بررسی Steam Deck: یک دستگاه آزمایشی دستی که مدام در حال بهبود است

بررسی Steam Deck: یک دستگاه آزمایشی دستی که مدام در حال بهبود است

عرشه بخار

MSRP 400.00 دلار

Steam Deck آزمایشی به لطف پیشرفت های نرم افزاری مداوم Valve، پادشاه رایانه های شخصی بازی قابل حمل است.

طرفداران

  • تن از انعطاف پذیری کنترل

  • مشخصات عالی

  • بلندگوهای فوق العاده

  • رابط استیم تمیز

  • به طور مداوم در حال بهبود است

منفی

  • طراحی نامناسب

  • صفحه نمایش ضعیف

  • مرورگر لینوکس فینیکی

دریچه عرشه بخار تمرینی برای ایجاد انتظار است. اگر می‌خواهید یکی را بخرید و امیدوار باشید که دستگاه‌های بازی ویدیویی همه چیز باشد، ناامید خواهید شد. قرار نیست جایگزین رایانه شخصی یا نینتندو سوییچ شما شود، و همچنین Valve نیز قصد تعویض آن را ندارد. و اگر آینده‌ای را تصور می‌کنید که در آن می‌توانید هر نسخه جدیدی را دانلود کنید و به‌طور یکپارچه آن را در حرکت انجام دهید، به رویاپردازی ادامه دهید.

در حالی که بدون شک این یک دستگاه بازی قابل حمل قابل توجه است، مهم است که به یاد داشته باشید که Steam Deck نیز بسیار آزمایشی است. این تلاش دیگری برای دادن آزادی نامحدود به بازیکنان در دریایی از ایده‌های رقیب است تبلت های بازی به خدمات ابری به سرورهای مفهومی خانگی. Valve بهترین کاری را که در اینجا انجام می دهد (نه، توسعه بازی های ویدیویی) را برای ایجاد یک قطعه سخت افزار قدرتمند انجام می دهد، اما Steam Deck یک چشم انداز جایگزین از آینده است، نه ذاتاً بهتر.

هنگامی که Steam Deck در اوج عملکرد کار می کند، یک دستگاه افشاگر است که به نظر می رسد می تواند کاملا چرخه سخت افزار بازی را مختل کند همانطور که ما آن را می شناسیم. در عین حال، بسیار آشکار است که این اولین پیش نویس است که فضای زیادی برای بهبود باقی می گذارد. Valve با برطرف کردن باتری ضعیف سیستم و سازگاری ناسازگار با بازی در طول زمان، خود را در این چالش ثابت کرده است، اگرچه صفحه نمایش ضعیف و طراحی نامناسب آن قبلاً توسط کپی‌ها بهبود یافته است. Steam Deck ممکن است بیشتر یک جرقه باشد تا یک انقلاب تمام عیار، اما همچنان دستگاهی است که به طور محکم پیشروی شارژ است.

آن وزن را حمل کن

قبل از فرو رفتن در تمام مشخصات چشمگیر، مهم است که یک چیز بسیار اساسی را از سر راه بردارید: نگه داشتن یک Steam Deck شبیه بلند کردن یک گربه از زیر بغلش است.

اولین چیزی که هنگام جعبه گشایی دستگاه متوجه خواهید شد این است که دستگاه غول پیکر است. بیایید استفاده کنیم نینتندو سوییچ OLED برای مقایسه. Steam Deck کمی بیش از ۲ اینچ طولانی تر از آن دستگاه است و ۱۱٫۷ اینچ دارد. ارتفاع آن در ۴٫۶ اینچ کمی قابل مقایسه است، اما این چند اینچ اضافی قابل توجه است. من می‌توانم به راحتی سوئیچ خود را با یک دست دور لبه‌های آن بردارم، اما باید به حالت ماشین پنجه کامل بروم تا Steam Deck را به همان روش جمع‌آوری کنم.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

به طور طبیعی، این بدان معناست که Steam Deck نیز سنگین‌تر است، اما تمرینی که ممکن است در اولین دیدن آن انتظار داشته باشید، نیست. علیرغم وزن ۱٫۴۷ پوندی (در مقابل ۰٫۹۳ پوندی سوئیچ OLED)، فکر فوری من هنگام برداشتن آن “اوه نه” نبود.

با این حال، چیزی که در دست گرفتن آن را کمی ناخوشایند می کند، نحوه نشستن آن در دستان شماست. از آنجایی که همه دکمه‌های آن به بالای دستگاه فشار داده می‌شوند، به این معنی است که تعداد زیادی کنسول توسط دستگیره شما پشتیبانی نمی‌شود. اینجاست که قیاس گربه‌ای من وارد می‌شود. نیمه پایینی دستگاه هنگام بازی مانند وزنه مرده شکم آویزان می‌شود. با سوئیچ، گوشه‌های پایینی دستگاه در کف دست‌های من قرار می‌گیرد و نگه‌داشتن آن را برای مدت طولانی آسان می‌کند. با Steam Deck، اغلب متوجه می‌شدم که آن را روی زانوهایم یا روی میز قرار می‌دهم تا کمی فشار را از خودم دور کنم.

من در نهایت به آن عادت کردم، اما تا آنجا که از کلمه راحت استفاده نمی کنم، پیش نمی روم.

مسلماً، در اینجا چند ملاحظات راحتی قابل توجه وجود دارد. دستگیره های گرد در هر طرف یک تناسب طبیعی در دستان من است که مطمئناً با طراحی پنکیک سوییچ تفاوت دارد. با این حال، این دستگاهی است که باید کار با آن را یاد بگیرید. من در نهایت به آن عادت کردم، اما تا آنجا که از کلمه راحت استفاده نمی کنم، پیش نمی روم.

زنگ ها و سوت ها

وقتی نوبت به کنترل ها می رسد، Steam Deck گزینه های زیادی را در خود جای داده است. دارای یک تنظیم استاندارد کنترل ABXY با یک ماشه و ضربه گیر در هر طرف، یک جفت دکمه شروع/منو، یک پد D و دو چوب است. این یک تنظیم نسبتاً ابتدایی است، اگرچه قرار دادن دکمه و اندازه آن چالش‌هایی را ایجاد می‌کند. فقط این نیست که همه چیز به بالای دستگاه کشیده شده است. به این دلیل است که دستیابی به دکمه ها واقعاً دشوار است.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

ضربه گیرها بدترین متخلفان هستند. اگر در حال انجام بازی‌ای هستم که از من می‌خواهد هم سپر و هم ماشه را به‌طور روتین فشار دهم، ناگهان در حالی که دستم را روی کنترلر تغییر می‌دهم، یک عمل شعبده بازی انجام می‌دهم. در راحت‌ترین حالت استراحتم، نمی‌توانم به سپرها برسم بدون اینکه چنگم را به چیزی که ثبات کمتری دارد تغییر دهم. دکمه‌های منوی کوچک نیز در بالای آن کمی دور از دسترس به نظر می‌رسند، و کمکی نمی‌کند که مجبور شوم شست‌هایم را پشت چوب‌ها قرار دهم تا به آنها برسم.

خوشبختانه، Steam Deck یک پاسخ عالی برای این مشکلات دارد: چهار دکمه برگشتی قابل نقشه برداری. این یک افزودنی چشمگیر است که به من امکان می دهد ماشه ها و عملکردهای کلید D-pad را روی دکمه هایی که دسترسی به آنها بسیار آسان تر است، پرتاب کنم، که در بازی هایی مانند یک ضرورت است. حلقه الدن. تنها مزاحمتی که وجود دارد این است که هیچ گزینه نقشه برداری سیستمی وجود ندارد. این باید هر بار بر اساس بازی فردی انجام شود، که با توجه به اینکه من فقط می خواهم به طور مداوم از آن برای ضربه گیرها استفاده کنم، دردسرساز است.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

در حالی که در کنترل‌های اولیه نکات عجیبی وجود دارد، این ویژگی‌های اضافی است که واقعاً Steam Deck را متمایز می‌کند. هر طرف دارای یک پد لمسی است که به‌عنوان جایگزینی برای ماوس بسیار مفید است. این دستگاه از کنترل‌های ژیروسکوپی پشتیبانی می‌کند، و در حالی که من نمی‌دانم چند بازی از آنها استفاده خواهند کرد، آنها کاملاً خوب کار کردند. دیافراگم میز کار.

اگر چه چیزی که من بیشتر از همه قدردانی می کنم این است که از کنترل های لمسی پشتیبانی می کند. وقتی لود کردم سیاه چال های دایس و متوجه شدم که می‌توانم روی نقشه‌ام ضربه بزنم و تاس‌هایم را بدون دست زدن به دکمه‌ای پرتاب کنم، متوجه شدم که برخی از بازی‌های رایانه شخصی وجود دارند که قرار است از این به بعد منحصراً روی این دستگاه بازی کنم.

جانور متجسم

در حالی که از بیرون ناخوشایند است، در اینجا به معنای واقعی کلمه درون است. Steam Deck یک نیروگاه واقعی برای آنچه هست است، همین است که آن را با وجود ویژگی‌های عجیبش بسیار هیجان‌انگیز می‌کند. این به لطف پردازنده گرافیکی RDNA 2 و CPU AMD Zen 2، همان فناوری مورد استفاده در پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس. این کنسول به اندازه آن کنسول ها قدرتمند نیست، با عملکرد تراشه برش به قدرت PS4 نزدیک تر است، اما در عین حال چشمگیر است.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

وقتی بوت کردم Nier: اتومات و انتظار داشتم با مشکل مواجه شود، وقتی متوجه شدم که به اندازه کره نرم است، حیرت زده شدم. من کورکورانه شروع به دانلود بازی های تصادفی از کتابخانه خود کردم تا ببینم چه اتفاقی می افتد و به طور معمول تحت تأثیر همه چیز از هند گرفته تا سطح AAA قرار می گرفتم. Shadow of the Tomb Raider در تست بنچمارک خود به میانگین ۵۲ فریم در ثانیه (fps) رسید. زوج حلقه الدن توانست به اندازه کافی خوب کار کند. مطمئناً، نرخ فریم آن بین ۳۰ تا ۴۵ در نوسان بود، اما من می‌توانم فردا سوار هواپیما شوم و یک بازی کاملاً جدید را بازی کنم که در قوی‌ترین کنسول‌های امروزی با اصطکاک کم در دسترس است.

این قدرت Steam Deck در عمل است. در حالی که فاکتور شگفت‌انگیز نینتندو سوییچ در سال‌های اخیر با بالا رفتن سن سخت‌افزار آن از بین رفته است، باورنکردنی است که می‌توانم بازی‌های بسیار بزرگ‌تری را در حال حرکت با Steam Deck انجام دهم. و این نیازی به اتصال بی سیم مانند یک سرویس بازی ابری ندارد. بازی کردم Red Dead Redemption 2 زیر زمین در مترو اگر حتی دو سال پیش به من می‌گفتی این امکان وجود دارد، به صورت تو می‌خندیدم.

Steam Deck یک نیروگاه واقعی برای آنچه هست است، همین است که آن را با وجود ویژگی‌های عجیبش بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

شاید بیشتر از همه از فوق العاده بودن بلندگوهای Steam Deck شگفت زده شوم. معمولاً بلندگوهای آنبرد در دستگاه هایی مانند این اجباری هستند، اما ضعیف هستند. اینجا اینطور نیست. وقتی لود کردم هل بلید: قربانی سنوایکی از بهترین بازی هایی که روی آن امتحان کردم، از شنیدن جلوه صوتی دو گوشه آن کاملا شوکه شدم. به وضوح می‌توانستم صداهایی را بشنوم که از هر طرف دستگاه زمزمه می‌کردند، انگار که یک جفت هدفون عالی داشته باشم. این یکی از بسیاری از لحظاتی است که واقعاً در طول آزمایش من را غمگین کرد.

صفحه نمایش ال سی دی ۶۰ هرتزی کار را انجام می دهد، اما با انتشار هر دستگاه جدیدی که شبیه به آن می شود، قدیمی تر می شود. در مقایسه با صفحه‌نمایش Legion Go لنوو یا حتی صفحه‌نمایش کمرنگ است آیانو ۲ اس. در نور شدید خورشید که یک ضرورت برای قابلیت حمل است، عملکرد خوبی دارد.

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

سوراخ خرگوش فناوری حتی عمیق تر می شود. کاربران می‌توانند GPU خود را روی یک ساعت ثابت تنظیم کنند، مقیاس‌بندی FSR را فعال کنند، یک نمای کلی عملکرد را در هر بازی فعال کنند و موارد دیگر. گزینه هایی مانند آن چیزی است که Steam Deck را نسبت به چیزی مانند سوئیچ متمایز می کند. این سفارشی سازی سخت یک رایانه شخصی را به یک دستگاه بازی دستی می آورد، که هیچ چیز دیگری در بازار نمی تواند در حال حاضر با آن مطابقت کند – به خصوص با چنین قیمت پایین.

پشتیبانی از بازی در حال تکامل

هنگامی که Steam Deck برای اولین بار راه اندازی شد، سازگاری نرم افزار یک قمار مطلق بود. استفاده از شیر یک سیستم تایید این به شما می‌گوید کدام بازی‌هایی که مالک آن هستید مطمئناً بدون تغییر روی Steam Deck کار می‌کنند. وقتی برای اولین بار دستگاه را در هنگام راه اندازی روشن کردم، حدود ۱۸۰ بازی در کتابخانه خود داشتم. حدود ۳۵ نفر از آنها در برگه تأیید شده بودند.

این بدان معنا نیست که هر بازی دیگری کار نخواهد کرد. برعکس، بسیاری از آنها هنوز توسط Valve آزمایش نشده اند و بدون مشکل کار می کنند. Steam یک نشانگر “قابل بازی” نیز دارد، که نشان می دهد یک بازی با برخی ویژگی ها کار می کند. برای موارد فوق سیاه چال های دایس، تمام معنی آن این بود که ماوس روی صفحه نمایش داده شود. در غیر این صورت، این یک تجربه کامل است.

تجربه شما با آن کاملاً به کتابخانه Steam شما بستگی دارد.

با زمان زیادی در بازار و علاقه زیاد طرفداران، قابلیت بازی هر ماه که می گذرد بسیار سازگارتر می شود. تا حد زیادی گذشت روزهایی که در آن Nier: اتومات به طور خودکار تمام دیالوگ های آن را رد می کند. استودیوهای بزرگی مانند FromSoftware تعهدی قوی به دستگاه Valve نشان داده‌اند و بازی‌های با بودجه بیشتری را در اختیار ما قرار می‌دهند که در روز اول با دستگاه سازگار هستند. این یک پیشرفت قوی است، اگرچه هنوز ۱۰۰٪ کامل نیست. من هنوز هم هر چند وقت یکبار یک Indie بارگذاری می کنم تا متوجه شوم که به سادگی اجرا نمی شود. مسلماً، به نظر می‌رسد که بسیاری از توسعه‌دهندگان در حال بهینه‌سازی برای دستگاه بسیار سریع‌تر هستند، زیرا این دستگاه به شدت مورد استفاده قرار گرفته است.

جیکوب روچ / روندهای دیجیتال

Valve همچنین کارهای زیادی برای حل بزرگترین مشکل Steam Deck انجام داده است: ابتدایی آن. عمر باتری ضعیف. در ماه اول، حلقه الدن باتری را آنقدر سریع تخلیه کرد که من از ۱۰% هشدار باتری در عرض چند دقیقه به خاموشی رسیدم (حتی وقت نداشتم آن را به برق وصل کنم قبل از اینکه سیاه شود). در آن زمان این یک نوع شکست برای پتانسیل دستگاه به عنوان یک دستگاه قابل حمل بود. یک رفت و آمد کاری باعث تخلیه آن می شود. Valve این مشکل را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهینه‌سازی کرده است و این راه بسیار طولانی را پشت سر گذاشته است. امروزه، جلسات بازی من با Steam Deck بسیار طولانی تر شده است. بازی‌های با بودجه‌ی کلان هنوز هم می‌توانند دردسر ساز باشند، اما من هیچ مشکلی برای اجرای عناوین کوچک‌تر در قطار سواری بدون پرداخت هزینه ندارم. مشاهده رشد سیستم بسیار قابل توجه بوده است و قدرت Valve به عنوان یک سازنده سخت افزار را نشان می دهد.

شایان ذکر است که تا آنجایی که نمی توانید قطعات آن را ارتقا دهید، این مانند یک رایانه شخصی نیست. چیزی که در اینجا به دست می آورید چیزی است که تا زمانی که Valve یک مورد جدید بسازد، به آن قفل خواهید شد. بهینه‌سازی باتری و نرم‌افزار واقعاً به افزایش عمر آن کمک کرده است، اما دستگاه برای همگام شدن با بازی‌های PS5 و Xbox Series X تلاش می‌کند. اگر برای اولین بار یک کامپیوتر قابل حمل انتخاب می کنید، گزینه های زیادی مانند آن وجود دارد Asus ROG Ally در حال حاضر که heave Valve بر قدرت و عملکرد ضربه زده است.

درست همانطور که در زمان راه اندازی بود، تعیین انتظارات در هنگام گرفتن Steam Deck بسیار مهم است. شما باید با این انتظار وارد شوید که برخی از بازی های مورد علاقه شما به خوبی روی آن کار نکنند. Valve ممکن است بگوید که می توانید کل کتابخانه Steam خود را در حال حرکت ببرید، اما اینطور نیست. حتی با در نظر گرفتن این موضوع، زمانی که بازی‌ها به طور کامل کار می‌کنند، کاملاً هیجان‌انگیز است، حتی اگر عناوین کوچک‌تری باشند که می‌توانند روی سوئیچ اجرا شوند. تونستم بخرم بازماندگان خون آشام بر روی خود دستگاه و قبل از اینکه از دستگاه های تلفن همراه خارج شود، آن را سوار مترو کنید. این تجربه همچنان باعث می شود که Steam Deck در بهترین حالت خود احساس انقلابی کند.

کار در حال انجام

اگر تا کنون مشخص نشده است، Steam Deck در حال انجام است. این آزمایش تا کنون به خوبی پیش رفته است، اما هنوز مشهود است که کار در برخی از UI دستگاه ادامه دارد. از جنبه مثبت، رابط پیش فرض Steam بهتر از نمای استاندارد موجود در رایانه شخصی است. مرور کتابخانه، فروشگاه، لیست دوستان و پیشرفت بارگیری بسیار ساده تر است. دکمه Steam کنسول همه آن را به روش هایی ساده می کند ای کاش روی دسکتاپ داشتم. از سوی دیگر، من هنوز به طور معمول با اشکالات نرم افزاری برخورد می کنم که مرا از دیوار بالا می برد. به نظر می رسد هر جلسه دیگری با مشکلاتی مواجه می شوم که قبلاً هرگز دیده نشده اند، که از توقف نوار صدا در نیمه راه تا ترساندن کامل آجر را شامل می شود.

سپس مرورگر پیچیده لینوکس سیستم وجود دارد. از نظر تئوری، این ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به شما امکان دانلود بازی‌های فراتر از کتابخانه Steam را بدهد. از جمله شبیه سازها. اگرچه در حال حاضر استفاده از آن آسان نیست. بخشی از آن فقط به این دلیل است که لینوکس اگر در ویندوز بزرگ شده باشید، می‌تواند بیگانه به نظر برسد، اما نکات عجیب و غریبی فراتر از آن وجود دارد (و توجه داشته باشید که دستگاه‌های ویندوزی مانند ROG Ally از آن زمان به ما نشان داده‌اند که سیستم‌عامل مزاحمت‌های خاص خود را دارد).

Steam Deck در نهایت من را به یاد قرار دادن یک هدست VR اولیه در اواسط دهه ۲۰۱۰ می اندازد.

وقتی روی یک جعبه متن کلیک می کنم، صفحه کلید همیشه روی -reen پر نمی شود. قرار است بتوانم هر زمان که بخواهم با فشار دادن همزمان دکمه Steam و X آن را مطرح کنم، اما همیشه کار نمی کند. من همچنین به طور معمول سعی می‌کردم از نمای استاندارد Steam خارج شوم، فقط برای لینوکس که به من بگوید برنامه‌ای که باز نبود آن را مسدود می‌کند. چند بار مجبور شدم دستگاه را خاموش کنم زیرا نمی‌توانستم بفهمم که چگونه می‌توانم از آن خارج شوم. اگر می خواهید با آن بازی کنید، یک ماوس و کیبورد همراه داشته باشید.

برخی از این موارد مطمئناً در طول زمان برطرف می‌شوند، اگرچه من فکر می‌کنم یک مدل ارتقا یافته می‌تواند کارهای بیشتری را برای سهولت استفاده از دستگاه انجام دهد. به عنوان مثال، OneXPlayer Mini دارای دکمه ای است که به طور خودکار صفحه کلید ویندوز را در هر زمان فراخوانی می کند. همچنین شامل یک پورت USB-A و دو درگاه USB-C است که اتصال هر دستگاهی را آسان می‌کند، در حالی که Steam Deck فقط دارای یک درگاه USB-C است که برای شارژ استفاده می‌شود (اگرچه بلوتوث آماده است که این کمبود را کاهش می‌دهد. گزینه های سیمی).

تصویر با اجازه صاحب حق چاپ استفاده می شود

Steam Deck در نهایت من را به یاد قرار دادن یک هدست VR اولیه در اواسط دهه ۲۰۱۰ می اندازد. من به یاد دارم که در حوالی سال ۲۰۱۴ یک Vive غول پیکر را پرتاب کردم و به طرز باورنکردنی تحت تأثیر این تجربه قرار گرفتم. اما از آنجا که می‌دانستم فناوری به سرعت پیشرفت می‌کند، من را ترک کردم و در آن زمان در مورد سرمایه‌گذاری شک داشتم. هر کسی که منتظر تمیزتر بود متا کوئست ۲ واقعا چیز زیادی از دست نداد

Steam Deck قبلاً ثابت کرده است که یک نوع تجربه مشابه است. این یک تغییر آشکار بازی برای کاربران اولیه بود، اما کسانی که منتظر بودند رقبای قدرتمندتری مانند Asus ROG Ally پیدا کردند. هرچه دیرتر دستگاهی مانند این را بخرید، چه این نسخه از Steam Deck باشد یا یک نسخه کپی، بهتر خواهد بود. تمام آنچه گفته شد، Valve ثابت کرده است که به این زودی دستگاه را مانند برخی از آزمایشات قدیمی خود رها نمی کند. هر تغییری راه درازی را به سمت بهبود سیستم انجام داده است، به طوری که هنوز هم دستی قابل حمل من نسبت به مواردی که قطعاً روی کاغذ بهتر هستند، انتخاب می شود.

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانم انتقاد کنم عرشه بخار برای. طراحی نامناسب، صفحه نمایش ضعیف، باگ های غیرقابل پیش بینی، مرورگر لینوکس عجیب و غریب و بسیاری موارد دیگر دارد. حتی با وجود همه آن مسائل، من هنوز از وجود آن هیجان زده ام. این یک دستگاه بازی قدرتمند است که به لطف تجربه SteamOS تمیز خود به سادگی بی بدیل است. این واقعیت که می تواند اجرا شود حلقه الدنیک نسخه AAA که نمی‌توانست روی رایانه شخصی من اجرا شود، ارزش کلی آن را به عنوان یک دستگاه قابل حمل نشان می‌دهد. هنگامی که در ابتدا سیستم را بررسی کردم، گفتم که Valve برای اینکه بخواهد مخاطبی فراتر از افراد فنی داشته باشد، باید تغییرات زیادی را انجام دهد. دقیقاً این کار را انجام داده است، و این شاهکاری است که ارزش تحسین دارد.

توصیه های سردبیران







هنگامی که Steam Deck در اوج عملکرد کار می کند، یک دستگاه افشاگر است که به نظر می رسد می تواند کاملا چرخه سخت افزار بازی را مختل کند همانطور که ما آن را می شناسیم. در عین حال، بسیار آشکار است که این اولین پیش نویس است که فضای زیادی برای بهبود باقی می گذارد. Valve با برطرف کردن باتری ضعیف سیستم و سازگاری ناسازگار با بازی در طول زمان، خود را در این چالش ثابت کرده است، اگرچه صفحه نمایش ضعیف و طراحی نامناسب آن قبلاً توسط کپی‌ها بهبود یافته است. Steam Deck ممکن است بیشتر یک جرقه باشد تا یک انقلاب تمام عیار، اما همچنان دستگاهی است که به طور محکم پیشرو شارژ است.


منبع: https://www.digitaltrends.com/gaming/steam-deck-review/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *