بر اساس نظرسنجی GDC، یک سوم توسعه دهندگان تحت تاثیر اخراج در ۱۲ ماه گذشته قرار گرفته اند.

۳۵ درصد از توسعه‌دهندگان بازی تحت تأثیر اخراج‌ها در ۱۲ ماه گذشته قرار گرفته‌اند و نیمی از آنها نگران کاهش مشاغل بیشتری هستند. این بر اساس گزارش جدید منتشر شده GDC در سال ۲۰۲۴ از وضعیت صنعت بازی است که بر اساس یک عکس فوری از ۳۰۰۰ متخصص صنعت که در نظرسنجی شرکت کردند، احساسات فعلی در میان توسعه دهندگان را برجسته می کند.

بر اساس این گزارش، در حالی که ۵۴ درصد از توسعه‌دهندگان اعلام کردند که در سال گذشته هیچ اخراج در شرکتشان وجود نداشته است، ۳۵ درصد گفتند که یا خود یا همکارانشان شغل خود را از دست داده‌اند. گفته می شود که موقعیت های تضمین کیفیت بیشترین ضربه را خورده است، به طوری که ۲۲ درصد از کارکنان QA گفته اند که در مقایسه با هفت درصد از همه توسعه دهندگان، اخراج شده اند.

۵۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که نگران هستند شرکت آنها در ۱۲ ماه آینده اخراج های بیشتری را اعلام کند و بسیاری از آنها اصلاح دوره پس از همه گیری، تجمع استودیوها و عدم اطمینان اقتصادی را به عنوان توضیحات احتمالی ذکر کردند.

به غیر از اخراج، GDC از توسعه دهندگان در مورد طیف گسترده ای از موضوعات داغ دیگر صنعت، از جمله اتحادیه سازی سوال کرد – ۵۷ درصد به صراحت موافق بودند در مقایسه با ۱۲ درصد که موافق نبودند، و افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله به احتمال زیاد از اتحادیه حمایت می کنند – و هوش مصنوعی

۳۱ درصد از کارکنان صنعت گفتند که خودشان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند که ۴۴ درصد آنها در تجارت و امور مالی هستند. بخش های جامعه، بازاریابی و روابط عمومی در رتبه های بعدی بیشترین احتمال استفاده از هوش مصنوعی مولد و پس از آن تولید و مدیریت تیم (۳۳ درصد) و برنامه نویسی و مهندسی (۲۵ درصد) بودند.

توسعه دهندگانی که در هنرهای روایت، هنرهای تجسمی و QA کار می کنند، احتمالاً می گویند که هوش مصنوعی تأثیر منفی بر صنعت خواهد داشت و کسانی که در تجارت، بازاریابی و برنامه نویسی فعالیت می کنند، تمایل بیشتری به این فناوری دارند. با این حال، در مورد بلاک چین – از جمله ارزهای دیجیتال و NFT – اجماع بسیار بیشتری وجود داشت و ۷۷ درصد از توسعه دهندگان مورد بررسی گفتند که کاملاً علاقه ای به استفاده از این فناوری ندارند.

جای دیگر گزینه های دسترسی درون بازی در حال افزایش هستند – امسال، ۴۸ درصد از توسعه دهندگان گفتند که برخی از آنها را در مقایسه با ۳۸ درصد در سال ۲۰۲۳ اجرا کرده اند – و جالب اینکه در سالی که شاهد آن بودیم. یونیتی توسعه دهندگان را عصبانی می کند ۳۵ درصد از توسعه دهندگان با اعلام (و سپس عقب نشینی) هزینه های نصب زمان اجرا بسیار بحث برانگیز گفتند که در ۱۲ ماه گذشته موتورهای بازی را تغییر داده اند یا در نظر گرفته اند. با این حال، استفاده از یونیتی با Unreal Engine با ۳۳ درصد، و پس از آن موتورهای اختصاصی یا داخلی با ۱۴ درصد، همچنان گردن و گردن است.

گزارش کامل وضعیت صنعت بازی GDC که برای دانلود نیاز به ثبت نام داردیک عکس فوری جذاب از احساسات و روندهای فعلی توسعه دهندگان پس از یک سال بسیار چالش برانگیز برای صنعت است – سالی که شاهد آن بودیم بیش از ۹۵۰۰ کارمند شغل خود را از دست دادندبا اخراج هنوز هم روزانه اتفاق می افتد در سال ۲۰۲۴ – و ارزش خواندن را دارد.


منبع: https://www.eurogamer.net/one-third-of-developers-impacted-by-layoffs-in-last-12-months-according-to-gdc-survey?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *