برنامه یادداشت برداری NotebookLM گوگل با هوش مصنوعی برای همه در ایالات متحده باز است

یک برنامه یادداشت برداری که با یک مدل زبان بزرگ آمیخته شده است، در حال حاضر است . این شرکت NotebookLM را ساخته تا فقط اطلاعات را از یک مجموعه داده سفارشی استخراج کند. بنابراین، برای مثال، می‌توانید از آن برای کمک به نوشتن مقاله بر اساس مجموعه‌ای از فایل‌های PDF استفاده کنید و فقط بر جزئیات آن اسناد تکیه کنید.

ایده این است که با چسبیدن به یک مجموعه داده سفارشی، اطلاعات NotebookLM همیشه با نیازهای خاص شما مرتبط خواهد بود، در مقابل یک ربات چت عمومی تر که ممکن است از کل اینترنت عمومی استخراج شود. گوگل در I/O امسال قبل از تغییر نام تجاری آن و می گوید که فناوری بر اساس آن است .

Google همچنین خاطرنشان می‌کند که از داده‌های شخصی برای آموزش NotebookLM استفاده نمی‌شود، بنابراین هرگونه جزئیات حساس یا خصوصی در منابع شما پنهان می‌ماند. یعنی، مگر اینکه منابع را با همکاران به اشتراک بگذارید.

همراه با در دسترس قرار دادن NotebookLM به طور گسترده (گوگل طی پنج ماه گذشته بر اساس لیست انتظار دسترسی را اعطا کرده است)، گوگل مجموعه ای از ویژگی های جدید را برای این نرم افزار اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد این موارد را در چند هفته آینده با هدف تسهیل انتقال بین خواندن، یادداشت برداری و نوشتن ارائه کند.

از جمله موارد دیگر، ربات چت می تواند یادداشت های شما را به یک خبرنامه، طرح کلی اسکریپت یا پیش نویس طرح بازاریابی قالب بندی کند و همه چیز را با یک کلیک به Google Docs صادر کند. اگر می‌خواهید روی یادداشت کردن افکارتان با حواس‌پرتی کمتر تمرکز کنید، می‌توانید یادداشت‌ها را به فضای دفترچه یادداشت بالای جعبه چت سنجاق کنید، پاسخ‌ها را از ربات چت به‌عنوان یادداشت ذخیره و پین کنید و منبع منبع را پنهان کنید. به زودی می توانید از هوش مصنوعی بخواهید که روی منابع خاصی تمرکز کند (که در مجموع می توانید تا ۱۰۰ منبع داشته باشید) یا به نقل قولی از پاسخ چت یا یادداشت ذخیره شده بروید.

NotebookLM همچنین برخی از اقدامات را بر اساس متن یا یادداشت های انتخاب شده پیشنهاد می کند. در ابتدا، می‌توانید یادداشت‌ها را ترکیب کنید، چندین مورد از آنها را خلاصه کنید یا یک طرح کلی یا راهنمای مطالعه ایجاد کنید.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/googles-ai-infused-notebooklm-note-taking-app-is-open-to-everyone-in-the-us-155239999.html?src ظاهر شد = rss


منبع: https://www.engadget.com/googles-ai-infused-notebooklm-note-taking-app-is-open-to-everyone-in-the-us-155239999.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *