بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5: تاشو برای خرید در سال ۲۰۲۳

بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5: تاشو برای خرید در سال ۲۰۲۳

Samsung Galaxy Z Flip 5

MSRP 1000.00 دلار

گلکسی زد فلیپ ۵ همه چیزهایی را که در مورد فلیپ ۴ کار می کرد را حفظ می کند، سپس آن را با صفحه نمایش بزرگتر و لولای زیباتر ترکیب می کند.

طرفداران

  • هنگامی که بسته می شود، شکاف دیگری وجود ندارد

  • فوق العاده خوش ساخت

  • لولا احساس برجسته ای می کند

  • صفحه نمایش پوششی بسیار مفیدتر

  • عملکرد فوق العاده

  • دوربین های خوب و قابل اعتماد

  • ۵ سال به روز رسانی

منفی

  • چین هنوز وجود دارد

  • عمر باتری متوسط

  • صفحه روی جلد نیاز به تغییرات زیادی دارد

Samsung Galaxy Z Flip 5 باید یک گوشی تاشو عالی باشد. چرا؟ پیشنهاد سامسونگ بسیار ساده است. همه چیزهایی را که برای Flip سال گذشته به خوبی کار می کرد حفظ کرد، صفحه نمایش جلد را بسیار کاربردی تر کرد، یک پردازنده جدید اضافه کرد و یک لولا ایجاد کرد که به Flip 5 اجازه می دهد در هنگام بسته شدن کاملاً صاف تا شود. و بله، قیمت دقیقاً یکسان است.

بنابراین، آیا Z Flip 5 کامل است؟ این است واقعا نزدیک، اما نه کاملا این بهترین گلکسی زد فلیپ سامسونگ است که تا به حال ساخته است و احتمالاً گوشی تاشوی است که اکثر مردم باید بخرند. این همچنین تلفنی است که من از استفاده از آن کاملاً لذت بردم – حتی اگر چند چیز در مورد آن در طول مسیر کمی خسته کننده باشد.

درباره بررسی Samsung Galaxy Z Flip 5 ما

این بررسی از Samsung Galaxy Z Flip 5 برای اولین بار در ۳ آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد، پس از اینکه من (جو مارینگ) به مدت یک هفته در ایالات متحده از تلفن همراه وصل به شبکه ۵G T-Mobile استفاده کردم. در ۱۲ آگوست به‌روزرسانی شد تا گلکسی Z Flip 5 به طور گسترده برای خرید در دسترس باشد.

اندی باکسال، نویسنده ارشد Digital Trends، سپس در پایان اکتبر ۲۰۲۳، پس از استفاده از تلفن به مدت ۱۰ روز در بریتانیا، دوباره از Galaxy Z Flip 5 بازدید کرد تا ببیند چگونه گوشی تغییر کرده است و آیا ما هنوز گوشی را پیشنهاد می کنیم. می توانید نظرات او را در بخش اختصاصی به طور مستقیم در زیر بیابید. برای نگاهی دقیق تر به روند بررسی ما، به راهنمای ما در این زمینه مراجعه کنید چگونه گوشی ها را تست می کنیم.

بازدید مجدد از Galaxy Z Flip 5 در اکتبر ۲۰۲۳

اندی باکسال / روندهای دیجیتال

من گلکسی زد فلیپ ۵ را نسبت به گلکسی زد فولد ۵ خرید زیرا احساس کردم امسال دلایل بیشتری برای انجام این کار از نظر پیشرفت و نوآوری تکنولوژیکی وجود دارد. صفحه نمایش پوششی بزرگتر و مفیدتر دلیل اصلی بود، و من اصلاً از آن ناامید نشدم – اما همچنین آن را متحول کننده ندیدم. این برای برخی از برنامه ها بسیار مفید است، اما نه برای همه، با وجود اینکه راهی برای آن وجود دارد از هر برنامه ای روی آن استفاده کنید. برای برنامه های پیام رسانی و ناوبری عالی است، اما من هرگز YouTube را در آن تماشا نمی کنم.

شاید بزرگترین سورپرایز (که نباید غافلگیر کننده می بود) همین است لذت زندگی با چنین تلفن جمع و جور از نو. خیلی راحت است که آن را تا کنید و در جیب خود بگذارید و دیگر هرگز متوجه آن نشوید تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنید. من اغلب متوجه می شوم که باید بررسی کنم که آیا وجود دارد، زیرا به طور طبیعی آن را مانند هر گوشی هوشمند دیگری با صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی “احساس” نمی کنم. این مزیت بزرگ Z Flip 5 است و برای دریافت آن نیازی به کاهش عملکرد صفحه نمایش یا دستگاه ندارید.

Galaxy Z Flip 5 در رنگ Mint (سمت چپ) و Galaxy Z Flip 5 در رنگ آبی منحصر به فرد سامسونگ اندی باکسال / روندهای دیجیتال

اما باید عمر باتری را به خطر بیندازید. گوشی من دارای One UI 5.1.1 است و با استفاده متوسط ​​(تقریباً سه ساعت استفاده از صفحه نمایش در روز)، به علاوه کمی بازی، باتری تا اواخر عصر به حدود ۲۵ درصد کاهش می یابد. نمی‌تواند دو روز استفاده را قبل از نیاز به شارژ کردن مدیریت کند مگر اینکه از آن استفاده کنید بسیار به آرامی برای من شخصاً مسئله مهمی نیست، اما به این معنی است که گوشی از این نظر از گوشی‌های غیر تاشو با اندازه و قیمت مشابه عقب است. در مورد دوربین هم پیداش کردم عملکرد بهتری نسبت به گلکسی زد فلیپ ۴ داردو من عکس‌هایی را که می‌گیرد دوست دارم، با این حال، فاقد زوم اپتیکال است، که رایج‌تر می‌شود، و دلم برای آن تنگ شده است.

کیفیت ساخت عالی است، به علاوه لولا پس از چندین ماه بی صدا و صاف می ماند. من یکی از رنگ های انحصاری سامسونگ را انتخاب کرد – آبی مات – که با درج غیرمنتظره متن قانونی در پشت، من را ناامید کرد و سپس به یک ضربه ناخوشایند نیز ادامه داد. من فقط خرید یکی از رنگ‌های استاندارد را توصیه می‌کنم که در پشت آن متن قانونی وجود ندارد. روکش براق بهتر از خط و خش نیز جلوگیری می کند. با این حال، من همچنان خوشحالم که Z Flip 5 را به Z Fold 5 ترجیح دادم، بیشتر به دلیل آسان بودن زندگی با آن از منظر عملکرد و راحتی. این یک گوشی ۸/۱۰ از من است، حتی چند ماه از عمرش می گذرد.

بررسی اصلی ما از Galaxy Z Flip 5 در زیر ادامه دارد.

Samsung Galaxy Z Flip 5: طراحی و لولا

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

بله، صفحه نمایش پوششی در گلکسی زد فلیپ ۵ مشکل بزرگی است، اما به روز رسانی مهم دیگری وجود دارد که کاملاً واضح نیست – و آن لولای جدید سامسونگ است. سامسونگ آن را “فلکس لولا” می نامد و در مقایسه با لولاهای Z Flips قبلی، Flip 5 می تواند در صورت بسته شدن تاشو کاملاً صاف تا شود، بنابراین شکاف ناخوشایندی دیگر وجود ندارد. نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیرتر است، بلکه باعث می شود Flip 5 در هنگام بسته کمی نازک تر از Flip 4 باشد – از ۱۷٫۱ میلی متر در ضخامت آن به ۱۵٫۱ میلی متر می رسد.

اگر چه شکاف در گلکسی زد فلیپ ۴ هرگز شخصاً من را آزار نداد، حذف Flip 5 هنوز هم دیدن آن عالی است. این باعث می‌شود گوشی کمی کامل‌تر به نظر برسد، و در حالی که تفاوت ۲ میلی‌متری در ضخامت زیاد به نظر نمی‌رسد، Z Flip را بیشتر از همیشه احساس می‌کند. همچنین از جمع شدن گرد و غبار و پرز در زیر دو بخش تا شده به راحتی جلوگیری می کند.

چیز دیگری در مورد لولای Galaxy Z Flip 5 وجود دارد که در مقایسه با نسل های قبلی کمی شل تر به نظر می رسد. سامسونگ در وب سایت خود به همین میزان اعتراف کرده است! اما این را چیز بدی نگیرید. Z Flip 4 همیشه کمی سفت برای باز شدن احساس می‌کرد، حتی پس از هفته‌ها استفاده. Galaxy Z Flip 5 احساس می کند بسیار از روز اول نرم تر، و حتی بدون شکاف، باز و بسته کردن گوشی بسیار آسان است. و بهترین بخش این است که حرکت نرم‌تر باعث نمی‌شود که لولا استحکام کمتری داشته باشد. (شما هنوز هم می توانید لولا را در هر زاویه ای نگه دارید.)

همچنین لازم به ذکر است که لولا Z Flip 5 به طور قابل توجهی بهتر از لولای موجود در آن طراحی شده است. موتورولا ریزر پلاس. تلفن تاشوی موتورولا هنگام باز شدن صدای بیشتری تولید می کند و اگر هنگام بسته شدن دو نیمه را به آرامی به هم بمالید، می توانید حرکت آنها را روی هم حس کنید و بشنوید. گلکسی زد فلیپ ۵ چنین ویژگی‌های عجیبی را از خود نشان نمی‌دهد، و در حالی که باید دید پس از ماه‌ها استفاده منظم هر کدام از این دو گوشی چگونه دوام می‌آورند، اگر گوشی سامسونگ با اطمینان بیشتری در آزمون زمان مقاومت کند، تعجب نمی‌کنم.

چیزهای کوچک زیادی وجود دارند که در Z Flip 5 احساس بهتری دارند.

این اجماع به بقیه طراحی Galaxy Z Flip 5 نیز خلاصه می شود. از Razr Plus، چیزهای کوچک زیادی وجود دارند که در Z Flip 5 احساس بهتری می‌کنند. دکمه‌های پاور و صدا محکم هستند و وقتی آنها را فشار می‌دهید تکان نمی‌خورند. موتور ویبره (در حالی که باورنکردنی نیست) حس بهتری دارد و صدای ناخوشایندی تولید نمی کند. صدای بلندگوها بلندتر و پرتر می شود. رتبه IPX8در حالی که برای محافظت در برابر گرد و غبار مفید نیست، به Z Flip 5 اجازه می دهد تا در برابر پاشش آب و غوطه ور شدن نیز به خوبی مقاومت کند. Samsung Galaxy S23 Ultra یا آیفون ۱۵ پرو.

همه اینها به خودی خود چیزهای کوچکی هستند، اما وقتی همه آنها را اضافه می کنید – همراه با لولای برجسته جدید سامسونگ – باعث می شود که Galaxy Z Flip 5 خوش ساخت ترین تلفن تاشوی باشد که من تا به امروز استفاده کرده ام.

Samsung Galaxy Z Flip 5: صفحه نمایش پوششی

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

خوب خوب – اکنون ما می توانیم در مورد صفحه نمایش پوششی Z Flip 5 صحبت کنیم. داستان کوتاه این است که این یک ارتقاء بسیار بزرگ است و می تواند تقریباً هر کاری را که دوست دارید انجام دهد. داستان طولانی تر… خوب، کمی پیچیده تر است. از نظر مشخصات، صفحه نمایش پوششی Z Flip 5 یک پنل Super AMOLED است و اندازه آن ۳٫۴ اینچ است. رزولوشن آن ۷۲۰ در ۷۴۸ است و دارای نرخ رفرش ۶۰ هرتز است و با گوریلا گلس ویکتوس ۲ پوشانده شده است.

در سطح فنی، در مقایسه با رزولوشن ۱۰۵۶ در ۱۰۶۶ و نرخ رفرش ۱۴۴ هرتز صفحه نمایش پوششی Razr Plus کم رنگ است. Z Flip 5 هنوز به اندازه کافی واضح به نظر می رسد و من آنقدر که فکر می کردم متوجه نرخ تجدید ۶۰ هرتز نمی شوم. نمی‌توانم بگویم که از کیفیت صفحه‌نمایش ناراضی بوده‌ام (بسیار رنگارنگ و جذاب است فوق العاده روشن)، اما سامسونگ مطمئناً می توانست در اینجا کارهای بیشتری انجام دهد. جدای از مسائل فنی، اصل گفتگو در نرم افزار صفحه نمایش کاور Z Flip 5 نهفته است.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

صفحه روی جلد Galaxy Z Flip 5 با صفحه ساعت شما شروع می شود. شش دسته چهره برای انتخاب وجود دارد، از جمله برجسته، گالری، آموزنده، گرافیکی، ساده و رنگ. چندین سبک برای هر دسته وجود دارد و هر کدام را می توان به دلخواه شما سفارشی کرد. من از یکی از سبک‌های اطلاعاتی استفاده کرده‌ام که نمادهای زمان، آب‌وهوا، تاریخ، باتری و اعلان‌ها را به یکباره به من نشان می‌دهد – فوق‌العاده است.

از آنجا، چند راه اصلی برای تعامل با صفحه پوشش دارید:

  • انگشت خود را به پایین بکشید برای باز کردن تنظیمات سریع خود
  • بالا کشیدن برای دسترسی به کارت های پرداخت خود در Samsung Pay.
  • انگشت خود را به سمت راست بکشید برای مشاهده تمام اعلان های خود
  • به چپ بکشید برای چرخش در میان ویجت های خود
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگر این به نظر شبیه نحوه تعامل شما با ساعت گلکسی سامسونگ است، این عمد است. سامسونگ می خواست که صفحه نمایش کاور Flip 5 از نحوه استفاده شما از ساعت های هوشمند آن تقلید کند و من فکر می کنم این تماس درستی بود. این رابط تمیز، ساده است و پس از چند ثانیه کشیدن به اطراف واقعاً قابل درک است.

ویجت ها بخش اصلی صفحه پوشش Z Flip 5 هستند. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله تقویم، پیش بینی آب و هوا، تایمر، زنگ ساعت، کرونومتر، تماس های اخیر، شماره گیری مستقیم، مراحل، فعالیت روزانه و فهرست نظارت مالی. این انتخاب بزرگتر از “پنل”هایی است که در Motorola Razr Plus دریافت می کنید، و آنها نیز بسیار بهتر طراحی شده اند – حداقل در تجربه من، اطلاعات بیشتری را نشان می دهند و با اطمینان بیشتری کار می کنند.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

سامسونگ همچنین به طور هوشمندانه از بخش کوچکی از نمایشگر استفاده می کند که بیشتر در گوشه پایین سمت چپ امتداد دارد. اگر یک تایمر، کرونومتر یا صدای در حال انجام دارید، آن را به عنوان یک پاپ آپ کوچک در آنجا خواهید دید. اما ما هنوز در مورد یک چیز مهم صحبت نکرده‌ایم: برنامه‌های روی صفحه نمایش. این است امکان پذیر است از برنامه ها روی صفحه نمایش جلد Galaxy Z Flip 5 استفاده کنید، اما اینکه همه چیز آنطور که می خواهید پیش برود یک کار طاقت فرسا است. شما اساساً دو راه برای استفاده از برنامه ها در صفحه کاور Flip 5 دارید:

فعال کردن برنامه‌های صفحه پوشش Z Flip 5 از طریق Labs در برنامه تنظیمات جو مارینگ / روندهای دیجیتال

راه آسان: روی یک کلید در قسمت ضربه بزنید آزمایشگاه ها بخش تنظیمات برنامه، و شما به شش برنامه کاربردی که سامسونگ برای صفحه نمایش پوشش داده است دسترسی خواهید داشت. اینها عبارتند از پیام های گوگل، پیام های سامسونگ، واتس اپ، نقشه های گوگل، یوتیوب و نتفلیکس.

راه سخت: اگر می خواهید هر برنامه ای را که روی Flip 5 نصب شده است روی صفحه نمایش اجرا کنید، باید این کار را انجام دهید برنامه Good Lock را از فروشگاه گلکسی نصب کنید. سپس باید Good Lock را باز کنید و چیزی به نام “MultiStar” را نصب کنید. سپس باید MultiStar را باز کنید. و سپس باید روی سه دکمه دیگر ضربه بزنید و قبل از اینکه واقعاً کار کند، برنامه‌هایی را که می‌خواهید روی صفحه نمایش استفاده کنید، انتخاب کنید.

Good Lock یک برنامه رسمی سامسونگ است و نه زباله های تصادفی شخص ثالث، اما به طرز وحشتناکی طراحی شده است. سامسونگ همچنین در هنگام راه‌اندازی Z Flip 5 این فرآیند را در جایی توضیح نمی‌دهد – فقط باید دقیقاً بدانید که چه چیزی را دانلود کنید و کجا را ببینید. کاربر پسند نیست، شهودی نیست، و بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که باید باشد.

راه‌انداز برنامه با ویجت Good Lock جو مارینگ / روندهای دیجیتال

سمت بالا؟ بعد از اینکه تمام این دردسرها را پشت سر گذاشتید، برنامه ها به خوبی روی صفحه نمایش جلد Galaxy Z Flip 5 اجرا می شوند. هنگامی که Good Lock نصب و پیکربندی شد، ویجت «راه‌انداز» را دریافت می‌کنید که همه برنامه‌هایی را که برای استفاده انتخاب کرده‌اید روی صفحه نمایش نشان می‌دهد.

من از برنامه‌های موجود در Z Flip 5 برای همان مواردی استفاده می‌کنم که از صفحه پوشش Razr Plus استفاده می‌کنم – پاسخ دادن به پیام‌های تلگرام، اسکن بارکد Starbucks هنگام سفارش قهوه، دریافت ایمیل‌ها در Outlook و غیره. اندکی بر روی صفحه نمایش پوششی Z Flip 5 در مقایسه با Razr Plus فشرده تر است، اما تجربه تا حد زیادی برای برنامه هایی که من استفاده می کنم یکسان است.

برنامه استارباکس در صفحه کاور Z Flip 5 جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگر Flip 5 را باز کنید، می توانید یک برنامه را روی صفحه نمایش باز کنید و آن را روی صفحه اصلی ادامه دهید، اما در جهت مخالف کار نمی کند. به همین ترتیب، هیچ راهی برای انجام چند کار در صفحه کاور Flip 5 وجود ندارد. در Razr Plus، می‌توانید انگشت خود را روی پایین صفحه بکشید تا بین برنامه‌هایی که اخیراً استفاده کرده‌اید حرکت کنید. اما به لطف رویکرد هک به برنامه‌ها در Galaxy Z Flip 5، سامسونگ چنین گزینه‌ای را ارائه نمی‌کند.

پس از اندکی تنظیمات و تنظیمات، تجربه استفاده از اپلیکیشن ها در صفحه کاور Z Flip 5 بسیار لذت بخش است. اما رسیدن به آن نقطه بسیار چالش برانگیزتر از آن چیزی است که باید باشد – و چیزی که کاربران با تجربه کمتر احتمالاً کاملاً از آن منصرف خواهند شد. من خوشحالم که همه این ابزارها اینجا هستند و صفحه نمایش پوششی توانایی زیادی دارد، اما تجربه کاربری کلی نیاز به کار زیادی دارد.

Samsung Galaxy Z Flip 5: نمایشگر و چین خوردگی

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگرچه صفحه نمایش کاور جدید و هیجان انگیز است، اما باید در مورد نمایشگر اصلی گلکسی زد فلیپ ۵ نیز صحبت کنیم. ممنون، خیلی خوبه! این نباید تعجب آور باشد، زیرا تقریباً با صفحه نمایش استفاده شده در Flip 4 در سال گذشته یکسان است. شما یک صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن ۲۶۴۰ در ۱۰۸۰ و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز دریافت می کنید.

در مدل معمولی سامسونگ، صفحه نمایش Flip 5 دوست داشتنی است. رنگ‌ها بسیار اشباع شده‌اند و مستقیماً روی صفحه ظاهر می‌شوند و همه چیز را از ویدیوها گرفته تا برنامه تنظیمات شما فوق‌العاده جلوه می‌دهند. نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز نیز به‌طور قابل پیش‌بینی عالی است و به شما اجازه می‌دهد تا جایی که امکان دارد، کشیدن/پیمایش شما راحت باشد.

امسال یک ارتقاء نمایشگر وجود دارد و از ۱۲۰۰ نیت روشنایی در Flip 4 به ۱۷۵۰ نیت در Flip 5 جهش داشته است. ما نورهای زیادی داشته ایم. بسیار روزهای آفتابی اخیراً در میشیگان، و روشنایی صفحه نمایش اضافه شده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. من هرگز برای دیدن صفحه نمایش Flip 4 در فضای باز خیلی سخت نبودم، اما Flip 5 هیچ مشکلی برای من ایجاد نکرده است.

جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگر من یک شکایت در مورد نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۵ داشته باشم، این است که چین و چروک – حداقل در چشم و لمس من – در مقایسه با Flip 4 اصلاً تغییر چندانی نکرده است. تأثیری جدی بر روز به روز ندارد. استفاده کنید، اما با آمدن به Flip 5 بلافاصله پس از استفاده طولانی مدت از Motorola Razr Plus، چین خوردگی سامسونگ است. بسیار بارزتر

من اغلب حتی متوجه چروک شدن Razr Plus هنگام لمس صفحه نمایش اصلی آن نمی‌شوم، اما در Z Flip 5 اشتباهی وجود ندارد. وقتی شرکت‌هایی مانند Motorola، Oppo و دیگران راه‌هایی برای کاهش چشمگیر شدت چروک خود پیدا کرده‌اند، ناامیدکننده است. به نظر نمی رسد سامسونگ مشتاق این کار باشد.

Samsung Galaxy Z Flip 5: دوربین ها

نمای نزدیک از دوربین های Samsung Galaxy Z Flip 5.
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اگر از Galaxy Z Flip 4 استفاده کرده اید، تنظیمات دوربین در Flip 5 بلافاصله آشنا خواهد شد، اما تست جداگانه ما مقایسه دوربین های Z Flip 5 و Z Flip 4 برخی از پیشرفت های واقعی را نشان می دهد. فلیپ ۵ به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه و یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی در نمایشگر اصلی وجود دارد. به عبارت دیگر، این دوربین تقریباً مشابه سیستم دوربین Z Flip سال گذشته است.

به اعتبار سامسونگ، چند پیشرفت در Z Flip 5 نسبت به دوربین های سال گذشته وجود دارد. یک پردازنده سیگنال تصویر ارتقا یافته در اسنپدراگون ۸ نسل ۲ باید به بازتولید رنگ بهتر در سراسر صفحه تبدیل شود. دوربین های اصلی و فوق عریض همچنین دارای یک “پوشش لنز شفاف” جدید برای جلوگیری از شعله ور شدن لنز هستند و دوربین سلفی دارای دیافراگم f/2.2 کمی بهبود یافته است (در مقایسه با f/2.4 در Z Flip 4).

در آزمایش من، عکس‌های گرفته شده با گلکسی زد فلیپ ۵ – بدون تعجب – بسیار شبیه به فلیپ ۴ هستند. به این معنی که تصاویر رنگارنگ هستند، محدوده دینامیکی بسیار خوبی دارند، و به همان اندازه قابل اعتماد هستند، چه در فضای باز در زیر نور شدید خورشید باشید. . یا در اتاقی با نور کم

Z Flip 5 تلفنی است که می توانم با آن عکس بگیرم و در مورد نتیجه نهایی احساس اطمینان کنم.

آیا گاهی اوقات عکس ها نیز به نظر می رسند اشباع شده و ۱۰۰٪ دقیق به دنیای واقعی نیست؟ بله، اما فکر می‌کنم گوشی‌های اخیر سامسونگ تعادل خوبی را در اینجا ایجاد کرده‌اند. آن اضافی ترکیدن به تصاویر پر جنب و جوش تر و جالب تر ترجمه می شود، و اغلب از عکس هایی که با Flip 5 گرفته ام بسیار راضی بوده ام. این تلفنی است که می توانم با آن عکس بگیرم و در مورد نتیجه نهایی احساس اطمینان کنم – چیزی من مطلقاً نمی توانم در مورد Motorola Razr Plus صحبت کنم.

من هنوز منتظر روزی هستم که سامسونگ راهی برای اضافه کردن دوربین تله فوتو به Z Flip بیابد و ارتقاء معنادار دوربین های اصلی و فوق عریض مدت هاست به پایان رسیده است. اما در عین حال، نمی توان انکار کرد که سامسونگ دارای یک جفت دوربین ثابت در گلکسی زد فلیپ ۵ است. عکاسی با آنها آسان است، نتایج دلپذیری را ارائه می دهد و از بهترین هایی هستند که می توانید با یک تلفن تاشو تاشو دریافت کنید. . امروز.

Samsung Galaxy Z Flip 5: عملکرد و نرم افزار

Samsung Galaxy Z Flip 5 با نمایشگر اصلی باز است.
جو مارینگ/روندهای دیجیتال/روندهای دیجیتال

از نظر عملکرد، Galaxy Z Flip 5 نیز همین ویژگی را دارداسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی“تراشه ای که در آن دیدیم گلکسی اس ۲۳ خانواده اوایل امسال – به علاوه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 4.0. همانطور که انتظار می رفت، این به عملکرد فوق العاده در Z Flip 5 تبدیل می شود. هیچ چیزی سرعت این گوشی را کاهش نمی دهد. از چندین برگه Google Chrome، پخش جریانی ویدیوهای ۴K یا تلاش برای ارتقا سطح مارول اسنپ زمانی که من باید کار کنم، گلکسی زد فلیپ ۵ هرگز برای من کند نبوده است. هنگامی که شما واقعاً با جلسات بازی طولانی یا چندوظیفه‌ای خشمگین به آن فشار می‌آورید، می‌توانید یک لمس گرم شود، اما هرگز آنقدر گرم نمی‌شود که نگران‌کننده یا ناراحت‌کننده باشد.

وقتی صحبت از نرم افزار به میان می آید، Galaxy Z Flip 5 با اندروید ۱۳ و رابط کاربری سفارشی One UI 5.1.1 سامسونگ عرضه می شود. اگر در چند سال گذشته از یک گوشی سامسونگ استفاده کرده اید، در Flip 5 کاملاً در خانه خواهید بود. One UI هنوز هم One UI است، خوب یا بد، و در اینجا اصلاً تغییر زیادی نکرده است.

یک رابط کاربری مملو از ویژگی های اضافی است که در Android “stock” یافت نمی شود و برخی از آنها می توانند بسیار مفید باشند. من عاشق این هستم که بتوانم میانبرها و ابزارک های سفارشی برنامه را به صفحه قفل اضافه کنم. ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن سامسونگ بسیار قابل تنظیم است و حتی به صفحه نمایش پوششی Flip 5 نیز منتقل می شود.

همچنین از میزان کنترلی که سامسونگ روی دکمه پاور به شما می‌دهد، قدردانی می‌کنم که به شما امکان می‌دهد آن را به یک راه‌انداز دوربین یا میان‌بری برای باز کردن هر برنامه‌ای که می‌خواهید تبدیل کنید. به علاوه، بهینه سازی برنامه های سامسونگ همچنان برای گوشی های تاشو بی نظیر است. به عنوان مثال، در برنامه یوتیوب، نیمه تا کردن تلفن، ویدیو را به قسمت بالای صفحه می برد در حالی که کنترل های بهینه پخش ویدیو را در زیر دریافت می کنید.

Samsung Galaxy Z Flip 5 در حال پخش یک ویدیوی YouTube.
برنامه YouTube برای Galaxy Z Flip 5 بهینه شده است جو مارینگ / روندهای دیجیتال

اما برای هر ویژگی اضافه‌ای که در One UI استفاده می‌کنم، ده‌ها ویژگی دیگر وجود دارد که من هیچ استفاده‌ای از آن‌ها ندارم – چه بیکسبی، برنامه‌های در حال اجرا در پنجره‌های پاپ‌آپ، یا منوی پنل‌های Edge که همیشه وقتی آن را باز نمی‌کنم. منظورم اینه من مطمئنا از رویکرد سامسونگ به نرم افزار اندروید متنفر نیستم و از این شرکت که تنظیمات/ابزارهای زیادی برای بازی با آن ارائه می دهد قدردانی می کنم. اما، حداقل برای من شخصا، رویکرد نرم افزاری ساده تری را که در گوشی های هوشمند گوگل پیکسل و موتورولا می بینیم، ترجیح می دهم.

با این حال، نمی توان انکار کرد که سیاست به روز رسانی نرم افزار سامسونگ چقدر عالی است. گلکسی زد فلیپ ۵ چهار سال ارتقاء اساسی اندروید و پنج سال به روز رسانی امنیتی را وعده داده است. سیاست به‌روزرسانی سامسونگ یکی از بهترین‌ها در این تجارت است – پس از هفت سال به‌روزرسانی‌هایی که Google برای آن ارائه می‌کند، دوم است گوگل پیکسل ۸ و گوگل پیکسل ۸ پرو. چه نگران ویژگی‌های جدید یا به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم باشید، سامسونگ شما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

Samsung Galaxy Z Flip 5: عمر باتری

تنظیمات باتری در Samsung Galaxy Z Flip 5.
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

درست مانند گلکسی زد فلیپ ۴ در سال گذشته، گلکسی زد فلیپ ۵ نیز دارای باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی است تا در طول روز به کار خود ادامه دهد. همچنین، درست مانند سال گذشته، این به معنای عمر باتری بسیار متوسطی است. گلکسی زد فلیپ ۵ یک گوشی هوشمند یک روزه است و هرگز فراتر از آن نمی رود. با ۱۴ تا ۱۵ ساعت کل زمان کار – به علاوه کمی بیش از سه ساعت زمان روشن شدن صفحه (برای نمایشگر اصلی) – به راحتی باتری را تک رقمی می کنم. به عبارت دیگر، اگر Flip 5 را ساعت ۷ صبح از شارژر خارج کنم، غیرعادی نیست که تا ساعت ۹ شب آن شب باتری کمتر از ۱۰ درصد داشته باشد.

این با استفاده نسبتاً متوسط ​​است – از جمله ۳۰ تا ۴۰ دقیقه استفاده از توییتر، حدود ۱۰ دقیقه پیمایش در TikTok و Instagram، گوش دادن مکرر پادکست، و چند ساعت صرف در یک ۵G ارتباط. من برخی از روزها را با ۲۰ تا ۳۰ درصد باتری قبل از خواب به پایان رسانده ام، اما این تنها در صورتی بود که زمان صفحه نمایش خود را به ۲ ساعت یا کمتر محدود کنم. بهترین روز من تا کنون شامل ۱۷ ساعت و ۳۰ دقیقه کل زمان استفاده، ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه زمان روشن بودن صفحه بوده است، و من همچنان توانستم روز را با ۲۶ درصد باقی مانده به پایان برسانم.

Samsung Galaxy Z Flip 5 نیمه باز، روی میز نشسته است.
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

عمر باتری فوق‌العاده‌ای نیست، اما به نظر می‌رسد که با هر روز استفاده از Flip 5 کمی بیشتر می‌شود. و اگر می‌خواهید از آن برای شارژ کردن ساعت هوشمند، هدفون‌های بی‌سیم یا گوشی دیگر خود استفاده کنید، شارژ بی‌سیم معکوس ۴٫۵ واتی.

اینها همه هستند خوب سرعت و نسبتا استاندارد برای این فاکتور فرم. Z Flip 5 در حدود ۳۰ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد می رسد و کمی بیش از یک ساعت طول می کشد تا شارژ کامل شود. این چیزی نیست که مانند شارژ ۸۰ واتی جوراب شما را از بین ببرد وان پلاس ۱۱اما کار را انجام می دهد

Samsung Galaxy Z Flip 5: قیمت و در دسترس بودن

Samsung Galaxy Z Flip 5 در رنگ های نعنایی، کرم، صورتی و مشکی.
Samsung Galaxy Z Flip 5 رنگ جو مارینگ / روندهای دیجیتال

با وجود شایعات مبنی بر افزایش قیمت سامسونگ در سال جاری، این اتفاق نیفتاده است. Samsung Galaxy Z Flip 5 با همان قیمت اولیه ۱۰۰۰ دلاری موجود است که Flip 4 سال گذشته داشت، اما به جای ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی، Flip 5 اکنون با ۲۵۶ گیگابایت به عنوان گزینه پیش فرض عرضه می شود. اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی را با قیمت ۱۱۲۰ دلار تهیه کنید.

Samsung Galaxy Z Flip 5 برای خرید فوری در دسترس است. می توانید آن را مستقیماً از طریق دریافت کنید Samsung.comخرده فروشانی مانند آمازون و Best Buy یا از طریق اپراتور بی سیم شما.

Samsung Galaxy Z Flip 5: حکم

شخصی که سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را با صفحه کاور روشن در دست دارد.
جو مارینگ / روندهای دیجیتال

وقتی موتورولا ریزر پلاس را در اوایل امسال بررسی کردم، آن را «تلفن تاشوی که منتظرش بودم» نامیدم. من همچنین به نوشتن مقاله دیگری در مورد تبریک ادامه دادم ریزر پلاس به عنوان گوشی هوشمند مورد علاقه من در سال ۲۰۲۳. من در طول این بررسی به آن گوشی زیاد اشاره کرده‌ام، و دلیل آن این است که نزدیک‌ترین – و تنها – رقیبی است که سامسونگ با Galaxy Z Flip 5 (حداقل در ایالات متحده) با آن روبرو می‌شود. برای من، Razr Plus هنوز جذابیتی دارد که سامسونگ با Flip 5 کاملاً آن را درک نمی کند.

چه پشت چرم سرخابی باشد، چه صفحه‌نمایش روکش ساده‌تر یا نرم‌افزار ساده‌تر موتورولا، Razr Plus گوشی‌ای است که من شخصاً ترجیح می‌دهم کمی بیشتر از آن استفاده کنم. اما وقتی یک قدم به عقب برمی‌گردم و به تصویر بزرگ نگاه می‌کنم – و به این فکر می‌کنم که اکثر مردم باید ۱۰۰۰ دلار خود را برای کدام تلفن تاشو خرج کنند. توصیه نکردن گلکسی Z Flip 5 به گوشی تاشو موتورولا دشوار است.

اگر در حال حاضر به دنبال یک گوشی تاشو ۱۰۰۰ دلاری هستید، Samsung Galaxy Z Flip 5 همان گوشی است که باید بخرید.

دلایل زیادی برای این وجود دارد. لولای سامسونگ بسیار بهتر ساخته شده است، و برای یک گوشی تاشو، این مسئله بزرگی است. Z Flip 5 همچنین دارای تجربه دوربین بهتر، پردازنده جدیدتر، پشتیبانی نرم افزار طولانی تر و ساختار کلی زیباتر است. بله، پیکربندی صفحه کاور سخت است، اما هنگامی که آن را به شکلی که می‌خواهید تنظیم کنید، تقریباً هر کاری را که می‌توانید بخواهید انجام می‌دهد.

من آن را اینگونه بیان می کنم: اگر در حال حاضر به دنبال یک گوشی تاشو ۱۰۰۰ دلاری هستید، Samsung Galaxy Z Flip 5 همان گوشی است که باید بخرید. من ترجیحات شخصی خود را برای تلفن تاشو موتورولا دارم، اما نمی توان انکار کرد که سامسونگ از نظر عینی محصول بهتر از این دو را دارد. دلیلی وجود دارد که سامسونگ به عنوان پادشاه گوشی های تاشو شناخته می شود و گلکسی زد فلیپ ۵ تضمین می کند که به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.

توصیه های سردبیران







این بررسی از Samsung Galaxy Z Flip 5 برای اولین بار در ۳ آگوست ۲۰۲۳ منتشر شد، پس از اینکه من (جو مارینگ) به مدت یک هفته در ایالات متحده از تلفن همراه وصل به شبکه ۵G T-Mobile استفاده کردم. در ۱۲ آگوست به‌روزرسانی شد تا گلکسی Z Flip 5 به طور گسترده برای خرید در دسترس باشد.


منبع: https://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-galaxy-z-flip-5-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *