بریتانیا در نظر دارد قانون فناوری جدیدی را تصویب کند که ممکن است اپل را مجبور به ترک و خروج از بازار کند

بریتانیا در نظر دارد قانون فناوری جدیدی را تصویب کند که ممکن است اپل را مجبور به ترک و خروج از بازار کند

اپل به شدت با اصلاحات پیشنهادی دولت بریتانیا در قانون اختیارات تحقیقاتی (IPA) 2016 مخالفت کرده است که برای ویژگی‌های امنیتی جدید معرفی شده توسط شرکت‌های فناوری نیاز به تایید قبلی دارد.

این اصلاحات نشان می دهد که اگر وزارت کشور بریتانیا یک به روز رسانی را رد کند، نمی توان آن را در سطح جهانی منتشر کرد و به مردم اطلاع رسانی نمی شود. دولت قصد دارد IPA را به روز کند تا بین نوآوری های فناوری و امنیت ملی تعادل ایجاد کند.

بر اساس تغییرات پیشنهادی، تصمیمات مربوط به دسترسی قانونی با هدف حفاظت از کشور در برابر تهدیداتی مانند استثمار کودکان و تروریسم، توسط نهادهای پاسخگوی دموکراتیک گرفته خواهد شد و به تصویب پارلمان خواهد رسید.

با این حال، اپل این موضوع را “بی‌سابقه بیش از حد” می‌داند و ابراز نگرانی عمیق می‌کند که این اصلاحات می‌تواند حریم خصوصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد.

این غول فناوری استدلال می کند که در صورت تصویب، دولت بریتانیا می تواند به طور مخفیانه محافظت از کاربران جدید را در سطح جهانی وتو کند و از ارائه آن به مشتریان توسط اپل جلوگیری کند.

اپل قبلاً در پاسخ به پیشنهادات مشابه در جولای ۲۰۲۳ نسبت به برداشت احتمالی خدمات از جمله Facetime و iMessage هشدار داده بود.

وزارت کشور موضع خود را حفظ کرده و بر نیاز به تعادل بین فناوری متمرکز بر حریم خصوصی و امنیت عمومی تاکید دارد.

اصلاحات پیشنهادی قرار است در مجلس اعیان با گروه‌های آزادی‌های مدنی، از جمله دیده‌بان برادر بزرگ، لیبرتی، گروه حقوق باز، و حریم خصوصی بین‌المللی که نگرانی‌های خود را در مورد تبدیل احتمالی شرکت‌های خصوصی به گسترش دولت نظارتی ابراز کنند، در مجلس اعیان مورد بحث قرار گیرد.

این اصلاحات پس از بررسی قوانین موجود انجام می شود و به روز رسانی های مربوط به جمع آوری داده ها توسط سازمان های اطلاعاتی و استفاده از سوابق اتصال به اینترنت را پوشش می دهد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/uk-contemplates-passing-new-tech-law-that-may-force-apple-to-quit-pull-out-of-the-market-13668072.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *