

قلب من Digital Foundry همچنین با گنجاندن یک بازخوانی نرخ فریم زنده با آمار استفاده از CPU و GPU در پوشش بازی گرم شد، اگرچه OnePlus در صورتی که می‌خواهد تجربه DF کامل را داشته باشد باید یک حاشیه FCAT اختیاری داشته باشد. شما حتی می توانید تنظیمات GPU مانند VRS درگیر، تنظیم MSAA، AF و Mipmap LOD Bias را تنظیم کنید – کافی است بگوییم که من به Alex Battaglia در مورد این احتمالات هیجان انگیز هشدار داده ام!

سایر ویژگی‌ها عبارتند از ضبط صفحه، پنجره‌های شناور برای برنامه‌های ارتباطی مانند Discord، تغییر صدا، «Hyper HDR»، تنظیم خودکار وضوح بازی بر اساس باتری و حرارت، فیلترهای رنگی برای PUBG Mobile، راه‌اندازی سریع برای «بازی‌هایی که اغلب انجام می‌دهید». ارتعاشات ۴ بعدی برای “تقویت تجربه بازی شما” و بسیاری موارد دیگر. برخی از این موارد زشت است، اما ای کاش تعداد کمی از این ویژگی ها را در پیکسل ۶ که روزانه رانندگی می کنم، داشتم.


روکش بازی oneplus 12r
از گوشه سمت چپ بالا به پایین بکشید تا همپوشانی بازی را دریافت کنید – با جابجایی برای بسیاری از ویژگی‌های آن و نمودار زمان فریم زنده (!). تنظیمات GPU حتی به شما این امکان را می‌دهد تا تغییراتی را ایجاد کنید که یادآور موارد ممکن در کنترل پنل‌های کارت گرافیک دسکتاپ باشد.

عمر باتری

OnePlus 12R با باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه می شود که برای دو روز استفاده نسبتاً کامل کافی است، با آجر برقی بنفش رنگ و کابل USB-C منطبق. شارژ سریع تا ۱۰۰ وات (!) پشتیبانی می‌شود که طبق گزارش‌ها می‌تواند تنها در ۲۶ دقیقه گوشی را از حالت خالی شارژ کند. شارژ بی سیم گنجانده نشده است، که من را آزار نداد، اما ممکن است برای برخی مشکل ساز باشد.


جعبه Oneplus 12r genshin edition
این یک بسته بندی خوب است که بسیار فراتر از آن چیزی است که از یک جعبه تلفن هوشمند استاندارد انتظار دارید – اگرچه این به معنای ضایعات بیشتر (عمدتاً مقوا) نیز است.

نتیجه

OnePlus 12R Genshin Impact گوشی جالبی است که بدون شک برای طرفداران این بازی محبوب جذاب خواهد بود – بیش از همه موارد Keqing با توجه به اینکه طرح رنگ آن نشان دهنده طراحی گوشی است و شباهت آن بر روی قاب گوشی و بسیاری از لوازم جانبی دیگر ارائه شده است. . با توجه به اینکه همه اینها در مقایسه با OnePlus 12R پیش‌فرض ۶۴۹ پوندی، قیمت نسبتاً متوسطی ۵۰ پوندی دارند، می‌توانم بگویم که ارزش منصفانه‌ای برای چیزی است که دریافت می‌کنید.

خود OnePlus 12R نیز مانند یک احساس است معقول سرمایه گذاری در مقایسه با دیگر گوشی های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که اخیراً به آنها نگاه کرده ایم، به ویژه Sony Xperia 5 V. این رقیب در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ ظاهر شد، اما ۷۹۹ پوند باقی می ماند برای مدلی که نصف رم و نیمی از حافظه داخلی دارد. مسلماً ۵ V دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است، از جمله طراحی فشرده‌تر، اسلات کارت Micro SD و جک هدفون، اما OnePlus 12R به طور کلی بسته بهتری به نظر می‌رسد. در ۶۴۹ پوند.


استیکرهای oneplus 12r genshin edition
این برچسب ها و پین ها بسیار زیبا هستند.

در حقیقت، هیچ کمبودی در گوشی‌هایی با چیپست مشابه یا سریع‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ وجود ندارد، اما OnePlus 12R با توجه به اینکه یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌ها برای سطح قدرتی است که ارائه می‌کند، مطمئناً گزینه‌ای جذاب است.

علیرغم این قیمت تهاجمی، عملکرد و دوربین آن رقابتی است، با آنچه که من به عنوان ویژگی های بازی واقعا مفید، طراحی صنعتی بسیار قوی و صفحه نمایش درخشان طبقه بندی می کنم. اگر این ترکیب جذاب به نظر می رسد، OnePlus 12R ارزش بررسی را دارد – با Genshin Impact Edition که انتخاب رنگ اضافی خوبی را با برخی لوازم جانبی سرگرم کننده با قیمتی جزئی نشان می دهد.


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-oneplus-12r-genshin-impact-edition-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *