برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کرده است

برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کرده است

معاون امور مجلس رئیس جمهوری درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در کشور، گفت: جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره خوارزمی هر سال باید باشکوه‌تر از قبل برگزار شود؛ چراکه این جشنواره‌ توانسته طرح انزوا و تحریم کشور را خنثی کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران برگزیده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مولود انقلاب است که برای ماموریت‌های خاص و رفع مشکلات کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به جایگاه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان در شمار بهترین  پژوهشگاه‌های کشور قرار دارد. فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در راستای تبدیل ایده به محصول قابل تقدیر است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: این‌که ایده‌ها به محصول تبدیل شود و به بازار، به‌ویژه بازار بین‌المللی ارائه شود، می‌تواند نیازهای ارزی کشور را رفع کند. نیازهای ارزی ما فراوان است و ضروری است که این  وابستگی را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در کشور در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر همه به این تاکید دارند که کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

حسینی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همچون راه‌اندازی پژوهشکده اکتشاف و استخراج عناصر معدنی استراتژیک، گفت: اگر حلقه‌های به هم پیوسته باشیم، با هم‌افزایی کارهای بزرگی می‌توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به ساخت ماهواره پیش‌بینی زلزله توسط این سازمان به نام ماهواره «آیات» و همچنین سالروز زلزله بم در تاریخ ۶ دی ماه، ادامه داد: ما کشور زلزله‌خیز هستیم و فعالیت در حوزه زلزله بسیار ارزشمند است. کار کردن در این حوزه‌ها، علم کاربردی است و بهترین علم، علمی است که نافع باشد.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با بیان این‌که هیچ فعالیتی بدون علم و تحقیق، راه به جایی نمی‌برد، خاطر نشان کرد: علم سبب رونق اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی و معیشت مردم می‌شود. با داشتن قدرت بازدارندگی در حوزه‌های مختلف از جمله علمی، اقتصادی، دفاعی و …؛  نه تنها می‌توانیم از کشور خود دفاع کنیم، بلکه می‌توانیم پناهگاهی برای دیگر کشورها باشیم.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: با علم و دانش و فناوری می‌توان در مقابل مستکبران ایستاد.

حسینی از شهید سید رضی موسوی یاد کرد و ادامه داد: این شهید از مستشاران قدیمی در سوریه، مجاهد فی سبیل‌الله بود و پرچم این شهید همواره در اهتزاز است. عرصه جهاد پژوهشگران و دانشمندان نیز عرصه علم و دانش است.

وی درباره برگزاری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی در کشور گفت: جشنواره‌های بین‌المللی از جمله جشنواره خوارزمی هر سال باید باشکوه‌تر از قبل برگزار شود. چراکه این جشنواره‌ ‌توانسته طرح انزوا و تحریم کشور ما را خنثی کند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، گفت: حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارند که باید توسعه کمی و کیفی آن‌ها مد نظر قرار داد. دولت تا جایی که میسر بوده از آنها حمایت کرده‌ است. دستاوردها و نوآوری‌های این شرکت‌ها سبب رفع برخی نیازهای ما و کاهش واردات شده است. همچنین در برخی زمینه‌ها از جمله دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و  … قراردادهایی برای صادرات منعقد شده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری، گفت: انتخابات سرنوشت‌سازی در کشور در پیش داریم. انتخابات نشان وحدت ملی است؛ اگر کشوری وحدت داشته باشد، قدرتمند و مقتدر باشد، دیگران به آن طمع نمی‌کنند.

وی افزود: انتظار داریم اساتید و پژوهشگران که گروه مرجع جامعه هستند، این تکلیف را در کنار سایر وظایف خود انجام دهند و شبهات و ابهامات را رفع کنند. چرا که این اقدامات نیز همچون فعالیت‌های علمی، آثار و تبعات بین‌المللی دارد و می‌تواند تهدیدات را کنار بزند تا افراد علمی بتوانند به کارهای بزرگ اهتمام ورزند.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1402100805192/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%A7%D9%86%D8%B2%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *