بررسی Senic MoodPlay: یک اسباب بازی سرگرم کننده اما گران قیمت برای طرفداران Sonos که همه چیز دارد

بررسی Senic MoodPlay: یک اسباب بازی سرگرم کننده اما گران قیمت برای طرفداران Sonos که همه چیز دارد

Senic MoodPlay

MSRP 270.00 دلار

“Senic’s MoodPlay صفحه گردان دیجیتالی برای Sonos است که نمی دانستید به آن نیاز دارید.”

طرفداران

  • کیفیت ساخت عالی

  • با محصولات Sonos مطابقت دارد

  • راه اندازی و استفاده آسان

  • با هر دستگاه Sonos کار می کند

منفی

  • گران است برای خرید و گسترش

  • نمی توان MoodBlocks را به بلندگوها مرتبط کرد

من ساعت ها با شما بحث خواهم کرد که کدام بهتر به نظر می رسد – وینیل یا دیجیتال. (این دیجیتال است؛ با آن کنار بیایید.) با این حال، آنچه من بدون تردید تصدیق خواهم کرد این است که تجربه بیرون کشیدن یک آلبوم از قفسه، قرار دادن سوزن روی صفحه و سپس گم شدن در آثار هنری و نت های خطی هنوز به دست نیامده است. با یک معادل جریان جایگزین شود. اما Senic’s MoodPlay – لوازم جانبی بی سیم ۲۴۹ یورویی (حدود ۲۷۰ دلار) برای سونوس سیستم های موسیقی — اولین باری است که کسی نزدیک می شود.

به جای آلبوم، از کارت های رنگارنگ NFC استفاده می کنید. و به جای یک صفحه گردان، از MoodPlay استفاده می کنید، یک خواننده NFC که به عنوان یک کنترل از راه دور Sonos عمل می کند. (و بله، به نوعی شبیه یک صفحه گردان به نظر می رسد).

این روش فیزیکی برای تجربه موسیقی دیجیتال ارزان نیست. اما پس از گذراندن دو هفته برای بازی با MoodPlay، من فکر می‌کنم ظاهر خوب و طراحی متفکرانه آن به آن کمک می‌کند خانه‌ای با طرفداران خوش‌پاشنه Sonos پیدا کند. در حال حاضر، Senic فقط MoodPlay را به کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا ارسال می کند، اما قول می دهد در آینده نزدیک روی اضافه کردن مکان های بیشتری کار کند.

Senic MoodPlay چیست و MoodBlocks چیست؟

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

اگر صاحب یک سیستم Sonos هستید، می دانید که دو راه اصلی برای کنترل آن وجود دارد. بیشتر مردم گوشی (یا تبلت یا رایانه) خود را دراز می‌کنند، برنامه Sonos را فعال می‌کنند و از رابط عالی آن برای پیدا کردن چیزی برای پخش استفاده می‌کنند، خواه این آلبوم باشد. اپل موزیکیک لیست پخش از جزر و مدیا یکی از ایستگاه های ارائه شده توسط ساخته شده در رادیو سونوس سرویس.

راه دیگری که به لطف تعداد بلندگوهای Sonos دارای میکروفون محبوبیت روزافزونی پیدا می کند، استفاده از دستیار صوتی مانند Amazon Alexa، Google Assistant یا Sonos است. کنترل صوتی Sonos برای انجام همین کار

MoodPlay راه سومی را معرفی می کند. با قرار دادن یک MoodBlock (یک کارت NFC تقریباً ۳ اینچی در ۳ اینچ) در پایه مرکزی MoodPlay، یک انتخاب موسیقی از پیش برنامه ریزی شده روی هر بلندگو یا قطعه Sonos در خانه شما، حتی شرکت سازنده، شروع به پخش می کند. مدل های متوقف شده.

هنگامی که موسیقی در حال پخش است، می توانید از دکمه MoodPlay برای پخش یا توقف و کنترل صدا استفاده کنید، در حالی که پد لمسی یکپارچه آن به شما امکان می دهد از حرکات کشیدن انگشت برای پرش به جلو یا عقب استفاده کنید.

MoodBlocks در دو نوع ارائه می شود: از پیش برنامه ریزی شده از Senic برای پخش تنها یک چیز (مثلاً، Sonos رادیو Hit List) یا “بلوک های خلاقانه” – معادل NFC یک نوار خالی. شما از تلفن خود و برنامه MoodBlocks برای برنامه نویسی آنها استفاده می کنید، و این MoodBlocks خلاقانه می توانند تعداد نامحدودی بارها به صورت رایگان دوباره برنامه ریزی شوند.

خود MoodPlay در واقع اختیاری است: می‌توانید MoodBlocks را با تلفن خود برنامه‌ریزی کنید و همچنین از آن برای خواندن MoodBlocks استفاده کنید، که نتیجه‌ای مشابه با قرار دادن یکی در MoodPlay دارد.

سنیک به وضوح واگن خود را به ستاره سونوس متصل کرده است. اما رئیس بازاریابی و فروش این شرکت، کریستوف دونیت، به من می‌گوید که توسعه آینده می‌تواند گستره MoodPlay را فراتر از اکوسیستم Sonos گسترش دهد.

مانند یک دستگاه ضبط برای Sonos

به عنوان یک مالک Sonos، من در مورد ارزش MoodPlay تردید داشتم – هرچه باشد، کنترل Sonos از برنامه اختصاصی کار آسانی است. اما یک سناریو باعث شد در این واکنش دوباره فکر کنم: مهمان داشتن.

از آنجایی که MoodPlay می تواند مستقیماً یک بلندگوی Sonos را کنترل کند، دوستان نیازی به پیوستن به شبکه Wi-Fi شما ندارند و نیازی به دانلود و پیکربندی برنامه Sonos در تلفن خود ندارند تا بتوانند موسیقی را در سیستم شما پخش کنند. با تعداد کافی MoodBlocks، آنها به آلبوم ها و صفحه گردان شما (برای استفاده از قیاس پخش کننده ضبط) دسترسی خواهند داشت و به سیستم Sonos شما همان تجربه مشترکی را می دهد که سیستم های Hi-Fi سنتی همیشه ارائه کرده اند.

اگر یک سیستم Sonos در محل کار خود دارید، همکاران و مشتریان شما می توانند از همان سطح کنترل لذت ببرند.

MoodBlocks چه چیزی را می تواند بازی کند؟

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

در تئوری، هر آهنگ، آلبوم، هنرمند، لیست پخش، ایستگاه یا پادکستی که می‌توانید از طریق برنامه Sonos به آن دسترسی داشته باشید، می‌تواند روی MoodBlock برنامه‌ریزی شود. با این حال، در حال حاضر، این انتخاب بسیار محدودتر است: فقط موسیقی از Apple Music و Spotify Premium پشتیبانی می شود.

Senic می گوید که شما موسیقی را در یک MoodBlock “ذخیره” می کنید، اما این دقیقاً دقیق نیست. در عوض، با برنامه‌نویسی یک MoodBlock، پیوندی به موسیقی را رمزگذاری می‌کنید – نه خود موسیقی را.

وقتی یک MoodBlock را روی MoodPlay قرار می‌دهید، مثل این است که در برنامه Sonos به آن محتوا رفته‌اید و بازی را خیلی سریع‌تر بزنید.

آیا MoodBlocks با هر تلفنی کار می کند؟

خیر، گوشی شما باید دارای NFC باشد. در دنیای آیفون، این به معنای آیفون ۷ یا جدیدتر با iOS 14 یا جدیدتر است. دارندگان اندروید باید بفهمند که آیا گوشی آنها دارای NFC است (تقریباً مطمئناً اینگونه است) و شما باید اندروید ۸ یا جدیدتر را نصب کنید.

Senic MoodPlay: در جعبه چیست؟

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

Senic شامل همه چیزهایی است که برای شروع نیاز دارید، از جمله MoodPlay، یک کابل برق USB-C، یک آداپتور برق، یک Sonos Radio MoodBlock از پیش برنامه ریزی شده، دو MoodBlock خلاقانه، و یک بسته برچسب برای برچسب زدن MoodBlocks خلاقانه شما.

راستش را بخواهید، سه MoodBlock معادل چاپگر جوهرافشان است که با ۲۰۰ برگ جوهر عرضه می شود – برای اثبات مفهوم برای شما کافی است، اما تقریباً برای استفاده از پتانسیل کامل MoodPlay کافی نیست. و از آنجایی که MoodBlock های خلاقانه اضافی در بسته های پنج تایی به قیمت ۳۰ یورو (۳۲ دلار) فروخته می شوند، همه چیز به سرعت شروع به افزایش می کند. Sonos Radio MoodBlock های از پیش برنامه ریزی شده حتی گران تر هستند و هر کدام ۷ یورو (۷٫۷۰ دلار) هستند.

بیش از یک دوست که آن را دیدند، تصور کردند که این محصول Sonos است.

Senic به اندازه کافی مهربان بود که یک Table Stand سفید را نیز شامل شود – یک بلوک کوچک با سه شیار که به شما امکان می دهد سه MoodBlocks را نمایش دهید. با ۱۵ یورو (۱۶٫۳۰ دلار) هر کدام، می توانید ثروت اندکی را برای نمایش کل کتابخانه خود خرج کنید. Senic همچنین یک ریل آلومینیومی ۱۰ یورویی (۱۰٫۸۸ دلار) می سازد که به دیوار می چسبد و همچنین فضایی برای نمایش سه MoodBlock دارد.

Senic MoodPlay: طراحی و کنترل

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

درست مانند بلندگوهای Sonos، MoodPlay در دو گزینه رنگی ارائه می شود: مشکی روی مشکی یا سیاه روی سفید. در هر دو صورت، دستگاه ۷ اینچی در ۷ اینچی به نظر می رسد که در دفاتر Sonos طراحی شده است – به همین دلیل است که به زیبایی شناسی این شرکت نزدیک است. حتی LED نشانگر نیز شبیه همان چیزی است که Sonos در همه محصولات به جز جدیدترین محصولات خود استفاده می کند. بیش از یک دوست که آن را دیدند، تصور کردند که این محصول Sonos است.

پایه اصلی از مواد معدنی ساخته شده است که به نظر می رسد و مانند یک میز آشپزخانه کوارتز پیشرفته است. اگرچه نسبتاً کوچک است، اما وزن آن کمی بیش از ۱۷ اونس است. در قسمت زیرین آن، مجموعه ای از چهار پایه آلومینیومی مخروطی معکوس با نوک لاستیکی آن را محکم نگه می دارد.

دستگیره کنترل پلاستیکی تنها عنصری است که با حس لوکس MoodPlay همخوانی ندارد – یک آلومینیوم خرطومی می‌تواند بقیه طراحی را بهتر تکمیل کند. با این حال، چرخش ایندکس شده دارد، با هر کلیک مربوط به یک ضربه یا فشار دادن کنترل‌های صدا بر روی بلندگوی Sonos، که آن را کاملاً شهودی می‌کند. فشار دادن دکمه معادل عملکرد پخش/مکث در بلندگو است.

زیر نشانگر LED یک خط خاکستری افقی کوتاه وجود دارد – این ناحیه حساس به لمس است که برای کشیدن انگشت استفاده می شود. باز هم، درست مانند تند کشیدن‌های رد شدن از مسیر روی یک کار می‌کند Sonos One یا Sonos Five، با کشیدن انگشت از چپ به راست و پرش به جلو و از راست به چپ شما را به ابتدای آهنگ بازمی‌گرداند. دو تا از این ژست ها را پشت سر هم انجام دهید و شما را به عقب به مسیر قبلی پرش می کند.

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

در عمل، من گاه به گاه تاخیر برای تمام اقدامات MoodPlay را تجربه کردم. انداختن MoodBlock در گهواره همیشه لیست پخش اختصاص داده شده را بلافاصله شروع نمی کرد، و همچنین فاصله های لحظه ای بین کشیدن انگشت روی صفحه لمسی و شنیدن آهنگ بعدی مورد انتظار وجود داشت.

این به سختی یک معامله شکن بود، و من احساس می کنم با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. من فکر نمی‌کنم که این کیفیت ذاتی سخت‌افزار به اندازه نرم‌افزاری است که می‌تواند با برخی تغییرات انجام دهد.

ماهیت فیزیکی MoodBlocks وسوسه انگیز است که آنها را مانند سی دی یا کارتریج های بازی که باید در گهواره MoodPlay نگه دارید تا موسیقی انتخابی خود را پخش کنید (از والدین، بچه های خود بپرسید) وسوسه انگیز می کند. اما هنگامی که آنها را وارد کردم، حداقل در مورد پخش به هدف خود عمل کردند. شما می توانید به محض پخش موسیقی شما آنها را حذف کنید و هیچ چیز قطع نمی شود. در واقع، NFC خوان واقعی MoodPlay در پایه پایه قرار دارد – برای شروع پخش کافی است که روی MoodBlock یا نزدیک آن ضربه بزنید.

تنها دلیل برای گذاشتن یک MoodBlock به عنوان یادآوری چیزی است که در حال پخش است، اگرچه، همانطور که در یک لحظه به آن خواهم رسید، این وظیفه ای است که MoodBlock های خلاق به ویژه برای آن مناسب نیستند.

Senic MoodPlay: راه اندازی

با توجه به تعهد MoodPlay به فلسفه طراحی Sonos، راه اندازی دستگاه بسیار آسان است. برنامه MoodBlocks شما را در این فرآیند راهنمایی می‌کند که شامل روشن کردن MoodPlay، اتصال آن به شبکه Wi-Fi و سپس اختصاص آن به یک بلندگوی پیش‌فرض Sonos است. بار اول حدود سه دقیقه طول کشید. بار دوم من کمتر از یک زمان گرفت.

می‌توانید هر زمان که بخواهید به بخش تنظیمات برنامه MoodBlocks برگردید تا بلندگوی پیش‌فرض را تخصیص دهید، اما متأسفانه، امکان انتخاب از گروه‌های بلندگوی Sonos که ممکن است در برنامه Sonos ایجاد کرده باشید وجود ندارد. با این حال، اگر بلندگوی پیش‌فرض شما قبلاً با سایر دستگاه‌های Sonos گروه‌بندی شده بود، وقتی پخش را از MoodPlay شروع می‌کنید، این گروه‌بندی دست نخورده باقی می‌ماند.

یک ناامیدی کوچک دیگر: MoodBlocks را می توان با محتوا برنامه ریزی کرد، اما نه با بلندگوها. به عبارت دیگر، شما نمی توانید یک MoodBlock داشته باشید که در آشپزخانه جاز پیانو می نوازد و دیگری که در اتاق خواب دث متال می نوازد.

Senic MoodPlay: برنامه نویسی MoodBlocks

این نیز بسیار آسان است. برای برنامه ریزی یک MoodBlock خلاق، با باز کردن برنامه اختصاصی برای سرویس موسیقی خاص که آهنگ، آلبوم و غیره شما در آن قرار دارد، شروع می کنید. در حال حاضر، این به معنای Spotify یا Apple Music است.

اگر کاربر Spotify Premium هستید (متأسفیم، سطح رایگان کار نمی کند)، می توانید آلبوم، لیست پخش، لیست پخش رادیویی، آهنگ یا هنرمند را انتخاب کنید. در Apple Music، این انتخاب محدودتر است: آلبوم‌ها، فهرست‌های پخش، هنرمندان یا ایستگاه‌های رادیویی اپل.

هر کدام از این موارد پیوند منحصر به فرد خود را دارند. هنگامی که آن را پیدا کردید و آن را کپی کردید، به برنامه MoodBlocks برمی‌گردید و از برگه Save to Block برای تکمیل فرآیند استفاده می‌کنید، که به آسانی نگه داشتن یک MoodBlock خلاقانه در پشت تلفن خود است. اگر تا به حال یک کارت حمل‌ونقل عمومی را بارگیری مجدد کرده‌اید یا از «تپ برای پرداخت» با تلفن خود استفاده کرده‌اید، این کار به اندازه این فعالیت‌ها آسان است.

در اینجا چیزی است که Senic احتمالاً ترجیح می دهد آن را به اشتراک نگذارد، با توجه به اینکه بخشی از مدل تجاری آن فروش MoodBlocks است: می توانید از کارت های NFC عمومی نیز با MoodPlay استفاده کنید. من تعدادی را از آمازون سفارش دادم تا امتحان کنند، و آنها کار کردند.

برنامه MoodBlocks به شما اجازه نمی دهد یک کارت NFC غیر MoodBlock را مستقیماً برنامه ریزی کنید، اما می توانید از بسیاری از برنامه های NFC رایگان برای خواندن محتوای یک MoodBlock و سپس نوشتن آن روی یک کارت NFC عمومی استفاده کنید. اگر می خواهید یک کتابخانه بزرگ از موسیقی های مورد علاقه ایجاد کنید، این یک راه مقرون به صرفه تر برای انجام آن است. همچنین ممکن است مشکلی را برطرف کند که Senic هنوز به طور کامل آن را حل نکرده است – به یاد آوردن آنچه روی یک MoodBlock برنامه ریزی کرده اید.

سایمون کوهن / روندهای دیجیتال

برچسب‌های ارائه شده گامی در مسیر درست هستند، اما من شک دارم که اصطلاحات عمومی مانند کلاسیک، صبح یا نمودارها به اندازه کافی توصیفی باشند، مگر اینکه در اتاق انتظار پزشک باشید. Senic برچسب های خالی را درج نمی کند و آنها را در سایت خود نمی فروشد.

برچسب‌ها همچنین از روشی جذاب برای نمایش موسیقی شما استفاده می‌کنند و آن را ارزان می‌کنند. آنها شبیه برچسب‌های تبلیغاتی هستند که برچسب‌های موسیقی و فروشگاه‌های موسیقی از آن برای چسباندن تمام آلبوم‌ها استفاده می‌کنند. آنها به راحتی حذف می شوند، اما به راحتی قابل استفاده مجدد نیستند.

آلبوم بعدی که می‌خرید می‌تواند با MoodBlock خودش باشد.

Senic MoodPlay با قیمت ۲۷۰ دلار، سرمایه گذاری کمی نیست، به خصوص زمانی که هزینه اضافی بدست آوردن تعداد کافی MoodBlocks را در نظر بگیرید تا داشتن یک MoodBlock ارزشمند باشد. من انتظار دارم که بسیاری از کاربران Sonos با این ایده که در اصل یک کنترل از راه دور بی سیم است که هیچ ویژگی یا عملکرد جدیدی اضافه نمی کند، هزینه زیادی پرداخت کنند.

با این حال، ماهیت لمسی آن، کیفیت مواد آن، و ارائه زیبا و شبیه به Sonos آن غیرقابل انکار است. امکان تعامل با پخش موسیقی با استفاده از مجموعه‌ای فیزیکی از کارت‌ها و یک صفحه گردان ersatz فقط یک تازگی نیست – به لطف طراحی دقیق Senic، همچنین سرگرم‌کننده و آسان است. با قضاوت از واکنشی که از دوستان و خانواده‌ام که آن را امتحان کردند، گرفتم، فکر می‌کنم این شرکت یک فرمول برنده دارد.

اما کار سنیک تازه شروع شده است. نیاز به ارائه انواع بیشتری از MoodBlocks خلاقانه دارد – مجموعه‌های گرادیان فعلی شروع خوبی هستند، اما برای همه مناسب نیستند – و باید برای سایر سرویس‌های استریم سازگاری اضافه کند. همچنین باید بفهمد که چگونه به مردم اجازه می‌دهد MoodBlock‌های کدگذاری شده‌ای را بخرند که به آلبوم‌های مورد علاقه‌شان پیوند می‌دهند (و هنر آلبوم را نشان می‌دهند). تنها در این صورت است که MoodPlay تمام پتانسیل خود را به عنوان صفحه گردان برای دوران پخش زنده خواهد داشت.

توصیه های سردبیران







این روش فیزیکی برای تجربه موسیقی دیجیتال ارزان نیست. اما پس از گذراندن دو هفته برای بازی با MoodPlay، من فکر می‌کنم ظاهر خوب و طراحی متفکرانه آن به آن کمک می‌کند خانه‌ای با طرفداران خوش‌پاشنه Sonos پیدا کند. در حال حاضر، Senic فقط MoodPlay را به کشورهای اتحادیه اروپا و بریتانیا ارسال می کند، اما قول می دهد در آینده نزدیک روی اضافه کردن مکان های بیشتری کار کند.


منبع: https://www.digitaltrends.com/home-theater/senic-moodplay-moodblocks-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *