برنامه های گسترده OpenAI برای هند: استخدام رئیس سابق توییتر هند، Rishi Jaitly برای پیمایش مقررات هوش مصنوعی

به نظر می رسد که OpenAI برنامه های گسترده ای برای هند دارد. غول هوش مصنوعی به رهبری سام آلتمن، در حال ایجاد همکاری با ریشی جیتلی، رئیس سابق توییتر هند است تا بینش هایی در مورد پیچیدگی های سیاست ها و مقررات هوش مصنوعی هند به دست آورد.

Jaitly به عنوان مشاور ارشد به OpenAI پیوسته است، با تمرکز بر تسهیل گفتگو با دولت هند در مورد سیاست های هوش مصنوعی. هدف این مشارکت استراتژیک، هدایت چشم‌انداز پیچیده حکمرانی هوش مصنوعی در هند است.

طبق گزارش TechCrunch، OpenAI همچنین برنامه‌هایی برای ایجاد یک تیم محلی در هند دارد که نشان دهنده تلاش برای تعامل با اکوسیستم هوش مصنوعی در این کشور است.

Rishi Jaitly تجربه زیادی را برای این همکاری به ارمغان می آورد، که قبلاً به عنوان رئیس شراکت عمومی و خصوصی Google در هند از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ خدمت کرده است. متعاقباً، او در سال ۲۰۱۲ به عنوان اولین کارمند شرکت در هند به توییتر پیوست و به آنجا پیوست. به عنوان مدیر عامل موسس، و در سال ۲۰۱۶ به عنوان معاون رئیس جمهور، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و شمال آفریقا رفت.

در حالی که OpenAI در حال حاضر حضور رسمی در هند ندارد، سام آلتمن در جریان سفر خود به هند در ماه ژوئن تعامل قابل توجهی با نخست وزیر نارندرا مودی داشت. بحث‌ها بر چشم‌انداز فناوری رو به رشد هند و مزایای بالقوه هوش مصنوعی برای این کشور متمرکز بود.

همکاری با Rishi Jaitly و ایجاد یک تیم محلی نشان دهنده تعهد OpenAI به درک و کمک به چشم انداز در حال تکامل هوش مصنوعی هند است.

آنا ماکانجو، معاون امور جهانی OpenAI، قرار است در نشست آینده مشارکت جهانی در زمینه هوش مصنوعی در دهلی شرکت کند. این رویداد با عنوان “هوش مصنوعی مشترک برای مشارکت جهانی (CAIGP) – همکاری جهانی برای هوش مصنوعی عادلانه” با کارشناسان صنعت و رهبران بین المللی گفتگو خواهد کرد. به گفته منابع به نقل از تک کرانچ، جیتلی در ترتیب دادن مشارکت ماکانجو در این اجلاس نقش داشته است.

در طی رویدادی در ماه ژوئن در دهلی نو، سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، به سوالی در مورد ساخت مدل های بنیادی با بودجه ۱۰ میلیون دلاری پاسخ داد و گفت که این “ناامیدکننده” است.

علیرغم اینکه آلتمن با انتقاد کارآفرینان هندی مواجه شد، تصریح کرد که اظهارات وی خارج از چارچوب است. او بر چالش رقابت با سازمان‌های دارای بودجه خوب مانند OpenAI با بودجه محدود تاکید کرد و استارت‌آپ‌ها را تشویق کرد تا بر مشارکت‌های نوآورانه تمرکز کنند.

هند، به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان و دومین بازار بزرگ اینترنت، فرصت های رشد را ارائه می دهد. آلتمن در بازدید از IIIT دهلی علاقه OpenAI به هند را ابراز کرد و از اشتیاق این کشور برای پذیرش هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها قدردانی کرد.

در حالی که OpenAI هیچ سرمایه گذاری در هند را فاش نکرده است، یک سرمایه گذار اشاره کرد که این شرکت هند را به عنوان یک بازار کلیدی می بیند و در حال بررسی فرصت ها برای گسترش حضور خود است. با این حال، سرعت حرکت OpenAI به بازار هند نامشخص است.

با وجود هیئت مدیره هماهنگ تر از ابتکارات تجاری OpenAI، به نظر می رسد مقررات یکی از معدود موانع در مسیر این شرکت باشد. کار در بخش نظارتی ممکن است در این مقطع تمرکز حیاتی برای شرکت باشد.

در مقابل، مایکروسافت، سرمایه‌گذار اصلی و شریک استراتژیک OpenAI، حضور قابل توجهی در هند دارد که از دهه ۱۹۹۰ پایگاهی قوی ایجاد کرده است. این غول نرم افزاری یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه خود را در بنگالورو به همراه سه مرکز داده در سراسر کشور اداره می کند. مایکروسافت با بیش از ۲۰۰۰۰ کارمند در ۱۰ شهر هند، به طور فعال در استارتاپ های هندی سرمایه گذاری می کند و حضوری قوی در منطقه به نمایش می گذارد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/openais-massive-plans-for-india-hires-twitter-ex-head-rishi-jaitly-to-navigate-ai-regulations-13489102.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *