بر اساس گزارش‌ها، اخراج‌های دسته جمعی به ناشر مارول اسنپ، Nuverse، ضربه زده است

شرکت مادر ByteDance به دنبال بررسی اخیر، شرکت تابعه بازی خود را بازسازی می کند و به کارمندان تا دسامبر فرصت داده شده است تا به کار روی عناوین منتشر نشده ادامه دهند.

به گفته شرکت مادر TikTok، ByteDance، در حال برنامه‌ریزی است تا برند گیمینگ Nuverse خود را کاهش دهد و از صنعت اصلی بازی‌های ویدیویی دور شود. گزارش جدید توسط رویترز. چهار منبع ناشناس روز دوشنبه به این نشریه گفتند که این تصمیم احتمالاً صدها کارمند را تحت تأثیر قرار خواهد داد که برخی از آنها فقط در مورد تلاش‌های تجدید ساختار شرکت در آخر هفته مطلع شدند.

یکی از سخنگویان ByteDance گفت: “ما به طور منظم مشاغل خود را بررسی می کنیم و تنظیماتی را برای تمرکز بر حوزه های رشد استراتژیک بلندمدت انجام می دهیم. پس از بررسی اخیر، تصمیم دشواری برای بازسازی کسب و کار بازی خود گرفته ایم.” گفت رویترز. Nuverse، یک شرکت تابعه که توسط ByteDance در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد، بر روی بازی های تلفن همراه و وب مستقل از جمله انتشار بازی های محبوب متمرکز بود. مارول اسنپ. انتظار نمی رود این تصمیم بر سایر علایق بازی شرکت، مانند برند بازی Ohayoo برای Douyin (معادل چینی TikTok) یا بازی‌های معمولی که روی TikTok اجرا می‌شوند.

طبق گزارش ها، ByteDance برنامه ای برای بازگشت به بازار جهانی بازی های ویدیویی ندارد

با این حال، جزئیات بیشتری برای مردم فاش نشده است رویترز منابع گفتند که ByteDance در حال حاضر برنامه ای برای بازگشت به بازار جهانی بازی های ویدیویی ندارد. طبق گزارش ها، ByteDance به دنبال خلاص شدن از شر عناوین بازی است که قبلاً تحت Nuverse عرضه شده است، مانند مارول اسنپ و کریستال آتلانتا و روز دوشنبه به کارمندان اطلاع داد که باید تا دسامبر کار روی بازی های منتشر نشده را متوقف کنند. این شرکت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد آستانه.

با این حال، ByteDance اعلام نکرده است که چه تعداد از نقش‌ها تحت تأثیر تغییر ساختار قرار خواهند گرفت گزارش جداگانه توسط TechCrunch ادعا می کند که اخراج دسته جمعی تایید شده و از روز دوشنبه در حال انجام است. این شرکت نیز در حال بحث است فروش استودیوی بازی سازی موبایل مونتونکدامیک در سال ۲۰۲۱ تحت Nuverse خریداری شد به ارزش حدود ۴ میلیارد دلار

این فقط چند هفته بعد می آیدچند صد“کارمندان در Pico، یک شرکت سخت افزار VR توسط ByteDance در سال ۲۰۲۱ خریداری شد، با تغییر ساختار نام تجاری برای تمرکز بهتر بر روی “تکنولوژی های سخت افزاری و اصلی” رها شدند. شرکت مادر TikTok در چند سال گذشته در تلاش برای رقابت با غول هایی مانند Tencent که بر بخش بازی های موبایل چین تسلط دارد، سرمایه گذاری زیادی در صنعت بازی کرده است. با توجه به ادعای ByteDance که در حال “تجدید ساختار” کسب و کار بازی خود است، مشخص نیست که آیا Nuverse به طور کامل وجود نخواهد داشت، اگرچه واضح است که دیگر تهدیدی برای تاج Tencent نیست.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/27/23977673/bytedance-nuverse-gaming-layoffs-restructure

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *