بررسی Warhammer 40K: Rogue Trader – با شکوه وفادار، اگر RPG پیچیده باشد

Rogue Trader تنظیمات ۴۰k را میخکوب می کند و یک روایت عظیم پر از مبارزات تاکتیکی گوشتی ارائه می دهد، اگرچه برخی اشکالات و عملکرد ضعیف آن را متوقف می کنند.

Warhammer 40,000: Rogue Trader یک بازی است که مدتها منتظر آن بودم. این اولین بازی ویدیویی ۴۰ هزار نفری نیست که من رویای آن را داشتم – این همان بازی مبارزه ای Primarch بود که دوستانم و من در ۱۱ سالگی رویای آن را داشتیم – اما از زمانی که مرحله جوانی “وای، فضایی باحال” را پشت سر گذاشتم، می خواستم یک بازی ۴۰k داشته باشد که واقعاً وارد جزئیات دقیق تنظیمات شود.

Imperium، شکلی که جامعه بشری در تاریکی تلخ آینده دور به خود می‌گیرد، بهترین چیز در مورد ۴۰k است – اما اغلب مبهم است. اقتباس‌های ۴۰k تمایل دارند یا تماماً در اکشن قرار بگیرند یا به جنگ و استراتژی سطح بالای بازی رومیزی پایبند باشند. علاوه بر این، من گمان می‌کنم که نیاز Games Workshop به بازاریابی برای کودکان با اینکه Imperium واقعاً وحشتناک است در تضاد است. از این گذشته، وقتی مادر تیمی کوچولو به عنوان مدافعان قهرمان بشریت به تصویر کشیده می‌شوند، به جای مجریان فاشیست شست‌و‌شوی مغزی که واقعاً هستند، خیلی ساده‌تر است که مامان تیمی کوچولو به سربازان اسباب‌بازی بپاشد. در نتیجه، عناصر طنز تاریک ۴۰k تمایل دارند در رمان‌ها و دیگر رسانه‌های جانبی دفن شوند، و این امر باعث می‌شود که به نظر رسیدن به سطح بسیار آسان باشد.

Rogue Trader بازی Owlcat Games بر اساس RPG قلم و کاغذی به همین نام در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است که جای تعجب ندارد. این استودیو با اقتباس از بازی Pathfinder RPG نام خود را به دست آورد. اگر Kingmaker یا Wrath of the Righteous را بازی کرده باشید، ضربات گسترده Rogue Trader بلافاصله آشنا خواهد شد: یک CRPG مبتنی بر مهمانی که نزدیک به نسخه اصلی قلم و کاغذ است، و یک روایت گسترده را با تاکتیک‌های عمیق نوبتی ترکیب می‌کند. مبارزه کن. پس از ساختن شخصیت خود، قبل از اینکه در موقعیتی قدرتمند قرار بگیرید، در بخش مقدماتی بازی خواهید کرد – قسمتی که به راحتی امکان تصمیم گیری دردناک و شجاعت در مورد مکان در ماجراجویی را فراهم می کند. تفاوت بزرگ این بار در مقیاس است. ۴۰k همه چیز در مورد حداکثرگرایی است. همه چیز بزرگتر و بدتر است و با میل به چیزهای بیشتر تعریف می شود.


بررسی Warhammer 40K: Rogue Trader – با شکوه وفادار، اگر RPG پیچیده باشدRogue Trader – تریلر آشکار


در اینجا یک تریلر Rogue Trader برای نمایش آن در عمل آمده است.

در همین حال، موقعیت یک تاجر سرکش، موقعیتی منحصر به فرد در داخل امپراتوری است، با آزادی هایی که برای توده های سرکش جامعه سخت گیر و تئوکراتیک آن دست نیافتنی است. همانطور که از نام آن پیداست، آنها شاهزادگان بازرگانی هستند که می توانند تقریباً هر کاری را به نام ایجاد سود برای امپریوم و گسترش مرزهای آن انجام دهند، به نوعی مانند دل بوی تروتر که مسئول شرکت بازرگانی هند شرقی است. پس شخصیت شما در Rogue Trader یک ماجراجوی تازه کار نیست. در عوض، منشایی که انتخاب می‌کنید، شما را به یک افسر نظامی عالی رتبه، یک جنایتکار یا یک نجیب تبدیل می‌کند، فردی که قبلاً موفق و مهم است. نه تنها این، شما یک وارث بالقوه برای سلسله بازرگانان سرکش فون والنسیوس هستید. (اسپویلرها: شما به سرعت کاری را که به شما محول می شود می یابید.)

در نتیجه، کاراکتر شما فقط در اطراف Fantasy France یا چیزی دیگر نمی چرخد. در عوض شما یک بخش کهکشانی کامل برای کاوش دارید، با تصمیماتی که سرنوشت سیاراتی را که میلیون ها نفر در آن زندگی می کنند تغییر می دهد. کشتی شما توسط ده ها، اگر نگوییم صدها هزار نفر، کل قبیله رعیت که در کشتی متولد می شوند، زندگی می کنند، کار می کنند و می میرند بدون اینکه بیش از یک یا دو عرشه ببینند، چه رسد به ترک کشتی، سرنشین است. شما در نبردهای فضایی شرکت خواهید کرد، مستعمرات را مدیریت خواهید کرد و حملات عظیم سیاره ای را هدایت خواهید کرد. اما این هنوز هم در قلب یک بازی تاکتیکی مبتنی بر پارتی است. بیشتر زمان صرف عبور از محیط های سیاه چال مانند و تیراندازی به صورت افراد زیادی می شود.

و، اوه پسر، این چند تیراندازی با صورت ترد است تا دندان هایت را درگیر کند. در بهترین حالت، مبارزه Rogue Trader یک بازی فکری بسیار وحشیانه است که با از بین بردن حریفان قبل از اینکه بتوانید تحت فشار سنگین آتش قرار بگیرید حل می شود – اگرچه ممکن است کمی طول بکشد.


اسکرین شات Rogue Trader که صحنه نبرد را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که یک تله در حال کشف را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: بازی Owlcat / Eurogamer

اقتباس‌های Owlcat’s Pathfinder در برخی مواقع به طرز گیج‌کننده‌ای متراکم بودند، اما قوانین مبتنی بر d100 که Rogue Trader بر روی آنها ساخته شده‌اند، مسلماً بسیار پیچیده‌تر هستند. از لحظه ایجاد شخصیت به بعد، انتظار می رود استعدادها و مهارت هایی را با متنی مانند “برای حمله بعدی به هدفی که تحت تأثیر سوء استفاده قرار می گیرد، انتخاب کنید، کارایی پوشش آن هدف به میزان -(۵ + (PER پاداش x پشته ها) کاهش می یابد. از بهره برداری))٪”. این حمله +(۵ + PER پاداش- x پشته اکسپلویت)٪ شانس ضربه خواهد داشت.” حتی پس از صدها ساعت از بازی، درک این نوع راهنمای ابزار همچنان مشکل است. نتیجه این است که احساس می کنم من در حال بازی هستم. اغلب فقط چیزهایی را بر اساس آنچه باعث افزایش تعداد می شود انتخاب می کنید.

خوشبختانه، مبارزه به خودی خود بسیار ساده تر است که سر شما را به اطراف برگرداند. به ترتیب تصادفی ابتکار عمل کنید، شش عضو حزب شما هر کدام تعدادی امتیاز حرکت و امتیاز عمل برای استفاده از هر نوبت دریافت می کنند. شما می توانید حرکت کنید و از توانایی ها هر طور که می خواهید استفاده کنید، اما حمله مانع از حرکت بیشتر شما می شود و در هر نوبت به یک حمله محدود می شوید. یا حداقل باید از ابتدا شروع کنید. بخش اعظم سرگرمی این است که بفهمیم چگونه از توانایی های شخصیت های مختلف برای شکستن این قوانین و مقابله با مرگ و نابودی تا حد امکان کارآمد استفاده کنیم.


اسکرین شات Rogue Trader که یک بررسی موفقیت آمیز مهارت را در طول گفتگو نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که صحنه نبرد را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که صفحه موجودی را نشان می دهد.

اعتبار تصویر: بازی Owlcat / Eurogamer

فعال کردن این توانایی‌ها، به‌ویژه از کهن الگوی افسر است، که بر سرکوب کردن سایر اعضای حزب و دادن فرصت‌های اضافی برای عمل به آنها تمرکز دارد. من برخوردهای کاملی را با دو شخصیت انجام داده ام، یکی از سربازان که در هر نوبت تا حد امکان حملات ممکن را انجام می دهد، و یک افسر که با خوشحالی می تواند سه یا چهار نوبت در یک دور به آنها بدهد. این واقعاً چیز خوبی است، زیرا شخصیت‌های شما تمایل دارند نسبتاً شلخته و عموماً به طرز وحشتناکی از تعدادشان بیشتر باشد، حتی با رئیس‌های بسیار سخت‌گیر همراه با انبوهی از مینیون‌ها. و افزایش جذابیت برای طرفداران ۴۰k، همه چیز دقیقاً همانطور که انتظار دارید به نظر می رسد. پاره کردن بخش‌های فرقه‌ها با یک پیچ و مهره سنگین برای صدمین بار به همان اندازه رضایت‌بخش است.

این بازآفرینی کامل محیط در سرتاسر Rogue Trader مشهود است، به ویژه در برداشت آن از اخلاق RPG. انتخاب‌های دیالوگ معینی شما را در یکی از سه مسیر مختلف هدایت می‌کنند: حرکت جزم‌آمیز خط حزب امپراتوری، پرستش بدعت‌آمیز خدایان آشوب یا شمایل‌شکنانه، خوب، تلاش برای اینکه فردی شایسته باشید. پیش فرض در اینجا انجام کارهای وحشتناکی به نام Imperium است، ارتکاب اعمال شنیع برای اطمینان از زنده ماندن بشریت یک روز دیگر در یک جهان متخاصم. وقتی برخی از اعضای حزب شما ناگزیر به دلیل بدعت گذاری زیاد شما را ترک می کنند، به این دلیل نیست که شما مرتکب اعمال شیطانی شده اید، به این دلیل است که آنها را به دلیل اشتباه انجام داده اید. تلاش برای قهرمان شدن ممکن است، اما هرگز آسان نیست.


اسکرین شات Rogue Trader که صفحه بیوگرافی شامل اطلاعات تراز را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که نقشه سفر بخش را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که پل پرچمدار بازیکن را نشان می دهد.


اسکرین شات Rogue Trader که طرف را در حال سفر در یک کارخانه خراب نشان می دهد.

اعتبار تصویر: بازی Owlcat / Eurogamer

چیزی که برای Rogue Trader آسان است این است که ظلم و تاریکی ۴۰k را بپذیرد و به سادگی تبدیل به یک آشفتگی انسان‌دوست از شخصیت‌های غیرقابل دوست‌داشتنی و بدبختی عمومی شود، اما Owlcat توانسته هم مبارزات فردی NPC‌هایی را که با آنها روبرو می‌شوید و هم داستانی فراگیر را انجام دهد. می تواند به راحتی بیش از ۱۰۰ ساعت دوام بیاورد) عمیق و قانع کننده. تصمیم‌های سخت و ناگزیر وحشتناکی که گرفته می‌شوند، با روایت توجیه می‌شوند، اما هرگز توجیه نمی‌شوند، و شما همیشه از آن‌ها آگاه خواهید بود، بدون اینکه برای انجام بازی آنطور که در نظر گرفته شده مجازات شوید.

متأسفانه، بازی به دلیل عملکرد وحشتناک و بسیاری از باگ ها ناامید شده است. من روی PS5 بازی می‌کردم (پلتفرم ترجیحی من برای این نوع چیزها نیست، اما تقریباً کار می‌کند) و با مجموعه‌ای از باگ‌ها، خرابی‌ها و در یک موقعیت، وصله‌ای مواجه شدم که سیوهای موجود را کاملاً غیرقابل پخش می‌کرد تا زمانی که رفع شود. . . شاید مهم‌تر از همه، برای یک RPG، باگ‌هایی وجود داشت که کل کوئستلاین‌ها، به‌ویژه در داستان‌های همراه را شکست. چیزی بدتر از صرف ده ها ساعت برای آشنایی با یک شخصیت است، شاید حتی درگیر شدن در یک عاشقانه کوچک، همه اینها برای آن ها این است که ناگهان آن اتفاق را فراموش کنند، یا تصمیم بگیرند که واقعاً از شما متنفرند. صحبت کردن با دوستانی که در رایانه شخصی بازی می کنند و به اطراف جامعه نگاه می کنند، حتی عملکرد رایانه های سطح بالا هم خیلی بهتر نبوده است.

شرم آور است که انتشار بازی ها در حالت نیمه کاره نیز به یکی از ویژگی های بارز Owlcat تبدیل شده است، زیرا استودیو از نظر تاریخی کار بسیار خوبی را انجام می دهد تا آنها را به خوبی با زمان کافی تعمیر کند. پیچیدگی مبارزه قابل غلبه است و تیرگی کلی محیط دیستوپیایی بخشی از جذابیت ۴۰k است، بنابراین مسائل فنی تنها نقطه گیر واقعی Rogue Trader هستند. Owlcat برای مقابله با این مشکلات سخت کار کرده است، با وصله های معمولی که قبلا باگ های بزرگتر را از بین برده اند. هنوز هم ارزش دارد که چند ماه دیگر به آن فرصت دهید، اما اگر نمی توانید صبر کنید، نباید چیزی مانع از خوش گذرانی شما شود. Rogue Trader متورم و حداکثری، محرمانه و بیش از حد است. به طور خلاصه، این بازی ۴۰k عالی است.

نسخه ای از Warhammer 40K: Rogue Trader به طور مستقل برای بررسی توسط Eurogamer تهیه شده است.


منبع: https://www.eurogamer.net/warahmmer-50k-rogue-trader-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *