بریتانیا ۱۵ میلیون پوند به پروژه های فناوری فضایی برای مأموریت های فضانوردی تجاری ارائه می دهد

آژانس فضایی بریتانیا دو فراخوان کمک مالی را آغاز کرده است فن آوری و پروژه های علمی برای پرواز بر روی یک مأموریت آینده نگر و با حمایت تجاری.

این تماس ها در حال آماده سازی توافقی بین انگلستان و Axiom Space، یک شرکت آمریکایی که بازدید از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را سازماندهی می کند. هدف این مشارکت، پرتاب یک ماموریت فضانورد بریتانیایی، به طور بالقوه به ایستگاه فضایی بین‌المللی است. بودجه ۱۵ میلیون پوندی (۱۷٫۵ میلیون یورو) به این بستگی دارد که آیا این مأموریت واقعاً ادامه خواهد داشت یا خیر.

آنلیس لوک، معاون مدیر عامل آژانس فضایی بریتانیا گفت: «ما می‌خواهیم بخش فضایی بریتانیا را در خط مقدم اکتشافات علمی و نوآوری‌های تکنولوژیکی نگه داریم، بنابراین این امر از ماه اکتبر در مرکز کار ما با Axiom Space بوده است».

فناوری فضایی می‌خواهد

بریتانیا خواستار نمایش دهندگان فناوری است که می توانند از اکتشاف و آزمایش راه حل های نوآورانه در یک محیط فضایی پشتیبانی کنند.

در درجه اول به دنبال پروژه هایی از فناوری های زیر است: هوش مصنوعی، زیست شناسی مهندسی، مخابرات آینده، نیمه هادی ها و کوانتومی. همچنین به دنبال راه‌حل‌هایی است که با نقشه راه فناوری آژانس فضایی، که تولید پیشرفته، استفاده از منابع در محل، پشتیبانی از زندگی، و عملکرد خدمه را در اولویت قرار می‌دهد، هماهنگ باشد.

بریتانیا ۱۵ میلیون پوند به پروژه های فناوری فضایی برای مأموریت های فضانوردی تجاری ارائه می دهد

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

نامزدهای علاقه مند می توانند تا ۲۹ آوریل درخواست دهند. پروژه های اعطا شده باید تا ژوئن ۲۰۲۴ شروع شوند و روند توسعه آن ۱۸ ماه طول بکشد.

بریتانیا برای رهبری فناوری فضایی فشار می آورد

بریتانیا به شدت روی آن شرط بندی کرده است فضا فناوری، با هدف بهره مندی از تجاری سازی فزاینده اکتشاف فضا و اقتصاد جهانی فضایی – تخمین زده می شود به ۱ تریلیون دلار (۸۹۷ میلیارد یورو) تا سال ۲۰۴۰٫

علاوه بر سرمایه گذاری عمومی، این کشور از بودجه خصوصی قابل توجهی برخوردار است. بر اساس داده های شرکت VC Seraphim، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، بریتانیا تقریباً کل سرمایه گذاری سالانه خود را دو برابر کرد و به ۳۲۶ میلیون دلار (۳۰۱٫۷ میلیون یورو) رساند. هدف این کشور میزبانی از اولین پرتاب موشک عمودی از اروپای غربی، در حالی که خانه بسیاری از استارت آپ های نوآور در این بخش است، از جمله Cosmos را باز کنید و فورج فضایی.


منبع: https://thenextweb.com/news/uk-funding-space-tech-projects-commercial-astronaut-mission

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *